اخباروگزارشات کارگری ٤ تیرماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
June 24, 2020

اخباروگزارشات کارگری ٤ تیرماه ١٣٩٩

- قوه قضائیه 42 کارگر حق طلب کارخانه آذرآب اراک رابه تحمل74 ضربه شلاق،یک سال حبس ویک ماه بیگاری محکوم کرد

- سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه:

محکومیت ۴۲ تن از کارگران آذرآپ اراک به شلاق وزندان و کار بدون مزد به دلیل اعتراض به عدم پرداخت حقوق

- ادامه اعتراضات کارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به بلاتکلیفی معیشتی وشغلی پس از واگذاری به بخش خصوصی با تجمع وراهپیمایی درمجتمع

- ادامه اعتراضات کارگران پست های فشار قوی برق کشور+ نسبت به عدم تبدیل وضعیت و وعده ها توخالی با تجمع مقابل شرکت برق منطقه ای تهران

- اعتراض کارگران اورهال پتروشیمی خراسان نسبت به عدم پرداخت دستمزد

- اعتراض کارگران شهرداری آبادان نسبت به عدم پرداخت 2بیش از ماه حقوق،ماه ها حق بیمه ونداشتن امنیت جانی بدلیل شیوع بیماری کووید 19

- خاتمه موقتی  تجمع اعتراضی آموزش‌دهندگان و آموزشیاران نهضت سوادآموزی کشورنسبت به بلاتکلیفی استخدامی مقابل مجلس بدنبال وعده چند بهارستان نشین

- اعتصاب غذای سینا ربیعی پس از بازداشت وانتقال به اوین برای تحمل یک سال حبس

- ادامه اذیت و آزار لیلا حسین زاده فعال دانشجویی

- آزادی  موقت هاجر سعیدی از زندان سنندج با قرار کفالت

- شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان ایران:

نگرانی های جامعه معلمان از وضعیت همکار زندانی یاسرامینی‌آذر

- کانون نویسندگان ایران:بیانیه جمعی از هنرمندان، پژوهشگران و نویسندگان

- اعتصاب کادر پزشکی تیم ملی فوتسال در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات یکساله

- مرگ ومصدومیت 35 کارگر ایران خودرو بینالود در حادثه تصادف سرویس رفت وآمد

- جان باختن یک کودک کار در اصفهان براثر ریزش دیوار

- مرگ یک کارگر جوان درکرج براثر سقوط از ارتفاع 10 متری

- جان باختن یک کارگرساختمانی در دولت آباد شهرری براثر سقوط در چاهک آسانسور

- واژگونی تراکتور در شهرستان مانه و سملقان مرگ راننده 50 ساله را رقم زد

- مصدومیت یک کارگر معدن آلبلاغ درحادثه ریزش آوار تونل

*قوه قضائیه 42 کارگر حق طلب کارخانه آذرآب اراک رابه تحمل74 ضربه شلاق،یک سال حبس ویک ماه بیگاری محکوم کرد

شعبه 106 دادگاه کیفری اراک در تاریخ 26 خرداد سال جاری 42 کارگر کارخانه آذرآب را بدلیل اعتراض به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی پس از واگذاری به بخش خصوصی به تحمل تحمل74 ضربه شلاق،یک سال حبس ویک ماه بیگاری(سه ساعت کار رایگان در روز در راه‌آهن شهرستان اراک) محکوم کرد.

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ 4 تیر، برای 16 نفر از این 42 کارگر حق طلب نیز در دادگاه انقلاب پرونده تشکیل شده است. و از آنجا که این حکم بدوی است، امکان اعتراض به آن وجود دارد.

حکم تحمل74 ضربه شلاق،یک سال حبس ویک ماه بیگاری  برای کارگران حق طلب آذرآب در شرایطی صادر شده است که حقوق ماه های اردیبهشت وخرداد کارگران این واحد تولیدی هنوز پرداخت نشده است.

*سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه:

محکومیت ۴۲ تن از کارگران آذرآپ اراک به شلاق وزندان و کار بدون مزد به دلیل اعتراض به عدم پرداخت حقوق

 شعبه ۱۰۶ کیفری اراک در تاریخ 26 خرداد سال جاری برای ۴۲ نفر از کارگران شرکت پیمانکاری آذرآب که در راهپیمایی اعتراضی سال گذشته شرکت داشتند، حکم صادر کرده است.

