اخبار وگزارشات کارگری ٢٤ تیر ماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
July 15, 2020

اخبار وگزارشات کارگری ٢٤ تیر ماه ١٣٩٩

- بازداشت 4 کارگرمجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه وانتقالشان به زندان فجردزفول

محکومیت یک کارگر دیگر این مجتمع به تحمل 222 ضربه شلاق

- سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه خواهان آزادی کارگران بازداشتی هفت تپه شد

- فراخوان تشکلها و جمعهای کارگری بازنشستگان و دانشجویان در حمایت اعتصاب کارگران هفت تپه

- رهایی دوخبرنگار از چنگال پلیس امنیت شوش

- تجمع اعتراضی آتش نشانان اصفهان نسبت به سطح نازل حقوق،مشمول قانون مشاغل سخت و زیان آورنشدن وعدم تبدیل وضعیت

- اعتراض کارگران شهرداری زابل نسبت به عدم پرداخت  ماه ها حقوق

تهدید کارگران معترض به اخراج از کار

- بازهم تاخیر در پرداخت حقوق  وحق بیمه کارگران کارخانه آب معدنی داماش

یک کارگر مصدوم براثر حادثه کاری به دلیل عدم تمدید دفترچه بیمه درمانی تمام مخارج را از جیب هزینه کرد

اخراج 15 کارگر این واحدتولیدی درشهرستان رودباراستان گیلان

- جان باختن کارگریک کارخانه شن و ماسه ساری درحادثه انفجار کپسول اکسیژن

*بازداشت 4 کارگرمجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه وانتقالشان به زندان فجردزفول

محکومیت یک کارگر دیگر این مجتمع به تحمل 222 ضربه شلاق

روز سه شنبه 24 تیر،درادامه تجمع کارگران کشت وصنعت نیشکر هفت مقابل فرمانداری وراهپیمایی در سطح شهر شوش برای انعکاس صدای حق طلبیشان در راه دست یابی به مطالباتشان چهار کارگر این مجتمع بنام های یوسف بهمنی، محمد خنیفر و مسلم چشمه خاور و ابراهیم عباسی  توسط پلیس اطلاعات و امنیت شوش بازداشت  و بدستور دادستان ورییس دادگاه شوش به زندان فجردزفول منتقل شدند.

درهمین رابطه فرزانه زیلابی، وکیل کارگران هفت‌تپه به خبرنگار رسانه ای گفت: موکلین من، آقایان، مسلم چشمه‌خاور، یوسف بهمنی، ابراهیم عباسی و محمد خنیفر، ساعت 11 صبح امروز توسط پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان شوش دستگیر شدند.

محمد خنیفر و یوسف بهمنی در حالی که به ویروس کرونا مبتلا بوده  و دوران نقاهت خود را سپری می‌کنند، بازداشت شده‌اند که در این شرایط، مطابق با قانون، منطق، شرع  و اخلاق نیست.

وی افزود:همچنین، محمدر ضا دبیریان،  یکی دیگر از کارگران شرکت نیز که پیش از این، قرار جلب به دادرسی وی به عناوین اتهامی توهین به مقامات، نشر اکاذیب و افتراء از سوی شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شوش صادر شده بود در شعبه 101 دادگاه‌های کیفری‌دو شهرستان شوش برای عناوین اتهامی اول تا سوم به ترتیب به 222 ضربه شلاق تعزیری محکوم شد.

حکم در شرایطی صادر شد که این کارگر  به کرونا مبتلا بوده و با ارسال لایحه به پیوست نتیجه آزمایش، تقاضای تجدید وقت رسیدگی را کرده است.

بر اساس ماده 178 قانون آیین دادرسی کیفری، عذر موکلم، موجه و قانونی بوده که با این وجود، گویا سمت شاکی خصوصی  در تصمیم قاضی دادگاه بی‌تاثیر نبوده است. وجه مسلم اینکه، این جلسه بدون حضور متهم با عذر موجه قانونی و وکیل وی، فاقد اعتبار و وجاهت قانونی است.

*سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه خواهان آزادی کارگران بازداشتی هفت تپه شد

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه بازداشت کارگران نیشکر هفت‌تپه را قویا محکوم می‌کند و خواهان آزادی فوری بازداشت شدگان می‌باشد.

چهار تن از فعالین کارگری نیشکر هفت‌تپه در سی‌امین روز اعتصاب همراه با خشونت بازداشت شدند

ظهر امروز سه شنبه ۲۴ تیر چهارتن از فعالین کارگری نیشکر هفت‌تپه در سی‌امین روز اعتصاب کارگران بازداشت شدند. کارگران بازداشتی یوسف بهمنی، ابراهیم عباسی منجزی، محمد خنیفر و مسلم چشم خاور در مقابل فرمانداری شهرستان شوش توسط پلیس امنیت و همراه خشونت بازداشت شده‌اند.

