اخباروگزارشات کارگری ٢٣ تیرماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
July 14, 2020

اخباروگزارشات کارگری ٢٣ تیرماه ١٣٩٩

- آخرین خبرها درباره کارگران مجتمع کشت وصنعت هفت تپه:

+آغاز هفته پنجم اعتراضات کارگران مجتمع کشت وصنعت هفت تپه باتجمع مقابل فرمانداری وراهپیمایی در سطح شهر شوش

+سکوت رسانه ها درباره اعتراضات کارگران هفت تپه وبازداشت 2 خبرنگار در شوش توسط پلیس امنیت

+ برگزاری جلسه شورای تامین شهرستان شوش با شرکت عضای شورای اسلامی کار شرکت هفت تپه

- ادامه وگسترش اعتراضات کارگران شهرداری ها کشورنسبت به عدم پرداخت بموقع حق وحقوق :

1- تجمع اعتراضی کارگران شهرداری لالی نسبت به عدم پرداخت 11 ماه حقوق و5 ماه حق بیمه

2- تجمع اعتراضی کارگران پسماند شهرداری منطقه 2 آبادان نسبت به عدم پرداخت 4 ماه حقوق و 16 ماه حق بیمه و وعده های توخالی مسئولان

3- تجمع اعتراضی کارگران سازمان پسماند شهرداری تهران نسبت به عدم پرداخت 5 ماه حقوق

4- اعتراض کارگران شهرداری خرمشهر نسبت به عدم پرداخت بیش از 4 ماه حقوق

5- اعتراض کارگرانِ بخش ضدعفونی سازمان های اتوبوسرانی کشور نسبت به شرایط سخت کاری،سطح نازل حقوق وعدم پرداخت بموقعش

- تجمع اعتراضی کارگران شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق ونداشتن امنیت شغلی مقابل استانداری

تهدید کارگران معترض به اخراج از کار

- تجمع اعتراضی کارگران طرح آبرسانی به دشت سیستان نسبت به عدم پرداخت 7 ماه حقوق مقابل اداره جهاد کشاورزی شهرستان زابل

- ادامه اعتراضات آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی نسبت به عدم تبدیل وضعیت وبرگزاری آزمون

- ابطال واگذاری کارخانه قند یاسوج به بخش خصوصی در پی اعتراضات چند ساله کارگرانش

- معیشت صدها کارگر کارخانه کاشی اصفهان وخانواده هایشان در گرو کشمکش ها ی سرمایه‌گذاران شرکت

- اعتراض دامداران روستای کهدوییه یزد

- تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نسبت به خلف وعده مسئولان مبنی بر محاسبه مدت زمان کشیک‌های آنها معادل گذراندن دوره‌های آموزشی بالینی وبرگزاری حضوری آزمون‌های پایان سال تحصیلی مقابل ساختمان دانشکده پزشکی این دانشگاه

- مرگ کارگر زن جوان در ساوجبلاغ براثر سقوط ازدرخت

- جان باختن یک کارگر جوان اداره برق تهران در خیابان دماوند براثر برق گرفتگی

*آخرین خبرها درباره کارگران مجتمع کشت وصنعت هفت تپه:

+آغاز هفته پنجم اعتراضات کارگران مجتمع کشت وصنعت هفت تپه باتجمع مقابل فرمانداری وراهپیمایی در سطح شهر شوش

روزدوشنبه 23 تیر، کارگران مجتمع کشت وصنعت هفت تپه باتجمع مقابل فرمانداری وراهپیمایی در سطح شهر شوش به حق طلبیشان ادامه دادند.

امروز همچون روزهای گذشته کارگران هفت تپه حق طلبیشان را باتجمع مقابل فرمانداری آغازکردند وسپس درسطح شهر شوش به سمت ترمینال اهواز و هفت تیر راهپیمایی کردند وبا سردادن شعارهایی ضمن تاکید بر حفظ وحدت وافشای تفرقه افکنان خواستار پرداخت بموقع حقوق وحق بیمه وپایان دادن به بلاتکلیفی شغلی با تعیین تکلیف نهایی با خصوصی سازی وسهامداران شرکت وبازگشت بکار همکاران حق طلب اخراجیشان شدند.

+سکوت رسانه ها درباره اعتراضات کارگران هفت تپه وبازداشت 2 خبرنگار در شوش توسط پلیس امنیت

با آغاز هفته جاری شاهد سکوت رسانه ها درباره انعکاس اعتراضات کارگران هفت تپه هستیم که باتوجه به تجربیات گذشته از دخالت دستگاه امنیتی برای سانسور وجلوگیری از اخبار اعتراضات خبر می دهد.

