اخباروگزارشات کارگری ١٧ آبان ماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
November 08, 2020

اخباروگزارشات کارگری ١٧ آبان ماه ١٣٩٩

- ادامه اعتصاب وتجمع کارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه دراعتراض به ممنوع الورود کردن 15 همکار

- ادامه اعتراضات آبداران استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان با برپایی تجمعات مقابل استانداری،دادگستری وصدا وسیما

- از سرگیری اعتراضات کارگران دروازه های ورودی منطقه آزاد اروند نسبت به سطح نازل حقوق وعدم پرداخت بموقعش وعدم تبدیل وضعیت از پیمانی به قرارداد مستقیم وتوخالی در آمدن وعده ووعیدها با تجمع ساختمان مرکزی منطقه آزاد اروند

- بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی هزاران کارگرصنایع پالایشی غلات بدنبال توقف خطوط تولید در اعتراض به عدم تامین مواد اولیه

- ادامه کنش های کارگران کارخانه شیر وارنا ورامین برای پایان دادن بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی

- بلند شدن صدای اعتراض کارگران شهرداری لردگان نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه

- ادامه بازی کردن مدیریت ایران خودرو با جان کارگران با بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی در چارچوب مقابله با شیوع بیماری کووید 19

- سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

بی کفایتی مدیریت شرکت واحد در اجرای پروتکل‌های بهداشتی در شرایط کرونا

 ضدعفونی نمایشی اتوبوس‌های خط جمهوری - بهارستان در شرایط اوج گیری کرونا

- کارخانه بیسکویت ‌سازی ساناز طلایی ایلام تعطیل و 20 کارگرش بیکارشدند

- تجمع اعتراضی صدها نفر از اهالی نسبت به طرح انتقال آب بهشت آباد در کنار جاده به طول 4 کیلومتر

- جان باختن یک کارگر جوان در گرگان زیرآوار

- جان باختن نگهبان سد مخزنی رئیس‌علی دلواری بر اثر سقوط ازکوه

*ادامه اعتصاب وتجمع کارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه دراعتراض به ممنوع الورود کردن 15 همکار

روز شنبه 17 آبان برای سومین روز متوالی، کارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه با اعتصاب وبرپایی تجمع مقابل ورودی مجتمع به اعتراضشان  نسبت به ممنوع الورود کردن 15 همکارشان ادامه دادند وبا بنمایش گذاشتن اتحاد وهمبستگیشان خواستار بازگشت بکار همکارانشان شدند.

بنا به فیلم های منتشره درشبکه های اجتماعی یکی از کارگران طی سخنانی در تجمع روزشنبه از برگزاری جلسه شورای تامین شهرستان شوش در رابطه با ممنوع الورود کردن 15 کارگر وبا شرکت این کارگران خبرداد.

تا آخرین دقایق تنظیم این گزارش خبری درباره خروجی نشست شورای تامین شهرستان شوش نه از جانب این شوراونه کارگران ممنوع الورود شرکت کننده دراین نشست منتشر نشده است.

*ادامه اعتراضات آبداران استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان با برپایی تجمعات مقابل استانداری،دادگستری وصدا وسیما

روز شنبه 17 آبان، آبداران استان کهگیلویه و بویراحمد درادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به عدم پرداخت 6 ماه حقوق ونداشتن قراردادکاری و وعده های توخالی مسئولان تجمعاتی مقابل استانداری،دادگستری وصدا وسیما در یاسوج مرکز استان برپا کردند.

یکی از آبداران حاضر درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت: چند ماه پیش جلو استانداری تجمع کردیم وقتی موضوع رسانه‌ای شد بخشی از مطالبات ما را پرداخت کردند اما از آن روز تاکنون دیگر کاری صورت نگرفت.

وی ادامه داد: در این شرایط سخت کرونا شرمنده زن و فرزندانمان هستیم پول خرید یک ماسک ساده را نداریم چه برسد به اینکه بخواهیم شکم زن و فرزندانمان را سیر کنیم.مسئولان آبفا چند ماه پیش وعده دادند اما کاری انجام ندادند.

بنا به گزارش رسانه ای شده،آنها خواستار صحبت با استاندار کهگیلویه و بویراحمد بودند و زمانی که مطلع شدند استاندار در جلسه حضور دارد با حضور در جلوی دادگستری، خواستار طرح مشکلات خود با مقام ارشد قضایی استان شدند  ودرادامه تعداد سه نفر از نماینده آبداران به نمایندگی از 180آبدار معترض وارد دادگستری شدند تا صحبت‌های خود را به گوش مسئولان قضایی استان برسانند.

