١٠ آبان: اعتصاب کارگران پتروشیمی و اعتراضات ایران خودرو و آب و فاضلاب

حزب كمونيست كارگرى ايران
October 31, 2020

اطلاعیه خبری

١٠ آبان: اعتصاب کارگران پتروشیمی و اعتراضات ایران خودرو و آب و فاضلاب 

 

- کارگران واحدهای تعمیراتی شرکت پتروشیمی فناوران در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر، در اعتراض به پایین بودن میزان حقوق و وضعیت نابسامان شغلی خود دست به اعتصاب زدند. این کارگران خواستار قراردادهای دائم برای رفع تبعیض در خدمات شغلی و ردیف های استخدامی و لغو قراردادهای موقت و پیمانی هستند. در رابطه با همین موضوع قبلا در پتروشیمی های غدیر و نوید زر شیمی کارگران تجمع اعتراضی داشته اند. اعتراضات در میان کارگران نفت، پتروشیمی ها و مراکز وابسته به نفت دامنه اش گسترده تر شده است.

 

- جمعی از کارگران پیمانکاری آب و فاضلاب اهواز با سفر به تهران در اعتراض به بلاتکلیفی استخدامی خود بخاطر عدم تبدیل قراردادهایشان به دائمی،  مقابل ساختمان وزارت نیرو تجمع کردند. در آبفای اهواز حدود ۱۴۰۰ نفر به واسطه چند شرکت پیمانکاری با سوابق ۱۵ تا ۲۰ سال مشغول کارند. اعتراض این کارگران به قراردادهای پیمانی و سطح نازل حقوقهایست. زیر فشار اعتراض کارگران حدود ٤ ماه است که بخشنامه تبدیل قرارداد های آنها به دائمی داده شده اما اجرایی نشده است. در رابطه با این موضوع کارگران آب و فاضلاب اهواز بارها تجمع و اعتراض کرده اند.

 

- کارگران ایران خودرو اعتراض به عدم اجرای کامل طرح طبقه بندی مشاغل برای چندمین بار دست به تجمع زدند. بنا بر خبرها این طرح قرار بود در دو مرحله در این کارخانه اجرایی شود. مرحله اول آن ناتمام انجام شد و با اینکه سالها گذشته است از اجرای مرحله دوم  آن خبری نیست. این کارگران خواستار لحاظ شدن سختی مشاغل و مدارک تحصیلی در اجرای طرح و پایان دادن به کار پیمانی در این شرکت و مستقیم شدن قرار دادها هستند. اعتراض واقعی کارگران به سطح نازل دستمزدها و پایین آمدن هر روزه قدرت خریدشان است. اجرای طرح طبقه بندی میتواند بهبود اندکی در دریافتی آنها بدهد و کارگران خواستار اجرایی شدن فوری وکامل آن هستند.

 

پیش بسوی اعتراضات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

١٠ آبان۱۳۹۹، ٣١ اکتبر ۲۰۲۰


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com