اخباروگزارشات کارگری ٢۵ تیرماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
July 16, 2020

اخباروگزارشات کارگری ٢۵ تیرماه ١٣٩٩

- تجمع اعتراضی بازنشستگان در سراسر کشور نسبت به سطح نازل حقوق،خدمات درمانی نامناسب و عدم پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماع

جلوگیری از برگزاری تجمع بازنشستگان در تهران

بازنشستگان کرمانشاه مقابل اداره کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه سفره خالی پهن کردند

- ادامه اعتراضات کارگران هفت تپه با تجمع مقابل فرمانداری وراهپیمایی در سطح شهر شوش با شعار«کارگر زندانی آزاد باید گردد»

آزادی 4 کارگر زندانی با قید کفالت

- اعتصاب وتجمع کارگران راه آهن زنجان دراعتراض به عدم پرداخت 4 ماه حقوق و13 ماه حق بیمه

- گزارش دیدار فعالان صنفی فرهنگیان با 7 معلم خراسانی

- احکام اعدام معترضین شرکت کننده در خیزش آبان 98 باید فورا لغو شود

- جان باختن یک کارگر درحادثه ریزش دیوار آزاد شهر

*تجمع اعتراضی بازنشستگان در سراسر کشور نسبت به سطح نازل حقوق،خدمات درمانی نامناسب و عدم پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماع

روز چهارشنبه 25 تیر همزمان با روز تامین اجتماعی،جمعی از بازنشستگان شهرهای اراک،اصفهان،ارومیه،اهواز،ایلام،بجنورد،تبریز،تهران،کرج، کرمانشاه،مشهد برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به سطح نازل حقوق(عدم همسان سازی حقوق با شاغلین،سطح ناچیز کمک هزینه مسکن،عدم بروز کردن حقوق متناسب با تورم ) ،خدمات درمانی نامناسب وعدم پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماع دست به تجمع مقابل ادارات  کل سازمان اجتماعی در مرکز استان ها زدند.

+اراک - مقابل اداره کل تامین اجتماعی استان مرکزی:

+بجنورد- مقابل اداره کل تامین اجتماعی استان خراسان شمالی:

+جلوگیری از برگزاری تجمع بازنشستگان در تهران

بنابه گزارش منتشره درشبکه های اجتماعی، از برگزاری تجمع بازنشستگان در برابر سازمان تامین اجتماعی در تهران که قرار بود امروز 25 تیرماه در سالروز تامین اجتماعی برگزار شود با بسیج گسترده نیروهای پلیسی و انتظامی جلوگیری کردند و نیروهای امنیتی به هیچ وجه اجازه‌ی ایستادن به تجمع کنندگان را ندادند. نیروهای انتظامی و امنیتی، تعدادی از بازنشستگان را ناچار کردند به داخل تامین اجتماعی بروند تا  وزیر کار برای گفتگو بیاید .جمعی وارد سازمان شدند و جمعی بیرون مانده اما پراکنده‌اند.

درهمین رابطه:

+گزارش تجمع امروز

امروز ساعت ۹ صبح  می خواستم برم جلوی وزارت کار که جلوی مسجد امام حسن بغل وزا رت، نیروهای لباس شخصی از جلوتر رفتن ما جلوگیری کردند. البته بسیار محترمانه و با گوش کردن حرفهای ما. گویا دستور داشتند از تجمع به هر ترتیب جلوگیری کنند.

در حدود ساعت ۹ و ۴۵ تجمع دیگری در سمت شرقی سازمان تامین اجتماعی شکل گرفت که بهر ترتیب با اعمال زور این تجمع را نیز متفرق کردند.

حدود ساعت ۱۰ و با زیادتر شدن شرکت کنندگان با اجبار آنها را به درون وزارت کار راندند.در داخل سالن اجتماعات وزارت کار حال و هوای مبارزه جویانه حکم فرما بود و بازنشستگان شعار می دادند « وزیر باید بیاید» برای پاسخگویی وچون کسی نیامد دوباره بیرون وزارت کار جمع شدند. دوباره رانده شدیم داخل سالن اجتماعات، این بار آقای بیات رئیس کانون عالی بازنشستگان سراسر کشور و آقای دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان تهران برای جوابگویی حاضر بودند ولی جمعیت ناراضی اجازه صحبت به آنها نمی دادند.افراد مختلفی پشت میکروفن رفته و خواسته ها را بیان کردند.

پس از گزارش آقایان بیات و دهقان کیا که مکررن با اعتراض حاضرین قطع شد. یکی از حاضرین از پشت میکروفن خواسته های بازنشستگان را برای یادداشت و انتقال به مقامات بالا بشرح ذیل خواند.