درهمین رابط:تجمع اعتراضی آبداران کهگیلویه و بویراحمد نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی مقابل استانداری

روز دوشنبه 5 آبان، آبداران کهگیلویه و بویراحمد برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت 6 ماه حقوق ونداشتن قرارداد کاری وبیمه دست به تجمع مقابل استانداری در یاسوج مرکز استان زدند.

یکی از آبداران حاضر درتجمع به خبرنگاریک رسانه محلی گفت:250 آبدار هستیم که قراردادهای ما بی تکلیف مانده است و هر چه مراجعه می‌کنیم، مسئولان پاسخ درست و درمانی به ما نمی‌دهند.

وی افزود: بیش از 6 ماه است که حقوق در این شرایط اقتصادی و گرانی اجناس دریافت نکرده‌ایم و مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد متأسفانه نسبت به تعیین و تکلیف وضعیت قرارداد آبداران هیچ گونه اقدامی تاکنون نکرده‌اند.

آبدار دیگری گفت: ما اگر در اینجا هستیم، فقط برای تعیین تکلیف قراردادهایمان هستیم، بیمه نداریم و زن و فرزند بیمار شوند، نمی‌دانم با کدام دفترچه آنها را نزد پزشک ببریم.

آبدار دیگری که از بخش پاتاوه به یاسوج آمده بود، به شدت از دست مسئولان آب و فاضلاب به ویژه پاسره مدیرعامل این شرکت گلایه می‌کرد و می‌گفت: آن‌ها چگونه می‌توانند، درد ما را بفهمند. وقتی حقوق خودشان را به موقع می‌گیرند.

این آبدار خطاب به مرادیان معاون شرکت آب و فاضلاب که با کت و شلوار قهوه‌ای اتو کشیده و راه راه آمده بود، اظهار کرد، اگر مشکلات حقوقی من برطرف نشود. دست به کارهای دیگری می‌زنیم. شرمنده زن و فرزندان‌مان هستیم.

آبداران دیگری از شهر دیشموک، بهمئی، گچساران و باشت آمده بودند، آن‌ها می‌گفتند که هر جا مراجعه می‌کنیم، پاسخی دریافت نمی‌کنیم. الان هم مجبور شده‌ایم که به استانداری کهگیلویه و بویراحمد مراجعه کنیم. در خرج و مخارج زندگی‌مان لنگ می‌زنیم. مسئولان فکری به حال ما کنند که همگی زن و چندین فرزند داریم.

آبدار دیگری می‌گفت: شبانه روز برای تأمین آب شرب مردم تلاش می‌کنیم. الان شایسته نیست که با ما اینگونه رفتار شود. مسئولانی که نمی‌توانند، کاری برای مردم انجام بدهند. کنار بکشند.

*از سرگیری اعتراضات کارگران دروازه های ورودی منطقه آزاد اروند نسبت به سطح نازل حقوق وعدم پرداخت بموقعش وعدم تبدیل وضعیت از پیمانی به قرارداد مستقیم وتوخالی در آمدن وعده ووعیدها با تجمع ساختمان مرکزی منطقه آزاد اروند

روز شنبه 17 آبان بدنبال توخالی در آمدن وعده معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند، کارگران دروازه های ورودی منطقه آزاد اروند اعتراضشان را نسبت به سطح نازل حقوق وعدم پرداخت بموقعش وعدم تبدیل وضعیت از پیمانی به قرارداد مستقیم وتوخالی در آمدن وعده ووعیدها با تجمع  مقابل ساختمان مرکزی منطقه آزاد اروند از سرگرفتند.

تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفتند: سه ماه از آخرین حقوقی که به ما پرداخت شده گذشته است این درحالیست که با وجود تورم فعلی اداره کردن زندگی بدون حقوق امکان‌پذیر نیست.

آنها افزودند: البته اعتراض کلی ما مربوط به کاهش مزایا و مطالباتی مانند بدی حق بدی آب و هوا و سایر مطالبات است زیرا در چند ماه گذشته این مطالبات با کاهش بالایی روبه رو شده است.

کارگران دروازه‌های گمرک منطقه آزاد اروند گفتند: خارج سازی وضعیت شغلی از زیر نظر پیمانکار و عقد قرارداد جدید زیر نظر سازمان تجاری صنعتی منطقه آزاد اروند و رسیدگی مسوولان به وضعیت مالی از خواسته‌هایی است که انتظار می‌رود به آنها رسیدگی شود.

