چند اطلاعيه

حزب كمونيست كارگرى ايران
October 30, 2020

کارگران نیشکر هفت تپه آمیلی مدیر تام الاختیار شرکت را بیرون کردند!

صابریان یکی از مدیران بازگردانده شده نیز توسط کارگران اخراج شد

روز ٨ آبان آمیلی مدیرعامل تام الاختیار موقت در هفت تپه و صابریان یکی از مدیران بازگردانده به کار و از عوامل باند اسدبیگی  توسط کارگران هفت تپه به بیرون از شرکت "هدایت " شدند. در این روز یگان ویژه و نیروی انتظامی برای مقابله با کارگران معترض به هفت  تپه آمده بودند. اما کارگران اعلام کردند که تا وقتی مدیران بازنشسته بازگردانده شده و اسد بیگی و کل دارو دسته اش خلع ید نشوند، و به وعده های داده شده عمل نشود، به اعتراضشان ادامه خواهند داد. 

 

همانگونه که قبلا خبر داده ایم بعد از سه ماه اعتصاب و راهپیمایی مجلس اسلامی و باندهای حکومتی هفته گذشته رای به خلع ید از اسد بیگی دادند. بعلاوه یکی از خواستهای کارگران اخراج مدیران بازنشسته و همدست اسد بیگی از جمله اخراج اشخاصی چون آمیلی، کاویانی، بهاری، صابریان، کریمی پور بوده است. زیر فشار اعتراض کارگران اعلام شده بود که تعداد پنجاه نفر از مدیران بازنشسته که به کار بازگردانده شده بودند نیز همزمان با خلع ید از اسد بیگی از شرکت اخراج شوند. اما این وعده عملی نشد و آنها همچنان بر سر پست خود باقی مانده و حقوق خود را به موقع دریافت میکنند. اشاره کنیم که اسد بیگی رسما از مالکیت شرکت کنار گذاشته شده است.

از همین رو کارگران نیشکر هفت تپه با تصمیم شورایی خود وارد عمل مستقیم شده و این مدیران را که همواره در حل توطئه علیه کارگران و نا امن کردن نیشکر هفت تپه و پاپوش دوزی برای کارگران و پرونده سازی برای آنان هستند، را از شرکت بیرون کردند. قبلا نیز در ١٥ مهر این کارگران در عملی متحدانه در جهت اخراج مدیران بازنشسته از شرکت دست به اقدام زدند و هرمز کاهکش یکی از این مدیران را که مسئولیت امور مالی را بر عهده داشت از شرکت بیرون کردند. 

کارگران نیشکر هفت تپه خواستار گسیل یک نفر از سوی دولت به این مجتمع کارگری و ادامه آن تحت مشورت و نظارت شورای خود کارگران هستند. این کارگران پیگیر اجرایی شدن وعده های داده شده هستند. پرداخت فوری دو ماه دستمزد معوقه آنها و پرداخت بموقع دستمزدها، اجرایی کردن تمدید دفترچه های بیمه، بازگشت به کار کارگران اخراجی در تمام بخش ها و همچنین بازگشت به کار اسماعیل بخشی و سه همکار اخراجی دیگر آنان که در اعتراضات سال ٩٧ کارگران هفت تپه بازداشت و بعد علیرغم آزاد شدن از زندان و بسته شدن پرونده های تشکیل شده برای آنها، همچنان بیکارند و بالاخره پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و پرونده سازی برای کارگران و مسدود شدن تمامی پرونده های امنیتی تشکیل شده برای کارگران رئوس مهم خواستهای این کارگران است. 

هفت تپه یک نمونه آشکار از بساط چپاول و دزدی در محیط های کار  و اتصال آن به بخش های مختلف حکومت و نیروی سرکوب و دستگاه قضایی جمهوری اسلامی است. پنج هزار کارگر نیشکر هفت تپه با تمام قدرت متحدانه در برابر این چپاولگری و باند مافیایی حاکم بر شرکت ایستاده و از زندگی و معیشتشان دفاع میکنند. هفت تپه یک سنگر باشکوه و مهم جنبش کارگری است و شایسته وسیعترین حمایت هاست.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

٨ آبان۱۳۹۹، ٢٩ اکتبر ۲۰۲۰


اطلاعیه خبری

خطر بیکاری ٩٠٠ کارگر کیان تایر، تجمع کارگران پتروشیمی غدیر و یک خبر دیگر

- روز پنجشنبه ۸ آبان با اعلام ورشکستگی کارخانه کیان تایر از سوی سهامدار اصلی آن، این کارخانه در معرض تعطیلی قرار گرفته و ۹۰۰ کارگر آن با خطر بیکاری روبرو شدند. این خبر به فضایی از اعتراض در میان کارگران دامن زده است. کیان تایر یکی از کانون های داغ اعتراض کارگری است که همواره کارگران در برابر بیکارسازیها و تعویق پرداخت دستمزدها و زورگویی های مدیریت ایستاده اند. هم اکنون با توجه به فلج اقتصادی حکومت اسلامی و بساط چپاول و رانت خواری حاکم بسیاری از مراکز کارگری دچار بحران شده و کارگران آن از کار بیکار و یا در خطر بیکاری قرار دارند. بیکارسازیها باید متوقف شود. دولت در قبال هزاران هزار کارگری که زندگی و معیشتشان در خطر است مسئول است.

