اعتصاب در فولاد اهواز، اعتراض معلمان به حکم زندان اسماعیل عبدی و چند خبر دیگر

حزب كمونيست كارگرى ايران
October 16, 2020

اعتصاب در فولاد اهواز، اعتراض معلمان به حکم زندان اسماعیل عبدی و چند خبر دیگر

صبح روز ٢٣ مهر کارگران خط یک و خط سه نورد میلگرد در شرکت گروه ملی فولاد اهواز در اعتراض به پرداخت حق فنی به مدیران و سرپرستان بخش های تولیدی و عدم پرداخت به کارگران،  دست از کار کشیده و در محل کار تجمع کردند. به گفته کارگران این واحد مدیریت شرکت از ماه گذشته اقدام به پرداخت مبالغ ۳ میلیون تومانی و یک میلیون و پانصدهزارتومانی به کارشناسان و مدیران بخش ها در قالب حق فنی نموده است اما به کارگران چیزی پرداخت نشده است. کارگران معترض میگویند حق فنی آیتمی است که در فیش های حقوقی آنها لحاظ شده اما تا کنون هیچگونه پرداختی صورت نگرفته است. به گفته کارگران معترض در صورتی که شرکت  پرداخت حق فنی به کارگران را عملی نکند، حاضر به کار نیستند و مدیران و رؤسایی که حق فنی را دریافت میکنند خودشان هم خطوط تولید را راه اندازی و اداره کنند. با  بلند شدن صدای اعتراض کارگران مدیریت از ترس گسترش اعتصاب  با وعده پرداخت حق فنی به همه کارگران از ۳ ماه دیگر، قبول کردند به سر کار برگردند.

-  روز ٢٣ مهر ماه مربیان حق التدریسی در اعتراض به اخراجها  مقابل فرمانداری باغ ملک در خوزستان تجمع کردند. به گفته این مربیان که تا بیش از ۶ سال سابقه کار داشته‌اند طی این مدت با وعده‌ تبدیل وضعیت به حق التدریسی با هزینه خود بیمه را پرداخت کرده‌‌اند و هر روز به روستاهای دور افتاده رفته‌اند و حالا حکم اخراج گروهی آنها صادر شده است. نا امنی شغلی و اخراجها و سطح نازل حقوقها معضل مربیان حق التدریسی و پیش دبستانی در سطح سراسری است. در اعتراض به این وضعیت روز دوشنبه ۲۱ مهر ماه شماری از مربیان پیش‌دبستانی به نمایندگی از همکارانشان در شهرهای مختلف ایران در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات شغلی و حقوقی خود مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش و با خواست استخدام و روشن شدن وضعیت شغلی شان تجمع کردند.

 

-روز ٢٣ مهر تانکرداران حمل سوخت خط عراق با اعلام اینکه تا وقتی حق توقف و پول خواب خوب دریافت نکنند ماشین ها را حرکت نخواهند داد، دست به اعتصاب زدند.

 

-  کانون صنفی معلمان ایران (تهران) طی بیانیه ای به تاریخ بیست و دوم مهرماه اعتراض خود را به اجرایی شدن حکم ده سال زندان برای اسماعیل عبدی معلم زندانی اعلام کرده و خواستار آزادی فوری او و محمد حبیبی و تمامی معلمان دربند شده است. اسماعیل عبدی که بخاطر دفاع از حقوق معلمان و مبارزه برای داشتن یک زندگی انسانی و تحصیل رایگان برای همه کودکان به ۶ سال زندان محکوم شده بود، در اردیبهشت ٩٨ پس از گذراندن بیش از ۵ سال از دوره‌ محکومیت به مرخصی آمد. با این وعده که مرخصی او منجر به آزادی است. اما به دلایلی نامشخص، پس از مدت کوتاهی به زندان احضار و طی پرونده جدیدی به ده سال حبس محکوم شد. آخرین خبر اینکه تقاضای اعاده دادرسی این حکم رد شده و این حکم اجرایی شده است. این درحالیست که خبرها حاکی از  تخفیف‌های عمده، مرخصی‌های طولانی و پایان یافتن محکومیت‌ به اصطلاح زندانیانی است که سال‌ها در رأس حساس‌ترین پست‌های سیاسی و قضایی قرار داشته و با جرائم مالی سنگین و بخاطر اختلاس ها و دزدیها بازداشت شده و اکنون آزادند. معلمان، کارگران و مردم معترض با شعار "دزدان آزادند، کارگر، معلم در زندان است" صدای اعتراض را به این حاکمیت رانت خوار و چپاولگر اعلام داشته اند. یک کارزار مهم معلمان کارزار آزادی تمامی معلمان زندانی و زندانیان سیاسی است. در حال حاضر علاوه بر اسماعیل عبدی، محمدحبیبی، زینب همرنگ، ناهید فتحعلمان، یاسر امین آذر، محمد علی زحمتکش، هاشم خواستار و محمد حسین سپهری از جمله معلمان در بند هستند. معلمان زندانی و تمامی زندانیان سیاسی باید بدون قید و شرط آزاد شوند.

 

- روز سه شنبه ۲۲ مهر، مربیان نهضت سوادآموزی استان کهگیلویه و بویراحمد با برپایی تجمعاتی مقابل استانداری و دفتر نمایندگان مجلس اسلامی از شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون، اعتراض خود را به بلاتکلیفی شغلی و معیشتی شان اعلام و خواستار استخدام در آموزش و پرورش شدند.

 

- روز سه شنبه بیست و دوم مهرماه ، جمعی از کارگران شاغل در واحدهای پاکبانی و فضای سبز شهرداری سریش آباد قروه کردستان  در اعتراض به پرداخت نشدن معوقات مزدی خود،  مقابل این شهرداری تجمع کردند.

- روز سه‌شنبه ۲۲ مهر بیش از ۵۰ نفر از آتش نشانان شهرداری آبادان به دلیل پرداخت نشدن بیش از ۲ ماه حقوق و مزایای شغلی خود مقابل ساختمان مرکزی شهرداری این شهر تجمع کردند.

 

- روز ٢٢ مهر جمعی از کارگران شاغل در آب و فاضلاب بندر امام به دلیل پرداخت نشدن ۵ ماه مزد و حق بیمه و سایر معوقات مزدی  خود دست به تجمع زدند.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٣ مهر۱۳۹۹، ١٤ اکتبر ۲۰۲۰
--


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com