بر این اساس، کارگران به ۱ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و یک ماه خدمت عمومی رایگان به مدت سه ساعت در روز در راه‌آهن شهرستان اراک محکوم شده‌اند.

سندیکای کارگران شرکت واحد ضمن برسمیت شناختن اعتراض و اعتصاب و تجمع برای همه ی  کارگران،  احکام ظالمانه و ناعادلانه علیه کارگران آذرآپ را محکوم میکند و خواستار لغو احکام ظالمانه علیه تمامی فعالین کارگری و صنفی میباشد.

*ادامه اعتراضات کارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به بلاتکلیفی معیشتی وشغلی پس از واگذاری به بخش خصوصی با تجمع وراهپیمایی درمجتمع

روز چهارشنبه 4 تیر، کارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه درادامه اعتراضاتشان نسبت به بلاتکلیفی معیشتی وشغلی پس از واگذاری به بخش خصوصی دست به تجمع وراهپیمایی درمجتمع زدند وبا حمل پلاکاردها وسردادن شعارها با تاکید براتحاد خواهان پرداخت بموقع حقوق ،حق بیمه ومطالبات دیگر،بازگشت بکار همکاران حق طلب اخراجی،لغو خصوصی سازی ودولتی شدن شرکت شدند.

«کارگر هفت تپه اتحاد اتحاد»  - کارگر هفت تپه ایم گرسنه ایم -  «نه رستمی نه بیگی  شرکت بشد دولتی»

*ادامه اعتراضات کارگران پست های فشار قوی برق کشور+ نسبت به عدم تبدیل وضعیت و وعده ها توخالی با تجمع مقابل شرکت برق منطقه ای تهران

روز چهارشنبه 4 تیر، کارگران پست های فشار قوی برق تهران برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به عدم تبدیل وضعیت و وعده ها توخالی دست به تجمع مقابل شرکت برق منطقه ای استان تهران زدند.

تجمع کنندگان با انتقاد از تعلل در تبدیل وضعیت به خبرنگار رسانه ای گفتند: همه مجوزهای لازم برای تبدیل وضعیت اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق صادر شده است حتی خود وزیر نیرو این اجازه را صادر کرده اما سازمان توانیر در اختصاص چارت‌های خالی اهمال می‌کند.

این کارگران معترض با بیان اینکه دیگر با قرارداد کار معین، کار نمی‌کنیم،اضافه کردند: وزیر نیرو زودتر به وضعیت بلاتکلیف چند هزار اپراتور فشار قوی برقِ سراسر کشور توجه کند و تبدیل وضعیت را اجرایی نماید.

+تجمع اعتراضی کارگران پست های فشارقوی برق خوزستان( استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد) نسبت به عدم تبدیل وضعیت،اجرانشدن طرح طبقه بندی مشاغل و وعده های توخالی مسئولان  مقابل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان

روز یکشنبه اول تیر، کارگران پست های فشارقوی برق خوزستان برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به عدم تبدیل وضعیت،اجرانشدن طرح طبقه بندی مشاغل و وعده های توخالی مسئولان دست به تجمع مقابل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان دراهواز زدند.

تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفتند:همه بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های مربوط به تبدیل وضعیت تا امروز اجرایی نشده است. ما به دلیل کرونا نتواستیم به تهران بیاییم؛ اما با این اعتراض می‌خواهیم صدای نارضایتی خود را به گوش مسئولان وزارت نیرو برسانیم.

آنها افزودند:علیرغم اخذ مجوزهای لازم برای استخدام کلاه‌زردها، سازمان توانیر چارت خالی برای تبدیل وضعیت اپراتورها اختصاص نمی‌دهد.

این کارگران درخاتمه اضافه کردند:دیگر به صورت قراردادِ کار معین حاضر به کار نیستیم و طبق قانون باید قرارداد دائم شویم.