۱- افزایش حقوق پایه ثابت بازنشستگان، مستمری‌ بگیران و از کار افتادگان

۲- اتخاذ سیاست‌های ضربتی و فوری برای حل بحران مسکن. افزایش حق مسکن کارگران، بطوری‌که امکان ادامه حیات وجود داشته باشد.

۳- رایگان بودن درمان و دارو برای بازنشستگان و مستمری‌ بگیران و از کار افتادگان در کلیه مراکز درمانی کشور. حذف بیمه تکمیلی که نمونه‌ای از راهزنی آشکار است. همین‌طور حذف دریافت فرانشیز از کارگران و رایگان بودن درمان و دارو در مراکز درمانی سازمان.

۴- گسترش و تاسیس مراکز درمانی در سراسر کشور با اولویت مناطق محروم.

۵ - حذف کارگزاری‌ها و استخدام پرسنل آن در سازمان تأمین اجتماعی و اتخاذ سیاست‌های راهبردی برای این واحدها

۷- توقف فروش اموال تامین اجتماعی و جلوگیری از خصوصی سازی.

۸- حضور نمایندگان واقعی کارگران در اداره و سیاست گذاری‌های کلان سازمان تأمین اجتماعی و تنظیم قوانین و مقررات پایدار در جهت حفظ منافع بیمه شدگان.

۹- توزیع کالاهای ضروری از طرف سازمان تأمین اجتماعی، بواسطه امکانات «اتحادیه امکان» بین کارگران و بازنشستگان

+ گزارشی دیگر از تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی تهران چهارشنبه 25 تیر ماه!

امروز از صبح زود برای رفتن به تجمع 25 تیر، سوار مترو شدم تا سر ساعت 9 به خیابان آزادی و تامین اجتماعی برسم. به محض ورود به محل میشد فضای به شدت امنیتی و سرکوبگرانه را مشاهده کرد. به طوری که تامین اجتماعی را قرق کرده بودند. بنا به تجربه با طی مسیر پیاده رو چهره های هم دردان بازنشسته همدیگر را پیدا می کردند و در جمع های کوچک با هم گفتگو می کردند و منتظر رسیدن و پیوستن سایر همراهان بودند. اما با دخالت نیروهای رسمی سرکوب و لباس شخصی های اطلاعاتی بیسیم و دوربین بدست، بازنشستگان را از محل میراندند. با ون های حاضر در محل و به میدان آوردن خواهران سرکوبگر نیز سعی داشتند، زودتر بازنشستگان معترض را روانه کنند. اما حریف صحبت های اعتراضی آنان پیرامون وضعیت زندگی و خواست های برحقشان نمی شدند. حوالی ساعت 10 برای کنترل بیشتر اوضاع، از بازنشستگان خواسته شد که به سالن وزارت کار منتقل و آنجا صحبت هایشان را با متولیان انجام دهند و به هدایت جمع به طرف ساختمان وزارت کار پرداختند. تعدادی از بازنشستگان با اعتراض به این که جای ما در خیابان است و نمی خواهیم باز هم وعده وعید و دروغ بشنویم از رفتن به داخل امتناع می کردند و تعدادی نیز محل را ترک کردند. اما قدر مسلم این که با وخامت روزافزون شرایط زندگی و معیشت و سرکوب گسترده مزدبگیران از جمله بازنشستگان، شاغلان و سایر اقشار محروم جامعه، باز هم تجمعات اعتراضی در ابعاد گسترده و با قوت بیشتر بر بستر خیابان ها تداوم می یابد. امروز در 11 شهر بازنشستگان ، به فقر، تبعیض و سرکوب معترض شدند و حقوق مسلم و قانونی خود را پیگیرانه مطالبه نمودند. آری! این موج را سر باز ایستادن نیست! متحد و پویا، جاری در نبض تپنده خیابان های شهر!

تا حق خود نگیریم / از پا نمی نشینیم!

+کرمانشاه:بازنشستگان مقابل اداره کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه سفره خالی پهن کردند:

*ادامه اعتراضات کارگران هفت تپه با تجمع مقابل فرمانداری وراهپیمایی در سطح شهر شوش با شعار«کارگر زندانی آزاد باید گردد»

آزادی 4 کارگر زندانی با قید کفالت

روز چهارشنبه 25تیر،جمعی از کارگران مجتمع کشت وصنعت هفت تپه باتجمع مقابل فرمانداری وراهپیمایی در سطح شهر شوش در راه دست یابی به مطالباتشان ادامه دادند وآزادی کارگران زندانی را به خواسته هایشان اضافه کردند.