طی دو روز گذشته حتی خبرگزاری وابسته به دانشجویان بسیجی خبری در رابطه با اعتراضات کارگران هفت تپه منتشر نکرده است.آیا خفقان گرفتن این کاسه های داغترازآش نشان ازبودن کاسه ای زیر نیم کاسه دارد ؟

امروزهمچنین خبر بازداشت یک خبرنگار ویک عکاس که از تهران به شوش برای تهیه گزارش رفته بودند توسط پلیس امنیت شوش درشبکه های اجتماعی پخش شد.

به گزارش کانال تلگرام روزنامه‌نگاران مستقل ایران،اسماعیل محمدولی، خبرنگار حوزه کارگری که همراه با همکار عکاسش، برای تهیه خبر به شوش رفته بودند، امروز 23تیرماه در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه توسط پلیس امنیت بازداشت شدند. هنوز از نام عکاس بازداشت‌شده خبری در دست نیست.

برپایه همین گزارش،اسماعیل محمدولی پیشتر، در توییتی از سفرش به شوش برای تهیه مستندی درباره هفت‌تپه خبر داده و نوشته بود، تاکنون موانع امنیتی وجود نداشته است.

+ برگزاری جلسه شورای تامین شهرستان شوش با شرکت عضای شورای اسلامی کار شرکت هفت تپه

امروز همچنین خبرها منتشره درشبکه های اجتماعی حاکی از برگزاری جلسه شورای تامین شهرستان شوش با شرکت اعضای شورای اسلامی کار شرکت هفت تپه بود.

*ادامه وگسترش اعتراضات کارگران شهرداری ها کشورنسبت به عدم پرداخت بموقع حق وحقوق :

1- تجمع اعتراضی کارگران شهرداری لالی نسبت به عدم پرداخت 11 ماه حقوق و5 ماه حق بیمه

بعد از ظهرروز شنبه 21 تیر، کارگران شهرداری لالی برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت 11 ماه حقوق و5 ماه حق بیمه دست به تجمع در میدان شهدای 21 دی این شهرستان در استان خوزستان زدند.

تجمع کنندگان به خبرنگاریک رسانه محلی گفتند:در بدترین شرایط ممکن به سر می‌بریم بطوری که در تهیه ابتدایی‌ترین اقلام معیشت خانواده هایمان عاجز مانده ایم که ذکر نام این اقلام جای شرمساری دارد و به صلاح نیست.

 2- تجمع اعتراضی کارگران پسماند شهرداری منطقه 2 آبادان نسبت به عدم پرداخت 4 ماه حقوق و 16 ماه حق بیمه و وعده های توخالی مسئولان

روز دوشنبه 23 تیر،جمعی از کارگران پسماند شهرداری منطقه 2 آبادان برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت 4 ماه حقوق و 16 ماه حق بیمه مقابل دفتر امام جمعه این شهر اجتماع کردند.

این کارگران معترض به خبرنگار رسانه ای گفتند: زیر نظر پیمانکار پسماند در منطقه 2 شهرداری آبادان مشغول به کار هستیم و چهار ماه است که حقوق و مزایای ما پرداخت نشده است و با این شرایط حتی توانایی تامین کمترین مایحتاج خانواده خود را نداریم.

آنها افزودند: 16ماه حق بیمه ما هم پرداخت نشده و با کمترین امکانات مشغول کار هستم و بارها به دلیل این مشکلات اعتراض کردیم ولی فقط با وعده و وعید مواجه شدیم و در عمل هیچ اتفاق مثبتی در خصوص پرداخت بیمه و حقوق رخ نداده است. ما  از قولهای بی پشتوانه مسوولان شهرداری خسته شده ایم.

این کارگران گفتند: با اینکه برای انجام کار در زمان بیماری کرونا باید از دستکش و ماسک استفاده کنیم شهرداری در تهیه این اقلام به ما کمکی نکرده است و مجبوریم با هزینه خودمان این اقلام را تهیه کنیم.

بنا به گزارش رسانه ای بنقل ازشهردار آبادان بدنبال تجمع اعتراضی امروزحقوق پایه 2ماه نخست سال جاری، اضافه کار و حق بیمه کارگران پسماند شهرداری منطقه 2 آبادان در روز جاری پرداخت شد.