*اعتراض کارگران اورهال پتروشیمی خراسان نسبت به عدم پرداخت دستمزد

عملیات اورهال و بازسازی پتروشیمی خراسان واقع در استان خراسان شمالی كيلومتر17 جاده اصلي بجنورد - شيروان،ازنهم خرداد ماه سال جاری آغازوبمدت یکماه طول خواهد کشید.

براساس گزارش دریافتی،این شرکت تولیدکننده آمونیاک، کود شیمیایی اوره، ملامین و ازت برای انجام این عملیات بیش از500 کارگر را با قرارداد سفید امضا،بدون تعیین میزان دست‌مزد و مدت قرارداد کاری بکار گرفته است.

با آنکه عملیات اورهال رو به پایان است هنوز دست مزد کارگران بطور کامل پرداخت نشده است. چند تن از کارگران با سن سال بالاتر با نماینده شرکت پیمانکاری اورهال صحبت کرده‌اند و خواسته کارگران که تعیین دقیق دست مزد ها و پرداخت آن میباشد راخواستار شدند.

*اعتراض کارگران شهرداری آبادان نسبت به عدم پرداخت 2بیش از ماه حقوق،ماه ها حق بیمه ونداشتن امنیت جانی بدلیل شیوع بیماری کووید 19

روز چهارشنبه کارگران شهرداری آبادان اعتراضشان رانسبت به عدم پرداخت 2بیش از ماه حقوق،ماه ها حق بیمه ونداشتن امنیت جانی بدلیل شیوع بیماری کووید 19، ابراز کردند.

جمعی از کارگران مجموعه شهرداری آبادان که در بخش خدمات، فضای سبز و آتش‌نشانی کار می‌کنند، به خبرنگار رسانه ای گفتند: دوماه مزد معوقه اردیبهشت و خرداد ما پرداخت نشده و مابه‌التفاوت حقوق فروردین ماه را دریافت نکرده‌ایم.

این کارگران درادامه گفتند: فروردین ماه سال جاری دستمزد حدود هزار و 800 نفر از کارگران شهرداری آبادان به صورت پایه حقوق (براساس مصوبه مزدی سال98 ) پرداخت شده و بخشی از مزایای مزدی سال گذشته خود را همانند اضافه‌کاری و چند آیتم دیگر طلبکاریم.

آنها با اعتراض به  تاخیر مکرر در پرداخت مطالباتشان،افزودند:تا چه زمانی باید منتظر دریافت مطالبات خود بمانیم؟ ما حدود هزار و 800 نفر کارگر هستیم که در مجموعه شهرداری آبادان مشغول به کار هستیم؛ اینکه به عنوان کارگر همیشه حقوق‌مان را با تاخیر چندین ماهه می‌گیریم، بماند همچنین چندین ماه معوقات بیمه‌ای داریم که در سوابق بیمه‌ای ما مشکل بوجود آورده است.

 یکی از کارگران شهرداری آبادان گفت: در شرایط فعلی اقتصاد کشور که هر روز شاهد افزایش قیمت اجناس مصرفی و غیرمصرفی هستیم، نگران تامین هزینه‌های زندگی خود شده‌ایم.

وی افزود: توان خرید کالای مصرفی روزانه خود حتی از بازار های عرضه مستقیم کالا که محصولات عرضه شده را ارزانتر به فروش می‌رسانند، نداریم و شرمنده خانوادهایمان هسیتم.

وی ادامه داد:بخش دیگری از نگرانی ما گسترده شدن شیوع ویروس کرونا در شهر آبادان است که  امنیت جانی ما را به خطر انداخته است.

او در خاتمه گفت: در این روزهای کرونایی شرایط سختی برای کارگران این شهرداری رقم خورده است و با دو تا سه ماه معوقات مزدی کارگرانی که به هر ترتیبی مبتلا به این بیماری و سایر بیماری‌ها می‌شوند با چالش تامین منابع مالی برای درمان روبرو هستند لذا انتظار می‌رود شهردار جدید و اعضای شورای شهر کارگران این مجموعه را از این چالش خارج سازند.

