اخباروگزارشات کارگری ٣ آبان ماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
October 25, 2020

اخباروگزارشات کارگری ٣ آبان ماه ١٣٩٩

- اعتصاب کارگران پایپینگ و جوشکاری نفت در شرکتهای پتروپالایش فازهای 13 و 14 و بندر صادراتی تمبک در اعتراض به سطح نازل حقوق،توخالی در آمدن وعده ها وعدم رعایت پروتکل های بهداشتی درچارچوب مقابله با بیماری کووید 19 یک هفته را پشت سرگذاشت

- تجمع اعتراضی معلمان طرح خرید خدمات آموزشی و حمایتی یزد نسبت به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی مقابل استانداری

- فراخوان جمعی از کارگران ایران خودرو دیزل برای اعتراض به پایمالی حقوقشان

- تجمع اعتراضی قبول شدگان آزمون عملی آتش نشانی بجنورد نسبت به بلاتکلیفی شغلی وبی توجهی مسئولان طراز اول استان مقابل استانداری خراسان شمالی

- درباره فراخوان اعتصاب کارگران راه آهن نواحی لرستان،زاگراس،خراسان و ورامین در اعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق

- - بیانیه کانون صنفی معلمان ایران(تهران) درباره‌ی صدور و تایید حکم دوسال زندان محمد تقی فلاحی( دبیرکل کانون صنفی معلمان تهران)از سوی دادگاه تجدیدنظر

- تحلیلی بر نقش رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ماجرای دختر آبادان

تهدید خبرنگاری افشاکننده ویدیوی دخترآبادان

- عدم پرداخت 3 ماه حقوق وچندین ماه حق بیمه کارگران شهرداری جهرم

- نامه سرگشاده معلولان کردستان دراعتراض به عدم پرداخت 7 ماه حق بیمه

- تجمع اعتراضی دامداران کلات نسبت به کمبود و گرانی نهاده‌های دامی مقابل اداره جهاد کشاورزی

- مصدومیت 15 کارگر ساختمانی در پی تصادف مینی بوس حاملشان در گردنه آغاجاری

*اعتصاب کارگران پایپینگ و جوشکاری نفت در شرکتهای پتروپالایش فازهای 13 و 14 و بندر صادراتی تمبک در اعتراض به سطح نازل حقوق،توخالی در آمدن وعده ها وعدم رعایت پروتکل های بهداشتی درچارچوب مقابله با بیماری کووید 19 یک هفته را پشت سرگذاشت

بیش از یک هفته است که کارگران پایپینگ و جوشکاری نفت در شرکتهای پتروپالایش فازهای13 و 14 و بندر صادراتی تمبک و بندر صادراتی تمبک دست به اعتصاب زده و محل کارشان را ترک کرده اند. اعتراض این کارگران به سطح پایین دستمزدها، عملی نشدن وعده های داده شده و عدم اجرای پروتکل های سازمان بهداشت جهانی کار در مقابله به بیماری خطرناک کرونا است.

پیام یک نفتگر:اعتصاب ما نفتگران در شرکتهای پتروپالایش فازهای ١٣ و ١٤

ما کارگران نفت پیگیر مطالباتمان هستیم. به  خلف وعده ها اعتراض اعتراض داریم.

از جمله بیش از یک هفته است که کارگران پایپینگ و جوشکاری نفت در شرکتهای پتروپالایش فازهای ١٣ و ١٤ و بندر صادراتی تمبک دست به اعتصاب زده و محل کارشان را ترک کرده اند. اعتراض این کارگران به سطح پایین دستمزدها، عملی نشدن وعده های داده شده و عدم اجرای پروتکل های سازمان بهداشت جهانی کار در مقابله به بیماری خطرناک کرونا است.

در برابر این حرکت پیمانکاران دوباره سراسیمه از ترس گسترش اعتراض به وعده و وعید جلو آمده و کارگران را به خاتمه اعتصاب فراخوانده اند.