3- تجمع اعتراضی کارگران سازمان پسماند شهرداری تهران نسبت به عدم پرداخت 5 ماه حقوق

جمعی از کارگران سازمان پسماند شهرداری تهران برای اعتراض به عدم پرداخت 5 ماه حقوق مقابل ساختمان شهرداری تهران تجمع کردند.

روزدوشنبه 23 تیر، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در خصوص تجمع جمعی از کارگران پیمانکاری حوزه پسماند در مقابل ساختمان شهرداری تهران و اعتراض به عدم پرداخت 5 ماه از حقوق آنها،به خبرنگار رسانه ای گفت:این کارگران طرف قرارداد با شرکت پیمانکاری بودند که قبلا با سازمان مدیریت پسماند کار می‌کرد.

او در ادامه گفت: به این دلیل که آن شرکت پیمانکاری زیرمجموعه سازمان بازنشستگی شهرداری تهران بوده است،‌ کارگران برای اعتراض به شهرداری مراجعه کردند و این به معنی این نیست که با سازمان پسماند حساب و کتابی داشته باشند. به رغم آنکه ما ذی نفع نبودیم و این مساله به ما مربوط نمی‌شد، اما پیگیری کردیم و قسمت زیادی از مطالبات کارگران پرداخت شد.

وی در پاسخ به این سوال که چه میزان از مطالبات  این کارگران پرداخت شده است؟ گفت: با توجه به اینکه قرارداد جدید با شرکت‌های پیمانکاری داشتیم،‌ مقداری پیش پرداخت دادیم تا مشکلات کارگران حل شود.

4- اعتراض کارگران شهرداری خرمشهر نسبت به عدم پرداخت بیش از 4 ماه حقوق

کارگران شهرداری خرمشهر نسبت به عدم پرداخت بیش از 4 ماه حقوق اعتراض کردند.

روز دوشنبه 23 تیر پس از رسانه ای شدن اعتراض کارگران شهرداری خرمشهر نسبت به عدم پرداخت بیش از 4 ماه حقوق،سرپرست شهرداری خرمشهربه خبرنگاری گفت:حقوق کارگران شهرداری خرمشهر بیش از چهار ماه به تعویق افتاده است که با رایزنی‌های انجام شده اوایل مرداد ماه 99 بخش اعظیمی از آن پرداخت خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم تمام حقوق کارگران زحمتکش شهرداری را در چند ماه آینده پرداخت کنیم.

5- اعتراض کارگرانِ بخش ضدعفونی سازمان های اتوبوسرانی کشور نسبت به شرایط سخت کاری،سطح نازل حقوق وعدم پرداخت بموقعش

کارگرانِ بخش ضدعفونی سازمان های اتوبوسرانی کشورزیرمجموعه شهرداری ها اعتراضشان را نسبت به شرایط سخت کاری،سطح نازل حقوق وعدم پرداخت بموقعش،رسانه ای کردند.

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ 23 تیر،کارگرانی که کار ضدعفونی اتوبوس‌های شرکت واحد را در شهرهای مختلف برعهده دارند، می‌گویند: علیرغم سنگین بودن حجم کار، دستمزدمان بسیار پایین است.

بنا بهمین گزارش،بعد از آمدنِ کروناویروس، شرکت‌های پیمانکاری در شهرهای مختلف وظیفه‌ی ضدعفونی کردنِ اتوبوس‌های داخل شهری را برعهده گرفتند. این شرکت‌ها نیروهایی را استخدام کردند که هر کدام در روز مسئول ضدعفونی چندین اتوبوس هستند.

برخی از این نیروها که در استان‌های مختلف مشغول به کار هستند، از شرایط بد شغلی خود انتقاد کردند و گفتند: کار ما بسیار سنگین است؛ حجم کار بالاست اما دستمزدمان بسیار پایین است؛ ما حداقل دستمزد را بدون هیچ مزایایی گاهاً با ماه‌ها تاخیر دریافت می‌کنیم درحالیکه با مواد شوینده و ضدعفونی سروکار داریم و با زدن ماسک و تجهیزات، در این گرما به دشواری کار می‌کنیم.

خواسته‌ی این کارگران، نظارت مجموعه‌ی شهرداری و شوراهای شهرها بر عملکرد کارگران پیمانکاری زیرمجموعه‌ی خود است؛ آنها می‌گویند: کارگرانی که چنین کار دشواری را برعهده دارند باید از سطح مناسبی از مزایای مزدی برخوردار باشند و دستمزدشان به موقع پرداخت شود؛ در ضمن باید بر حجم کار کارگران نظارت شود؛ برخی شرکت‌ها یک کار بسیار سنگین را با تعداد کم کارگر به انجام می‌رسانند و این رویه، به کارگران فشار زیادی وارد می‌آورد.

