اخباروگزارشات کارگری ١٤ مهر ماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
October 06, 2020

اخباروگزارشات کارگری ١٤ مهر ماه ١٣٩٩

- برگزاری مراسم بزرگداشت روز جهانی معلم در یکی از پارک‌های تهران

- ادامه اعتراضات مربیان پیش‌دبستانی ایذه  نسبت به عدم تبدیل وضعیت،سطح نازل حقوق وشرایط سخت کاری با برپایی تجمع مقابل اداره کل آموزش‌وپرورش خوزستان

- پنجمین روزاعتصاب کارگران راه آهن آذربایجان دراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق ومطالبات

- ادامه کنش های کارگران فضای سبزاخراجی شهرداری منطقه 2 اهوازبرای بازگشت بکار

- چهاردهمین روزاعتصاب وتجمع رانندگان خودروهای استیجاری شرکت نفت و گاز گچساران در اعتراض به پایین بودن دستمزد و کسر مزایای شغلی‌

- بلندشدن صدای اعتراض کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهرنسبت به عدم پرداخت 3 ماه حقوق

- پایمالی ابتدایی ترین حق کارگران از طرف کارفرمایان با تحمیل «مزد توافقی» زیر سایه سکوت وزارت کار

- کارگران چند واحد تولیدی و دستگاه اداری استان سمنان ازابتدای سال جاری بدون قراردادکار مشغول بکارند

- عدم پرداخت 3 ماه مطالبات منجمله کارانه کارکنان بیمارستان های دامغان

- سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

رانندگان شرکت واحد از نظر تزریق واکسن آنفولانزا جزء اولویت‌ها هستند

- اتحادیه آزاد کارگران ایران:

گزارشی از وضعیت زندانیان سیاسی زندان تهران بزرگ پس از انتقال به تیپ ۲

- به بهانه 14 مهر روز دامپزشک

دامپزشکان باچه مشکلاتی در حال دست وپنجه نرم کردن هستند؟

- تجمع اعتراضی صاحبان نمایندگی های LPGکرج نسبت به کمبود گاز مایع مقابل فرمانداری

- تجمع اعتراضی مالباختگان صندوق‌های پول خانگی  شهرستان باغملک مقابل دادگستری

*برگزاری مراسم بزرگداشت روز جهانی معلم در یکی از پارک‌های تهران

+تصاویری ازاین مراسم:

+اتحاد بازنشستگان:بزرگداشت روز جهانی معلم!

به‌مناسبت ۵ اکتبر مصادف با ۱۴ مهر؛ روز جهانی معلم، مراسمی از طرف اتحاد بازنشستگان در یکی از پارک‌های تهران برگزار شد.

این برنامه از ساعت ده و نیم صبح با خوشآمدگویی و پذیرایی مختصری از معلمان و بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی آغاز شد.

 شرکت کنندگان پلاکاردهایی با مضامین اعتراضی در دست داشتند با شعارهای:

- ۵ اکتبر روز جهانی معلم بر معلمان و بازنشستگان مبارک باد!

- جای معلم و بازنشسته زندان نیست!

- ما به افزایش حقوق‌ها بدون در نظر گرفتن تورم و خط فقر ۱۰ میلیون تومانی اعتراض داریم.

- درمان رایگان

- نه به بیمه‌های تکمیلی

- نابود باد خصوصی سازی!

- کودکان کار حق تحصیل دارند!

- تهیه‌ی امکانات آموزشی از گوشی و تبلت و... برای دانش‌آموزان و معلمان

- دو پلاکارد مجزا در دفاع از معلمان و بازنشستگان زندانی و دیگری در خصوص پرونده سازی علیه ۷ معلم خراسانی در دست افراد بود.

سپس سه تن از فعالان صنفی در مورد روز جهانی معلم و مشکلات معلمان و بازنشستگان در شرایط کنونی و آزادی معلمان زندانی و لزوم اتحاد و فعالیت برای به دست آوردن مطالبات تاکید کردند.

 باران تندی باریدن گرفت و در آن هوا شعر زیبایی توسط یکی از زنان بازنشسته درباره‌ی معلم خوانده شد. در میان شعر خوانی، یکی از نگهبانان پارک وارد شد و اصرار به ختم برنامه داشت اما چون با مقاومت افراد حاضر مواجه شد خواندن شعر ادامه یافت.