آنها افزودند: تا زمانی که زیرنظر پیمانکار باشیم وضعیت بر همین منوال پیش خواهد رفت و حق کارگران پایمال خواهد شد.

درهمین رابطه:

+کارگران دروازه های ورودی منطقه آزاد اروند بدنبال وعده پرداخت مطالباتشان در هفته آینده به تجمعات اعتراضیشان خاتمه دادند.

روز یکشنبه 11 آبان،معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند به خبرنگار رسانه ای گفت:به پیمانکار مربوطه برای پرداخت مطالبات کارگران بر اساس قوانین اداره کار تذکر داده شد.

اوافزود: چنانچه این پیمانکار تا یک هفته آینده به تعهداتش عمل نکند، پیمانکار جدید تعیین خواهد شد.

++ادامه اعتراضات کارگران دروازه های ورودی منطقه آزاد اروند نسبت به سطح نازل حقوق وعدم پرداخت بموقعش وعدم تبدیل وضعیت از پیمانی به قرارداد مستقیم با تجمع مقابل سازمان منطقه آزاد اروند

روز شنبه 10 آبان، کارگران دروازه های ورودی منطقه آزاد اروند درادامه اعتراضاتشان نسبت به سطح نازل حقوق وعدم پرداخت بموقعش وعدم تبدیل وضعیت از پیمانی به قرارداد مستقیم دست به تجمع مقابل سازمان منطقه آزاد اروند،زدند.

تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفتند: خارج سازی وضعیت شغلی از زیر نظر پیمانکار و عقد قرارداد جدید زیر نظر سازمان تجاری صنعتی منطقه آزاد اروند و رسیدگی مسئولان به وضعیت مالی از خواسته‌هایی است که از مسئولان می خواهیم به آنها رسیدگی کنند.

*بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی هزاران کارگرصنایع پالایشی غلات بدنبال توقف خطوط تولید در اعتراض به عدم تامین مواد اولیه

صاحبان صنایع پالایشی غلات در اعتراض به عدم تامین مواد اولیه خطوط تولید را متوقف کردند وهزاران کارگر در بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی قرار گرفتند.

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ 17 آبان،اواخر سال گذشته بود که مقرر شد فروش نهاده های دامی همچون ذرت صرفا از طریق سامانه بازارگاه وزارت جهاد کشاورزی انجام گیرد.

پس از اعلام این خبر، مشخص شد که صرفا مجموعه‌های دارای مجوز از وزارت جهاد کشاورزی دارای کد خرید از بازارگاه هستند و برای صنایعی ای مواد اولیه آنان ذرت است، تدبیری انجام نگرفته بود.

پس از اعتراض و پیگیری صنایع پالایشی غلات که مواد اولیه مورد مصرفشان ذرت است، در جلسه ستاد تنظیم بازار مصوب شد که برای صنایع در سامانه بازارگاه دسترسی ایجاد گردد و به ازای هر کیلوگرم 1000 تومان بیشتر از قیمت مصوب به آنان مواد اولیه به فروش برسد. اما تاکنون این مصوبه به نتیجه‌ای نرسیده است و همچنان این صنایع در بلاتکلیفی وجود دارند.

حال امروز این صنایع خط تولید خود را تعطیل و متوقف کردند و اعلام کردند تا تدبیر و تامین مواد اولیه، خط تولید را روشن نمی کنند و سرنوشت هزاران کارگر آنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

درهمین رابطه،مدیرعامل شرکت شهدینه آران هشت بهشت گفت: صنعت دانش بنیان پالایشگاه غلات بر پایه ذرت از صنایع بنیادی و کاربری های فراگیر در صنایع الکل سازی، دارویی، خمیر مایه، غذای کودک، صنایع کاغذ و کارتن سازی ، نساجی ، آنزیم های دامی، خوراک انسانی، خوراک دام و طیور، تولید اسید سیتریک ، سوربیتول ، مالتودکسترین و... می‌باشد.

وی مطرح کرد: مصارف گسترده این محصولات در صنایع مختلف و کاربردهای وسیع آن بیش از 7000شرکت را مخاطب دارد و تعداد 5 شرکت پالایشگاهی در ایران حدود 2000 نفر تعداد اشتغال زایی با تولید حدود روزانه 3200 تن انواع محصولات را در ایران ایجاد کرده است.میزان مصرف ذرت در این 5 شرکت پالایشگاهی حدود 1.100.00تن در سال می باشد که میزان 40% آن مجدداً به زنجیره خوراک دام و طیور و آبزیان بر می گردد و در حدود 20 درصد از محصولات تولیدی در صنایع الکل و دارویی و مابقی در صنعت کاغذ سازی  ، صنایع غذایی و لبنی مصرف میشود.