اما ما کارگران دیگر به این وعده ها اعتمادی نداریم و اعتصاب ادامه دارد. بدین ترتیب ما نفتگران با اعتراضاتمان در عسلویه، در پارس جنوبی و پتروپالایش کنگان، در پتروشیمی های رازی و دهلران، در پالایشگاه پارسیان لامرد و  ... دور جدیدی از اعتراضاتمان را آغاز کرده و شمارمان هزاران نفر میشود.

 ما صدای اعتراض هزاران هزار کارگر نفت هستیم که در اعتراض میجوشد و از همه گروههای مدیای اجتماعی میخواهیم که با اطلاع رسانی های خود صدای ما را وسیعا انعکاس دهند.

از همکارانمان در دیگر مراکز نفت میخواهیم که صدای اعتراض خود را وسیعا رسانه ای کنند.

پیمانکاران در همدستی با حراست طی سالهای سال در مراکز نفتی فضای امنیتی شدیدی  ایجاد کرده و  تلاش میکند جلوی انعکاس اخبار هر اعتراضی را بگیرند. 

 ما با اعتصاباتمان و با اعتراضاتمان حصارهایی که برای مان گذاشته شده است را شکسته ایم.

با پخش وسیع اخبار نفت ما را در رساندن صدای اعتراضمان به جامعه و به همکارانمان یاری دهید.

*تجمع اعتراضی معلمان طرح خرید خدمات آموزشی و حمایتی یزد نسبت به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی مقابل استانداری

روز شنبه 3 آبان،جمعی از معلمان طرح خرید خدمات آموزشی و حمایتی یزد برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به نداشتن امنیت شغلی،عدم تبدلی وضعیت وعدم پرداخت بموقع حقوق وحق بیمه کامل مقابل استانداری اجتماع کردند.

*فراخوان جمعی از کارگران ایران خودرو دیزل برای اعتراض به پایمالی حقوقشان

روز شنبه 3 آبان، جمعی از کارگران ایران خودرو دیزل واقع در ابتداي چهار دانگه، جاده تهران – ساوه با انتشار نامه ای سرگشاده همکارانشان را به اعتراض به پایمالی حقوق شان فراخواندند.

متن این نامه سرگشاده تحت عنوان«همکاران ایران خودرو دیزل بیایید نسبت به حقوق پایمال شده مان اعتراض کنیم »بنقل از کانال رسمی کارگران سندیکای کارگران فلزکار مکانیک بقرارزیر است:

۱-کم کردن سنوات بازنشستگی از ۴۵ روز به ۳۰ روز و یک جا پرداخت نشدن آن با اینکه این حق سالهای زحمت ماست و در این وضعیت گرانی مثل همکاران قبلی که بازنشسته شدند نمی توانیم کار خاصی انجام بدهیم و کم کردن آن به۳۰ روز و یا پرداخت آن طی یک سال به دور از انصاف و ظلم است. متاسفانه این کار در کارگزینی در حال انجام است. چرا سنوات ایران خودرویی ها۵۰ روزه است؟

۲-پرداخت نکردن به روز حواله ها و از همه مهمتر مطابقت ندادن آن با حواله ایران خودرو که بجای ۲ میلیون ما ۱۲۰میلیون تومان منفعت و سود می کنند.

۳-ندادن معوقه مزد رتبه که باید هر۴ سال یک بار پرداخت بشود. مدیریت حدود ۷ ماهه آن را پرداخت نکرده در حالی که حق قانونی ماست و باید پرداخت کنند.

۴-پرداختی های شب عید ما از جمله: پاداش رکورد و پول کفش و روز زن و مرد را کنسل کرد و مزایای ایران خودرو را نمی دهد که طبق نامه شماره۸۰/۴۵۷۷ مورخ ۸ مهر ۱۳۸۰ ایران خودرو بخاطر انتقال اجباری پرسنل آن زمان، مکلف به پرداخت مزایای ایران خودروست.

