سومین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه

حزب كمونيست كارگرى ايران
June 17, 2020

سومین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه

 

صبح روز سه شنبه ۲۷ خردادماه  حدود۸۰۰ کارگر ازبخشهای مختلف نیشکر هفت تپه برای سومین روز در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و مطالبات دیگر خود و نیز بلاتکلیفی وضعیت شغلی وشرکت، درمحوطه صنعتی شرکت دست به تجمع زدند. کارگران که امید اسدبیگی مدیر تحت محاکمه شرکت هفت تپه را از عوامل اصلی دزدیهای پشت پرده و به بحران کشیدن وضع این مجتمع تولید و سرکوب مبارزات خود میدانند، به  آزادی مشروط وی توسط قاضی پرونده به بهانه پرداخت کردن حقوق پرسنل اعتراض دارند. کارگران در عین حال  نسبت به عدم پرداخت حقوق توسط اسد بیگی شاکی هستند. کارگران میگویند چرا باید دزدان چنین آزاد باشند و چه دلیلی دارد متهم ردیف اول مافیای دزدسالار در هفته تپه در حالیکه متهمین دیگر زندانی هستند، آزاد باشد؟ همه اینان مجرمند و اسد بیگی در ردیف اول رشوه خواری و دزدیهای هفت تپه است. کارگران موضوع پرداخت حقوق پرسنل شرکت نیشکر را بهانه ای برای  مصونیت قضایی و بازداشت نشدن اسد بیگی و در نهایت عدم محکومیتش میدانند.  سوال کارگران اینست که چگونه است که دستگاه قضایی نمیتواند طلب کارگران را از حساب های مسدودشده چند میلیون دلاری اسدبیگی برداشت وبه حساب کارگران واریز کند ؟  یک موضوع اعتراض دیگر کارگران هفت تپه اینستکه چرا  نماینده تام الاختیار اسدبیگی ؛ حسین امیلی با گستاخی تمام اعلام کرده است که درشورای تامین توافق شده که حقوق کارگران با یک ماه تاخیر پرداخت شود. آیا شورای تامین بالاتر ازقانون کار است؟

مجوز تاخیر در پرداخت حقوق کارگران، توسط شورای تامین که سه نفر از اعضائ ان (ریاست دادگستری؛ دادستان و فرماندار) حقوقدان هستند به همراه رئیس اداره کار شوش که متولی اجرای قانون کار دربنگاههای اقتصادی شهرستان اهواز است، بیش از پیش نشانگر همدستی تمام ارگانهای حکومتی با کارفرمایان دزد و مفتخور در تعرض به زندگی و معیشت کارگران است. کارگران نیشکر هفت تپه ایستاده اند و این بردگی را قبول نمیکنند.

 

همانطور که در گزارشات دو روز قبل اطلاع رسانی کردیم خواستهای فوری کارگران نیشکر هفت تپه لغو خصوصی سازی شرکت، پرداخت دستمزدهای پرداخت نشده و تمدید  مهلت دفترچه های درمانی است که بخاطر تعویق پرداخت حق بیمه با مشکل روبرو شده است. خصوصی سازیها عملا به معنای چراغ سبز به آقازاده ها برای چپاول مراکز تولیدی و تعرض به زندگی فی الحال فقیرانه کارگران است. همچنین یک اعتراض کارگران اینست که ١٥٠ نفر از کارگرانی که از اسفند ماه بازنشسته شده اند هنوز حق سختی کار خود را دریافت نکرده اند و قرارداد کارگران نی بر نیز تمدید نشده و از کار بیکار شده اند. بعلاوه اینکه شماری از رانندگان وانت بارهای استیجاری چندین ماه مطالبه معوقه دارند. بدین ترتیب بخش های مختلف نیشکر هفت تپه در اعتراض بسر میبرند.  اتکاء به مجمع عمومی برای حفظ اتحاد و همبستگی و شرکت فعال خانواده ها در این اعتراضات دو تاکید مهم برای تداوم قدرتمند این مبارزات است.

 

 

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٦ خرداد ۱۳۹۹، ١٥ ژوئن ۲۰۲۰


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com