اخباروگزارشات کارگری ١٢ تیرماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
July 03, 2020

اخباروگزارشات کارگری ١٢ تیرماه ١٣٩٩

- با یورش وحشیانه یگان ویژه،نیروهای انتظامی وموتورسواران به تجمع پرستاران حق طلب وبی دفاع مشهد یک صحنه از رأفت اسلامی بنمایش گذاشته شد

- تجمع اعتراضی کارگران شرکت بهره‌برداری و نگهداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان فارس نسبت به بلاتکلیفی معیشتی وشغلی پس از واگذاری به بخش خصوصی همزمان با افتتاح سایت تصفیه‌خانه شماره دو شیراز

- کارگران مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه با تجمع مقابل فرمانداری وراهپیمایی در سطح شهر شوش عزم راسخشان را برای دست یابی به مطالبات بنمایش گذاشتند

- اعتراض کارگران راه آهن اسلامشهر نسبت به پرداخت نصف و نیمه حقوق ماهیانه از طرف شرکت تراورس

- حکم اعدام برای معترضان به فقر و فلاکت و ایجاد ارعاب عمومی را محکوم می‌کنیم!

- احضار ملیحه جعفری برای تحمل 6 ماه حبس

- دادگاه تجدید نظر4 ماه حبس عادل گرجی را به یک سال افزایش داد

- علیرغم وعده و وعیده ها بی‌آبی در 18 روستای ضلع غربی غیزانیه اهواز ادامه دارد

- جان باختن یک کارگر سنگبری نی ریزبدنبال گیر کردن دستش در دستگاه سنگ خردکنی

- مرگ ومصدومیت 3 کارگرحین کاردر کوه‌ پارک مشهد در حادثه سقوط تانکر آب

*با یورش وحشیانه یگان ویژه،نیروهای انتظامی وموتورسواران به تجمع پرستاران حق طلب وبی دفاع مشهد یک صحنه از رأفت اسلامی بنمایش گذاشته شد

سناریو رأفت اسلامی:ابتدا یورش به تجمع کنندگان حق طلب وضرب وشتم،احضار،بازداشت بدنبال شکایت کارفرما یا دادستان و...،آزادی موقت با تعیین وثیقه ویا قرارکفالت،برگزاری دادگاه وصدور احکام شلاق،زندان،بیگاری وجزای نقدی .

سپس درمواردی سردمداران منجمله رئیس قوه قضائیه برای لغواحکام صادره ویا رهبربرای عفووارد صحنه میشوند تا رأفت اسلامی رابنمایش بگذارند  وتحت لوایش سرکوب دیگرحق طلبان را با شدت هرچه بیشتر به پیش ببرند.

صبح روزچهارشنبه 11تیر، نیروهای انتظامی سیاه پوش وموتورسواران بدون هیچ تذکر قبلی با موتور به پرستاران حق طلب وبی دفاع مشهد مقابل دادگستری بمحض شروع تجمع یورش آوردند وتعدادی از آنه را زیرگرفتند و پاهایشان را مصدوم کردند وسپس با همراهی نیروهای یگان ویژه با شوکر و باطوم به جانشان و حتی با کشیدن موی سر بانوان پرستارآنها را مورد ضرب وشتم قراردادند وبنحو احسن رأفت!! نیروهای یگان ویژه وانتظامی وبسیجیان موتورسوار را مقابل ساختمان قوه قضائیه بنمایش گذاشتند تا مهری دیگربر دروغین بودن ادعاهایشان مبنی بر برسمیت شناختن اعتراضات وحق طلبی های کارگران وزحمتکشان بکوبند.

همانطوریکه در گزارش روز گذشته آمد 10نفر از پرستاران حق طلب راهم بازداشت وپس از چند ساعت آزاد کردند.

پس ازاین بگیر وببندها واذیت وآزار پرستاران حق طلب،امروز مسئول روابط عمومی سازمان نظام پرستاری مشهد به خبرنگاران گفت: جلسه‌ای به منظور بررسی مطالبات پرستاران با حضور نماینده دادستان در مشهد برگزار می‌شود.

وی افزود: نشست مسئولان دانشگاه علوم پزشکی با پرستاران به منظور بررسی مطالبات آن‌ها شنبه 14 تیرماه برگزار می‌شود.