این شخص به مافوقش اطلاع داد و شخص موتورسواری آمد و درخواست کرد که به خاطر کرونا پارک ترک شود و حاضران تاکید کردند که با اتمام شعر برنامه تمام می‌شود.

سپس شرکت کنندگان راه افتاده و در آلاچیقی جمع شدند و از خانم پاک‌ضمیر؛ همسر آقای حبیبی معلم زندانی خواسته شد تا از محمد عزیز برای دوستدارانش سخن بگوید و چه شیرین گفت.

حضور و تذکرات مکرر ماموران ایجاد مزاحمت کرده بود و در پایان مراسم به دو تن از زنان فعال هدایایی به پاس خدمات و زحماتشان برای کسب حقوق معلمان و بازنشستگان تقدیم شد.

در انتها با خواندن سرود یار دبستانی و پیاده‌روی زیر باران به سمت خروجی پارک حرکت کرده و روزی به یادماندنی را در کارنامه‌ی فعالیت مدنی ثبت کردند.

۱۴ مهر ۹۹

۵ اکتبر ۲۰۲۰

*ادامه اعتراضات مربیان پیش‌دبستانی ایذه  نسبت به عدم تبدیل وضعیت،سطح نازل حقوق وشرایط سخت کاری با برپایی تجمع مقابل اداره کل آموزش‌وپرورش خوزستان

روز دوشنبه 14 مهر، مربیان پیش‌دبستانی ایذه  برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به عدم تبدیل وضعیت،سطح نازل حقوق وشرایط سخت کاری تجمعی مقابل مقابل اداره کل آموزش‌وپرورش خوزستان در شهر اهواز برپا کردند.

یکی از این مربیان حاضر درتجمع به خبرنگار محلی یک رسانه گفت: تجمع چندین‌باره‌ی مربیان پیش‌دبستانی شهرستان ایذه و تحصن‌های هرچند وقت یک‌بار ما و عدم شفافیت و دریافت  پاسخی امیدوارکننده از مدیران آموزش‌وپرورش بر آوارگی و سرگردانی مربیان افزوده است.

وی افزود: این در حالی است که شرایط مالی و حق پرداخت بیمه توسط خود مربیان بیش از همیشه اوضاع را بر ما سخت کرده است.

این مربی پیش‌دبستانی ادامه داد: تلاش برای تبدیل وضعیت و عبورومرور در جاده‌ی مرگ بین ایذه و اهواز تنها دستاورد این گروه از مربیان پیش‌دبستانی از آغاز تاکنون می‌باشد.

*پنجمین روزاعتصاب کارگران راه آهن آذربایجان دراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق ومطالبات

روز دوشنبه 14 مهر برای پنجمین روز، کارگران راه آهن آذربایجان- شرکت گسترش آهن راه ( گار )- برای نشان دادن اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق و ندادن بن های رمضان و عیدی به اعتصابشان ادامه دادند.

برپایه گزارش منتشره درشبکه اجتماعی بنقل از کارگران اعتصابی،شرکت گسترش آهن راه ( گار ) حقوق مرداد رو اخیرا ریختن ولی بدون عیدی وسنوات و گفتن عیدی سنوات هم متعاقبا ریخته میشه ولی فعلا خبری نیست.

بنابهمین گزارش،فعاليت های شرکت گسترش آهن راه ( گار ) ، در راستای طراحی و اجرای زيرسازی مسير راه آهن‌ها و ايستگاه‌های مربوطه، طراحی و اجرای سيستم های علائم و ارتباطات و برقی کردن خطوط راه آهن، تعميرات و نگهداری خطوط راه آهن و بهره برداری و راهبری راه آهن می باشد.

فعاليت شرکت به دو دسته کلی زير تقسيم بندی می شوند :

خط و ابنيه فنی

علائم و ارتباطات الکتريکی

*ادامه کنش های کارگران فضای سبزاخراجی شهرداری منطقه 2 اهوازبرای بازگشت بکار

روز دوشنبه 14 مهر،کارگران فضای سبزاخراجی شهرداری منطقه 2 اهواز در ادامه کنش های دامنه دارشان برای بازگشت بکاردست به تجمع مقابل اداره کل کار خوزستان زدند.

تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفتند: پس از اجتماع روزهای گذشته مقابل ساختمان استانداری، شهرداری، دفتر امام جمعه و نمایندگان مجلس، راهی اداره کل کار خوزستان تجمع شدیم.

کارگران معترض افزودند: مشکلات وخواسته های ما را هم به صورت کتبی و هم شفاهی به همه مسئولان اداره کل کار استان خوزستان منتقل کردیم.

آنها در خاتمه گفتند:به دنبال جلسه‌ کوتاهی که با چند نفر از مسئولان اداره کل کار برگزار شده، قرار است این نهاد کارگری در ارتباط با مشکلات شغلی کارگران نامه‌ای به شهرداری اهواز بنویسد همچنین قرار است جلسه‌ای در روز چهارشنبه با حضور برخی مسئولان شهرداری برگزار شود.

درهمین رابطه:ادامه اعتراضات کارگران فضای سبز اخراجی شهرداری منطقه 2 اهوازنسبت به اخراج از کار وعدم پرداخت مطالبات با تجمع مقابل ساختمان شهرداری مرکزی

روز شنبه 12 مهر، کارگران فضای سبز اخراجی شهرداری منطقه 2 اهوازدر ادامه اعتراضاتشان نسبت به اخراج از کار وعدم پرداخت مطالبات دست به تجمع مقابل ساختمان شهرداری مرکزی این کلانشهر دراستان خوزستان زدند.

کارگران تجمع کننده به خبرنگار رسانه ای گفتند: در پی تداوم بی‌توجهی مسئولان استانی و مدیریت شهری به خواسته‌هایشان، صبح امروز (شنبه 12 مهر ماه) قبل از اجتماع مقابل ساختمان شهرداری به دفتر امام جمعه اهوازمراجعه کردند. پیش از این نیز در روز چهارشنبه هفته گذشته مقابل ساختمان استانداری خوزستان تجمع اعتراضی بر پا کرده بودیم.

آنها افزودند: پروژه «کمربند سبز» از سال‌ها پیش با هدف بیابان‌زدایی و مقابله با ریزگردها در شهر اهواز ایجاد شده است.

یادآوری:روز چهارشنبه 9 مهر، یکی از کارگران اخراجی شهرداری منطقه دو اهواز درباره مشکلاتشان گفت: حدود 40  نفر در پروژه کمربند سبز اهواز تحت مسئولیت پیمانکار مشغول کار هستیم که از این تعداد 22 نفرمان از ابتدای تیر ماه سال جاری به دلیل عدم نیاز از سوی پیمانکار بیکار شده‌ایم.

او گفت: میانگین سوابق کار ما کارگران بیکار شده حدود 8 سال است و در زمان اخراج دو ماه مزد و 4 ماه حق بیمه پرداخت نشده، طلبکار بودیم.

به گفته این کارگر، کارفرمای شرکت پیمانکاری می‌گوید باتوجه به شرایطی که در شهرداری داریم به این تعداد نیروی کار نیاز نداریم و امکان بازگشت به کار کارگران  اخراجی فعلا وجود ندارد.

طبق اظهارات وی؛ باتوجه به اینکه شهرداری منطقه دو اهواز پیگیر مشکلات کارگران بیکار شده نبود، چاره‌ای جز مطرح کردن مشکلاتشان با مقامات بالادستی را نداشتیم بنابراین ناچار به برگزاری تجمع اعتراضی شدیم و در روزهای مختلف دست به تجمع اعتراضی زدیم. آخرین تجمع ما در مقابل ساختمان استانداری، شهرداری و شورای شهر اهواز انجام شد که نتیجه‌ای دربرنداشت.

به گفته او؛ مسئولان شهرداری منطقه دو اهواز مدعی‌اند که هیچ مسئولیتی در قبال کارگران پیمانی «کمربند سبز» ندارند به همین دلیل جدا از موضوع اخراج اخیر، پیگیر مطالبات مزدی و بیمه‌ای ما نیز نیستند.

