ادامه اعتصاب تمامی بخشهای نیشکر هفت تپه

حزب كمونيست كارگرى ايران
June 19, 2020

ادامه اعتصاب تمامی بخشهای نیشکر هفت تپه

 

روز پنجشنبه ٢٩ خرداد اعتصاب بزرگ کارگران نیشکر هفت تپه  وارد چهارمین روز خود شد. خواستهای فوری کارگران دریافت کامل دستمزد های پرداخت نشده فروردین  واردیبهشت ماه، تمدید دفترچه های تامین اجتماعی و درمانی، دائمی کردن قرار داد کارگران نی بر و استخدام آنان، پرداخت حق سختی کار ١٥٠ کارگری  که از اسفند ماه بازنشسته شده اند و  در راس همه لغو خصوصی سازی و پایان دادن به بساط چپاول و یکه تازی آن است. اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه از ٢٥ خرداد شروع شد اما از روز دوم تمامی بخش های آن به اعتصاب پیوستند و امروز چهارمین روز اعتراض بزرگ آنان است. در این روز کارگران برای پیگیری خواستهایشان در مقابل دفتر مدیریت تجمع کردند.  همچنین یک خواست مهم  کارگران نیشکر هفت تپه  بازگشت به کار رهبر محبوبشان اسماعیل بخشی و دیگر همکاران اخراجی خود از جمله محمد خنیفر، ایمان اخضری وسالاربیژنی میباشد.

 

کارگران میگویند اکنون که مدیران فاسد شرکت اسدبیگی و باند مافیایی او در حال دادگاهی شدن هستند و دستگاه قضایی به حسابهای آنها دسترسی دارد، بهانه ای برای عدم پرداخت طلبهای آنها نیست و باید دستمزدهای پرداخت نشده و حق بیمه عقب افتاده آن ها فورا پرداخت شود تا بتوانند دفترچه های بیمه درمانی خود را نیز تمدید کنند.

 

در نیشکر هفت تپه درفصل بهره برداری نزدیک به   ۵۰۰۰ نفر کار میکنند و هم اکنون همه بخش های مختلف آن در اعتصاب بسر میبرند. این کارگران همراه با خانواده هایشان نیروی بزرگی هستند تا بتوانند اعتراضاتشان را با قدرت به جلو برند و در برابر تعرضات هر روزه به زندگی و معیشت خود بایستند و خواستهای فوری خود را تحمیل کنند. اتکاء به مجمع عمومی یک حلقه کلیدی در حفظ این اتحاد و همبستگی و تداوم قدرتمند مبارزات این کارگران است. با این قدرت میتوان و بویژه با شرکت فعال خانواده ها میشود حمایت و همبستگی مردم شهر و همه کارگران را جلب کرد. نیشکر هفت تپه یک سنگر مهم مبارزات کارگران و شایسته بیشترین حمایت هاست. 

 

 

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٩ خرداد ۱۳۹۹، ١٨ ژوئن ۲۰۲۰
--


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com