*خاتمه موقتی  تجمع اعتراضی آموزش‌دهندگان و آموزشیاران نهضت سوادآموزی کشورنسبت به بلاتکلیفی استخدامی مقابل مجلس بدنبال وعده چند بهارستان نشین

عصر روز سه شنبه 3 تیر، آموزش‌دهندگان و آموزشیاران نهضت سوادآموزی کشوربه تجمعشان دراعتراض به بلاتکلیفی استخدامی مقابل مجلس پس از روز بدنبال وعده چند بهارستان نشین،موقتا خاتمه دادند.

روز چهارشنبه 4 تیر،تعدادی از آموزش‌دهندگان و آموزشیاران نهضت سوادآموزی به خبرنگار رسانه ای گفتند: تجمع سه روز گذشته آنها پس از آن خاتمه یافت که از طرف مجلس شورای اسلامی برای پیگیری مشکلات آنها به وزیر آموزش وپرورش نامه‌ای نوشته شد.

به گفته آنان، روز گذشته از طرف تعدادی از نمایندگان مجلس و کمسیون آموزش و تحقیقات با آنها صحبت‌ شد و درنهایت به آنها نامه‌ای برای پیگیری مطالباتشان داده شد.

 آموزش‌دهندگان و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در ادامه گفتند:برهمین اساس همه حدود هزار نفر از نمایندگانی که از جانب همه آموزش‌دهندگان و آموزشیاران نهضت سوادآموزی از شهر‌های مختلف کشور برای رسیدگی به مشکلاتشان به تهران آمده بودند موقتا به تجمع اعتراضی خود پایان دادند.

آنها درخاتمه گفتند: در حال حاضر چند نفر از همکاران به نیابت از سایرین برای پیگیری نامه‌های داده شده از سوی نماینده های مجلس در تهران باقی مانده‌اند. درضمن قرار بود نماینده های منتخب ما امروز چهارشنبه جلسه‌ای با وزیر آموزش و پرورش در رابطه با لغو یا تغییر زمان آزمون برگزار کنند که از نتیجه آن بی‌خبریم.

*اعتصاب غذای سینا ربیعی پس از بازداشت وانتقال به اوین برای تحمل یک سال حبس

سینا ربیعی دانشجوی سابق جامعه‌شناسی دانشگاه تهران برای اجرای حبس یک ساله مربوط به پرونده‌ی فعالان صنفی دانشجویی در دی ماه ۹۶ توسط دادسرای شهید مقدس احضار، روز دوم تیر بازداشت و به قرنطینه‌ی زندان اوین منتقل شد.

همچنین وی از روز سه شنبه3 تیر دست به اعتصاب غذا زده است.

این فعال دانشجویی در حالی برای اجرای حکم خود راهی زندان شد که آبان ماه سال گذشته خبر الغای حکم وی ابلاغ شده بود.

بدیهی است در شرایط شیوع بیماری کرونا نگرانی بدنه‌ی دانشجویی و‌ خانوادگان زندانیان نسبت به وضع سلامت و شرایط رفاهی آن‌ها در محیط زندان دو چندان است.

شورای صنفی دانشجویان کشور باز هم تاکید می‌کند که منع هرگونه تعقیب قضایی و امنیتی برای فعالان دانشجویی، آزادی ایشان و توقف جرم‌انگاری فعالیت دانشجویی تنها صورت منطقی و‌ پذیرفتنی از سوی بدنه‌ی دانشجویی‌ است و‌ پیگیر این مهم خواهیم ماند.

*ادامه اذیت و آزار لیلا حسین زاده فعال دانشجویی

روز یکشنبه اول تیرماه، لیلا حسین زاده فعال دانشجویی با حضور در دادسرای اوین پس از تفهیم اتهام با قرار کفالت آزاد شد.

در جریان این جلسه بازپرسی درشعبه 2 بازپرسی دادسرای اوین به ریاست قاضی حاجی مرادی، لیلا حسین زاده به اتهام “اخلال در نظم زندان از طریق سر دادن شعار علیه جمهوری اسلامی” مورد تفهیم اتهام قرار گرفت.

قابل یادآوری است که این فعال دانشجویی اواخر اسفندماه  سال گذشته از بند زنان زندان اوین به مرخصی اعزام شد و مدتی بعد با اعمال بخشنامه اخیر قوه قضاییه و عدم تحمل کیفر آزاد شد.