۵-بموقع پرداخت نکردن آکورد و بن کارت که همیشه اواخر ماه انجام می شود

۶-پیگیری نکردن بازنشستگی پرسنل واجد شرایط و حل نکردن مشکلات پیمانکاری و آرای تناقض کارگران و شفاف نکردن سابقه و عنوان شغلی همکاران ” اصرار منابع انسانی به استفاده از نفراتی که در حوزه های مربوط به بازنشستگی و کارگزینی و طب کار و امور بیمه و…اشباع شدند و ریشه کردند وسالها سوابق و عناوین شغلی ما را خراب کردند و با اشتباهات خودشان افراد را بعد از۲۰سال زحمت به دردسر انداختند و گاهی بداخلاقی و تندی هم می کنند و برای خودشان تا توانسته اند گروه گرفتند. مثل رییس کارگزینی که سابقه کار کمی دارند ولی یک شبه ره صد ساله رفته و همه پله ها را بالا پریدن و گروه ۱۶ هستند و الان برای حفظ میزشان بر علیه کارگر و کارشناس و…خط و خطوط داده و جلوی همه چیز را گرفتن و متاسفانه تصمیمی به عوض کردن این افراد و یا جابجایی شان نمی کنند، چون آدمها و گماشته های خودشان هستند”.

۷-تمدید نکردن قرارداد برخی از پرسنل قراردادی و وارد نمودن استرس به آنها جهت عدم امنیت شغلی و رسمی نکردن شان حتی با ۱۷سال قرارداد

۸-قطع نمودن کلیه وامهای رفاهی شرکت که حدود۵ ماه بود ایشان جلوی همه وامها را گرفته و فقط ظاهرسازی و وعده وعید میداند و آخرش هم با بانک رسالت جوری این همه وام را قرارداد بستند که در واقع به هیچ احدی در حال حاضر وام تعلق نگیرد.

۹-حذف سفر زیارتی مشهد مقدس و نداشتن برنامه مثل سالهای گذشته و استفاده نکردن کارگران از امکانات رفاهی شرکت اعم از: تربیت بدنی و ‌….عمومی نبودن امکانات و کیفیت نامطلوب غذای شرکت و فرسوده بودن سرویسهای ترابری و کم کردن مسیرها

۱۰-پرداخت نکردن چند ماهه و به تعویق انداختن هزینه های بیمه تکمیلی و دندان پزشکی و….پایین بودن سقف تعهدات پزشکی و نبستن قرارداد با بیمه ای با کیفیت تر. دریافت هزینه بیمارستان از پرسنل حادثه دیده حین کار و سلیقه ای برخورد کردن در استفاده از مرخصی مددکاری کارکنان.

۱۱-تعلق نگرفتن سهام سلیم و سهام ترجیحی به همه همکاران و اهمال کاری کارگزینی همانند خیلی از کارهای دیگرشان و پاسخگو نبودن آنها.

۱۲-کم کردن نیم درصد از اضافه حقوقی نیروهای پشتیبانی در حالی که سالهای قبل مثل ایران خودرو می گرفتند.

۱۳-استفاده از افراد بی لیاقت و ناتوان در پستهای سازمانی و ادامه دادن به پارتی بازی و باند بازیهای خودشان و اهمیت ندادن به شایسته سالاری و تجربه افراد و بها دادن به نفرات خودشان ولو ضد کارگر باشند و ناحقی کنند.

۱۴-استفاده شخصی مدیران از خودروهای شرکت و استفاده از بنزین و ….که بیت المال و حق الناس است که این استفاده های شخصی از بیت المال با رفتارهای ظاهری مدیرعامل که خود را فردی باخدا می داند و مدعی حلال و حرام است، مطابقت ندارد!!!!

۱۵-از بین بردن مرخصی استحقاقی کارکنان که عرف بود و در ایران خودرو هنوز هم می توانند مانده مرخصی خود را بفروشند ولی اینجا….!!!

۱۶-حذف کردن فیش حقوقی نیمی از کارکنان شرکت که در واقع برنامه و هدف دارند بقیه کارکنان را نیز همین کار را انجام دهند.