*تجمع اعتراضی کارگران شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق ونداشتن امنیت شغلی مقابل استانداری

تهدید کارگران معترض به اخراج از کار

روزیکشنبه 22 تیر، کارگران شرکت آب و فاضلاب روستایی(موسوم به آبدار)  استان کهگیلویه و بویراحمد برای منعکس کردن صدای اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق ونداشتن امنیت شغلی دست به تجمع مقابل ساختمان استانداری دریاسوج زدند.

یکی از آبداران حاضر درتجمع به خبرنگار یک رسانه محلی گفت:حدود 6 ماه است که نزدیک 200 نفر آبدار و آب و فاضلاب روستایی هستیم که حقوق گیرمان نیامده است. حقوق‌هایمان پس از 6 ماه پرداخت می‌شود و مقدار حقوق ما واقعاً ناچیز است. با توجه به شیوع ویروس کرونا، در این مدت اقلام بهداشتی در اختیار ما قرار نگرفته است و با همه افراد مختلف سر و کار داریم. کلر زنی،6 ماهی یکبار لایه روبی، شکستگی‌ها به موقع توضیح بدیم و شکستگی‌ها تاحدودی امکان دارد خودمان رفع کنیم. تهدید به اخراج می‌شویم و هر روز تهدید به اخراج می‌شویم و امنیت شغلی به هیچ وجه نداریم.

وی افزود:هم اینک که هر دو آب و فاضلاب شهری و روستایی ادغام و یکپارچه شده‌اند و نیروهای آبدار که سابقه آنچنانی نداشته‌اند و قرائت کنتورها را بر عهده داشتند در بدنه اداره به کار گرفته شده‌اند. این در حالی است که برخی از ما از 10۰ سال تا 25 سال سابقه کار داریم .

آقای پاسره به ما می گویند شما باید به صورت حجمی کار کنید و قرارداد ببندید، در صورتی که در روستایی در قرائت فروش ما بسیار کم است چون در شرایط کنونی کرونا پولی در دست مردم نیست. خواسته ما این است که می‌خواهیم طبق قانون اداره کل کار استان، کار کنیم و طبق آن با ما قرار داد ببندند. ما پیمانکاری بخش خصوصی هستیم، هر روز زنگ می‌زنیم و پاسخگوی ما نیستند و زمانی هم که به شرکت آب و فاضلاب استان مراجعه می‌کنیم می گویند تورم است.

یکی دیگر از آبداران معترض گفت: مخارج زیاد است، مجبور به قرض گرفتن شده‌ام که با توجه به بدقولی‌ها درخصوص پرداخت حقوق معوقه‌ام، من نیز در پرداخت بدهی خود بدقول شده و احساس شرمندگی می‌کنم. 2فرزند دارم، بچه هام مریضن، و هر بار 2میلیون هزینه‌شان است. یا ماشین برای ایاب و ذهاب باید در اختیار باشد. یک موضوع دیگر اینکه بیمه ما به درستی واریز نمی‌شود و 6 ماه است که حقوق نداشته‌ام. به خاطر اعتراض تبدیل به مهره سوخته می‌شویم حق دفاع از خود نداریم. ما خط مقدم داریم کار انجام می‌دهیم ما هم انسان هستیم.

یکی دیگر ازآبداران حاضر درتجمع گفت:به کدامین گناه کشته شدیم، کرونا ما را بکشد بهتر از این است که تسلیم  ظلم شویم. هشت ماه حقوق نگرفتم و ماهی 2 تا 2ونیم میلیون می‌گیریم و با وجود این معوقه‌ها پول ماسک ندارم. فرزندان معلول و معیوب دارم. مسئول آب و فاضلاب می‌گوید در حیطه کار و وظیفه ما نیست و برای دریافت حقوق خود به پیمانکار مراجعه کنید. مرگ من و خانواده‌ام به صلاح‌تر است و اگر مسئولان استان و پیمانکار توان پرداخت حقوق ما را ندارند از کار دست بکشند.

