هفت تپه: اعتصاب کارگران بخش داخلی کارخانه و پیگیری مطالبات

حزب كمونيست كارگرى ايران
October 10, 2020

هفت تپه: اعتصاب کارگران بخش داخلی کارخانه و پیگیری مطالبات

امروز ١٩ مهر کارگران در بخش داخلی شرکت نیشکر هفت تپه در اعتراض به عدم پرداخت حقوقها، عدم اخراج مدیران بازنشسته گماشته شده از سوی باند اسدبیگی، دادن نامه عدم نیاز به کار به امید آزادی یکی از نمایندگان کارگری و احضار او به کمیته انضباطی، و وعده های عمل نشده، دست از کار کشیده و مقابل شرکت تجمع کردند.  یوسف بهمنی و امید آزادی سخنرانان این تجمع بودند. کارگران نیشکر هفت تپه نیمی از مزد تیرماه و دستمزد دو ماه مرداد و شهریور را طلب دارند و دفترچه های بیمه آنان علیرغم وعده های داده شده هنوز تمدید نشده است.

 

بنا بر خبرها اسدبیگی و باند او که ضربه سختی از کارگران خورده اند، در حال توطئه گری علیه کارگران هستند. از جمله عوامل اسدبیگی در شرکت به پرونده سازی علیه کارگران ادامه میدهند.  در همین راستا امید آزادی در معرض اخراج است و همانطور که قبلا گزارش کردیم در اعتراض به دادن نامه عدم نیاز به وی روز ١٧ مهر کارگران بخش کوره های بخار هفت تپه دست به تجمع زدند.  آخرین خبر اینکه امید آزادی برای روز دوشنبه ٢١ مهر ماه به کمیته انضباطی احضار شده است. کارگران هشدار داده اند که اگر هر رایی علیه امید آزادی صادر شود، در مقابلش خواهند ایستاد و مسئولیتش با خود مسئولین است.

 

یکی از مدیران بنام بهاری مسئول بخش صنعت و از مهره های باند اسدبیگی است و  کارگران خواستار اخراج او هستند. قبلا وعده اخراج ٥٠ مدیر به کار بازگشته توسط باند اسدبیگی داده شده بود. اما اقدامی صورت نگرفت.  در اعتراض به این موضوع بود که در روز ١٧ مهر کارگران خود وارد عمل شده و هرمز کاهکش از  مدیران بازنشسته بازگردانده شده به کار بعنوان مسئول امور مالی را بیرون انداختند و بعد به سراغ بهاری رفتند که همانجا ظهیری یکی از کسانیکه بخاطر خوش خدمتی هایش به مسئولین پست جدید مسئولیت بخش تراشکاری را گرفته است با کارگران درگیر شد.  بهاری در این چند وقت مشغول دادن اسامی کارگران معترض به حراست بوده و به اعتراف خود محمد ظهیری درگیری وی با یوسف بهمنی از نمایندگان کارگران نیز یکی از توطئه گری های بهاری بوده است.

 

این چنین است که جدال کارگران در نیشکر هفت تپه بر سر خواستهایشان ادامه دارد. کارگران موفق به اخراج اسدبیگی شدند و تلاش آنها جمع کردن کل بساط باند مافیایی او از هفت تپه و نجات این مجتمع کارگری از دست چپاولگران است. آنها خواستار گسیل یک نفر از سوی دولت به این مجتمع کارگری و اداره آن تحت نظارت  و مشورت شورایی کارگران هستند. در عین حال یک خواست مهم کارگران نیشکر هفت تپه بازگشت به کار اسماعیل بخشی رهبر محبوب آنان و سه تن از کارگران اخراجی دیگر هستند که بدنبال اعتراضات آنان در سال ٩٧ از کار بیکار شده اند. نیشکر هفت تپه یک سنگر مهم جنبش کارگری است و مورد توجه و حمایت همه کارگران و مردم جامعه است.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

١٩ مهر۱۳۹۹، ١٠  اکتبر ۲۰۲۰
--


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com