۱۷-حذف کردن مرخصی امتحانات و اعمال نکردن مدرک تحصیلی و ندادن حتا هزینه آن. متوقف کردن ارتقا کارشناسی و…که همه این موارد همچون کم کردن سنوات پیشنهادهای رییس کارگزینی برای خودشیرینی و محکم کردن جای پای خودش است که متاسفانه با دورویی و نیرنگ و نشان دادن چهره مظلومانه به کارکنان، اهدافش را جلو میبرد.

کارکنان ستمدیده دیزل، لطفا با هم متحد باشیم و با انسجام و اتحاد حقمان را بگیریم .

*تجمع اعتراضی قبول شدگان آزمون عملی آتش نشانی بجنورد نسبت به بلاتکلیفی شغلی وبی توجهی مسئولان طراز اول استان مقابل استانداری خراسان شمالی

روز شنبه 3 آبان،  جمعی ازقبول شدگان آزمون عملی آتش نشانی بجنورد برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی بدلیل ابطال آزمون عملی برگزار شده وبی توجهی مسئولان طراز اول استان دست به تجمع مقابل استانداری خراسان شمالی دراین شهرستان زدند و خواستار تعیین تکلیف تاریخ برگزاری آزمون عملی جدید شدند.

به گزارش یک منبع خبری محلی،مهر ماه سال گذشته 55 دواطلب در آزمون عملی سازمان آتش نشانی بجنورد قبول شدند، با این وجود، پس از مدتی به نحوه برگزاری این آزمون عملی انتقاد وارد شد و پس از آن اعلام شد که آزمون عملی ابطال شده است.

تجمع کنندگان گفتند: امسال گفته شد که آزمون عملی جدید برگزار خواهد شد تا قبول شدگان نهایی در سازمان آتش نشانی بجنورد جذب شوند، متاسفانه تاکنون استانداری خراسان شمالی درباره تاریخ آزمون عملی جدید هیچ زمانی را اعلام نکرده است و ما در بلاتکلیفی به سر می بریم.

آنها افزودند:تاکنون چند بار مقابل استانداری تجمع کرده ایم اما هنوز در بلاتکلیفی به سر می بریم و در این باره هیچ مسئولی از استانداری پاسخی نمی دهد.

*درباره فراخوان اعتصاب کارگران راه آهن نواحی لرستان،زاگراس،خراسان و ورامین در اعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق

روز جمعه 2 آبان ،فراخوان اعتصاب کارگران راه آهن نواحی لرستان،زاگراس،خراسان و ورامین در اعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق در روز دوشنبه 5 آبان 99 منتشر شد.

روز شنبه 3 آبان جمعی از کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن به خبرنگار رسانه ای گفتند: در صورت پرداخت نشدن یک ماه حقوق کامل ظرف سه روز آینده پیگیری‌های خود را با مراجعه به ارگان‌های مختلف آغاز خواهیم کرد.

آن‌ها با بیان اینکه هر ماه کارفرما 50 درصد از حقوق‌مان را با یک الی دو ماهه به حساب کارگران واریز می‌کند، ااضافه کردند: دریافتی ماهانه ما کفاف معاش زندگی‌مان را نمی‌دهد .بنابراین تصمیم داریم در صورت ادامه این روند از سوی مدیران شرکت از روز سه‌شنبه پیگیری‌های خود را همزمان به صورت سراسری آغاز کنیم تا تکلیفمان مشخص شود.

آنها افزودند:پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی آن‌ها نیز چندین ماه به تاخیر افتاده است و چند سال است با وجود داشتن بیمه تکمیلی و کسر مبالغی از حقوق هیچ هزینه‌ای بابت دریافت خدمات درمانی از شرکت بیمه‌گر نمی‌گیریم.

این کارگران ادامه دادند:پرداخت نشدن حق لباس کار دیگر مشکل آن‌هاست. حدود دو سال است حق لباس و کفش به درستی به ما داده نمی‌شود و ما ناچاریم برای تهیه آن از جیب خود هزینه کنیم.

آنها درخاتمه گفتند:کارگران بارها از مسئولان راه‌آهن کشور درخواست کرده‌اند که پیگیر حقوق معوقه و سایر مشکلاتشان باشند ولی هنوز اتفاقی نیفتاده است.

