چند اطلاعيه

حزب كمونيست كارگرى ايران
October 27, 2020

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی افسار پاره کرده است.

جورج فلوید‌های ایران را جهانیان می شناسد!

 

رفتار وحشیانه نیروی انتظامی حکومت اسلامی در شکنجه و به قتل رساندن علنی مردم در خیابانها، اوج درماندگی و استیصال حکومتی است که به انتهای خط رسیده است. جز با خشونت و جنایت مأمورانش نمی‌تواند خودرا سرپا نگهدارد. این حکومتی است که وحشت زده به هر جا و هر کس حمله می برد، با قساوت و بی ‌رحمی می‌کشد. تا زنده بماند!

 

انتشار خبر هولناک هتک حرمت و شکنجه علنی «بهاره چشم‌براه» دختر جوانی به جرم دادخواهی توسط نیروی حراست پالایشگاه در آبادن، هزاران هزار بار در مدیای اجتماعی منتشر شده است. او را جهت اعتراف اجباری علیه خودش به تلویزیون می‌کشانند تا با خیال واهی ذهن جامعه را منحرف کنند، اما جامعه در مقابل درندگی جمهوری اسلامی به سرعت وا کنش نشان می‌دهد و با هزاران کامنت در مدیای  اجتماعی علیه این رفتار وحشیانه و علیه حکومت اعتراض می‌کند. بهاره سمبلی به نام "دختر خونین" آبادان می‌‌شود. دادستان عمومی و انقلاب آبادان که با خشم و افشاگری بی ‌امان مردم روبرو شده است تهدید می‌کند که: "افرادی که فیلم این حادثه را در فضای مجازی منتشر کرده اند به زودی دستگیر خواهند شد".

 

جنایت زنجیره‌ای ایادی جمهوری اسلامی با کشتن مهرداد سپهری جوان ۲۷ ساله در شهرک حجت مشهد ادامه می‌یابد. روز شنبه سوم آبان مأموران انتظامی او را به میله‌ای در خیابان دست‌بند می‌زنند و بدون این که بتواند کوچک‌ترین مقاومتی بکند، مقابل چشم عابرین و اهالی محل با شوکر و پاشیدن اسپری فلفل به مدت ۴۵ دقیقه زجرکش ‌می‌کنند. به گزارش پزشکی قانونی آثار ضرب و جرح شدید در تمامی بدن او هویدا است. علی‌اکبر احمدی‌نژاد،‌ بازپرس پرونده قتل مهرداد سپهری با وقاحت بی مانندی می‌گوید: "مأمور پلیس برای ترساندن از شوکر استفاده کرده است. بعد از شوکر زدن،‌ فرد بدون هیچ اظهار درد و تالمی می‌نشیند"!

 

اما مردم خشمگین به درست، بی پناهی و مرگ مهرداد سپهری را با قتل رساندن آسیه پناهی‌ ۶۱ ساله در شهرک فدک کرمانشاه که مقابل مأموران برای ممانعت از تخریب آلونکش مقاومت می‌کرد، مقایسه می‌کنند.

 

بلافاصله بعد از مهرداد سپهری، محسن مین‌باشی ۳۷ ساله را در اسفراین بدون اینکه مسلح باشد و یا اقدامی علیه نیروی انتظامی کرده باشد با شلیک مستقیم دو گلوله در خیابان به قتل می‌رسانند.

 

اما تک تک این جنایات بلافاصله به مساله ای اجتماعی تبدیل میشود، وسیعا در مدیای اجتماعی منعکس میشود و حکومتیان را به غلط کردن می اندازد. ابراهیم رییسی، رییس قوه ‌قضاییه‌ حکومت در واکنش به قتل مهرداد سپهری و بی آبرو شدن بیشتر نیروی انتظامی میگوید: «‌یک حادثه نباید بهانه‌ای برای تضعیف پلیس شود. مراقب تحرکات دشمن باشیم که می خواهد با سوءاستفاده از یک حادثه که در گوشه ای رخ داده، جایگاه و هویت یک نهاد را به طور کامل مخدوش کند». در آبادان احمد جهان نژادیان از مزدوران حکومت و سرپرست سابق حمل و نقل پالایشگاه رسوا میشود و حکومت برای خارج کردن او از زیر ضرب، مامور حراست را بازداشت میکنند. همزمان تعدادی از وکلای ایرانی و غیر ایرانی اعلام میکنند که آماده اند وکالت او را بعهده بگیرند و عده ای میگویند مخارج وکالت را به عهده میگیرند. قربانیان جنایات حکومت در ابعادی توده ای و وسیع در مدیای اجتماعی به عنوان جرج فلویدهای ایران معرفی می شوند و به جمهوری اسلامی و اوباش جنایتکارش تودهنی میزنند.