 

- روز ٦ آبان حدود ۲۰۰ تن از کارگران پتروشیمی غدیر در اعتراض به سطح نازل حقوقها و تعویق پرداخت آنها مقابل دفتر مرکزی این مجموعه در تهران دست به تجمع اعتراضی زدند. اعتراضات در مراکز نفتی و صنایع وابسته به آن از جمله پتروشیمی ها گسترش یافته است. افزایش حقوقها، دائمی شدن قراردادهای موقت و کوتاه شدن دست پیمانکاران، ایمنی محیط کار، پرداخت بموقع دستمزدها، اجرای پروتکلهای سازمان بهداشت جهانی در مقابل بیماری مهلک کرونا از جمله خواستهای اعلام شده این کارگران بوده است.

 

- روز ٧ آبان جمعی از جوانان جویای کار قلعه چنعان در مقابل شرکت صنایع فولاد خوزستان تجمع کردند و خواستار کار یا تامین معیشت خود شدند. کارگران بیکار، مردم بدون درآمد و کم درآمد باید از بیمه بیکاری و حقوق پایه برخوردار باشند و دولت در قبال معیشت آنها مسئول است. درمان رایگان، تحصیل رایگان برای همه و حق مسکن حقوق مسلم همه مردم است.

 

 

حزب کمونیست کارگری ایران

٨ آبان۱۳۹۹، ٢٩ اکتبر ۲۰۲۰
++++


کارگران نیشکر هفت تپه:

اگر همکاران بازداشتی ما آزاد نشوند و خواستهای ما پاسخ نگیرد

اعتصابات را از سر خواهیم گرفت

 

روز ٨ آبان پس از تجمع کارگران بخش‌های مختلف صنعتی در حمایت از همکارانی که به خاطر واریز نشدن حق اضافه کاری تیرو مرداد ماه با مسئولین شرکت در حال گفتگو بودند، نیروی انتظامی و یگان ویژه وارد کار شد و در نتیجه  اعتراض آنان به تشنج کشیده شد. بدنبال آن در ساعت سه و نیم عصر نیروی امنیتی رژیم به منرل چهار نفر از کارگران به نام های یوسف بهمنی، حمید ممبینی، ابراهیم عباسی منجزی و مسعود حیوری حمله کرده و آنها را بازداشت کرد. بنا بر خبرها کارگران بازداشتی همین امروز از پاسگاه هفت تپه به بازداشتگاه آگاهی شوش منتقل شدند در عکس العمل به این دستگیری ها کارگران اعلام کردند که هرگز ساکت نبوده و ساکت هم نخواهند نشست. کارگران میگویند اگر بازداشت شدگان شبانه آزاد نشوند فردا مقابل مدیریت تجمع خواهند کرد  و برای روزهای شنبه و یکشنبه دهم و یازدهم آبانماه فراخوان به تجمع داده اند. کارگران با تاکید بر اینکه هفت تپه یک مجتمع صنعتی است و پادگان نیست، و با اعلام اعتراض به آوردن یگان ویژه و نیروی انتظامی به داخل شرکت، ایجاد ارعاب در محل کار و دستگیری و بی حرمتی به کارگران بازداشتی، خواهان پایان دادن به این اقدامات سرکوبگرانه شده و اولتیماتوم دادند که اگر کارگران بازداشتی فورا آزاد نشوند و مطالباتشان و اضافه کاری هایشان پرداخت نشود اعتصابات خود را از سر خواهند گرفت.

 

حزب کمونیست کارگری بازداشت کارگران نیشکر هفت تپه را شدیدا محکوم کرده و با کارزاری جهانی حمایت همه جانبه خود را از مبارزات و خواستهای این کارگران اعلام میکند. نیشکر هفت تپه یک سنگر مهم جنبش کارگری و شایسته وسیعترین حمایت هاست.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

زنده باد همبستگی با کارگران هفت تپه

 

حزب کمونیست کارگری ایران

٨ آبان۱۳۹۹، ٢٩ اکتبر ۲۰۲۰
--


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com