*تجمع اعتراضی کارگران طرح آبرسانی به دشت سیستان نسبت به عدم پرداخت 7 ماه حقوق مقابل اداره جهاد کشاورزی شهرستان زابل

روز دوشنبه 23 تیر، کارگران طرح آبرسانی به دشت سیستان(شرکت چکاد جنوب)برای اعتراض به عدم پرداخت 7 ماه حقوق دست به تجمع مقابل ساختمان کارفرمای اصلی این طرح وزارت جهاد کشاورزی درشهرستان زابل زدند.

*ادامه اعتراضات آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی نسبت به عدم تبدیل وضعیت وبرگزاری آزمون

اعتراض آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی نسبت به عدم تبدیل وضعیت وبرگزاری آزمون کماکان ادامه دارد.

روز دوشنبه 23 تیر،جمعی از آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی با اعتراض به برگزاری آزمون در بیستم تیرماه به خبرنگار رسانه ای گفتند: بایستی این آزمون و نتایج آن لغو شود و طرح جذب آموزش‌دهندگان توسط نمایندگان مجلس شورا به تصویب برسد.

آموزش‌دهندگان ضمن انتقاد از برگزاری آزمون در شرایط کرونایی گفتند: چند هزار نفر در معرض خطر ابتلا قرار گرفتند؛ این درحالیست که همه ما سابقه کار و تخصص لازم را داریم و نیازی به برگزاری آزمون نیست.

درهمین رابطه،معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در ارتباط با آزمونِ آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی به خبرنگاران گفت : در این آزمون تعداد 24هزار و 200 نفر شرکت کردند و کمتر از 300 نفر کارت آزمون دریافت نکرده و بقیه بر سر آزمون حاضر شدند و از مجموع شرکت‌کنندگان حدود 80 درصد خانم هستند و بیشترین شرکت‌کننده هم از استان لرستان است.

وی افزود: شرکت‌کنندگان پس از کسب 50 درصد حد نصاب قبولی و پس از مراحل گزینش، به دانشگاه فرهنگیان معرفی می‌شوند تا یک دوره یک ساله را بگذرانند و پس از موفقیت به عنوان معلم پیمانی به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد.

*ابطال واگذاری کارخانه قند یاسوج به بخش خصوصی در پی اعتراضات چند ساله کارگرانش

کارگران کارخانه قند یاسوج با اعتراضات دامنه دارشان طی چند سال گذشته موجب ابطال واگذاری این واحدتولیدی به بخش خصوصی شدند.

درهمین رابطه روز دوشنبه 23 تیر، یکی از کارگران کارخانه قند یاسوج به خبرنگار رسانه ای گفت: در سال‌های گذشته تجمعات زیادی در اعتراض به وضعیت بلاتکلیفی کارخانه و کارگران در مقابل نهادهای مختلف دولتی برگزار شد. ‌‌‌دلیل اعتراض چند ساله کارگران این کارخانه واگذاری غیراصولی کارخانه قند یاسوج بود که سال 95 بدون اطلاع کارگران که سهامدار 23درصد از کارخانه هستند، انجام شده بود.

به گفته وی، چند سالی بود که پرونده شکایت کارگران این کارخانه در مراجع قضایی جریان داشت اما اخیرا رای قطعی ابطال پرونده و غیرقانونی بودن واگذاری قند یاسوج بعد از سال‌ها پیگیری صادر شده است.

*معیشت صدها کارگر کارخانه کاشی اصفهان وخانواده هایشان در گرو کشمکش ها ی سرمایه‌گذاران شرکت

کشمکش ها ی سرمایه‌گذاران شرکت صنایع کاشی اصفهان موجب ادامه بلاتکلیفی معیشتی صدها کارگر کارخانه کاشی اصفهان واقع درکیلومتر 18جاده اصفهان نجف آباد شده است.

روز دوشنبه 23 تیر،کارگران کارخانه کاشی اصفهان در تشریح جزئیات مشکلات کارخانه کاشی اصفهان به خبرنگار رسانه ای گفتند: ما کارگران کارخانه کاشی اصفهان چند سال مطالبه پرداخت نشده داریم و به‌رغم مطالبات پیشین، حقوق سه ماه نخست سال جاری را نیز طلبکاریم.

آنها افزودند: تعدادی از همکاران ما به صورت خودخواسته محل کار خود را‌‌ رها کرده یا به مرور بازنشسته شده‌اند بطوری که هم‌اکنون تعداد کارگران کارخانه به حدود 400 نفر رسیده است.