بازداشت کارگران در حالی صورت گرفته که با وجود دزدی‌های بزرگ کارفرمایشان اسد بیگی و در حالی که چندین جلسه دادگاه برگزار شده است اما این کارفرمای دزد همچنان آزاد است.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه بازداشت کارگران نیشکر هفت‌تپه را قویا محکوم می‌کند و خواهان آزادی فوری بازداشت شدگان می‌باشد. باید خواسته‌های کارگران نیشکر هفت تپه  برای لغو خصوصی سازی شرکت، پرداخت حقوق معوقه و بازگشت بکار نمایندگان کارگران فوری و بی‌قید و شرط محقق شود.

*فراخوان تشکلها و جمعهای کارگری بازنشستگان و دانشجویان در حمایت اعتصاب کارگران هفت تپه

در تجمع بازنشستگان از اعتصاب کارگران هفت تپه وسیعا" حمایت میکنیم!

یکماه است که جامعه ملتهب ومردم جان به لب رسیده ، اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه و مطالبات برحقشان را پیگیری میکنند. این اعتراض متحدانه که خیابانهای شهر و کارخانه را به لرزه انداخته افکار عمومی را در حمایت از خود تحت تاثیر قرار داده است.  پیروزی آنان ، پیشروی طبقه مزدبگیر اعم از شاغل ، بازنشسته ، بیکاران و همه آسیب دیدگان از وضعیت کنونی برای دستیابی به یک زندگی مرفه و آزادست.

این مقاومت ها و اعتراضات بخشی از پیکره تحول خواهی بنیادین یک طبقه بزرگ اجتماعی است که دیگر حاضر نیست مانند گذشته تن به ادامه فقر و گرسنگی و تحمل چنین زندگی دردآوری در دنیای پر از پیشرفت وامکانات کنونی دهد.

در تجمع روز 25 تیر 99 در مقابل سازمان تامین اجتماعی ، در کنار مطالبات و خواسته های بازنشستگان، پشتیبانی و حمایت قاطع خود را از مبارزات برحق کارگران نیشکر هفت تپه اعلام خواهیم کرد.

تشکلهای امضاء کننده، به همه بخشهای کارگری و مردم محروم جامعه فراخوان می دهند تا همگام با بازنشستگان با برگزاری تجمعات حمایتی از کارگران هفت تپه در روز بیست و پنجم تیر حمایت کنند.

زنده باد اتحاد و همبستگی سراسری کارگران و همه مردم محروم.

24تیر1399

1- اتحاد بازنشستگان ایران

2- انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار

3- سندیکای نقاشان البرز

4- شورای بازنشستگان ایران

5- گروه کارگران و معلمان 19

6- گروهی از فعالین کارگری سقز

7- گروهی از فعالین لغو کار کودکان

8- دانشجویان پیشرو دانشگاه اصفهان

9- دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

10- دانشجویان دانشگاه آزاد نجف آباد اصفهان

11- جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های مشهد

12- جمعی از دانشجویان دانشگاه های هنر تهران

12- بازنشستگان فلزکار مکانیک

13-گروه شورای همبستگی کارگری

*رهایی دوخبرنگار از چنگال پلیس امنیت شوش

سه شنبه 24 تیر،روزنامه نگاران مستقل ایران:اسماعیل محمدولی و فیلمبردار همراهش که روز گذشته توسط پلیس امنیت بازداشت شده بودند، آزاد شدند.

این دو خبرنگار برای تهیه مستند از هفت‌تپه به شوش رفته بودند که توسط نیروهای پلیس امنیت احضار و فردای آن روز آزاد می‌شوند.

بر هم زدن امنیت خبرنگاران در طی انجام وظیفه خبررسانی و تهیه گزارش محکوم است.

*تجمع اعتراضی آتش نشانان اصفهان نسبت به سطح نازل حقوق،مشمول قانون مشاغل سخت و زیان آورنشدن وعدم تبدیل وضعیت

روزدوشنبه 23 تیرماه،جمعی از آتش نشانان اصفهان برای اعتراض به سطح نازل حقوق ،مشمول قانون مشاغل سخت و زیان آورنشدن وعدم تبدیل وضعیت مقابل ساختمان سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی این کلانشهر تجمع کردند.

روزسه شنبه 24 تیرماه، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان به خبرنگار رسانه ای گفت: برخی از پرسنل معتقد هستند که میزان حقوق آن ها با سختی شغلی که دارند متناسب نیست و از طرفی هم حدود 140 نفر از پرسنل ما با شرکت ها قرارداد دارند و تبدیل وضعیت نشده اند.

وی افزود:آتش نشانان حاضر درتجمع طی نشستی خواسته ها و مشکلات خود را منتقل کردند.

*اعتراض کارگران شهرداری زابل نسبت به عدم پرداخت  ماه ها حقوق

تهدید کارگران معترض به اخراج از کار

روز سه شنبه 24 تیر، کارگران شهرداری زابل دراستان سیستان وبلوچستان اعتراضشان را نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق رسانه ای کردند.