وی تصریح کرد: این شرکت پالایشگاهی در زمینی به مساحت 183500 متر مربع با سرمایه گذاری بالغ بر 8000میلیارد ریال و اشتغال زایی بیش از 300نفر به طور مستقیم تولید سالیانه بیش از 120.000تن انواع محصولات در شهریورماه سال 1398 به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: تا قبل از ایجاد سامانه بازارگاه، خریدهای خود را از بازار و وارد کنندگان انجام می دادیم، اما بعد از ایجاد سامانه بازارگاه برای صنایع دسترسی ایجاد نشد و متولیان امر با خود نگفتند که این صنایع مواد اولیه خود را باید از کجا تامین کنند.

او مطرح کرد: متاسفانه طی ماه‌های گذشته ( از اسفند ماه سال 1398 ) با راهاندازی سامانه بازارگاه مصرف ذرت در بخش صنعت با ممنوعیت‌هایی روبرو شده است و اکنون کارخانجات پالایشگاهی در بلاتکلیفی قرارگرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: طی 8 ماه گذشته پیگیری‌ها و مکاتبات متعددی با مسئولین وزارت خانه های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت به عمل آمده است و در نهایت در تاریخ 31/06/1399 در کارگروه ستاد تنظیم بازار به منظور جلوگیری از از 2 نرخی شدن نهاده ذرت تامین ارز ذرت مصارف صنعتی نیز با نرخ ارز42000ریال انجام و سازمان حمایت نسبت به محاسبه ما به التفاوت  به ازاء هر کیلوگرم 10.000ریال جهت صنعت دریافت نماید.وی مطرح کرد:این باعث شده که صنایع برای ادامه حیات خود مجبور شوند با قیمت چندین برابری از بازار آزاد ذرت خریداری کنند و در نهایت محصول خود را گران تر بفروشند که این حرکت باعث فشار به مردم می شود.

وی مطرح کرد: موضوع به وزارت خانه های ذیربط در تاریخ های 23/06/1399 و 03/07/1399 ارسال گردیده است ولی متاسفانه تاکنون کد صنعت در سامانه بازارگاه برای پنج شرکت پالایشگاهی فعال نگردیده و به دلیل عدم امکان تامین ذرت مصرفی ناچار به تعطیلی واحد ها شده که با این تعطیلی علاوه بر خواب سرمایه های ملی کشور بیکاری پرسنل و قطعاً در صنایع مصرفی مشکلات غیر قابل جبرانی را به دنبال خواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باتوجه به عدم اختصاص کد صنعت در سامانه بازارگاه برای ادامه حیاط امکان خرید ذرت حتی با 3 برابر قیمت رسمی در بازار آزاد به دلیل قاچاق بودن خرید ذرت وجود ندارد پس عاجزانه از مدیران محترم ذیصلاح خواهشمندیم فکری به حال این صنعت پالایشگاهی شود و به داد این صنعت برسند، میزان استفاده از ذرت در حوزه های فرآوری پالایشگاهی غلات از شاخص های توسعه یافتگی یک کشور محسوب می گردد ولی متاسفانه شرکت های پالایشگاهی کشور ما شرایط خوبی ندارند.

*ادامه کنش های کارگران کارخانه شیر وارنا ورامین برای پایان دادن بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی

روز شنبه 17 آبان در آستانه سه ساله شدن تعطیلی کارخانه شیر وارنا ورامین- شرکت صنایع شیر تهران (شهداد)-، کارگرانش درباره  کنش هایشان برای پایان دادن بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی گفتند: تاکنون چندین بار به امید بازگشایی کارخانه به نهادهای صنفی و دولتی شهرستان ورامین و استان تهران مراجعه کرده‌ایم اما درمورد بازگشایی کارخانه هنوز پاسخی نگرفته‌ایم.

آنهادر گفتگوبا خبرنگار رسانه ای افزودند: در حال حاضر حدود 200 نفر از کارگران کارخانه وارنا که بعد از اعلام تعطیلی کارخانه در شرایط بد معیشتی قرار گرفته‌اند، در انتظار بازگشایی محل کار سابق خود هستند.

