بیانیه به مناسبت سالگرد خیزش آبان ٩٨

حزب كمونيست كارگرى ايران
October 26, 2020

 بیانیه به مناسبت سالگرد خیزش آبان ٩٨

جنبش آبان هر روز سربلند میکند!

 

خیزش گسترده و کوبنده آبان ٩٨، نقطه عطفی در مبارزه مردم ایران برای رهایی از جمهوری اسلامی است. مقدمات این خیزش در اعتصابات گسترده طبقه کارگر در سالهای اخیر، جنبش های اعتراضی گوناگون و مبارزات توده ای نظیر دی ماه ٩٦ فراهم شده بود؛ و به نوبه خود، آبان ٩٨ کل فضای سیاسی را تحت تاثیر قرار داد و فصل جدیدی در جنبش سرنگونی جمهوری اسلامی گشود که مهر رادیکالیسم و آشتی ناپذیری آبان را بر خود دارد.

 

در آبان خونین ٩٨ حکومت اسلامی تماما همچون رژیمی جنایتکار و اشغالگر و یک ماشین کشتار ظاهر شد؛ اینترنت و وسایل خبررسانی را قطع کرد و توده های عظیمی که در بیش از صد شهر در اعتراض به گرانی بنزین خیابانها و محلات را به اشغال خود درآورده و به پمپ بنزین ها، مراکز سرکوب، نهادهای مذهبی و بانکها حمله میکردند را به گلوله بست. هنوز بعد از یکسال کسی نمی داند چند هزار نفر دستگیر، زندانی، زخمی و کشته شدند. حمام خونی که جمهوری اسلامی در آبان راه انداخت، خیزش آبان ٩٨ را متوقف کرد اما تنها به این قیمت که به همه بخش های جامعه ایران و همچنین به تمام جهان صراحتا اعلام کند که بین مردم ایران و  جمهوری اسلامی هیچ حائلی باقی نمانده و از نقطه نظر مردم جز گسترش اعتراضات و اعتصابات و نهایتا قیام و مبارزه قهرآمیز برای سرنگونی این رژیم راه دیگری نیست.

 

خیزش آبان ٩٨ در عین حال معنای سرنگونی جمهوری اسلامی را بطور ابژکتیو در برابر همگان قرار داد. شعارهای تند علیه کلیه بخش های حکومت، حمله به مراکز مذهبی، به مراکز نیروهای سرکوبگر، به بانکها و مراکز چپاول مردم، عملا نشان داد که مبارزه توده های مردم در واقع علیه کل آن سیستم اجتماعی حاکم است که اینک آیت الله های میلیاردر تولیت آن را برعهده دارند. قرار نیست که در سرنگونی جمهوری اسلامی چیزی از حکومت مذهبی، از ماشین سرکوب دولتی و از نهادهای سرمایه داری حاکم، از تعرض و انقلاب مردم مصون باقی بماند. به این معنی خیزش آبان ٩٨ گام دیگری در پیشروی انقلاب ایران به معنای وسیع کلمه است؛ انقلابی که چهار دهه قبل برای آزادی و برابری و رهایی سر بلند کرد و گرچه حکومت پادشاهی را پایین کشید اما توسط جمهوری اسلامی به خون کشیده شد و ناکام ماند. 

 

و بالاخره، خیزش آبان ٩٨ کل اوضاع سیاسی ایران و تحولات بعدی را تحت تاثیر خود قرار داد و مُهر رادیکالیسم و آشتی ناپذیری با جمهوری اسلامی بر آن زد؛ و این روند همچنان ادامه دارد. از تظاهرات های خشمگینانه در اعتراض به شلیک عامدانه جمهوری اسلامی به هواپیمای مسافربری (پرواز پی اس ۷۵۲) با شعار "نابود باد جمهوری اسلامی"  تا توده ای ترین نمایش اعتراضی تاریخ علیه مجازات اعدام و تا همین امروز که هر روز موضوع تازه ای در اعتراض عمومی جامعه ایران علیه جمهوری اسلامی به صدر اخبار میرود، میتوان رنگ و بوی خیزش آبان را دید و شنید. خیزش آبان و تحولات بعدی، بویژه اعتراضات وسیع به قتل نوید افکاری، موج جدید و بی سابقه ای از تلاش برای بایکوت سیاسی، ورزشی، فرهنگی و نظامی جمهوری اسلامی و اخراج آن از کلیه نهادهای بین المللی را در سطح جهان دامن زده است. به این معنی، آرمانها و اهداف خیزش آبان ٩٨ علیرغم سرکوب جنایتکارانه و خونین و علیرغم گذشت یکسال همچنان پرقدرت و پر نشاط در تلاش و مبارزه مردم ایران برای سرنگونی جمهوری اسلامی زنده است. از همین رو ما  در سالگرد آبان ٩٨ به همراه همه مردم)، بویژه در همراهی با خانواده ها و بازماندگان قربانیان آبان خونین یاد این جان باختگان و قهرمانان آبان را گرامی میداریم و با تمام توان در داخل و خارج کشور میکوشیم تا سالگرد آبانماه ٩٨  به فرصتی برای گسترش مبارزه برای سرنگونی جمهوری اسلامی و به فرصتی برای افشاء و انزوای جهانی بیش از پیش این مصداق جنایت علیه بشریت تبدیل شود.

 

گرامی باد خیزش آبان ٩٨

نابود باد جمهوری اسلامی

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۴ آبان ۱۳۹۹، ۲۵ اکتبر ۲۰۲۰


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com