چند اطلاعيه

حزب كمونيست كارگرى ايران
October 24, 2020

تهدید به مرگ اعضای خانواده های جانباختگان پرواز PS752 

باید با اعتراض وسیع روبرو شود!

 

حامد اسماعیلیون یکی از اعضای خانواده هایی که عزیزان خود را در جنایت عامدانه سرنگونی هواپیمای اوکراینی توسط جمهوری اسلامی از دست دادند، تهدید به مرگ شده است. او در فیس بوک خود نوشته است که شاهد «پیغام‌های نفرت‌انگیز، اتومبیل‌های مشکوک، تماس‌های عجیب و تهدیدات به مرگ» بوده، ولی از «مواجهه‌ با قاتلین جمهوری اسلامی واهمه» ندارد. آقای اسماعیلیون که ساکن کانادا است همچنین خبر داده است که تمام این موارد را با «پلیس تورنتو و فدرال» در میان گذاشته و قرار است «تحقیقات جامعی» در این زمینه انجام شود.

 

حامد اسماعیلیون سخنگوی انجمن خانواده‌های جان‌باختگان پرواز PS752است. وی تاکنون در ایجاد همبستگی بین خانواده‌های قربانیان این جنایت هولناک، بلند کردن صدای دادخواهی خانواده ها و در جهت دادخواهی و محاکمه عاملان و آمران این جنایت شوم در دادگاهی بی‌طرف و مستقل نقش مهم و موثری داشته است.

 

تهدید به مرگ خانواده هایی که عزیزان خود را در این جنایت ضد انسانی از دست داده اند از جانب رژیمی صورت می گرد که این جنایت عامدانه را مرتکب شده و میخواهد مانع افشاگری خانواده ها و طرد جمهوری اسلامی در سطح بین المللی شود. جمهوری اسلامی از همان اولین روزهای پس از وقوع این جنایت به اشکال مختلف و با فرومایه ترین و بیشرمانه ترین رفتارها به اذیت و آزار و تهدید خانواده های قربانیان این جنایت پرداخت تا مانع مراسم های آنان، تجمعات آنان و افشاگری آنها شود و جلو دادخواهی آنها را بگیرد. خانواده ها، هم "انجمن خانواده های جانباختگان پرواز PS752" را تشکیل دادند و فعالیت وسیعی را با خواست محاکمه آمرین و عاملین این کشتار بیرحمانه شروع کردند و هم در ایران دست به تجمع میزنند و به اشکال مختلف یاد عزیزانشان را گرامی میدارند. از جمله اخیرا در مقابل یکی از دفاتر وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در تهران همزمان با مذاکره هیئت های دولت اوکراین و جمهوری اسلامی دست به تجمع اعتراضی زدند. آنها در این تجمع از سرنگونی هواپیمای مسافربری اواکراینی نه بعنوان حادثه بلکه با عنوان جنایت علیه بشریت حرف زدند و اعلام کردند که پیش از انجام هر مذاکره ای خواهان محاکمه عاملین این جنایت هولناک هستند و امثال حسین سلامی فرمانده سپاه باید در زندان باشند. 

 

حزب کمونیست کارگری ضمن محکوم کردن تهدید به مرگ حامد اسماعیلیون همه مردم آزادیخواه ایران و جهان را فرامی خواند که به تهدیدات و حملات بیشرمانه حکومت به خانواده های قربانیان هواپیمای اوکراینی اعتراض کنند و از دادخواهی آنها قویا حمایت نمایند. جنایت  ps752 باعث رسوایی بیسابقه جمهوری اسلامی در انظار جهانی شد و آنرا در مخمصه بیشتری قرار داد و با تهدید خانواده ها از این مخمصه رهایی نخواهد یافت. این جنایت بدون تردید عمر ننگین حکومت اسلامی را کوتاهتر کرد.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۳ آبان ۱۳۹۹- ۲۴ اکتبر ۲۰۲۰
--


احضار و بازجویی و پرونده سازی برای  پنج تن از کارگران هفت تپه

جدال  در نیشکر هفت تپه ادامه دارد

بنا بر خبرهای منتشر شده روز ١ آبان ٥ نفر از نمایندگان کارگران در نیشکر هفت تپه به اسامی ابراهیم عباسی، عادل سرخه، امید آزادی، حسن کهنکی و صاحب ظهیری با شکایت کارفرما و به دستور دادستان که همواره در خدمت باند مافیایی اسد بیگی عمل کرده است به پاسگاه انتظامی شهر شوش احضار شدند و به اتهام "اخلال در نظم"  مورد بازجویی قرار گرفتند.  در حالیکه زیر فشار اعتراضات  کارگران نیشکر هفت تپه خلع مالکیت  اسد بیگی به تصویب رسیده و پانزده آبان موعد این برکناری است، دارو دسته های باند او آخرین توطئه گری ها و تقلاهایشان را  بکار میبرند و با انواع تشبثات از جمله با دامن زدن به درگیری با کارگران سعی دارند که فضای شرکت را به آشوب بکشند و  بهانه ای برای تعرض نیروهای حکومت به کارگران بدست بدهند. در همین راستا دستگاه قضایی در همدستی با چپاولگران و دزدان دست به احضار کارگران و پرونده سازی علیه آنها زده تا کارگران را از خواستها و مطالباتشان عقب بزند. اما کارگران نیشکر هفت تپه با قدرت اتحاد خود ایستاده و مصصملنه بر مطالباتشان پافشاری میکنند.