درهمین رابطه: تجمع اعتراضی پرستاران دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت به شرایط سخت وفشار کاری بدلیل کمبود نیرو، تبعیض در پرداخت مطالبات و بموقع پرداخت نشدنش مقابل دادگستری

بازداشت 10 پرستار حق طلب پیش ازبرگزاری تجمع وآزادیشان پس از چندساعت

روز چهارشنبه 11 تیرماه، پرستاران دانشگاه علوم پزشکی مشهد راهی دادگستری کلانشهر مشهد شدند تا بابرپایی تجمع صدای اعتراضشان را نسبت به شرایط سخت وفشار کاری بدلیل کمبود نیرو، تبعیض در پرداخت مطالبات و بموقع پرداخت نشدنش منعکس کنند.

نیروهای انتظامی پیش از برگزاری تجمع 10 پرستار حق طلب را بازداشت کردند پس از چند ساعت در دودسته پنج نفره آزاد شدند.

بنب به گزارش رسانه ای شده،جبران کمبود کادر پرستاری و افزایش فشار کار در روزهای مقابله با کرونا، رفع تبعیض بین گروه‌های پزشکی با پرستاری، رفع تبعیض میان نیروهای ستادی با بالینی، به‌روز کردن کارانه‌ها (آخرین کارانه فرودین سال 98 پرداخت شد) و برقراری فوق‌العاده ویژه ازجمله مهم‌ترین مشکلات شغلی پرستاران مرتبط با دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

*تجمع اعتراضی کارگران شرکت بهره‌برداری و نگهداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان فارس نسبت به بلاتکلیفی معیشتی وشغلی پس از واگذاری به بخش خصوصی همزمان با افتتاح سایت تصفیه‌خانه شماره دو شیراز

روز پنج شنبه 12 تیر همزمان با افتتاح سایت تصفیه‌خانه شماره دو شیراز،جمعی از کارگران شرکت بهره‌برداری و نگهداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان فارس برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی معیشتی وشغلی پس از واگذاری به بخش خصوصی دست به تجمع مقابل درب ورودی این تصفیه خانه زدند.

یکی از کارگران حاضر درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت: شرکت ما در ابتدا دولتی بود اما باوجود عدم رعایت اصل 44 به شرکت خصوصی تبدیل شد و شرکت ما توانمندسازی که نشده هیچ، به ورطه نابودی کشیده شده است.

وی افزود: به دلیل مدیریت نامطلوب آبفای استان شرکت بزرگ ما با 230 کارگر به این حال و روز افتاده است، بسیاری از خانواده‌های کارگران به دلیل مشکلات مالی ازهم‌پاشیده‌اند و همکاران ما در این شرکت 31 ماه حقوق، پاداش و عیدی معوقه دارند، تاکنون چندین نوبت اعتراض داشته‌ایم اما پس از جلساتی که برگزارشده، آب منطقه‌ای به مصوبات جلسات عمل‌نکرده است.

*کارگران مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه با تجمع مقابل فرمانداری وراهپیمایی در سطح شهر شوش عزم راسخشان را برای دست یابی به مطالبات بنمایش گذاشتند

روز پنج شنبه 12 تیر، کارگران مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه به تجمعشان مقابل فرمانداری و وراهپیمایی در سطح شهر شوش ادامه دادند تا عزم راسخشان را برای دست یابی به مطالباتشان مبنی برپایان دادن به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتشان با تعیین تکلیف نهایی با خصوصی سازی وسهامداران شرکت وبازگشت بکار همکاران حق طلب اخراجیشان را بنمایش بگذارند.

هفت تپه ای امروز در خیابان های شهرستان شوش  ازجمله شعار می دادند:

- «کارگر هفت تپه اتحاد اتحاد»

- «یه اختلاس کم بشه مشکل ما حل میشه»

- «استان‌دار رشوه‌ای نمی‌خوایم نمی‌خوایم»

قابل ذکراست که امروز خبرهایی مبنی بر پرداخت حقوق فروردین ماه تعدادی از کارگران این مجتمع در رسانه ها وشبکه های اجتماعی منتشر شد.

*اعتراض کارگران راه آهن اسلامشهر نسبت به پرداخت نصف و نیمه حقوق ماهیانه از طرف شرکت تراورس

شرکت های پیمان کاری خیانت می کنند،راه آهن حمایت می کند ،دولت چشم پوشی می کند،قضاییه بی خیالی می کند

کارگران راه آهن اسلامشهر با انتشار پیامی درشبکه های اجتماعی اعتراضشان را نسبت به پرداخت نصف و نیمه حقوق ماهیانه از طرف شرکت تراورس رسانه ای کردند.