*بیانیه کانون صنفی معلمان ایران(تهران) درباره‌ی صدور و تایید حکم دوسال زندان محمد تقی فلاحی( دبیرکل کانون صنفی معلمان تهران)از سوی دادگاه تجدیدنظر

باز هم تایید حکمی ناعادلانه، توسط دادگاه تجدید نظر، کام فرهنگیان را تلخ و تلخ‌تر کرده است. در روزگاری که به دلیل بی‌کفایتی مسئولان، وضع مردم و مملکت روز به روز آشفته‌تر می‌شود؛ ضرورت تجدیدنظر در رفتار حاکمان بیش از پیش احساس می‌گردد. افزایش بازداشت‌ها و سرکوب‌ها و پرونده‌سازی‌ها توسط نهادهای امنیتی و صدور احکام ناعادلانه و سنگین توسط دستگاه قضایی بیانگر این واقعیت تلخ است که گویی بخش‌هایی از حاکمیت و بلکه وجه غالب آن، به جای اصلاح امور، بستن فضا و بریدن صدای معترضان و منتقدان را ترجیح داده و می‌دهند.

در همین راستا، صدور حکم دو سال زندان، برای محمد تقی فلاحی، دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران، کسی که دوست و دشمن او را به عنوان یکی از منطقی‌ترین، معتدل‌ترین، فرهیخته‌ترین و صادق‌ترین فعالان صنفی می‌شناسند و تایید این حکم ظالمانه توسط دادگاه تجدیدنظر، آن هم بدون آن که حداقل حقوق متهم، یعنی حق شنیدن دفاعیات و حضور وی در دادگاه تجدید نظر اعمال شده باشد، برگ سیاه دیگری به کتاب قطور ظلم‌نامه‌ای که گویا انتها ندارد؛ افزوده است.

به راستی، فعالان صنفی فرهنگیان، به ویژه نمایندگانشان در کانون‌های صنفی، که جز در جهت حمایت از حقوق صنفی شاغلان و بازنشستگان، حمایت از اصول مصرح قانون اساسی به ویژه اصل سی‌ام که بر فراهم کردن شرایط تحصیل رایگان برای همه‌ی فرزندان این کشور تاکید داشته اند؛ همچنین مخالفت با خصوصی‌سازی و پولی‌سازی و طبقاتی کردن امر آموزش و... کار دیگری نکرده‌اند؛ با چه منطقی، یک‌به‌یک، نوبت به نوبت و گروه به گروه با احکام قضایی ناعادلانه مورد غضب مسئولان حکومتی قرار می‌گیرند؟

کدام‌یک از خواسته‌های این فعالان فراتر از چهارچوب‌های تعریف شده در همین قانون اساسی‌ است که ظاهرا می‌بایست مورد وثوق مسئولان حکومتی نیز باشد؟

آیا بگیر و ببندها، تاکنون موثر بوده است؟

آیا فعالان صنفی با این نوع از تهدیدها و پرونده‌سازی‌ها از مطالبه‌گری به حق خود دست کشیده اند؟

آیا می‌توان صدای حق طلبی را با اعمال خشونت، خفه کرد؟

کدام فعال صنفی و یا فعال مدنی را سراغ دارید که پس از گذراندن حکم ناعادلانه‌ی خود بر پیگیری راه بر حق خود مصمم‌تر نشده باشد؟

شما بدون استثنا تمامی دبیرکل‌های کانون صنفی معلمان تهران و حتی دیگر اعضای هیات مدیره‌ی این تشکل و برخی تشکل‌های دیگر استان‌ها را به کرات، احضار، بازداشت و با حکم قضایی ناعادلانه به زندان افکنده اید.