کارگران بیکار شده این کارخانه تولید محصولات لبنی که بر بازگشایی و راه‌اندازی مجدد محل کار خود تاکید دارند،ادامه دادند: باتوجه به شرایط جسمی و سنی، هم‌اکنون در بازار نامتعادل کار ما هیچ شانسی برای یافتن فرصت شغلی جدید نداریم اما اگر دولت از بازگشایی این کارخانه که یکی از بهترین‌های صنعت لبنیات در استان است، حمایت کند، ما می‌توانیم به کار قبلی خود بازگردیم.

کارگران با بیان اینکه این واحد صنعتی به دلایل مختلفی همانند افزایش بدهی‌های مالی و تامین نشدن مواد اولیه شکر خام و زرد از اواخر سال 97 تعطیل اعلام شد و پیش از تعطیلی توان پرداخت به موقع حقوق کارگران را نداشت، در ادامه افزودند: پیش از این نیز خطوط تولیدی این کارخانه چندین بار به صورت موقت تعطیل اعلام شده بود که با حمایت مسئولان مجددا به چرخه تولید بازگشت.

آن‌هاگفتند: تاکنون چندین بار به امید بازگشایی کارخانه به نهادهای صنفی و دولتی شهرستان ورامین و استان تهران مراجعه کرده‌ایم اما درمورد بازگشایی کارخانه هنوز پاسخی نگرفته‌ایم.

کارگران وارنای ورامین همچنین درمورد مطالبات معوقه خود گفتند: مطالبات مزدی و سنواتی کارگران پرداخت شده و فقط تعداد کمی از همکاران  بخشی از مطالبات خود را هنوز دریافت نکرده‌اند.

این کارگران که خواهان بازگشایی دوباره کارخانه هستند، در خاتمه تصریح کردند: باتوجه به شرایط بد اشتغال در شهرستان و اینکه شرکت شیر وارنا تنها منبع درآمدی و اشتغال دست‌کم 200کارگر به‌صورت مستقیم است، از  مسئولان تقاضا داریم که درخصوص رفع مشکلات این واحد تولیدی و بازگشت به کار کارگران آن که اکنون در وضعیت بد معیشتی قرار دارند، اقدام عاجل کنند.

*بلند شدن صدای اعتراض کارگران شهرداری لردگان نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه

روزشنبه 17 آبان، کارگران شهرداری لردگان در استان چهارمحال و بختیاری اعتراضشان را نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه،رسانه ای کردند.

کارگران معترض شهرداری لردگان به خبرنگار رسانه ای گفتند: دست‌کم سه ماه دستمزد پرداخت نشده دارند و بیمه آن‌ها نیز چندین ماه پرداخت نشده است.

این کارگران از افزایش میزان مطالبات مزدی خود در ماه‌های آینده ابراز نگرانی کردند و گاضافه کردند: مشکلات معیشتی و عدم پرداخت مطالبات، مشکلات بسیاری برای خانواده‌های ما به وجود آورده است.

آنها افزودند:علیرغم اینکه مسئولان شهری از وضعیت مطالبات آن‌ها باخبرند اما تا این لحظه به جز مبالغ کمی به صورت علی‌الحساب، در خصوص پرداخت کامل مطالبات مزدی کارگران مجموعه شهرداری لردگان اقدامی صورت نداده‌اند.

آن‌ها با انتقاد از اوضاع نامناسب معیشتی خود، در ادامه درباره مطالبات بیمه‌ای خود گفتند: با وجود همه مشکلاتی که در زمینه دریافت حقوق با آن مواجهیم، دیرکرد در زمینه پرداخت حق بیمه‌ها نیز ما را دچار مشکل کرده و در برخی موارد امکان دریافت خدمات درمانی در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های ملکی را نداریم.

این کارگران افزودند: همکاران جمع‌آوری زباله و فضای سبز شهرداری لردگان در این روزهای پرخطر ناشی از کرونا که همه به رعایت بهداشت فردی تأکید می‌کنند، با حداقل امکانات، مشغول خدمت‌رسانی به اهالی هستند.

*ادامه بازی کردن مدیریت ایران خودرو با جان کارگران با بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی در چارچوب مقابله با شیوع بیماری کووید 19

با آنکه ستاد ملی کرونا پنجشنبه ها را در تهران و کرج تعطیل اعلام کرده اما مدیریت ایران خودرو همچنان پنجشنبه و جمعه را برای کارگران کار و اضافه کاری برای خطوط تولید اعلام می کند. در این کارخانه 60 ساعت اضافه کاری عادی است و تا بیش از 80 ساعت اضافه کاری هم کارگرانی هستند که در کارنامه دارند.