کارگران هفت تپه تا همینجا دستاوردهای مهمی داشته اند. توانسته اند با مبارزات قدرتمند خود، خلع ید اسدبیگی را که خواست اصلی شان بود به حکومت تحمیل کنند، توانسته اند فشار بیاورند تا برکناری مدیران بازنشسته ای که به کار بازگردانده شده و از همدستان باند اسدبیگی هستند پذیرفته شود، توانسته اند بخشی از مزد خود را نقد کنند و توانسته اند جلوی انحلال شرکت و فروش زمین هایش را بگیرند و قول زیر کشت رفتن ٣٠٠٠ هکتار زمین های کشاورزی را بگیرند. استاندار خوزستان که از رشوه بگیران اسدبیگی بوده متعهد به پیگیری این امر شده است. اکنون کارگران نیشکر هفت تپه پیگیر همه این وعده و وعیده ها هستند و کوتاه نمی آیند. بعلاوه کارگران خواستار پرداخت بموقع دستمزدها و دو ماه طلب باقیمانده خود و اجرایی شدن وعده تمدید دفترچه های بیمه شان هستند. خواستار بازگشت به کار اسماعیل بخشی و سه همکار دیگر خود که در اعتراضات سال ٩٧ دستگیر و بعد زیر فشار اعتراض کارگران آزاد و پرونده هایشان بسته شد، هستند. خواستار گسیل یک نفر از سوی دولت و اداره شرکت تحت نظارت و مشورت شورایشان هستند.

اکنون در اعتراض به احضارها و فشار به نمایندگانشان و گرو گرفتن بخشی از مزد آنان، کارگران با محکوم کردن هرگونه پرونده سازی ای علیه اعتصابیون هفت تپه اعلام کرده اند که  اینگونه اقدامات نمیتواند آنها را از حق خواهی و مطالبه گری برحق خود باز دارد. اینگونه است که جدالی سخت در هفت تپه در جریان است. از مبارزات و خواستهای کارگران هفت تپه وسیعا حمایت کنیم.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

٣ آبان۱۳۹۹، ٢٤ اکتبر ۲۰۲۰


بیش از یک هفته اعتصاب در پتروپالایش کنگان

اعتراض کارگران ادامه دارد

بنا بر خبرهای دریافتی بیش از یک هفته است که کارگران پایپینگ و جوشکاری نفت در شرکتهای پتروپالایش فازهای ١٣ و ١٤ کنگان و بندر صادراتی تمبک دست به اعتصاب زده و محل کارشان را ترک کرده اند. اعتراض این کارگران به سطح پایین دستمزدها، عملی نشدن وعده های داده شده و عدم اجرای پروتکل های سازمان بهداشت جهانی کار در مقابله با بیماری خطرناک کرونا است. در برابر این حرکت پیمانکاران دوباره سراسیمه از ترس گسترش اعتراض با وعده و وعید جلو آمده و کارگران را به خاتمه اعتصاب میخوانند. اما  کارگران دیگر به وعده های توخالی اعتمادی نداشته و اعتصاب ادامه دارد. اعتراضات در میان نفتگران گسترش می یاید. از جمله تجمع شماری از کارگران قراردادی نفت با خواست قراردادهای دائم، اولتیماتوم دو هزار کارگر عسلویه به اعتصاب برای عملی شدن خواستهایشان، طومار اعتراضی کارگران در چندین شرکت نفت( شرکت نفتی جنوب، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، شرکت ملی حفاری ایران، شرکت نفت و گاز اروندان)،  اعتصاب چند روزه کارگران پالایشگاه پارسیان لامرد، اعتصاب  کارگران پتروشیمی رازی و دهلران و رانندگان  نفت کش های خوزستان و تجمع بازنشستگان نفت اصفهان را میتوان نام برد. اخبار این اعتراضات را وسیعا رسانه ای کنیم.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

٣ آبان۱۳۹۹، ٢٤ اکتبر ۲۰۲۰


اطلاعیه خبری

بیانیه تشکلهای مختلف در اعتراض به دستگیریها ،تجمع معلمان یزد و چند خبر دیگر

 