آیا کانون‌ها دست از آرمان هایشان برداشته‌اند؟ آیا کانون ها تعطیل شده‌اند؟

آیا کانون ها بدنام شده‌اند؟

آیا این گونه اعمال، جز افزایش نفرت و ناامیدی از اصلاح امور و در عوض محبوبیت بیشتر کانون ها و فعالان، دستاورد دیگری نیز داشته است؟

راستی چه کسانی در درون همین سیستم، امید بهبود و اصلاح را در مردم کشته‌اند؟

آیا نمی‌توان نتیجه گرفت که کژاندیشی و یا حتی نفوذ عناصر نامطلوب در دستگاه‌های مختلف حاکمیتی، می تواند عامل اصلی این نابسامانی‌ها باشد؟

کانون صنفی معلمان ایران(تهران) برای این پرسش‌ها و صدها پرسش دیگر جواب می‌خواهد و کماکان تلاش خواهد کرد که به وجدان‌های بیدار در بخش‌هایی از حاکمیت که هنوز در پی اصلاح امور هستند، تلنگری زده و اتمام حجت کرده باشد که تا اوضاع مملکت از این وخیم‌تر نشده کاری شایسته انجام دهند. هر چند به باور بسیاری، همین الان هم دیگر دیر شده است و برای جلب اعتماد مجدد مردم فرصتی باقی نمانده است.

کانون صنفی معلمان ایران(تهران) یک بار دیگر، از برخی دلسوزانی که ممکن است هنوز در مصدر امور باشند می‌خواهد که ضمن لغو حکم ناعادلانه‌ی محمد تقی فلاحی و آزادسازی سایر معلمان دربند، همچون اسماعیل عبدی،  محمد حبیبی و... اعتماد سازی را سرلوحه‌ی کار خود قرار دهند.

کانون صنفی معلمان ایران (تهران)به ریاست قوه‌ی قضاییه نیز متذکر می‌شود، زمان آن فرا رسیده است تا به شعارها و ادعاهایی که در رابطه با حمایت از فعالیت‌های صنفی داده‌اید، عمل کنید و با دستور لغو احکام معلمان دربند، در عمل اثبات نمایید که در همچنان بر همان پاشنه نمی‌چرخد و در روش و رویه‌ی دستگاه قضایی تغییری ایجاد شده است.

کانون صنفی معلمان ایران(تهران)

۹۹/۸/۳

*تحلیلی بر نقش رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ماجرای دختر آبادان

تهدید خبرنگاری افشاکننده ویدیوی دخترآبادان

یک روز از انتشار ویدیوی ضرب‌وشتم زن جوانی که گفته می‌شود در اعتراض به آزارجنسی و تجاوز مدیر پالایشگاه آبادان به خانه او رفته بود، می‌گذرد؛ در این میان رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران چه نقشی بازی کردند!؟

۱. روزنامه‌نگاران محلی به شکل مستقل اقدام به انتشار ویدیو و افشای علل ماجرا کردند. نام جهان‌نژادیان، از مدیران پالایشگاه به عنوان متجاوز و نام مامور حراست، نخستین بار توسط آنها منتشر شد.

۲. رسانه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی به سراغ مسئولان استانی رفتند و صدای آنها بودند. گزارش خبرگزاری ایسنا و خبر فوری، بهاره چشم‌براه را که مورد حمله قرار گرفته است، مسلح معرفی می‌کند اما دریغ از اشاره‌ای کوچک یا سوالی درباره چرایی شروع دعوا. این درحالی‌است که همشهری‌آنلاین در گزارش خود از ماجرا تاکید کرده است، فرماندار آبادان از پاسخ به سوال درباره تجاوز و بارداری زن مضروب توسط مدیر پالایشگاه سرباز زده است.

به این‌ترتیب، پروسه قربانی‌سازی متهمان واقعی و مجرم‌ جلوه دادن قربانی حقیقی کلید خورد!

۳. خبرگزاری فارس و یار دیرینش بیست‌وسی این بار  با سرعت چشمگیری وارد عمل شدند؛ کمتر از ۲۴ ساعت دو ویدیو ساخته و برای حذف ماجرای تجاوز و تطهیر مدیر پالایشگاه، از بهاره اعتراف اجباری گرفته شد! به‌‌عبارتی، این‌بار رسانه‌ها به جان بهاره که در این ماجرا بارها جسمش مورد تجاوز قرار گرفته بود، تجاوز کردند.