یکی دیگر از کارگران اخراجی پروژه کمربند سبز اهواز درخصوص پیگیری‌های خود و همکارانش گفت: اخراج ما به صورت شفاهی انجام شده اما نامه ترک کار به ما نداده‌اند به همین دلیل از آن تاریخ تاکنون  در وضعیت بلاتکلیف قرار داریم و امیدواریم مجددا کارفرما ما را به کار سابقمان بازگرداند و به همین دلیل هنوز شکایتی را در اداره کار ثبت نکرده‌ایم.

به گفته وی؛ کارگران پیمانی کمربند سبز در سه ماهی که بیکار شده‌اند در جستجوی کار به واحدهای صنعتی و خدماتی زیادی مراجعه کرده‌اند اما به دلیل شرایط سنی که دارند تا این لحظه هیچ کاری برای آنها پیدا نشده است.

این کارگر شهرداری منطقه دو اهواز افزود:یکی از دلایل تضییع حقوق کارگران شهرداری‌ها شانه خالی کردن پیمانکاران از زیر بار مسئولیت است. آنها بدون پرداخت مطالباتمان ما را هر زمان که دلشان بخواهد از کار بیکار می‌کنند و بدین ترتیب امنیت شغلی و معیشتی ما و خانواده‌هایمان به خطر می‌افتد.

او گفت: اخیرا شهرداری پیمانکار کمربند سبز را بدون تصفیه حساب با کارگران تغییر داده و جدا از آن شنیده شده پیمانکار جدید نیز قصد اخراج شمار دیگری از همکاران فضای سبز را دارد.

به گفته این کارگر، کارگران اخراجی وضعیت‌شان مشخص نیست و به‌رغم همه مشکلات هنوز تحت پوشش بیمه بیکاری قرار نگرفته‌اند. آنها نگران هستند با ادامه این وضعیت نتوانند برای مدت زیادی بدون درآمد زندگی کنند.

*چهاردهمین روزاعتصاب وتجمع رانندگان خودروهای استیجاری شرکت نفت و گاز گچساران در اعتراض به پایین بودن دستمزد و کسر مزایای شغلی‌

روز دوشنبه 14 مهر برای چهاردهمین روز، رانندگان خودروهای استیجاری شرکت نفت و گاز گچساران اعتراض به پایین بودن دستمزد و کسر مزایای شغلی‌ به اعتصابشان ادامه دادند وبا پارک کردن خودروهایشان تجمع کردند.

*بلندشدن صدای اعتراض کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهرنسبت به عدم پرداخت 3 ماه حقوق

روز دوشنبه 14 مهر، جمعی از مراقبین سلامت طرح پزشک خانواده در جنوب استان سیستان وبلوچستان و نیروهای شرکتی  و بیمه روستایی اعتراضشان رانسبت به عدم پرداخت 3 ماه حقوق رسانه کردند.

آنها به خبرنگار یک رسانه محلی گفتند: سه ماه است که هیچگونه پرداختی برای نیروهای شرکتی و قرارداد پزشک خانواده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر انجام نشده است.

آنها افزودند:تنها نیروهای شرکتی با این مشکل مواجه نبوده بلکه نیروهای بیمه روستایی و برنامه پزشک خانواده نیز با این معضل مواجه هستند.

آنا ادامه دادند:عدم واریز حقوق سه ماهه به نیروهای تحت پوشش این دانشگاه در حالی است که همکاران آنها از دانشگاه های مجاور ماهیانه حقوق دریافت کرده، همچنین اگر مشکل منبع مالی است چگونه به دانشگاه های دیگر پرداختی تعلق می گیرد اما به حوزه ایرانشهر نه.

آنها درخاتمه گفتند: مسئولان امر شفاف سازی و مشکل ما را نیز حل کنند چرا که ما نیز خانواده، زن و فرزند داریم وتنها منبع درآمدمان از این راه است.

