اخباروگزارشات کارگری ١٣ تیر ماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
July 04, 2020

اخباروگزارشات کارگری ١٣ تیر ماه ١٣٩٩

- ادامه اعتراضات کارگران مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه با تجمع مقابل فرمانداری شهرستان شوش

- کانون انجمن های کارگران ساختمانی کردستان:

بگذار همه دنیا بدانند که طبقه کارگر ایران اعتصاب و حق طلبی هفت تپه خود را تنها نمیگذارد

- وعده پرداخت حقوق معوقه کارگران کارخانه چوب اسالم بدنبال اعتصاب وتجمع اعتراضی

- ادامه اعتراضات کارگران کارخانه آذرآب اراک نسبت به بلاتکلیفی شغلی وشعیتی بدلیل عدم تعیین تکلیف با مالکیت وسهامداران شرکت

تبرئه 15 کارگر حق طلب کارخانه آذرآب از اتهام تبلیغ علیه نظام

- تشکیل زنجیره انسانی اهالی شهر سوزا قشم در اعتراض به فروش سواحل از طرف سازمان منطقه آزاد قشم

- اعتصاب صاحبان مرغ فروشی ها مریوان برای اعتراض به گران شدن قیمت مرغ وکاهش درآمدشان برای چهارمین روزمتوالی

- مرگ ومصدومیت 7 کارگریک معدن منطقه سرتیتان گیلان غرب براثر گازگرفتگی - وخامت حال 2 کارگر مصدوم

- جان باختن یک کارگر مجتمع دامداری و کشاورزی روستای دیزج شاهرود

*ادامه اعتراضات کارگران مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه با تجمع مقابل فرمانداری شهرستان شوش

روز جمعه 13 تیرماه، کارگران مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه با تجمع مقابل فرمانداری شهرستان شوش خواستارپایان دادن به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتشان با تعیین تکلیف نهایی با خصوصی سازی وسهامداران شرکت وبازگشت بکار همکاران حق طلب اخراجیشان را بنمایش بگذارند.

بنابه به گزارشات منتشره در رسانه ها وشبکه های اجتماعی تعدادی از کارگران این مجتمع به بیماری کووید 19 مبتلا شده اند وبا شیوع این ویروس کارگران دیگری در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.

کارفرمایان شرکت و دولت و وزارت کارش با بی تفاوتی درحال بازی کردن با جان کارگران هفت تپه وخانواده هایشان هستند.

جان کلام! هفت تپه ای ها درحین نبرد با گرسنگی با ادامه یافتن بلاتکلیفی معیشتی وشغلی باید با  بیماری کووید 19 هم دست وپنجه نرم کنند.

روزهای پنج شنبه وجمعه خبرهای ضد ونقیضی از صاحب منصبان شهرستان،استان وکشوردرباره پرداخت حقوق فروردین ماه کارگران هفت تپه رسانه ای شد که بیشتر جنبه تبلیغی شخصی وجناحی داشت که با اعتراض کارگران روبرو شد و درنهایت روشن شد که فقط حقوق فروردین ماه بخشی از کارگران این مجتمع پرداخت شده است.

کانون انجمن های کارگران ساختمانی کردستان:

بگذار همه دنیا بدانند که طبقه کارگر ایران اعتصاب و حق طلبی هفت تپه خود را تنها نمیگذارد

اعتصاب کارگران هفت تپه هفدهمین روز خود را پشت سر گذاشت. آوازه این اعتصاب سراسر ایران فضای سیاسی و خبری ایران را فراگرفته است. کیست که به عزت و احترام حرکت متحدانه پنج هزار کارگر و خواستهای بر حق و عادلانه هفت تپه به وجد نیاید؟ هفت تپه صدای رسای اعتراض و بیان روشن مطالبات کل طبقه کارگر ایران است.  کارگران هفت تپه جلو افتاده اند. آنها  در مقابل کوهی از توطئه و سیاست های ضد کارگری از طرف کارفرما و دولت راه را نشان میدهند. این راه  چیزی جز درایت و پافشاری بر وحدت میان کارگران و سرسختی بر سر مطالبات نیست. امروز میلیونها کارگر در هزاران واحد تولیدی، از صنعت نفت و خودرو سازی ها تا معادن و کارگاهها اعتراض خود را در اعتصاب هفت تپه باز میشناسند، از  این اعتصاب نیرو میگیرند و دلشان برای پیروزی آن میتپد.

اعتصاب هفت تپه دست کارگران ایران را در دست هم گذاشته است. به هم سرنوشتی کارگران معنایی زنده و زمینی بخشیده است. وقت آنست دست هفت تپه را بفشاریم و برای هم سرنوشتی، بخصوص روی زمین سفت مبارزاتی و عملی سهمی شایسته ادا کنیم.

ما کارگران و استادکاران ساختمانی، اعلام میکنم بخشی از این مبارزه هستیم.  پیروزی در هفت تپه را  به معنای پیروزی خود و  برای کل طبقه کارگر ایران می نگریم. ما تمام توان خود را در قالب انواع کمپین های حمایتی و صندوق های مالی و... برای اعتصاب نیشکر بکار خواهیم انداخت.  تاریخ معاصر طبقه کارگر در ایران مملو ازاعتصابات و مبارزاتی است که از همبستگی و اتحاد با یکدیگر واماندند. هفت تپه میتواند، باید و شایسته آنست که سرمنشاء دریایی از ابتکارات همبستگی بخش های کارگری در سراسر ایران شود.

بگذار همه دنیا بدانند که طبقه کارگر ایران اعتصاب و حق طلبی هفت تپه خود را تنها نمیگذارد.