حالا خبرنگاران محلی که در مناسبات قدرت، سوی درست بازی ایستاده و به رسالت حرفه‌ای خود پایبند بودند، توسط مدیران و مسئولان محلی تهدید به بازداشت شده‌اند. پیش از این نیز در ماجراهای مشابهی چون ریحانه جباری و افسانه نوروزی که هر دو قربانی روابط قدرت و مردسالاری شده بودند، وکلا و رسانه‌هایی که قوانین و جامعه مردسالار را هدف قرار داده و کنار قربانی ایستاده‌بودند، مورد تهدید نهادهای امنیتی قرار گرفته بودند.

در چنین مناسباتی، ضرورت تشکیل یک نهاد مستقل برای حمایت از روزنامه‌نگاران بیش از پیش احساس می‌شود تا در روابط قدرت، سوی درست میدان و مقابل تبعیض بایستد.

روزنامه‌نگاران مستقل ایران

*عدم پرداخت 3 ماه حقوق وچندین ماه حق بیمه کارگران شهرداری جهرم

3 ماه حقوق وچندین ماه حق بیمه کارگران شهرداری جهرم در استان فارس پرداخت نشده است.

*نامه سرگشاده معلولان کردستان دراعتراض به عدم پرداخت 7 ماه حق بیمه

روز شنبه 3 آبان، معلولان کردستان با نتشار نامه ای سرگشاده خطاب به رئیس سازمان بهزیستی کل کشوراعتراضشان را نسبت عدم پرداخت 7 ماه حق بیمه،رسانه ای کردند.

بخشی از این نامه که درشبکه های اجتماعی منتشر شده است بقرار زیراست:

.....همان‌طور که مطلع هستید طبق تعهد سازمان بهزیستی بنا بود تا پنج سال پرداخت حق بیمه مددجویان تحت پوشش رو سازمان تقبل کند و این منوال تا هفت ماه پیش ادامه داشت ولی متاسفانه هفت ماه هست که هیچ‌گونه اقدامی در همین راستا انجام نمی‌گیرد و این درحالی هست که اغلب ما مددجویان متاهل و بدون منبع درآمدی بجز مستمری و اضافه مستمری سازمان هستیم و قادر به پرداخت پول بیمه خود نیستیم از شما بزرگوار درخواست پیگیری لازم رو داریم.

*تجمع اعتراضی دامداران کلات نسبت به کمبود و گرانی نهاده‌های دامی مقابل اداره جهاد کشاورزی

روز شنبه 3 آبان،جمعی از دامداران کلات برای اعتراض به کمبود و گرانی نهاده‌های دامی مقابل اداره جهاد کشاورزی این شهرستان در استان خراسان رضوی زدند.

یکی از دامداران حاضر در تجمع به خبرنگار رسانه ای گفت: در حال حاضر در این شهرستان جو بسیار کمیاب است و میزانی که توزیع می شود نیز بسیار گران است.

وی افزود: هم اکنون فروشندگان در این شهرستان خوراک جو دام را با نرخ دلخواه و کیفیت نامناسب عرضه می‌کنند که دلیل آن نیز عدم توزیع این نهاده توسط جهاد کشاورزی است اگر جهاد به اندازه کافی نهاده‌ توزیع می‌کرد قیمتها این قدر بالا نمی رفت.

او ضمن انتقاد از کمبود نظارت بر بازار فروش نهاده‌های دامی، نبود نظارت را عامل کمبود شدید جو و به تبع آن رشد قیمت این نهاده در کلات دانست.

*مصدومیت 15 کارگر ساختمانی در پی تصادف مینی بوس حاملشان در گردنه آغاجاری

بامداد روز شنبه 3 ابان،یک دستگاه مینی بوس حامل کارگران ساختمانی از مقصد بهبهان حوالی گردنه‌های آغاجاری به علت نقص فنی از جاده منحرف به دیواره کناره جاده برخورد کرد و15 نفرشان مصدوم شدند.

akhbarkargari2468@gmail.com

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com