اعتصاب کارگران پتروشیمی نوید زر شیمی و چند خبر اعتراضی دیگر

حزب كمونيست كارگرى ايران
October 28, 2020

اعتصاب کارگران پتروشیمی نوید زر شیمی و چند خبر اعتراضی دیگر


۶ آبان ماه:

کارگران پتروشیمی نوید زر شیمی در اعتراض به عدم افزایش دستمزدهایشان دست به اعتصاب زدند.

 

 تعدادی از مربیان پیش دبستانی آذربایجان‌غربی در این روز با حضور در مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان، خواستار رسیدگی به مطالباتشان و استحدام در آموزش و پرورش شدند. در همین روز مربیان پیش دبستانی در اهواز نیز دست به راهپیمایی زدند.

 

- جمعی از کارگران و رانندگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز، به دلیل عدم پرداخت مطالبات مزدی و حق بیمه، مقابل ساختمان شهرداری این شهر دست به تجمع زدند.

 

- جمعی از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی شهرستان دزفول با تجمع در دفتر نماینده مجلس اسلامی در این شهر  خواستار تبدیل وضعیت خود و استخدام در آموزش و پرورش  شدند.

 

۵ آبان ماه:

- صبح این روز هزار کارگر کارخانه برفاب شهر کرد برای چندمین روز متوالی در اعتراض به اخراجها و ادامه بلاتکلیفی شغلی و معیشتی خود و نیز تعویق پرداخت دستمزدها و عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل دست به تجمع زدند. این اعتراضات از روز اول آبانماه آغاز شده است

- جمعی از صیادان و شاغلین در بخش صید در اعتراض  به بیکاری  مقابل مجلس اجتماع کردند.  تجمع کنندگان با بنرها و پلاکاردهایی اعتراض خود را اعلام کردند. از جمله بنرهایی با مضامین «بیکاری سه هزار نفر در سال جهش تولید»، «بدهی بانکی صیادان و مالکین را چه کسی می‌پردازد» ، «انتظار نداشتیم سه هزار ملوان را بدون مصوبه بیکار کنند» توجه ها را به خود جلب میکرد. 

 

ابعاد بیکاری دائما گسترده تر میشود. فلج اقتصادی رژیم و بحران کرونا ابعاد فاجعه باری به مساله بیکاری داده است. تمامی کارگران بیکار و آماده بکار باید از بیمه بیکاری کافی در حد تامین یک زندگی قابل قبول و انسانی برخوردار شوند. درمان رایگان، تحصیل رایگان برای همه کودکان و حق مسکن حقوق پایه ای همه مردم است. دولت در قبال معیشت مردم مسئول است.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

٦ آبان۱۳۹۹، ٢٧ اکتبر ۲۰۲۰
--


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com