منبع خبر:کانال تلگرام شوراهای صنفی دانشجویان کشور

*آزادی  موقت هاجر سعیدی از زندان سنندج با قرار کفالت

روز چهارشنبه 4 تیر،هاجر سعیدی پس از 18 روز بازداشت در اداره اطلاعات سنندج با قرار کفالت از زندان آزاد شد.

*شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان ایران:

نگرانی های جامعه معلمان از وضعیت همکار زندانی یاسرامینی‌آذر

یاسر امینی آذر  معلم و فعال صنفی آذربایجان غربی (مهاباد)  با حکم دستگاه قضایی به ۱۵ ماه زندان تعزیری محکوم شده است

و از چند ماه پیش با اجرایی شدن حکم  ،محکومیت خود را در زندان مهاباد سپری می کند.

زندانی شدن  این فعال صنفی معلمان در حالیست که از بیماری آسم شدید و ناراحتی مزمن  قلبی رنج می برد و شرایط وی به‌گونه‌ایست که پزشکان زندان و بیمارستان گواهی عدم تحمل زندان برای وی صادر کرده‌اند.

در  شرایطی که کرونا ویروس ، جان همه زندانیان را تهدید می کند و مقامات بسیاری از زندانیان را  به مرخصی فرستاده‌اند  ،  سلامت آقای امینی آذر  به صورت مضاعف مورد تهدید جدی قرار گرفته‌است .

 پیش‌تر جمعی از معلمان  به همراه خانواده وی  در دیدار با مسولین منطقه‌ای مراتب نگرانی خود را  ابراز کرده و خواستار آزادی وی شده‌‌بودند .

شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان ایران مراتب نگرانی خود را از تداوم زندان این فعال صنفی ابراز کرده است و تاکید دارد درنگ در آزادی ایشان ، ممکن است حق حیات به عنوان یکی از پایه‌ای‌ترین حقوق انسانی را به خطر اندازد.

بر این اساس مسولین ذیربط منطقه‌ای و کشوری را به توجه ویژه به شرایط جسمانی این معلم تلاشگر دعوت کرده و از آنان می‌خواهد شرایط آزادی هر چه سریع‌تر ایشان را فراهم آورند .

*کانون نویسندگان ایران:بیانیه جمعی از هنرمندان، پژوهشگران و نویسندگان

روز دوم تیر، گروهی از هنرمندان و نویسندگان و پژوهشگران علوم انسانی در باره‌ی سانسور ،  تشدید و تداوم آن بیانه‌ای منتشر کردند. در آغاز  این بیانیه  آمده است:

. بیش از صد سال است که ملت ایران برای دستیابی به آزادی‌های مدنی و‌ در بلندای آن، آزادی بیان، تلاش‌ها و رشادت‌های فراوان کرده است و‌ در این راه، بسیاری رنج کشیدند و جان باخته‌اند.» نویسندگان بیانیه در ادامه نقد را "ارمغان" آزادی بیان دانسته و نوشته‌اند:

«آزادی بیان، نقد را به ارمغان می‌آورد و پویایی و توسعه‌ی جامعه در گستره‌ی نقد ممکن می‌گردد. انتقاد و آزادی بیان، حق همگان است. حبسِ آزادی بیان و اعمال سانسور و نیز محاصره کنشگرانِ اجتماعی راه فساد را برای متخلفان هموار می‌سازد؛ از این‌رو ایستادگی در برابر سانسور، گونه‌ای مبارزه با نادانی و تباهی است و تن‌دادن به سانسور، فساد و ناهنجاری را فراگیر می‌کند.» تهیه کنندگان بیانیه در بخش دیگری از آن «این پندار» را «که هر نقدی به ساختارها، "اقدام علیه امنیت ملی"...» است، فاقد «مبنای علمی... و مغایر حق آزادی بیان و مصداق سانسور » اعلام کرده‌ و افزوده‌اند: « به ‌تحقیق این سانسور و کنترل محتواست که امنیت ملی را به خطر می‌اندازد و ناامنی، بی‌اعتمادی و ناهنجاری‌ها را گسترش می‌دهد.» سپس امضاکنندگان در باره رفتار «مقامات ارشد در بدنه‌ نظام» هشدار  داده‌اند:« چنانچه مقامات ارشد در بدنه نظام، اصول مهم آزادی‌های مدنی از آن جمله، آزادی بیان را نادیده بگیرند و پیوسته با رویکردی تمامیت‌خواهانه راه هرگونه انتقاد و پرسشگری را به بهانه‌ی اقدام علیه امنیت ملی مسدود کنند، تصلب و خام‌اندیشی در قالب جهل مقدس به نهادینه شدن فساد می‌انجامد و بیش از پیش موجبات ناامیدی مردم ایران فراهم می‌شود. بی‌گمان این‌ همه به فروپاشی بزرگ اجتماعی خواهد انجامید.»

