اعتراضات کارگران مدیران خودرو، شهرداری اروند، ایران خودرو در تبریز و دو خبر دیگر

حزب كمونيست كارگرى ايران
October 11, 2020

اعتراضات کارگران مدیران خودرو، شهرداری اروند، ایران خودرو

در تبریز  و دو خبر دیگر

- روز یکشنبه ۲۰ مهر جمعی از کارگران خدمات شهری شهرداری اروندکنار آبادان در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی خود، در مقابل ساختمان شهرداری این شهر دست به تجمع زدند.

- روز ٢٠ مهر کارگران شرکت مدیران خودرو خبر اعتراضات روز‌های گذشته و اعتصاب چند ساعته خود را در اعتراض به عدم پرداخت کامل مزدشان در شهریور و دیگر مزایای شغلی شان رسانه ای کردند.  به گفته کارگران مزد دریافتی ماهانه آنها  با مزایای اضافه کاری به حدود سه میلیون تومان می رسید، اما در شهریور ماه این مبلغ به نصف کاهش یافته و اضافه کاری های آنها نیز کسر گردید. بنا بر خبر شرکت خودروسازی مدیران خودرو در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم قرار دارد و  در ماه گذشته تحت عنوان تامین نشدن قطعات تولیدی و نوسانات نرخ ارز  به صورت نیمه تعطیل (۱۵ روز) فعالیت داشت. اما در ماه جاری این قطعات تامین و  کارگران در دو شیفت ۱۲ ساعته مشغول به کار شدند. با این حال طلب کارگران پرداخت نشده و آنها دو ماه حقوق طلبکارند.

- روز ١٩ مهر کارگران کارخانه ایران خودرو در تبریز به دلیل تاخیر در پرداخت یک ماه حقوق خود دست به اعتصاب زدند .

-  روز شنبه ۱۹ مهر جمعی از رانندگان خودروهای گاز سوز ال پی جی و اهالی شهر اهواز در اعتراض به نبود گاز برای مصرف خودروها و مصرف خانگی در مقابل فرماندارى این شهرستان دست به تجمع اعتراضی زدند.

-روز شنبه ۱۹ مهر، کارگران طرح  آبیاری دشت سیستان (شرکت پیمانکاری جهاد نصر همدان) در اعتراض به عدم پرداخت ۸ ماه حقوق مقابل ساختمان جهاد کشاورزی زابل دست به تجمع زدند.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٠ مهر۱۳۹۹، ١١ اکتبر ۲۰۲۰
--


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com