 

خشونت و بیرحمی دستگاه قضایی که روز بروز ابعاد بیشتری بخود میگیرد، وحشت حکومتی را نشان میدهد که میداند مردم عزمشان برای بزیر کشیدن حکومت جرم شده است. نه این جنایات، نه دستگیری ها و محکومیت ها و نه گروه های ضربت محلات کمکی به حکومت نخواهد کرد. حکومتیان بهتر از هر کس میدانند که آبان های عظیم تری در راه است و سیل خشم مردم بنیان این حکومت را خواهد کند.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۵ آبان ۱۳۹۹، ۲۶ اکتبر ۲۰۲۰
+++


تجمع اعتراضی بازنشستگان نفت، و اعتراض به عدم اجرای پروتکلهای جهانی کرونا

تجمع بازنشستگان نفت مقابل وزارت نفت

روز ٥ آبان کارگران بازنشسته نفت برای چندمین بار به دلیل نپرداختن حقوق و مزایا مقابل وزارت نفت تجمع کردند. در تجمع اعتراضی این روز زنان کارگر نقش چشمگیری داشتند. بازنشستگان با خشم و اعتراض بر نرده های این ساختمان میکوبیدند و پیگیر خواستشان بودند. در این تجمع اعتراضی نیروهای امنیتی با بازنشستگان معترض درگیر شده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند. علیرغم حضور سرکوبگران جمهوری اسلامی بازنشستگان به تجمع خود ادامه دادند.

 

 لازم به یادآوری است که طی روزهای ۱۹ شهریور و ٢٨ مهر ماه نیز بازنشستگان نفت اصفهان علیرغم شرایط خطرناک کرونایی در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و وضع ناهنجار صندوق بازنشستگی و ابطال اساسنامه آن مقابل صندوق بازنشستگی نفت در این شهر تجمع داشته و نسبت به سقوط هر روزه سطح معیشتی خود هشدار دادند.

 

عدم رعایت پروتکلهای جهانی در مقابله با کرونا

روز ٥ آبان در مورد وضعیت کارگران نفت شکوائیه یا اعتراض نامه ای تحت عنوان " تخلف کرونایی پتروشیمی ها و فازها" رسانه ای شد که حرف دل این کارگران را در اعتراض به عدم اجرای پروتکل های وزارت بهداشت جهانی در مقابله با بیماری خطرناک کرونا بازتاب میداد. در بخشی از این اعتراض نامه چنین آمده است:"بی مسئولیتی صاحبان کار و مسئولین در قبال جان کارگران جرم است. با وجود بخشنامه کرونایی سازمان منطقه ویژه پارس برای برقراری یک هفته کار، یک هفته استراحت، پتروشیمی ها و فازها در عسلویه و کنگان از عمل به این بخشنامه خودداری کرده و همچنان نیروهای خود را ناگزیر به دو هفته کار یک هفته استراحت برای رسمی ها و ۲۳  روز کار، هفت روز استراحت برای پیمانکاری ها می کنند . مهمتر اینکه هیچگونه تجهیزات پیشگیری از گسترش این بیماری مهلک در میان کارگران وجود ندارد. محل استراحت کارگران تنگ است و تراکم بالایی دارد. خوابگاه ها کثیف، غیر استاندارد و حتی در شرایط عادی نیز بیماری زاست.  این در حالیست که گسترش این بیماری شدت گرفته و خیلی جاها را به منطقه قرمز تبدیل کرده است. بی مسئولیتی پیمانکاران و صاحبکاران و مقامات مسئول در قبال جان کارگران جرم است و باید مورد پیگرد قرار گیرد".

در خاتمه این اعتراض نامه خبری از کارگران خواسته شده که به هر شکلی که میتوانند از جمله  برپایی اعتصاب یک ساعته تا تهیه طومارهای اعتراضی دست به اعتراض بزنند.