بنا به آخرین گزارشات منتشره درشبکه های اجتماعی عصر امروز  نقل از فرزانه زیلابی وکیل کارگران هفت تپه،مسلم چشمه‌خاور، یوسف بهمنی، ابراهیم عباسی و محمد خنیفربا قید کفالت ازاد شدند.

*اعتصاب وتجمع کارگران راه آهن زنجان دراعتراض به عدم پرداخت 4 ماه حقوق و13 ماه حق بیمه

روز چهارشنبه 25 تیرماه،کارگران نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن شمال‌غرب(زنجان)که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری تراورس مشغول بکارند برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت 4 ماه حقوق و13 ماه حق بیمه دست از کارکشیدند ومقابل ساختمان اداره راه آهن این ناحیه درزنجان تجمع کردند.

کارگران شرکت تراورس در راه‌آهن ناحیه شمال‌غرب که تعدادشان به حدود 500نفرمی رسد 4 ماه حقوق و13 ماه حق بیمه شان پرداخت نشده است.

بنا به گفته این کارگران معترض علاوه بر این شرکت تروارس مطالبات دیگرشان را هم ماه هاست که پرداخت نکرده است.

هنوز پس از گذشت چند ماه از سال جدید حقوق‌های عقب مانده خود را دریافت نکردند و هنوز هم شرمندگی را سر سفره‌های خالی با خانواده های خود هستند

*گزارش دیدار فعالان صنفی فرهنگیان با 7 معلم خراسانی

در روز  شنبه 21 تیرماه 1399 نمایشی از توانایی  و همبستگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران رقم خورد.

در این روز که بدون فراخوان عمومی بیش از 60 تن از نمایندگان تشکلها و فعالان صنفی از سراسر ایران  برای پشتیبانی از 7 تن از اعضای انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی، که به خاطر احقاق حقوق خود و تلاش  برای بهبود سیستم آموزش و پرورش فرزندان ایران ، در مرحله ی دادگاه بدوی توسط آقایان جوان و جوهری به 41 سال زندان ، شلاق و تبعید محکوم شده اند، و در شعبه ی 4 دادگاه تجدید نظر این احکام ظالمانه توسط محمد عسکری مقدم ، رئیس شعبه و مستشاران وی عباسعلی نظری و حسن نوری تایید شد، در کنار سایر فعالان صنفی در شهر بجنورد حضور یافتند.

در نخستین گام  این همایش بزرگ،  نمایندگانی از تشکلها:

اسکندر لطفی« تشکل مریوان»،عزیز قاسم زاده«تشکل گیلان»،حسین سلامی«تشکل مازندران»،محمود صفدری ویعقوب یزدانی  « تشکل خراسان شمالی» ،حکیم الهی « فعال صنفی خراسان رضوی»،محمود ملاکی «تشکل بوشهر»،احمد قادری« تشکل سقز وزیویه »،رسول بُداقی « تشکل اسلامشهر»حضور داشتند ، و به نمایندگی از سایرین ،با مدیرکل ارجمندآموزش و پرورش استان خراسان شمالی ،جناب سعیدی و مشاور حقوقی سازمان آ.پ در دفتر ایشان دیدار کردند.

 در این دیدار که دوساعت طول کشید، پیرامون راههای اثبات بی گناهی متهمان این پرونده ی ساختگی و تبرئه ی متهمان بحث و تبادل اندیشه شد.

در پایان این دیدار قرار شد،جناب سعیدی رئیس سازمان آموزش و پرورش استان خراسان شمالی ،با مشورت مشاور حقوقی سازمان آموزش و پرورش استان با مسئولین قضایی ، در راستای تبرئه ی متهمان این پرونده رایزنی و نامه نگاری کند.

در طول ساعات مذاکره ،سایر معلمان و فعالان صنفی،که از نقاط دور و نزدیک ایران برای ابراز همراهی ، تا تبرئه ی آنان ،به بجنورد سفرکرده بودند،در نماز خانه ی سازمان آموزش و پرورش نشسته و چشم به راه بازگشت نمایندگان خود در این دیدار بودند.

همچنین مهمانان در این نشست خواستار حضور آقایان ابوالفضل ژیان فر و عباس پناهی ، مسئولین تخلفات اداری سازمان آموزش و پرورش خراسان شمالی، که با پرونده سازی جعلی ، حکم بازنشستگی زود هنگام جناب محمد رضا رمضان زاده را از شغل شریف معلمی صادر کرده اند، در جمع خود شدند.

اما آنان با سرافکندگی از جمع گریخته و از حضور برای پاسخگویی خودداری کردند.

