١٤ آبان: ادامه تجمع کارگران نیشکر هفت تپه برای آزادی همکاران بازداشتی

حزب كمونيست كارگرى ايران
November 05, 2020

١٤ آبان: ادامه تجمع کارگران نیشکر هفت تپه برای آزادی همکاران بازداشتی

کارگر می میرد، ذلت نمی پذیرد

 

روز ١٤ آبان کارگران نیشکر هفت تپه در محل سنگر مقابل دفتر مدیریت تجمع کرده و خواستار آزادی همکاران بازداشتی و  دیگر مطالباتشان شدند. در این تجمع کارگران با فریاد کارگر زندانی آزاد باید گردد صدای اعتراض خود را بلند کرده و از خواستها و مطالباتشان سخن گفتند. ٤ کارگر نیشکر هفت تپه به اسامی  یوسف بهمنی، حمید ممبینی، ابراهیم عباسی منجزی و مسعود حیوری از هشتم آبانماه در بازداشت هستند و هم اکنون در زندان دزفول زندانی هستند. این کارگران در اعتراض به بازداشت در اعتصاب غذا بسر میبرند. در این رابطه یوسف بهمنی طی فایلی صوتی از درون زندان از دلیل اعتصاب خود و اینکه  اعتراض آنان برحق است و به چپاولها و دزدی ها در شرکت و برای گرفتن خواستها و مطالباتشان بوده سخن گفته و اعلام میکند که کوتاه نخواهد آمد و شعار کارگر می میرد، ذلت نمی پذیرد را سر میدهد. و میخواهد که این شعار به گوش همکارانش در کارخانه برسد.

 

کارگران نیشکر هفت تپه اعلام کرده اند که تا آزادی همکارانشان و اجرای وعده های داده شده به اعتراضات خود ادامه خواهند داد. جمهوری اسلامی با دستگیری کارگران حق طلب نیشکر هفت تپه نفرت و انزجار همه کارگران و مردم را علیه خود گسترش می دهد. کارگران بازداشت شده باید بدون و قید و شرط ازاد شوند. 

 

 

حزب کمونیست کارگری ایران

١٤ آبان۱۳۹۹، ٤ نوامبر ۲۰۲۰


اطلاعیه خبری

بیانیه تشکلهای بازنشستگان، دانشجویان و فعالین حقوق کودک به مناسبت خیزش آبانماه

و دو خبر دیگر

 

- روز ١٤ آبان سیزده تشکل‌ و  گروه از کارگران،  بازنشستگان، دانشجویان و فعالین دفاع از حقوق کودکان به مناسبت سالگرد خیزش آبان ۹۸ بیانیه ای منتشر کرده و این خیزش مردمی و یاد جانباختگان آبان را گرامی داشتند. در بخشی از این بیانیه  در اشاره به کشتار شمار زیادی از معترضین آبان ماه و تاکید بر محاکمه مسببین این جنایت فراموش نشدنی، چنین آمده است: ما مردم به تنگ آمده از فقر و گرسنگی و مخالف سرکوب، کشتار، شکنجه و اعدام یاد جانباختگان آبان ۹۸ را در اولین سالگرد قتل عام‌شان گرامی خواهیم داشت. چراکه این وظیفه ماست که راه معترضین آبان را ادامه داده و همراه خانواده های کشته شدگان دادخواه آنان باشیم.

 

- بدنبال اعتراضات پی در پی کارگران شهرداری لالی بخشی  از معوقات مزدی و بیمه‌ای این کارگران پرداخت شد. بنا بر خبرها پرداخت مطالبات مزدی این کارگران بیش از ۷ ماه و حق بیمه آنان ۱۱ ماه به تاخیر افتاده بود. زیر فشار اعتراضات کارگران ٤ ماه از مطالبات مزدی و دو ماه از حق بیمه کارگران پرداخت شد و وعده پرداخت بقیه حقوق کارگران داده شد. کارگران اعلام کرده اند که اگر تکلیف پرداخت باقی مطالباتشان روشن نشود دوباره دست به اعتراض خواهند زد.

 

- روز ١٤ آبان پرستاران در بوشهر در اعتراض به  عدم پرداخت ٤ ماه مزد، پرداخت نشدن حق کرونا و کم شدن کارانه هایشان دست به تجمع زدند. بنا بر خبرها پرستاران بخش خصوصی این شهر نیز چندین ماه مطالبات مزدی دارند . یک اعتراض پرستاران به قراردادهای ٨٩ روزه و نداشتن امنیت شغلی است.  به گفته پرستاران حق کرونا که از سوی وزارت بهداشت اعلام شد فقط یک تبلیغات است. از جمله در استان بوشهر به پرستاران کرونا دو مرحله پاداش داده شده که بالاترین مبلغ آن ۷۰۰ هزارتومان بوده است. درحالی که قرار بود هر ساعت ۲۵ هزارتومان بابت حق کرونا برای پرستاران منظور شود.

 

 

پیش بسوی اعتراضات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

١١ آبان۱۳۹۹، ١ نوامبر ۲۰۲۰


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com