 استقبال کارگران از این اضافه کاری ها به دلیل وضعیت نامناسب مالی شان است.

اینگونه کار کردن در نهایت کارگران را فرسوده و به پیری زودرس و سکته های قلبی و خستگی مفرط دچار می کند.

 کارگران به دلیل نداشتن فرصت مناسب برای استراحت کامل در خانه، بی حوصله و عصبانی هستند. عدم رسیدگی به خانواده و مشکلات خانه یکی از بارزترین مشکلات خانواده های ایران خودرویی است تا جایی که بیشترین آمار جدایی و طلاق در این شرکت رقم می خورد.

منبع اصلی خبر: کانال رسمی سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران

*سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

بی کفایتی مدیریت شرکت واحد در اجرای پروتکل‌های بهداشتی در شرایط کرونا

 ضدعفونی نمایشی اتوبوس‌های خط جمهوری - بهارستان در شرایط اوج گیری کرونا

متاسفانه مدیریت نالایق شرکت واحد با وجود اوج‌گیری شیوع کرونا فقط یک کارگر را برای ضدعفونی اتوبوس‌های خط جمهوری - بهارستان گمارده است و با توجه به اینکه این خط از پرازدحام‌ترین خطوط شرکت واحد است، یک کارگر حتی نمی‌تواند ده اتوبوس درمیان اتوبوسی را ضدعفونی کند چرا که اتوبوس‌ها به فاصله دو دقیقه حرکت می‌کنند. در روزهایی که این کارگر در مرخصی هست هیچ کارگر دیگری نیز برای ضدعفونی اتوبوس‌ها جایگزین نمی‌گردد.

سندیکای کارگران شرکت واحد بارها نسبت به عدم اجرای پروتکل‌های بهداشتی در شرکت واحد آگاهی رسانی کرده و کارگران نیز از مدیریت درخواست‌های فراوان برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی کرده‌اند. ولی متاسفانه مدیریت فقط در حد نمایشی پروتکل‌های بهداشتی را اجرا می‌کند.

*کارخانه بیسکویت ‌سازی ساناز طلایی ایلام تعطیل و 20 کارگرش بیکارشدند

کارخانه بیسکویت‌سازی ساناز طلایی واقع در شهرستان چرداول استان ایلام، به دلیل نبود مواد اولیه خط تولیدش متوقف و 20 کارگرش بیکارشدند.

روز شنبه 17 آبان،کارگران بیکارشده کارخانه  ساناز طلایی به خبرنگار رسانه ای گفتند:در شرایطی که فرصت‌های شغلی بسیار محدود است، مسئولان فکری به حال معدود کارخانه‌های در حال فعالیت در استان نمی‌کنند. در این کارخانه 20 نفر مستقیم و40 نفر غیرمستقیم فعالیت شغلی دارند که در حال حاضرخانواده‌های آن‌ها هیچ راهی برای امرار معاش ندارند.

آنها افزودند:در صورتی که مسئولان کمک کنند و مواد اولیه تولید در این کارخانه فراهم شود، امنیت شغلی ما نیز تضمین می‌شود.

*تجمع اعتراضی صدها نفر از اهالی نسبت به طرح انتقال آب بهشت آباد در کنار جاده به طول 4 کیلومتر

ظهر روز شنبه 17 آبان،بیش از 500 نفر ازاهالی استان چهارمحال و بختیاری برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به طرح انتقال آب بهشت آباد با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از دستکش و ماسک و فاصله گذاری اجتماعی و افزون بر صد دستگاه خودرودرکنار جاده به طول چهار کیلومتر( از پلیس راه شهرکرد- اصفهان تا تونل رخ )تجمع کردند.

*جان باختن یک کارگر جوان در گرگان زیرآوار

صبح روز شنبه 17 آبان،یک کارگر جوان حین کار گودبرداری برای ساخت آپارتمان زیرتلی از آوار گرفتارشد وجان خودرا ازدست داد.

*جان باختن نگهبان سد مخزنی رئیس‌علی دلواری بر اثر سقوط ازکوه

روز جمعه 16 آبان،نگهبان 42 ساله سد رئیس‌علی دلواری واقع در بخش شبانکاره، 60 کیلومتری شهر برازجان ،مرکز شهرستان دشتستان،استان بوشهربراثر سقوط ازکوه در دم جانش را ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com