١١ آبان: اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه و تجمع مقابل دفتر مدیریت

حزب كمونيست كارگرى ايران
November 01, 2020

١١ آبان: اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه  و تجمع مقابل دفتر مدیریت

کارگر زندانی آزاد باید گردد

 

ساعت ٩ صبح امروز یکشنبه یازدهم آبانماه کارگران نیشکر هفت تپه در اعتراض به دستگیری همکاران خود یوسف بهمنی، حمید ممبینی، ابراهیم عباسی منجزی و مسعود حیوری و با خواست آزادی فوری آنها  در محوطه صنعتی این مجتمع تجمع کردند و شعار کارگر زندانی آزاد باید گردد سر دادند. کارگران اعلام کرده اند که تا آزادی همکاران بازداشتی و اجرایی شدن وعده های داده شده به اعتصاب و تجمع خود ادامه خواهند داد.

 

کارگران بازداشتی با اتهام "اخلال در نظم عمومی" در روز هشتم آبانماه دستگیر شدند و بعد از مراجعه همکارانشان گفته شد که ٢٤ ساعت بازداشت آنها تمدید شده است. سپس در  روز دهم آبان دستگیر شدگان بعد از اعتراض به گذاشتن شرط وثیقه، به زندان دزفول منتقل شدند.

 

اعتراض کارگران نیشکر هفت تپه برای آزادی همکاران خود و پیگیری خواستهایشان ادامه دارد. خواست فوری آنها آزادی دستگیر شدگان و بسته شدن تمامی پرونده های امنیتی تشکیل شده است.  کارگران منتظر اجرایی شدن وعده های داده شده از جمله پایان دادن به وضع مدیریت شرکت تا نیمه آبانماه، اخراج مدیران بازگردانده به کار همدست اسد بیگی، بازگشت به کار کارگران اخراجی در تمامی بخش ها و نیز بازگشت به کار اسماعیل بخشی و سه همکار دیگرشان که از اعتراضات سال ٩٧ از کار بیکار شده اند، پرداخت دو ماه طلب مزدی و تمدید دفترچه های بیمه خود هستند. هم اکنون نیشکر هفت تپه یکپارچه خشم و اعتراض است. کارگران با قدرت شورایی خود متحدانه ایستاده اند. از مبارزات و خواستهای نیشکر هفت تپه باید وسیعا حمایت کرد.

 

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری!

پیش بسوی ایجاد شوراها!

حزب کمونیست کارگری ایران

١١ آبان۱۳۹۹، ١ نوامبر ۲۰۲۰
--


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com