بیانیه را سیصد تن از « هنرمندان، پژوهشگران علوم انسانی و نویسندگان »امضا کرده‌اند.

*اعتصاب کادر پزشکی تیم ملی فوتسال در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات یکساله

کادر پزشکی تیم ملی فوتسال اعلام کردند برای اعتراض به عدم پرداخت مطالبات یکساله در اردوی این تیم ملی شرکت نخواهند کرد.

برپایه گزارش رسانه ای شده بتاریخ 4 تیر،این مشکل در حالی ایجاد شده که در حال حاضر کادر پزشکی سایر تیم‌های ملی هم درگیر همین مسائل و مشکلات مالی هستند و اگر تصمیم مشابهی بگیرند فدراسیون فوتبال دچار مشکل جدی خواهد شد.

قرار است با رایزنی‌هایی که مقامات فدراسیون در حال انجام آن هستند این مشکل هرچه سریع‌تر برطرف شود ولی با توجه به مشکلات مالی شدید فدراسیون و تغییر و تحولاتی که در چند وقت اخیر درگیر آن بودند مشخص نیست این اتفاق چه زمانی انجام شود.

*مرگ ومصدومیت 35 کارگر ایران خودرو بینالود در حادثه تصادف سرویس رفت وآمد

سه شنبه شب(3 تیر)،اتوبوس سرویس کارگران ایران خودروبینالود واقع در کیلومتر 55 جاده مشهد -  نیشابور،استان خراسان رضوی، در مسیر بازگشت از کار بدنبال تصادف با یک کامیون خاورازمسیر منحرف و واژگون شد ویک کارگر دردم جانش را ازدست داد و34 نفر دیگر مصدوم وبه بیمارستان 22 بهمن و حکیم نیشابور منتقل شدند.

*جان باختن یک کودک کار در اصفهان براثر ریزش دیوار

روز سه شنبه 3 تیر،یک کودک 14 ساله حین کار درساختمانی نیمه کاره در اصفهان براثر ریزش ديوار ساختمان مخروبه مجاوربرویش بشدت مجروح شد وپس از انتقال به بیمارستان جان خودرا ازدست داد.

*مرگ یک کارگر جوان درکرج براثر سقوط از ارتفاع 10 متری

یک کارگر 18 ساله،حین کار جوشکاری از ارتفاع 10 متری سقوط کرد ودر دم جان باخت.

*جان باختن یک کارگرساختمانی در دولت آباد شهرری براثر سقوط در چاهک آسانسور

صبح روز چهارشنبه 4 تیر،یک کارگر ساختمانی حین کار دریک ساختمان نیمه واقع در در دولت آباد شهرری از یکی از طبقات فوقانی به داخل چاهک آسانسور سقوط کرد.

بنابه گزارشات رسانه ای شده،این کارگر میهمان تبعه افغانستان بدلیل شدت جراحات وارده در دم جانش را ازدست داد.

*واژگونی تراکتور در شهرستان مانه و سملقان مرگ راننده 50 ساله را رقم زد

عصر روز سه شنبه 3 تیر،بدنبال واژگونی یک تراکتوردر روستای بیار شهرستان مانه و سملقان دراستان خراسان شمالی، راننده 50 ساله اش جانش را ازدست داد.

*مصدومیت یک کارگر معدن آلبلاغ درحادثه ریزش آوار تونل

روز یکشنبه اول تیرماه،یک کارگر 30 حین کار در معدن آلبلاغ دراستان خراسان شمالی براثر ریزش آوار تونل مصدوم و به مرکز درمانی امام علی در بجنورد منتقل شد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com