بخش هایی از این پیام بقرار زیراست:

رئیس راه آهن خجالت بکشید،آخه نصف حقوق به چه درد ما میخوره فقط کرایه خونه را باید بدیم بس خرج مخارجمون چیکار کنینم ؟؟

این همه بدهی که آوردیم بالا چیکار کنیم؟ از کجا بیاریم بخوریم؟ چرا آنقدر دارین ستم میکنید> آخه این چه حقوقی ریختید؟؟

خودتون سیر،زن بچه اتون تو آسایش،خوب میخورید،خوب میخوابید،خوب میگردید. یکم هم فکر ما کارگران و زن بچه ما باشید. آخه چرا آنقدر ما را شرمند خانواده میکنید؟ زندگیمون داره می پاچه هر روز خدا دعوا داریم .

از هر لحاظ حق مون خوردید،آخه تو این گرونی  ومستاجری چه خاکی تو سرمون کنیم؟

شرکت های قرار دادی خیانت می کنند راه آهن حمایت می کند

دولت چشم پوشی می کند قضاییه بی خیالی می کند

*حکم اعدام برای معترضان به فقر و فلاکت و ایجاد ارعاب عمومی را محکوم می‌کنیم!

بیانیه چهار تشکل مستقل

سکوت در برابر صدور احکام اعدام برای دستگیرشدگان قیام فرودستان در آبانماه منجر به قربانی شدن تعداد بیشتری از شرکت کنندگان در این قیام خواهد شد. در اعتراضات سراسری آبانماه صدها تن از معترضین به فقر، گرانی و فلاکت روزافزون با شلیک هدفمند، جانباختند و بیش از هشت هزار تن از معترضین، عموما از محله‌های زحمتکشانِ فرودست، بازداشت و زندانی شدند. پاسخ حکومت به این اعتراض تنها خشونت حداکثری بود و هیچ گام ناچیزی  برای تغییر شرایط اسف‌بار برای کارگران، مزدبگیران و فرودستان برداشته نشد. آشکار بود که صاحبان قدرت برای حفظ منافع سرمایه داران و صاجبان ثروت‌های رانتی و بادآورده با ایجاد جو ارعاب عمومی قصد خفه کردن هر اعتراضی در نطفه را دارند و هیچ برنامه اقتصادی برای بهبود شرایط اسفبار روز افزون معیشت کارگران و زحمت‌کشان و مردم فرودست ندارند.

ما قویا حمایت خود را از امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی سه جوانی که برای‌شان حکم اعدام صادر شده و دیگر معترضین آبان‌ماه ۹۸ که برایشان حکم اعدام صادر شده است، اعلام می‌کنیم، ما به گلوله بستن، زندان و انواع فشارهای پلیسی و امنیتی بر معترضان را شدیدا محکوم کرده و خواهان آزادی فوری دستگیرشدگان آبان ۹۸ و پیش‌تر از آن دی ماه ۹۶ هستیم. نمی‌شود به بهانه تحریم همه فشار اقتصادی متوجه کارگران، مزدبگیران و فرودستان گردد و در همان حال همین تحریم‌‌ها فرصتی برای مال‌اندوزی بیشتر سرمایه‌داران، مسئولین و آقازاده‌ها باشد. روش‌های‌ اداره کشور و قوانین و مصوبات باید فورا به گونه‌ای تغییر یابد که از فشارهای وارده به طبقه کارگر کاسته شده و برعکس فشار بحران  به اقشار مرفه، سرمایه داران دولتی و خصوصی، و مقامات حکومتی که مسئول این وضعیت هستند، منتقل شود. فساد گسترده در بالایی‌ها و فشار طاقت‌فرسای معیشتی به پایینی‌ها، اینست نتیجه سیاست اقتصادی نظام حاکم، که جز بیکاری، گرانی، سوداگری و اختلاس نتیجه ای نداشته است. ایجاد این تغییر فقط به دست کارگران و زحمتکشان ممکن است.

