درمورد مرگ قاضی فراری جمهوری اسلامی

حزب كمونيست كارگرى ايران
June 20, 2020

اطلاعیه حزب کمونیست کارگری درمورد مرگ قاضی فراری جمهوری اسلامی

 

غلامرضا منصوری قاضی فراری جمهوری اسلامی امروز ۳۰ خرداد (۱۹ ژوئن) در رومانی بعلت سقوط از طبقه ششم هتل محل اقامتش کشته شد. رسانه های جمهوری اسلامی از یکطرف از خودکشی قاضی جنایتکار حکومت صحبت میکنند و از طرف دیگر اپوزیسیون را عامل کشته شدن منصوری معرفی میکنند اما انگشت اتهام بطرف خود جمهوری اسلامی بعنوان یک حکومت ترویستی است.

 

تعقیب منصوری در اروپا و فرار او به رومانی وسیعا رسانه ای شد و نه تنها پرونده پر از جنایت و فساد این قاضی حکومت برای افکار عمومی آشکار شد بلکه این مساله دریچه ای بروی کل سیستم جنایت و سرکوب جمهوری اسلامی و سیستم قضایی آن گشود. محاکمه چنین فردی در اروپا عملا به محاکمه جمهوری اسلامی و کل سیستم جنایتکارانه قضایی آن تبدیل میشد و موفقیت بزرگی برای حزب کمونیست کارگری و اپوزیسیون جمهوری اسلامی میبود. در صورت محاکمه یک مهره جنایتکار حکومت در اروپا راه برای دستگیری و محاکمه سایر مقامات حکومت که به خارج میایند هموارتر میشد. در نتیجه جمهوری اسلامی که در انتقال منصوری به ایران ناکام مانده بود باید از شر او راحت میشد تا در اروپا محاکمه نشود. در بالاترین سطح حکومت تصمیم گرفتند و قاضی فراری شان را که با او در ارتباط بودند و از محل زندگی اش کاملا مطلع بودند، به قتل رساندند. این از هر فرضیه دیگری محتمل تر است و با مشخصات جمهوری اسلامی و سابقه تروریسم او کاملا انطباق دارد. حتی خود مقامات حکومت همین را میگویند. از جمله حسام الدین آشنا معاون روحانی گفته است: "به‌ نظر می‌رسد پرونده موسوم به «طبری» دارای ابعادی غیر اقتصادی هم هست. بدون وجود شبکه‌هایی فعال در هر سه قوه و چه بسا نهادهای دیگر بعید است فسادی شکل بگیرد که یک متهمش در رومانی از دنیا رانده شود. نکند سر و ته پرونده زده شود. لطفا مراقب داروی نظافت باشید". در واقع او شبکه هایی از خود حکومت را عامل قتل منصوری میداند.

 

تا همینجا کل این اتفاق از تعقیب منصوری و فرارش به رومانی و کشته شدن او ضربه سیاسی محکمی به جمهوری اسلامی وارد کرده و بی آبرویی بیشتری برای حکومت به بار آورده است. دعوت از مقامات حکومت به کشورهای غربی و مناسبات دیپلماتیک جمهوری اسلامی ضربه خورده، و مقامات فعلی و سابق آن دیگر به راحتی جرات نمیکنند در کشورهای غربی آفتابی شوند. سابقه ترورهای جمهوری اسلامی در خارج کشور نیز دوباره در خاطره ها زنده میشود.

 

حزب کمونیست کارگری پیگرد مقامات حکومت در خارج کشور و تلاش برای انزوای سیاسی آنرا قاطعانه ادامه میدهد و کلیه مخالفین جمهوری اسلامی را فرامیخواند که به هر شکل که میتوانند دولت های غربی را برای قطع رابطه سیاسی با جمهوری اسلامی و دستگیری و محاکمه هرکدام از جنایتکاران حکومت که به این کشورها سفر میکنند، تحت فشار قرار دهند. باید مقامات جمهوری اسلامی را در هر سوراخی که قایم میشوند بیرون کشید، آنها را از طریق فشار سیاسی و اقدامات حقوقی به دادگاه کشاند و همه جا فضا را برای آنها ناامن کرد.

 

مبارزه برای انزوای جمهوری اسلامی در سطح بین المللی، تعقیب عناصر آن در خارج، دستگیری و محاکمه آنها‌ و ناامن کردن فضا برای آنها یک جبهه مهم جنبش سرنگونی جمهوری اسلامی است.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۳۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۹ ژوئن ۲۰۲۰
--


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com