این کارگران به خبرنگار یک رسانه محلی گفتند: زمانی که تمام شهر در خواب و استراحت به سر می برد تازه ساعت کار ما شروع می شود گرما و سرما فرق ندارد همه دشواری ها را تحمل می کنیم تا چرخ زندگی هایمان بچرخد.

آنها ادامه دادند: از اسفند ماه سال گذشته که حقوق وعیدی برای ما پرداخت نشد تاکنون هیچ دستمزدی برایمان واریز نشده، باور کنید ما هم خانواده داریم و برای امرار معاش زن و فرزندانمان نیازمند پول هستیم.

این کارگران زحمتکش با بیان اینکه صدای اعتراض ما را به گوش مسئولان برسانید، گفتند: به علت اخراج از کار حق اعتراض نداریم، اما زن و بچه های ما هم تحمل این اوضاع را ندارند تا چند ماه دیگر باید با دست خالی به خانه برگردیم نزدیک به پنج ماه است حقوق نگرفته و زنددگی هایمان به سختی با قرض و قسط از اطرافیان سپری می شود.

آنها درخاتمه اضافه کردند:صاحب خانه ها به علت عدم پرداخت کرایه قراردادهای آنان را نادیده گرفته و اخطار برای تخلیه داده اند به چه مسئولی بگوییم همانگونه که شهرداری از ما کار و مردم شهری بدون زباله و تمیز می‌خواهند ما هم حقوق واقعی خود را خواستاریم.

*بازهم تاخیر در پرداخت حقوق  وحق بیمه کارگران کارخانه آب معدنی داماش

یک کارگر مصدوم براثر حادثه کاری به دلیل عدم تمدید دفترچه بیمه درمانی تمام مخارج را از جیب هزینه کرد

اخراج 15 کارگر این واحدتولیدی درشهرستان رودباراستان گیلان

روز سه شنبه 24 تیر، کارگران کارخانه آب معدنی داماش ازتاخیر در پرداخت حقوق  وحق بیمه شان واخراج 15 نفر ازهمکارانشان خبردادند.

این کارگران به خبرنگار رسانه ای گفتند:از اردیبهشت ماه حقوق دریافت نکرده‌اند و15کارگر روزمزدی که یک ماه پیش جذب کارخانه شده‌اند، از روز یکشنبه (22تیر ماه) حق  ورود به کارخانه را ندارند.

یکی از کارگران کارخانه آب معدنی داماش در تشریح مشکلات خود و همکارانش گفت: از فروردین ماه سال جاری که کارفرما یک ماه حقوق و عیدی کارگران را با تاخیر واریز کرد، دیگر هیچ دریافتی نداشته‌ایم. در عین حال کارفرما از ابتدای اردیبهشت ماه با جذب  تعدادی کارگر روزمزدی، تولید در کارخانه را به حداکثر رساند بطوریکه در یک ماه گذشته در هر 24 ساعت بیش از  150 قالب آب معدنی تولید شد و در زمینه فروش نیز باتوجه با آغاز فصل گرما هیچ مشکلی وجود ندارد و همه تولیدات از قبل پیش‌فروش شده‌اند.

این کارگر درباره مطالبات بیمه‌ای خودشان گفت: همسان با مزد، حق بیمه کارگران به تامین اجتماعی پرداخت نشده و کارگران از لحاظ تمدید و تعویض دفترچه‌های خود با مشکل مواجه شده‌اند.

وی اضافه کرد:در بین کارگران آب معدنی داماش، کارگرانی وجود دارند که هم اکنون خود یا خانواده‌هایشان در بیمارستان‌های طرف قرارداد با تامین اجتماعی بستری هستند و در حال حاضر بیش از هر زمانی به دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی خود نیازمندند اما با مشکلاتی که در زمینه تمدید نشدن دفترچه‌ها برایشان پیش آمده، برای پرداخت هزینه‌های درمانی سرگردان شده‌اند.

او به عنوان نمونه از آسیب دیدن دست یکی از همکاران در حین کار با دستگاه پرس خبر داد و گفت: هفته پیش دست یکی از همکاران در حین کار با دستگاه پرس به شدت آسیب دید و به بیمارستانی در مرکز استان (رشت) انتقال داده شد. او به دلیل عدم اعتبار دفترچه تمام مخارج را از جیب هزینه کرد و هم‌اکنون بعد از یک هفته استراحت پزشکی به محل کارش بازگشته است.

*جان باختن کارگریک کارخانه شن و ماسه ساری درحادثه انفجار کپسول اکسیژن

روز سه شنبه 24 تیر،یک کارگر 47 ساله حین کار در یک کارخانه شن و ماسه واقع درروستای تاکام ازتوابع شهرستان ساری دراستان مازندران بر اثر انفجار کپسول اکسیژن در دم جانش را ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com