سندیکای کارگران نی شکر هفت تپه

کانون صنفی معلمان اسلام شهر

انجمن صنفی معلمان کردستان -مریوان

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۱۲ تیر ۹۹

*احضار ملیحه جعفری برای تحمل 6 ماه حبس

ملیحه جعفری دانشجوی نمایش عروسکی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران برای اجرای حبس 6 ماهه مربوط به آبان ماه 98 به به دادسرای امنیت تهران «مقدس» احضار شد.

ملیحه جعفری که آبان 98 هنگام خروج از دانشگاه بازداشت شده بود به اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی کشور از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران ناحیه 33 دادگاه شعبه 26 محکوم‌ شد به:

1- شش ماه حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی،

2- ارائه‌ی خدمات عمومی رایگان به مدت 2 ماه تحت نظر شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده وابسته به شورای عالی انقلاب فرهنگی،

3-  پژوهش پیرامون حجاب اسلامی و آثار آن در نود صفحه‌ی دست‌نویس تحت نظارت شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده وابسته به شورای عالی انقلاب فرهنگی

4- رونویسی از کتاب «پسرک فلافل فروش»، «سه دقیقه در قیامت» و «خاطرات سفیر» به صورت دست‌نویس در مدت سه ماه!

*دادگاه تجدید نظر4 ماه حبس عادل گرجی را به یک سال افزایش داد

عادل گرجی دانشجوی رشته نمایش دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران مرکز، به دلیل فعالیت صنفی در دانشگاه، با ابلاغ شعبه 36  دادگاه تجدیدنظر به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

خاطرنشان می شود که وی طی دادگاه بدوی به چهار ماه حبس محکوم شده بود که این حکم طی دادگاه تجدیدنظر به یک سال افزایش یافت.

منبع اصلی 2 خبر بالا :کانال تلگرام شوراهای صنفی دانشجویان کشور

*علیرغم وعده و وعیده ها بی‌آبی در 18 روستای ضلع غربی غیزانیه اهواز ادامه دارد

اهالی 18 روستای ضلع غربی غیزانیه می‌گویند: تنها دو بار در هفته آن‌هم 3 الی 4 ساعت آب دارند که معتقدند برای رفع آن، نیاز به نصب پمپ جدید و قوی در مسیر خطوط انتقال آب است.

غیزانیه به‌عنوان بزرگ‌ترین بخش اهواز سال‌هاست از بی‌آبی رنج می‌برد. پروژه‌های زیادی در مسیر بهبودی وضعیت آب روستاییان انجام شد ولی در حال حاضر هنوز روستاهای زیادی با مشکلات بی‌آبی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

به گفته اهالی این روستاها،18 روستای ضلع غربی بخش غیزانیه از آب پایدار محروم هستند که نیازمند نصب پمپ جدید در مسیر خطوط انتقال تأسیسات یادگار‌ امام شهرستان کارون است.

دهیار روستای روزنه دراین‌باره به خبرنگار رسانه ای گفت: طی صحبت‌هایی که با مسئولین داشتیم گفته شد هیچ پمپی در مسیر خطوط برای تقویت فشار آب نصب نشده است. چند روز پیش یک پمپ سوخته را تعویض کردند که توانایی پمپاژ آب به روستاها را ندارد.

وی افزود: به ما گفتند مشکل آب شما با توجه به وضعیت موجود در تأسیسات، قابل حل نیست و در صورتی آب به روستاها می‌رسد که چند پمپ جدید با قدرت پمپاژ بالا نصب شود.

اوادامه داد: از ایستگاه روستای خسروی تا تأسیسات یادگار امام شهرستان کارون، باید خط دومی به طول تقریباً 7 کیلومتر برای روستاها کشیده شود تا آبِ روزنه و 6 روستای مجاور آن از باقی روستاها جدا شود.

وی افزود: باید آب روستاهای ام‌الطرفه که خود شامل پنج روستا است، حُفیره و خسروی یعنی سه مسیر آب قطع شود تا آب به سمت روزنه و روستاهای مجاورش روانه شود.

وی در پایان اضافه کرد: فاصله‌ی روستای روزنه و 6 روستای دیگر با تأسیسات یادگار امام، بیش از30 کیلومتر بوده که باید 2الی سه روز آب پمپاژ شود تا آب نسبتا‌ً خوبی به اهالی برسد.