 

رعایت پروتکلهای جهانی پیشگیری از بیماری خطرناک کرونا یک موضوع مهم اعتراضات کارگران نفت در مرداد ماه بود و هم اکنون نیز کارگران اعتراض خود را به این وضعیت ادامه میدهند. تا کنون چند صد نفر از کارگران نفت قربانی کرونا شده اند.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

٥ آبان۱۳۹۹، ٢٦ اکتبر ۲۰۲۰
+++

تصاویر زنان را از سنگ قبرها حذف کردند اما بلافاصله مجبور به عقب نشینی شدند

 

در شهر رویان مازندران (علمده سابق) به دستورهیئت امنای ‌آرامگاه رویان تصاویر زنان متوفی از روی سنگ مزار ‌آنان مخفیانه با رنگ پوشیده و حذف شده است. خانواده‌های افراد متوفی از مخدوش کردن و رنگ پاشیدن بر چهره حک شده زنان بر سنگ قبرهای بستگانشان خشمگین و عصبی، از این عمل وقیح و وحشیانه، این اقدام ضد زن اسلامی، ارتجاعی و اهانت ‌‌آمیز، از هیئت مدیره آرامگاه و مسئولان شهر برای این  بی‌احترامی آشکار به مزار زنان توضیح می‌خواهند. پاسخ غیر قابل باور است! هیئت امنا در هماهنگی با مراجع دینی اظهار می‌دارند که «قرار داشتن تصویر بانوان روی سنگ قبر از نظر شرعی و عرفی درست نیست»! علیرغم این با اعتراض خانواده ها مجبور شدند دو روز پس از این واقعه سنگ قبرها را به حالت اولیه بازگردانند.

 

همین یک قلم اقدام، در اینکه این حکومت ربطی به بشر امروز ندارد، تردیدی باقی نمی‌گذارد. بشریت باید خود را از شر حکومتی که هرروز در سیاستها و اقدامات و تصمیماتش ابتدایی‌ترین معیارها و ارزشهای انسانی رازیر پا میگذارد، خلاص کند. حذف زنان، بی حقوق کردن زنان، و بی ارزش تلقی کردن زنان یعنی نصف مردم جامعه از تمام شئون اجتماعی که سالهاست با حجاب مشمئز کننده اسلامی و هزار تبعیض و تحقیر دیگر جریان دارد، سنتی بازمانده از دوران جاهلیت و عقب ماندگی و توحش است. این حکومت باید از صحنه جامعه جارو شود. دوران امروز دوران شتر و محمد و عصر حجر نیست که زن جنس فرودست و تحقیر شده است و نه اسم دارد نه عکس و نه حق و نه جایی در جامعه. این رسم عقب مانده ترین و وحشی ترین قبایل دوران قهقراست.

 

طنز این تهاجم ارتجاعی در این است که جمهوری اسلامی عاجز از مبارزه زنان در جامعه، از فرط استیصال سراغ  محو کردن و رنگ پاشین تصویر زنان بر سنگ مزارشان می‌رود. پس از عقب نشینی مفتضحانه در حذف تصاویر دختران از کتاب‌های درسی به حذف تصاویر زنان بر سنگ قبرشان روی  آورد اما در این مورد هم ناکام ماند.

 

جمهوری اسلامی با زن ستیزی زاده شده است. سراسر تاریخ نکبت حکومت اسلامی با ضدیت علیه زنان و پایمال کردن هویت و حق زنان توام بوده است.

 

شجاعت و جسارت تحسین برانگیز زنان در دفاع جانانه از حق برابرشان، پوزه این حکومت وحشی را به خاک مالیده است. این حکومتی است که در نبرد با زنان در کوچه و خیابان و محل کار شکست خورده است. زنان و مردان رزمنده این جامعه مصممند که این حکومت و تمام قوانین و سنت ها و کثافاتش را از جامعه جارو کنند و این آرمان را هرچه زودتر با انقلاب خویش عملی خواهند کرد و جامعه ای شاد و انسانی و آزاد و برابر را رقم خواهند زد.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۵ ‌آبان ۱۳۹۹، ۲۶ اکتبر ۲۰۲۰



 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com