- بیانیه تشکلها و گروه های کارگری، بازنشستگان، دانشجویان و فعالین دفاع از حقوق کودکان

روز ١ آبان  شماری از تشکلهای کارگری به اسامی  اتحاد بازنشستگان ایران، انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه ، تشکل مستقل دانشجویان پیشرو دانشگاه اصفهان، جمعی از دانشجویان دانشگاه های هنر تهران، دانشجویان دانشگاه آزاد نجف آباد اصفهان، دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، سندیکای نقاشان البرز، شورای همبستگی کارگری، گروهی از فعالین کارگری سقزو گروهی از فعالین لغو کار کودکان  طی بیانیه ای دستگیریهای اخیر از جمله دستگیری هایی که اخیرا در آستانه سالگرد خیزش آبانماه  انجام گرفته را محکوم کردند. در این بیانیه به دستگیریهای ٢٥ مهر از جمله  دستگیری واله زمانی که بعد از بازداشت و پلمب مغازه اجاره ایش آزاد شد و شبنم آشوری که دچار بیماری است و سمیه کارگر فاقد ۹۰ درصد بینایی  اشاره شده است. در بخشی از این بیانیه چنین آمده است: "یورش گسترده حکومت به فعالین کارگری و اجتماعی در آستانه آبان، سالگرد قتل عام جنایتکارانه بیش از ۱۵۰۰ انسان معترض به فقر و خفقان که در میان آنان کودکان نیز بودند، نشانه وحشت از به خیابان آمدن مردم معترض و دادخواه قربانیان آن کشتار است. خانواده های کشته شدگان در  خیابان ها و به قتل رسیدگان زیر شکنجه در بازداشتگاه ها پس از خیزش آبان منتظر فرارسیدن سالگرد قتل عزیزانشان هستند تا فریاد دادخواهی خود را سر دهند و مردم عاصی از این همه ظلم بی گمان در کنارشان خواهند بود. امروز که فقر و نداری به حدی رسیده است که ذهن و روان کودکان را نیز مورد هجوم قرار داده و هر روز شاهد خودکشی کودکی به خاطر نداشتن گوشی موبایل هستیم که بتواند با آن به شبکه شاد آموزش و پرورش وصل شود و درس بخواند، مردم بیش از هر زمان دیگری در گذشته حق دارند میلیونی به خیابان بیایند و خواهان محاکمه و مجازات عاملین فقر، گرسنگی و خودکشی در جامعه باشند." در انتهای این بیانیه بر توقف اقدامات سرکوبگرانه و بازداشت و تحت تعقیب و فشار قرار دادن فعالین کارگری و اجتماعی و آزادی فوری و بدون قید و شرط همه بازداشت شدگان تاکید شده است.

تجمع اعتراضی دوباره معلمان یزد

روز شنبه ۳ آبان تعدادی از معلمان طرح خرید خدمات آموزشی و حمایتی یزد در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی و عدم تبدیل وضعیت شغلی خود به رسمی در مقابل استانداری این استان دست به تجمع زدند.

اعتصاب رانندگان تانکرهای سوخت در  بندر ماهشهر

روز ٢ آبان رانندگان تانکرهای سوخت بندر ماهشهر برای دومین روز در اعتراض به پایین بودن کرایه ها و پایین آمدن هر روزه قدرت خرید خود دست به اعتراض زدند. در همین رابطه طی هفته اخیر رانندگان تانکرها و کامیونداران در بیرجند،  بندر امام، اصفهان و سیمان همدان، چرمهین اصفهان، پایانه اکبرآباد تهران و پایانه اراک در اعتراضی هماهنگی  دست به اعتصاب زدند. این اعتراضات ادامه دارد.

 

اولتیماتوم کارگران پروژه بزرگراه اهر- مشگین ‌شهر

روز اول آبان کارگران پروژه بزرگران اهر- مشکین شهر بدنبال توخالی درآمدن ضرب‌العجل یک هفته ای اداره کار اهر مبنی بر پرداخت ماه ها حقوق معوقه شان اعتراضات خود را از سر گرفتند.  بنا بر خبرها این کارگران در رابطه با این موضوع دو روز اعتصاب اخطاری داشتند اما با مداخله اداره کار اهر و  گذاشتن فرصت یک هفته ای برای پرداخت دستمزدهای معوقه، کارگران به اعتصاب خود خاتمه داده بودند. این کارگران  از ۴ الی ۱۰ ماه مزد طلب دارند.

اعتصاب رانندگان  اتوبوس های بوشهر

روز ٣٠ مهر رانندگان اتوبسهای بوشهر در اعتراض به پرداخت نشدن حقوقها  دست به اعتصاب زدند. زیر فشار اعتصاب کارگران مسئولان شهرداری قول پرداخت معوقات رانندگان را دادند.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

٣ آبان۱۳۹۹
--


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com