*جان باختن یک کارگر سنگبری نی ریزبدنبال گیر کردن دستش در دستگاه سنگ خردکنی

صبح روز پنج شنبه 12 تیر،یک کارگر 40 ساله حین کار با چرخ دنده و زنجیر یکی از دستگاه‌ها دریک سنگبری شهرستان نی ریزدراستان فارس،ناگهان دستگاه روشن شده و دست وی را از شانه قطع کرد.این کارگربدلیل آسیب دیدگی از ناحیه سر و گردن و قفسه سینه و خونریزی شدید داخلی و خارجی در دم جانش را ازدست داد.

*مرگ ومصدومیت 3 کارگرحین کاردر کوه‌ پارک مشهد در حادثه سقوط تانکر آب

صبح روز پنج شنبه 12 تیر،در حالی که تعدادی از کارگران در آیلند میانی کوه پارک در حوالی پل هاشمیه مشغول نصب تجهیزات ایمن سازی آیلند بودند، تانکر حمل آب متعلق به پیمانکار بخش خصوصی دچار نقص فنی شده و پس از گذراندن مسافتی با 3 نفر از کارگران برخورد می‌کند که یکنفرشان دردم جانش را ازدست داد و2 کارگر دیگر مصدوم وبه بیمارستان منتقل شدند.

akhbarkargari2468@gmail.com

 *با یورش وحشیانه یگان ویژه،نیروهای انتظامی وموتورسواران به تجمع پرستاران حق طلب وبی دفاع مشهد یک صحنه از رأفت اسلامی بنمایش گذاشته شد

سناریو رأفت اسلامی:ابتدا یورش به تجمع کنندگان حق طلب وضرب وشتم،احضار،بازداشت بدنبال شکایت کارفرما یا دادستان و...،آزادی موقت با تعیین وثیقه ویا قرارکفالت،برگزاری دادگاه وصدور احکام شلاق،زندان،بیگاری وجزای نقدی .

سپس درمواردی سردمداران منجمله رئیس قوه قضائیه برای لغواحکام صادره ویا رهبربرای عفووارد صحنه میشوند تا رأفت اسلامی رابنمایش بگذارند  وتحت لوایش سرکوب دیگرحق طلبان را با شدت هرچه بیشتر به پیش ببرند.

صبح روزچهارشنبه 11تیر، نیروهای انتظامی سیاه پوش وموتورسواران بدون هیچ تذکر قبلی با موتور به پرستاران حق طلب وبی دفاع مشهد مقابل دادگستری بمحض شروع تجمع یورش آوردند وتعدادی از آنه را زیرگرفتند و پاهایشان را مصدوم کردند وسپس با همراهی نیروهای یگان ویژه با شوکر و باطوم به جانشان و حتی با کشیدن موی سر بانوان پرستارآنها را مورد ضرب وشتم قراردادند وبنحو احسن رأفت!! نیروهای یگان ویژه وانتظامی وبسیجیان موتورسوار را مقابل ساختمان قوه قضائیه بنمایش گذاشتند تا مهری دیگربر دروغین بودن ادعاهایشان مبنی بر برسمیت شناختن اعتراضات وحق طلبی های کارگران وزحمتکشان بکوبند.

همانطوریکه در گزارش روز گذشته آمد 10نفر از پرستاران حق طلب راهم بازداشت وپس از چند ساعت آزاد کردند.

پس ازاین بگیر وببندها واذیت وآزار پرستاران حق طلب،امروز مسئول روابط عمومی سازمان نظام پرستاری مشهد به خبرنگاران گفت: جلسه‌ای به منظور بررسی مطالبات پرستاران با حضور نماینده دادستان در مشهد برگزار می‌شود.

وی افزود: نشست مسئولان دانشگاه علوم پزشکی با پرستاران به منظور بررسی مطالبات آن‌ها شنبه 14 تیرماه برگزار می‌شود.

درهمین رابطه: تجمع اعتراضی پرستاران دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت به شرایط سخت وفشار کاری بدلیل کمبود نیرو، تبعیض در پرداخت مطالبات و بموقع پرداخت نشدنش مقابل دادگستری

بازداشت 10 پرستار حق طلب پیش ازبرگزاری تجمع وآزادیشان پس از چندساعت

روز چهارشنبه 11 تیرماه، پرستاران دانشگاه علوم پزشکی مشهد راهی دادگستری کلانشهر مشهد شدند تا بابرپایی تجمع صدای اعتراضشان را نسبت به شرایط سخت وفشار کاری بدلیل کمبود نیرو، تبعیض در پرداخت مطالبات و بموقع پرداخت نشدنش منعکس کنند.