همچنین در این مرحله دیدارهایی با استانداری خراسان شمالی و دادستان استان انجام شد که گزارش آن نیزبه زودی  پخش خواهد شد.

منبع:کانال تلگرام شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

  *احکام اعدام معترضین شرکت کننده در خیزش آبان 98 باید فورا لغو شود

دستگاه قضایی حکومت به ریاست صلواتی قاضی پرسابقه در صدور احکام اعدام زندانیان سیاسی، حکم اعدام برای سه جوان معترض، مبارز و حق طلب به نامهای امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی به جرم شرکت در خیزش توده ای آبان 98 صادر کرده است.  این حکم ضد بشری توسط دیوان عالی کشور تایید گردیده است.

در اصفهان نیز 8 نفر  و در بعضی از شهرهای دیگر افرادی به همین جرم به اعدام محکوم شده اند.

حکومت که به گفته سران و مقاماتش، خود را در مقابل تامین معیشت مردم ناتوان و به زانو درآمده می بیند، راهی غیر از دست بردن به خشونت، کشتار و اعدام معترضان به نابسامانی اقتصادی، گرانی، فقر و گرسنگی را در مقابل خود نمی بیند.

قتل عام هزاران انسان معترض به افزایش یک شبه سه برابری قیمت بنزین در آبان 98 و بازداشت و شکنجه و زندانی نمودن هزاران نفر دیگر طی سه روز، وحشت دستگاههای حکومتی از گسترش آن اعتراضات مردمی بود که خود را در قالب حمله خونین به معترضین نشان داد. وحشتی که قبل از خیزش آبان 98 از زبان سران به همدیگر  هشدار داده می شد و بعد از آن کشتار، امروزه با نگرانی سراسيمگی بیشتر از زبانشان جاری است.

هشدارهای امنیتی مقامات به همدیگر که حتی از طرف وزیر بهداشت برای آماده باش به فرماندهان امنیتی، انتظامی و رئیس دولت برای مقابله با خیزشهای میلیونی گرسنگان داده می شود، نشان از آن است که کشتار خونین آبان 98 با تمام ابعاد جنایتکارانه اش نتوانسته است، مردم به جان آمده را ساکت و منکوب کند. هشدارهای مقامات جدی هستند! زیرا خشم و نفرت ده ها میلیون انسان به فقر و گرسنگی کشانده شده که عامدانه بی دارو و درمان به دست بلای کشنده ویروس کرونا سپرده شده و هر روز خیلی از انسانها را قتل عام می کند، جدی است. علاوه بر این زخم ناشی از قتل و کشتار هزاران کودک، نوجوان، جوان و میانسال توسط تفنگ بدستان سرکوبگر همچنان بر جسم و روان جامعه چنگ می کشد. مردمی که هم اینک نیز به خاطر شانه خالی کردن دولت و حکومت در قبال مسولیت تامین معیشت دوران کرونایی و تامین دارو و درمان برای مبتلایان به کرونا، هر روز عزیزان جانباخته خود را روانه قبرستان می کنند و به عزایشان می نشینند، آرام نخواهند نشست و نظاره‌گر نخواهند ماند.

صدور احکام اعدام برای این سه جوان، اقدامی جنایتکارانه به قصد مرعوب کردن مردم و پیشگیری از وقوع شورش های گرسنگان است که سران و مقامات مدام با اضطراب و دلهره به همدیگر هشدارش را می دهند.

این احکام باید وسیعا مورد اعتراض واقع گردند و خواهان لغو فوری آن و آزادی بلافاصله و بدون قید و شرط امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی، محمد رجبی و دیگر زندانیان سیاسی محکوم به اعدام شد.

24تیر1399

1- اتحاد بازنشستگان ایران

2- انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه

3- سندیکای نقاشان البرز

4- شورای بازنشستگان ایران

5- گروه کارگران و معلمان 19 اسفند

6- گروهی از فعالین کارگری سقز

7- گروهی از فعالین لغو کار کودکان

8- تشکل مستقل دانشجویان پیشرو دانشگاه اصفهان

9- دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

10- دانشجویان دانشگاه آزاد نجف آباد اصفهان

11- جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های مشهد

12- جمعی از دانشجویان دانشگاه های هنر تهران

13- بازنشستگان فلزکار مکانیک

14- گروه شورای همبستگی کارگری

*جان باختن یک کارگر درحادثه ریزش دیوار آزاد شهر

عصر روز چهارشنبه 25 تیر،یک کارگر 45 ساله حین کار پی کنی در آزادشهر دراستان گلستان

بر اثر ریزش دیوار بتنی وگرفتارشدن زیرآوار دردم جانش را ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com