١٢ آبان: ادامه تجمعات کارگران نیشکر هفت تپه برای آزادی همکارانشان

حزب كمونيست كارگرى ايران
November 03, 2020


١٢ آبان: ادامه تجمعات کارگران نیشکر هفت تپه برای آزادی همکارانشان

ورود نیروی انتظامی مانع تجمع و اعتراضات کارگران نشد

 

ساعت هشت صبح روز دوشنبه ١٢ آبان کارگران نیشکر هفت تپه همچون روز گذشته و بنا بر قرار قبلی در اعتراض به دستگیری و ادامه بازداشت همکارانشان مقابل دفتر مدیریت تجمع کردند. در این روز نیروی انتظامی وارد شرکت شد و تلاش کرد که با تهدید و ارعاب مانع تجمع کارگران شود. اما کارگران به تجمع خود ادامه داده و با اعلام اینکه حضور نیروی انتظامی در محیطهای کار باید ممنوع شود، بر ادامه اعتراضاتشان تاکید کردند. کارگران نیشکر هفت تپه اعلام کرده اند که تا آزادی همکارانشان و اجرای وعده های داده شده هر روز دو ساعت در همین محل تجمع خواهند داشت و بعد سرکار خواهند رفت تا بهانه ای برای تعطیل شرکت وجود نداشته باشد.

 

روز یکشنبه ١١ آبان، فرزانه زیلابی وکیل کارگران نیشکر هفت تپه وکالت پرونده ٤ کارگر بازداشتی  یوسف بهمنی، حمید ممبینی، ابراهیم عباسی منجزی و مسعود حیوری را بر عهده گرفته و با آنها در زندان ملاقات داشته است. خبرها حاکی از سر دواندن کارگران برای آزادی همکارانشان است. بنا بر خبرها برای کارگران بازداشتی اتهام " اخلال در نظم عمومی" عنوان شده و پرونده آنها به شعبه دوم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شوش ارجاع شده است. فرزانه زیلابی از اینکه  برای این کارگران وثیقه پنجاه میلیونی تعیین شده  ولی این تصمیم به آنان ابلاغ نگردیده است، خبر میدهد. او  در رابطه با این موضوع میگوید:" باید در نظر داشت که این قرار از نظر نوع و میزان، قرار متناسبی نیست. همچنین تامین آن از عهده کارگر نیز خارج است. با این همه، موافقت یا عدم موافقت دادستان با قرار وثیقه پنجاه میلیونی مشخص نیست". فرزانه زیلایی همچنین  با اشاره به مبتلا بودن چندین زندانی در زندان دزفول به بیماری خطرناک کرونا نسبت به نگهداری موکلانش در این زندان ابراز نگرانی کرد. یوسف بهمنی، حمید ممبینی، ابراهیم عباسی منجزی و مسعود حیوری روز پنجشنبه ۸ آبان ماه، بازداشت شده اند.

 

بنا بر اخباری دیگر باند مافیایی اسد بیگی در همدستی با دستگاه قضایی و نیروی انتظامی و دادستانی و استاندار و مراجع مختلف دولتی تمام تلاش خود را برای در هم شکستن اعتراضات کارگران و حفظ بساط چپاولگری هایشان به کار انداخته اند. از جمله بنا بر خبرها روز دهم آبانماه  امیر اسدبیگی به اهواز رفته و با استاندار و آمیلی مدیر تام الاختیار موقت هفت تپه نشست داشته است. کارگران با اتحاد شورایی خود در برابر همه این توطئه گری ها ایستاده و ضمن اخطار به دارو دسته های اسد بیگی از بخش حراست خواسته اند که جلوی ورود مدیران بازنشسته باند اسد بیگی به کارخانه را بگیرند. 

 

بدین ترتیب جدالی سخت در نیشکر هفت تپه در جریان است. کارگران خواستار آزادی فوری و بدون قیدو شرط همکاران بازداشت، عدم حضور نیروهای انتظامی در محیط کارشان، پایان دادن به پرونده سازیها و مسدود شدن تمامی پرونده های امنیتی تشکیل شده و اجرای وعده های داده شده هستند. این کارگران همیچنین دو ماه مزد طلب دارند و خواستار پرداخت بموقع دستمزدها و همه طلبهایشان هستند. خواست مهم دیگر کارگران اخراج مدیران بازنشسته بازگردانده به کار دارو دسته اسد بیگی و بازگشت به کار همکاران اخراجی در تمام بخش هاست. در همین راستا این کارگران بر بازگشت به کار اسماعیل بخشی و سه همکاران دیگرشان که از اعتراضات سال ٩٧ این کارگران از کار برکنار شده اند می باشند. حزب کمونیست کارگری با تاکید بر آزادی بدون قیدو شرط کارگران بازداشتی نیشکر هفت تپه و تحقق خواستهای اعلام شده این کارگران همگان را به حمایت وسیع و گسترده از خواستها و مطالبات کارگران نیشکر هفت تپه فرا میخواند.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

١٢ آبان۱۳۹۹، ٢ نوامبر ۲۰۲۰
--

+++


١٢ آبان: اعتصاب غذای ٤ کارگر بازداشتی نیشکر هفت تپه

 

بنا بر آخرین خبرها کارگران بازداشتی هفت تپه در اعتراض به دستگیری و ادامه بازداشت خود در زندان دزفول دست به اعتصاب غذا زده اند. مقامات قضائی به بهانه های مختلف تحت عنوان گم شدن پرونده و عدم حضور رئیس دادگستری و دادستان در دادگستری و غیره، آزادی  آنها را به تعویق می اندازند. مبتلا بودن چندین زندانی در زندان دزفول به بیماری خطرناک کرونا موجب نگرانی خانواده های این کارگران و همکارانشان شده است.  کارگران خواستار آزادی فوری همکارانشان هستند. خبرها حاکیست که برای این کارگران که اعتراضشان به فقر و گرانی و تعویق پرداخت دستمزدها و وضعیت نابسامان کاری و معیشتی شان است وثیقه ٥٠ میلیونی تعیین شده است. اما این موضوع به خود آنها ابلاغ نشده است. کارگران نیشکر هفت تپه اعلام کرده اند که تا آزادی همکارانشان و اجرایی شدن وعده های داده شده به اعتصاب خود ادامه میدهند. در همین راستا تصمیم گرفته اند که روزی دو ساعت در مقابل دفتر مدیریت تجمع کرده و دست از کار بکشند. در تجمع امروز١٢ آبانماه  نیروی انتظامی وارد شرکت شد اما کارگران به حرکت اعتراضی خود ادامه داده و صدای اعتراضشان را به سرکوبگری ها و بساط اختلاس حاکم در شرکت بلند کردند. هم اکنون سه ماشین نیروی انتظامی در شرکت مستقر است. اما کارگران حق خود میدانند که تجمع کنند و از همکاران خود دفاع کنند و پیگیر خواستهایشان شوند.

 

حزب کمونیست کارگری ضمن حمایت قاطع از مبارزات و خواستهای کارگران نیشکر هفت تپه همه مردم بویژه مردم شوش را به حمایت از کارگران نیشکر هفت تپه و اعتراض به دستگیری کارگران فرا میخواند. قلدری های حکومتیان و مسئولین شرکت را با اعتراضات گسترده باید پاسخ داد. خواستهای کارگران نیشکر هفت تپه خواستهایی بر حق است و باید پاسخ بگیرد. 

 

حزب کمونیست کارگری ایران

١٢ آبان۱۳۹۹، ٢ نوامبر ۲۰۲۰



 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com