نیروهای انتظامی پیش از برگزاری تجمع 10 پرستار حق طلب را بازداشت کردند
...

+++

با یورش وحشیانه یگان ویژه،نیروهای انتظامی وموتورسواران به تجمع پرستاران حق طلب وبی دفاع مشهد یک صحنه از رأفت اسلامی بنمایش گذاشته شد

سناریو رأفت اسلامی:ابتدا یورش به تجمع کنندگان حق طلب وضرب وشتم،احضار،بازداشت بدنبال شکایت کارفرما یا دادستان و...،آزادی موقت با تعیین وثیقه ویا قرارکفالت،برگزاری دادگاه وصدور احکام شلاق،زندان،بیگاری وجزای نقدی .

سپس درمواردی سردمداران منجمله رئیس قوه قضائیه برای لغواحکام صادره ویا رهبربرای عفووارد صحنه میشوند تا رأفت اسلامی رابنمایش بگذارند  وتحت لوایش سرکوب دیگرحق طلبان را با شدت هرچه بیشتر به پیش ببرند.

صبح روزچهارشنبه 11تیر، نیروهای انتظامی سیاه پوش وموتورسواران بدون هیچ تذکر قبلی با موتور به پرستاران حق طلب وبی دفاع مشهد مقابل دادگستری بمحض شروع تجمع یورش آوردند وتعدادی از آنه را زیرگرفتند و پاهایشان را مصدوم کردند وسپس با همراهی نیروهای یگان ویژه با شوکر و باطوم به جانشان و حتی با کشیدن موی سر بانوان پرستارآنها را مورد ضرب وشتم قراردادند وبنحو احسن رأفت!! نیروهای یگان ویژه وانتظامی وبسیجیان موتورسوار را مقابل ساختمان قوه قضائیه بنمایش گذاشتند تا مهری دیگربر دروغین بودن ادعاهایشان مبنی بر برسمیت شناختن اعتراضات وحق طلبی های کارگران وزحمتکشان بکوبند.

همانطوریکه در گزارش روز گذشته آمد 10نفر از پرستاران حق طلب راهم بازداشت وپس از چند ساعت آزاد کردند.

پس ازاین بگیر وببندها واذیت وآزار پرستاران حق طلب،امروز مسئول روابط عمومی سازمان نظام پرستاری مشهد به خبرنگاران گفت: جلسه‌ای به منظور بررسی مطالبات پرستاران با حضور نماینده دادستان در مشهد برگزار می‌شود.

وی افزود: نشست مسئولان دانشگاه علوم پزشکی با پرستاران به منظور بررسی مطالبات آن‌ها شنبه 14 تیرماه برگزار می‌شود.

درهمین رابطه: تجمع اعتراضی پرستاران دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت به شرایط سخت وفشار کاری بدلیل کمبود نیرو، تبعیض در پرداخت مطالبات و بموقع پرداخت نشدنش مقابل دادگستری

بازداشت 10 پرستار حق طلب پیش ازبرگزاری تجمع وآزادیشان پس از چندساعت

روز چهارشنبه 11 تیرماه، پرستاران دانشگاه علوم پزشکی مشهد راهی دادگستری کلانشهر مشهد شدند تا بابرپایی تجمع صدای اعتراضشان را نسبت به شرایط سخت وفشار کاری بدلیل کمبود نیرو، تبعیض در پرداخت مطالبات و بموقع پرداخت نشدنش منعکس کنند.

نیروهای انتظامی پیش از برگزاری تجمع 10 پرستار حق طلب را بازداشت کردند پس از چند ساعت در دودسته پنج نفره آزاد شدند.

بنب به گزارش رسانه ای شده،جبران کمبود کادر پرستاری و افزایش فشار کار در روزهای مقابله با کرونا، رفع تبعیض بین گروه‌های پزشکی با پرستاری، رفع تبعیض میان نیروهای ستادی با بالینی، به‌روز کردن کارانه‌ها (آخرین کارانه فرودین سال 98 پرداخت شد) و برقراری فوق‌العاده ویژه ازجمله مهم‌ترین مشکلات شغلی پرستاران مرتبط با دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

akhbarkargari2468@gmail.com

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com