کارگران این کارخانه عمده مشکل کارخانه کاشی اصفهان را مشکلات مدیریتی و مالکیتی عنوان کرده و گفتند: کارخانه کاشی اصفهان بار نخست بین سال‌های 88 تا 93 به بخش خصوصی واگذار شد. سال 94 مالک کارخانه تغییر کرد و در نهایت سال 97 شاهد ورود یک سرمایه‌گذار دیگر بودیم که همزمان با ورود او بخشی از معوقات مزدی کارگران پرداخت شد اما مابقی مطالبات همچنان پرداخت نشده باقیمانده است.

آنها درادامه اضافه کردند:هر یک از ما کارگران به‌صورت میانگین 17 تا 25 سال سابقه کار داریم اما استمرار وضعیت فعلی کارخانه نگرانی ما را بیش از حد کرده است.

این کارگران با اشاره به پیگیری وضعیت خود ازسوی مسئولان مختلف استانی اظهار داشتند: تاکنون وعده‌های زیادی از طرف مسئولان به ما داده شده اما نتیجه‌ای مبنی بر متقاعد کردن کارفرما برای پرداخت حقوق کارگران به دست نیامده است.

در همین رابطه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: مشکل شرکت صنایع کاشی اختلاف‌نظرهای سرمایه‌گذاران است که تا دو هفته آینده رفع می‌شود.

*اعتراض دامداران روستای کهدوییه یزد

فیلم کوتاه منتشره در شبکه های اجتماعی ورسانه ها نشان می دهد که دامداران روستای کهدوییه یزد برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان گله گوسفندان را وارد محوطه ساختمان  مرکزجهاد کشاورزی  کهدوییه کردند.

*تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نسبت به خلف وعده مسئولان مبنی بر محاسبه مدت زمان کشیک‌های آنها معادل گذراندن دوره‌های آموزشی بالینی وبرگزاری حضوری آزمون‌های پایان سال تحصیلی مقابل ساختمان دانشکده پزشکی این دانشگاه

روزیکشنبه 22 تیر،جمعی ازدانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تجمع مقابل ساختمان دانشکده پزشکی این دانشگاه،اعتراضشان را نسبت به خلف وعده مسئولان مبنی بر محاسبه مدت زمان کشیک‌های آنها معادل گذراندن دوره‌های آموزشی بالینی وبرگزاری حضوری آزمون‌های پایان سال تحصیلی بنمایش گذاشتند.

یکی از دانشجویان حاضر درتجمع گفت: تعدادی از دانشجویان دوره‌های بالینی(اکسترن و اینترن) دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از ابتدای شیوع بیماری کرونا بصورت داوطلبانه در بیمارستان‌های اصفهان برای خدمت‌رسانی، کشیک بودند و به آنها وعده داده شده بود که مدت زمان کشیک‌های آنها معادل گذراندن دوره‌های آموزشی بالینی محاسبه شود.

این دانشجو با بیان‌اینکه کشیک‌های داوطلبانه از دهم اسفند تا سی و یکم خرداد به مدت 112 روز و توسط 190 دانشجوی داوطلب در بیمارستان‌های مرجع کرونا به مدت 15هزار و300 ساعت انجام شد، افزود: این دانشجویان خواهان عملی شدن وعده دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای محاسبه ساعت‌های کشیک معادل دوره‌های آموزشی هستند.

وی به یکی دیگر از خواسته‌های آموزشی دانشجویان اشاره و اضافه کرد: بر اساس مصوبه شورای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان باید آزمون‌های پایان سال تحصیلی دروس نظری بصورت غیرحضوری برگزار شود اما دانشکده پزشکی دانشگاه این آزمون‌ها را بویژه برای دانشجویان ترم هفتم به بالا بصورت حضوری برگزار می‌کند.

این دانشجو ادامه داد: دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان متقاضی رعایت مصوبه‌های شورای آموزشی دانشگاه برای برگزاری غیرحضوری آزمون‌های نظری هستند.

*مرگ کارگر زن جوان در ساوجبلاغ براثر سقوط ازدرخت

یک کارگر زن 25 ساله حین کار چیدن میوه دربالای درخت در منطقه چندار شهرستان ساوجبلاغ در استان البرز براثر سقوط جانش را ازدست داد.

*جان باختن یک کارگر جوان اداره برق تهران در خیابان دماوند براثر برق گرفتگی

روز یکشنبه 22 تیر،یک کارگر 23 ساله میهمان افعانستانی حین کار در بالای تیر برق فشارقوی در خیابان دماوند تهران براثر برق گرفتگی در دم خشک شد وجانش را ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com