*وعده پرداخت حقوق معوقه کارگران کارخانه چوب اسالم بدنبال اعتصاب وتجمع اعتراضی

روز پنج شنبه 12 تیرماه، کارگران کارخانه چوب اسالم واقع در گیلان کیلومتر 60 جاده انزلی به تالش برای اعتراض به پرداخت بموقع حقوق دست از کارکشیدند ودرمحوطه این واحد تولید و عرضه فرآوردهای چوبی و مبلمان تجمع کردند.

بدنبال اعتراض این کارگران،روابط عمومی شرکت صنایع چوب اسالم با صدوراطلاعیه ای از پرداخت حقوق کامل خردادماه کارگران تا پایان هفته آتی خبرداد.

*ادامه اعتراضات کارگران کارخانه آذرآب اراک نسبت به بلاتکلیفی شغلی وشعیتی بدلیل عدم تعیین تکلیف با مالکیت وسهامداران شرکت

تبرئه 15 کارگر حق طلب کارخانه آذرآب از اتهام تبلیغ علیه نظام

روزپنج شنبه 12 تیر،کارگران کارخانه آذرآب اراک اعتراضشان را نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی بدلیل عدم تعیین تکلیف با مالکیت وسهامداران شرکت،ابرازکردند.

آخرین خبرها حاکی ازنیمه تعطیل بودن این واحد صنعتی و پرداخت نشدن حقوق ماه های اردیبهشت وخرداد ماه کارگرانش می باشد.

روز جمعه 13 تیر، رییس کل دادگستری استان مرکزی به خبرنگاران  گفت: حکم برائت 15 نفر از کارگران شرکت آذرآب اراک از اتهام تبلیغ علیه نظام صادر شد.

بدینترتیب پرونده این 15 آذرآبی حق طلب در دادگاه انقلاب مختومه شد.

بدنبال نارضایتی آذرآبی واعتراضاتشان نسبت به وضعیت فعلی کارخانه،مدیرعامل شرکت صنایع آذرآب به خبرنگار یک رسانه محلی گفت: تمامی حساب‌های بانکی این واحد تولیدی به دلیل بدهکاری‌ از سوی بانک‌ها و برخی نهادهای خدماتی مسدود شده و اکنون از حساب‌های شخصی برای پرداختی‌های شرکت استفاده می‌شود که این مهم غیرقانونی است.

وی افزود: پرونده قضایی بین شرکت صنایع آذرآب با مدیریت اسبق این واحد تولیدی در جریان است که از دستگاه قضایی استان انتظار می‌رود نسبت به تعیین تکلیف آن بیش از پیش تلاش کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی نیز گفت: شرکت صنایع آذرآب شرایطی متفاوت نسبت به دیگر صنایع استان مرکزی دارد و با وجود خط تولید بالنده، نیاز به فناوری های جدید دارد تا بتوان از تمام ظرفیت این واحد تولیدی بهره برد.

وی اضافه کرد: مشکل اصلی شرکت صنایع آذرآب سهامدار عمده این واحد تولیدی است که به اعتقاد مدیریت ارشد و دستگاه‌های صنعتی استان مرکزی، بانک کشاورزی به عنوان سهامدار اصلی آذرآب به هیچ عنوان مالک مطمئنی برای این واحد تولیدی نیست و این مهم باید در اسرع وقت در سطح ملی مرتفع شود.

*تشکیل زنجیره انسانی اهالی شهر سوزا قشم در اعتراض به فروش سواحل از طرف سازمان منطقه آزاد قشم

روزجمعه 13 تیر،جمعی از اهالی شهر سوزا از توابع شهرستان قشم در استان هرمزگان با تشکیل زنجیره انسانی با بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به به فروش سواحل بین شهر سوزا و روستا مِسن از طرف سازمان منطقه آزاد قشم،خواهان حذف قرارداد فروش سواحل شدند.

*اعتصاب صاحبان مرغ فروشی ها مریوان برای اعتراض به گران شدن قیمت مرغ وکاهش درآمدشان برای چهارمین روزمتوالی

روز جمعه 13 تیر برای چهارمین روزمتوالی، صاحبان مرغ فروشی ها مریوان دراستان کردستان برای اعتراض به گران شدن قیمت مرغ وکاهش درآمدشان از بازکردن مغازه هایشان را خودداری کردند.

در شبکه های اجتماعی مریوان پویش یک هفته مرغ نخرید تا مرغ ارزان شود ایجاد شده و مردم را به عدم خرید مرغ تشویق می‌کنند تا قیمت این کالای اساسی کاهش پیدا کند.

*مرگ ومصدومیت 7 کارگریک معدن منطقه سرتیتان گیلان غرب براثر گازگرفتگی - وخامت حال 2 کارگر مصدوم

ظهر روز جمعه 13 تیر،درحادثه گازگرفتگی یکی از معادن منطقه سرتیتان گیلان غرب در استان کرمانشاه یکی از کارگران بنام جواد ثابتی نیا براثر خفگی جانش را از دست داد .

6 کارگر دیگر بنام های کیومرث نجفی، محمدرضا شکری، محمد ملکی، عباس شاه ولیان، مسلم مرادی و اکبر منفرد دراین حادثه دچار مسمومیت گازی و به بیمارستان‌های قصرشیرین و گیلانغرب منتقل شدند  ودونفرشان بدلیل وخامت حال از طریق بالگرد به بیمارستان‌های کرمانشاه منتقل شدند.

*جان باختن یک کارگر مجتمع دامداری و کشاورزی روستای دیزج شاهرود

ظهر روز جمعه 13 تیر،جسد یک کارگر مجتمع دامداری و کشاورزی روستای دیزج شاهرود وتبعه افغانستان پس از 20ساعت در استخر کشاورزی این مجتمع پیدا شد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com