*پایمالی ابتدایی ترین حق کارگران از طرف کارفرمایان با تحمیل «مزد توافقی» زیر سایه سکوت وزارت کار

در شرایطی که حداقل دستمزد تعیین شده از طرف شورایعالی کارهم جوابگوی تأمین هزینه های زندگی کارگران نیست،تعدادی از کارفرمایان  به بهانه «مزد توافقی» حقوقی کمتر از این چندرغاز حداقل دستمزد را پرداخت می کنند و مدعی اند که این مبلغ مورد رضایت کارگر است و وزارت کار هم نظارتگرساکت این پایمالی ابتدایی ترین حق کارگران است.

برپایه گزارش رسانه ای شده بتاریخ 14 مهر،با این رسم تقریباً‌ مرسوم در بسیاری از کارگاه‌ها نه تنها طرح طبقه‌بندی اجرایی نمی‌شود بلکه همان افزایش دستمزد سالیانه  که به نوعی در تأمین هزینه های  سال بعد تأثیری  ندارد  و با این بهانه از سوی کارفرمایان سودجو به کارگران پرداخت نمی شود و کارفرمایان با این بهانه واهی و غیرانسانی که خود کارگر راضی است و توافق کرده، همان حق قانونیِ حداقلی را هم به کارگران نمی‌پردازند.

در شرایطی که صف بیکاران روز به روز در حال افزایش است و با کرونا بیشتر هم شده است، کارگر انتخابی جز قبول توافق اجباری ندارد. چرا اگر این توافق را نپذیرد،سرنوشتش بیکاری  و اخراج است .بنابراین ناچار است که به تن به توافقی دهد که کمتر از حقش است.

در شرایطی که کارگران به دلیل نداشتن تشکل مستقل حق اعتراض ندارند ودر داخل کارگاه قدرت چانه زنی آنها با فشار درون کارگاهی و برون کارگاهی به حداقل رسیده است. اینکه کارفرمایان بیان کنند که حقوق کمتر از حداقل دستمزد توافق کارگران بوده است چیزی جز اجحاف در حق کارگران نیست.

*کارگران چند واحد تولیدی و دستگاه اداری استان سمنان ازابتدای سال جاری بدون قراردادکار مشغول بکارند

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان: چند واحد تولیدی و دستگاه اداری داریم که مدیران از ابتدای سال 99، قرارداد نیروهای خود را حتی امضا هم نکرده که این امر سبب بروز مشکلات برای کارگران از جمله بیمه و درمان خواهد شد.

روز دوشنبه 14 مهر،مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان به خبرنگاران گفت: یکی از مشکلات برخی جوامع کارگری در استان این است که صاحبان مشاغل با آن‌ها در سال 99 قرارداد امضا نکرده‌اند لذا در صورت درگیر شدن با بیماری منحوس کرونا متاسفانه این کارگران دچار مشکلات عدیده می‌شوند.

وی افزود: متأسفانه چند واحد تولیدی و یا دستگاه اداری نیز داریم که مدیران از ابتدای سال 99، قرارداد نیروهای خود را حتی امضا هم نکرده که این امر سبب بروز مشکلات برای کارگران از جمله بیمه و درمان خواهد شد.

وی ادامه داد: مشکل اساسی دیگری که در عدم قرار داد نوشتن پیش می آید این است که اگر کارگری به بیماری کرونا مبتلا شود از ترس امنیت شغلی و اخراج آن را مخفی می کند و با همان حال به کارخانه مراجعه خواهد کرد این یکی از بزرگترین نگرانی های ما در ستاد مقابله با کرونای استان سمنان است.

*عدم پرداخت 3 ماه مطالبات منجمله کارانه کارکنان بیمارستان های دامغان

3 ماه مطالبات منجمله کارانه کارکنان بیمارستان های دامغان دراستان سمنان پرداخت نشده است.

روز دوشنبه 14 مهر،رییس دانشگاه علوم پزشکی به خبرنگار رسانه ای گفت:کارانه سه ماهه بیمارستانی و مطالبات کارکنان سلامت و پرستاران در روزهای آینده پرداخت می شود.

*سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

رانندگان شرکت واحد از نظر تزریق واکسن آنفولانزا جزء اولویت‌ها هستند

با شدت گرفتن شیوع بیماری کرونا در کشور بخصوص در تهران و شروع فصل  پائیز و شیوع بیماری آنفولانزا، رانندگان شرکت واحد و بخش خصوصی که در ناوگان حمل و نقل تهران بزرگ و در تماس مستمر با شهروندان خدمت می‌کنند، بیشتر درخطر مبتلا شدن به بیماری آنفولانزا قرار دارند و به دلیل در هم‌آمیختگی علائم آنفولانزا و کرونا، لازم است رانندگان شرکت واحد و دیگر مشاغل در تماس مستمر با شهروندان در اولویت تزریق واکسن قرار گیرند.

متاسفانه از آنجائیکه تهیه این واکسن برای عموم مردم براحتی قابل دسترس نیست از مدیرعامل شرکت واحد می‌خواهیم که برای این رانندگان زحمت‌کش که با کمترین امکانات حفاظتی و بهداشتی بیشترین خدمات را درسطح شهر تهران به شهروندان می‌دهند و اکثرا در سنین بالا هستند، واکسن آنفولانزا را از وزرات بهداشت تهیه و به رانندگان تزریق شود.

*اتحادیه آزاد کارگران ایران:

گزارشی از وضعیت زندانیان سیاسی زندان تهران بزرگ پس از انتقال به تیپ ۲

پس از آنکه زندانیان سیاسی زندان تهران بزرگ بدون اطلاع قبلی و اجباراً از تیپ ۵ به اندرزگاهی در تیپ ۲ انتقال داده شدند، زندانیان در اعتراض به این‌اقدام و وضعیت بشدت غیربهداشتی بند جدید بصورت جمعی از دریافت غذای زندان خودداری کردند.

پس از این اقدام اعتراضی زندانیان سیاسی و رسانه‌ای شدن این موضوع، مسئولین زندان انواع مواد شوینده و بهداشتی را در‌اختیار زندانیان قرار دادند و زندانیان توانستند محیط بند جدید را پاکسازی کرده و قابل سکونت نمایند.

لازم به ذکر است که با توجه به خطر شیوع بیماری کرونا در میان زندانیان، نظافت و در اختیار داشتن مواد شوینده و بهداشتی برای زندانیان بسیار ضرورت دارد.

شاپور احسانی راد از اعضای هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، محمد حبیبی معلم زندانی و تعداد زیادی از دستگیرشدگان اعتراضات مردمی آبان ۹۸ در این بند محبوس میباشند.

۱۴مهر ۹۹

*به بهانه 14 مهر روز دامپزشک

دامپزشکان باچه مشکلاتی در حال دست وپنجه نرم کردن هستند؟

اولین نکته که بسیار محسوس است بحث درآمدی و مالی در بخش دولتی است به طوری که باوجود هفت سال تحصیل برای اخذ مدرک دکترا اما اکنون با 18 سال سابقه کار، حقوق مکفی دریافت نمی‌کنیم.

سختی دیگر ما مربوط به زمانی است که در بازرسی‌ها و نظارت‌ها باید با متولیان واحدهای عرضه و فروش مواد پروتئینی و گوشت مواجه شویم که در طی آن متاسفانه با واکنش‌های نامناسب و گاهی هم توهین‌‌های لفظی و فیزیکی مواجه می‌شویم در حالی که هدف و وظیفه ما حفظ سلامت مردم است.

از طرفی هم معدوم سازی‌هایی که مجبوریم انجام دهیم یک ناراحتی روانی برای ما ایجاد می‌کند؛ چرا گوشتی که در این کشور به سختی و با هزینه‌های گزاف تولید می‌شود باید با بی‌توجهی و مدیریت نادرست غیرقابل مصرف و از چرخه استفاده مردم خارج شود؟

بیماری‌هایی که به واسطه حضور در محل نگهداری حیوانات و از ارتباط با آن‌ها ممکن است به همکاران ما سرایت کند هم از دیگر سختی‌های این شغل است.

بخشی از یک گفتگوی رسانه ای شده با یک دامپزشک بتاریخ 14 مهر

*تجمع اعتراضی صاحبان نمایندگی های LPGکرج نسبت به کمبود گاز مایع مقابل فرمانداری

روزیکشنبه 13 مهر،جمعی از صاحبان نمایندگی های LPGکرج برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به کمبود گاز مایع دست به تجمع مقابل فرمانداری این شهرستان زدند.

تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفتند:گاز مایع در استان البرز کمیاب شده است و نمایندگی هایی که گاز مایع را بین مردم توزیع می کردند با مشکل مواجه شده اند.

شرکت گاز می گوید مردمی که گاز ندارند از شرکت نفت سهمیه بگیرند اما مردم پس از دریافت سهمیه از شرکت نفت مجددا به شرکت گاز مراجعه می کنند و گاز مایع به آنها داده نمی شود.

فرمانداری در حاشیه تجمع نمایندگی ها، اعلام کرد که گاز داریم و با کمبود مواجه نیستیم اما شرکت پرسی گاز اعلام کرد به ما گاز تعلق نگرفته است تا در اختیار نمایندگی ها قرار دهیم.

براساس گزارش رسانه ای شده،مشکل مذکور در البرز حاد شده است چرا که قریب به 130 نمایندگی توزیع گاز مایع در استان فعالیت می کنند، غالب روستاهای جاده چالوس گاز رسانی نشده و با مشکل کمبود گاز مایع مواجه هستند.

مردم با حواله هایی که در اختیار دارند، از جاده چالوس به محمد شهر کرج مراجعه می کنند اما دست خالی باز می گردند، جالب اینجاست که حواله ها را شرکت گاز تحویل می گیرد اما به ازای 4 تن، 3 تن گاز مایع تحویل داده و به شرکت نفت اعلام می کند 4 تن را تحویل داده است اما مابقی را به فروش می رساند.

علاوه بر خانواده ها، مطبخ داران و رستوران داران جاده چالوس، مناطق راشته، ماهدشت، پیمانکاران عمرانی، ایزگامیها، دهستان های اطراف، کارخانه ها و باغ هایی که سرایدار دارند با مشکل کمبود گاز مواجه هستند.

دولت به دلیل صادرات گاز در نظر دارد سهمیه مردم را کم کند و در مقابل گاز ال پی جی را از خودروها دریغ کرده و به جای آن سی ان جی به صاحبان خودرو بدهد، این در حالی است که حتی نتوانسته است 20هزار کیت از 200 هزار کیت cng ای که وعده داده نصب کند.

در حال حاضر شرکت نفت البرز اعلام می کند که به دلیل صادرات گاز با کمبود این مشتقات نفتی مواجه هستیم اما فرمانداری کرج می گوید گاز موجود است و این مردم هستند که بین این دوگانگی بلاتکلیف مانده اند.

*تجمع اعتراضی مالباختگان صندوق‌های پول خانگی  شهرستان باغملک مقابل دادگستری

روزیکشنبه 13 مهر،جمعی از مالباختگان صندوق‌های پول خانگی شهرستان باغملک برای انعکاس صدای اعتراضشان مقابل دادگستری این شهرستان دراستان خوزستان تجمع کردند.

تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی، خواستاررسیدگی جدی به پرونده وام ها خانگی وروشن شدن سرنوشت پول‌هایی شدند که به عنوان پیش‌پرداخت به حساب صندوق‌داران واریز کرده اند،شدند.

براساس گزارش رسانه ای شده، در سال‌های اخیر ابتدا در شهرستان رامهرمز، برخی افراد اقدام به پرداخت وام‌هایی با شرایط تقریبا استثنایی و بازپرداخت مناسب می‌کردند.

این موضوع به دلیل جذابیت مالی آن در رامهرمز گسترش یافت و به شهرهای اطراف آن از جمله باغملک نیز کشیده شد که سرانجام در ماه‌های آغاز سال ۱۳۹۹ با ورود مسوولان اجرایی و قضایی، جلوی فعالیت غیرمجاز وام‌دهی صندوق‌هایی که پشتوانه محکمی برای سودآوری نداشتند گرفته شد.

اکنون نیز با گذشت چند ماه از توقف فعالیت صندوق‌های غیرقانونی خانگی در شهرستان‌های استان خوزستان، همچنان سرنوشت دارایی‌های سپرده‌گذاران نامشخص است.

تا کنون چند نفر در باغملک به دلیل شکایت‌های متعدد مردمی و بدهی‌های میلیاردی، ضمن توقیف اموال، روانه زندان شدند.

akhbarkargari2468@gmail.com

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com