تداوم اعتصاب هفت تپه و جنگ روانی حکومتی ها

حزب حکمتیست
June 19, 2020


اطلاعیه شماره ٣
کارگران تسلیم نمی شوند!
تداوم اعتصاب هفت تپه و جنگ روانی حکومتی ها

اعتصاب کارگران هفت تپه امروز پنجشنبه ٢٩ خرداد وارد چهارمین روز خود شد. در اعتصاب چهار روز اخیر کارگران و کارکنان از بخشهای مختلف کشاورزی، کارخانه، خوراک دام، تجهیزات مکانیکی، اموراداری و زیربنایی هفت تپه شرکت داشتند. کارگران از ساعت اولیه صبح تدریجاً جمع شدند و دستجمعی در محل همیشگی در محوطه صنعتی اجتماع کردند. در چهار روز اخیر اعتصاب و همینطور تحصن در روز یکشنبه هفته قبل، کارگران نه تمام روز بلکه ساعاتی از روز تحصن و راهپیمائی و اعتصاب کردند. قبل از آغاز حرکت و بعد از آن تلاش کردند برای جلوگیری از هرنوع بهانه جوئی کارفرمایان و پرووکاتورها که اینروزها خیلی فعال شدند، کارهای ضروری از جمله آبیاری مزارع را تنظیم و انجام دهند. هدف دیگر کارگران در اعتراض و اعتصاب روزهای اخیر اینست که جلوی هرنوع سواستفاده از کارگران از جمله شایعات "تظاهرات در حمایت از اسد بیگی" و یا برعکس "اعتصاب در دفاع از مخالفان اسدبیگی و عوامل قوه قضائیه" را بگیرند. کارگران با عمل هشیارانه و شعارهایشان این راهها را می بندند. جدا از خواست پرداخت حقوقهای معوق و تمدید دفترچه های بیمه، مجازات اختلاسگران و لغو خصوصی سازی از شعارهای محوری کارگران است. بقول یکی از کارگران، ما داریم مفت و بدون حقوق کار میکنیم، حتی در وقت اعتصاب کاری نمیکنیم که ضرر به محصول برسد، اما آنها هنوز حقوق نمیدهند! 

با اینحال تهدید از کنار توسط عوامل کارفرما و سازماندهی جنگ روانی توسط رسانه های نوکر علیه کارگران در جریان است. از جمله امروز خبرگزاری فارس وابسته به سپاه در خبری جعلی اعلام کرد که "شرکت نیشکر هفت‌تپه تعطیل شد"! منبع پخش این اخبار دوستان اسدبیگی هستند و هدفشان مایوس کردن کارگران و دامن زدن به تفرقه میان آنان است. اینها البته آب در هاون میکوبند، هفت تپه تجارب غنی در اعتراض و اعتصاب دارد و هیچ پرونده سازی و تهدید و زندان و آدم خریدن نتوانسته است عزم کارگران را در پیگیری مطالبات برحقشان درهم شکند. این شایعه نیز توی صورتشان خواهد خورد. کارگران هفت تپه این سیاستها را خوب می شناسند. حکومتی ها از هر جناح قصد دارند کل هفت تپه را بالا بکشند و میان خودشان تقسیم و کارگران را بیکار و خانواده هایشان را به فلاکت اقتصادی بکشانند. تاکنون مبارزات کارگران هفت تپه اجازه نداده که خواب و خیالهای حضرات محقق شود، اینبار نیز همینطور خواهد شد. اینها کسانی هستند که از یکسو پرچم مندرس "عدالت برای کارگران" را دست شان گرفتند و از سوی دیگر کارگران را گرسنگی میدهند و با شایعه پردازی تلاش دارند اعتصابشان را درهم بشکنند.

کارگر هفت تپه هشیار است و این ترفندها و توطئه ها را با تکیه بر اتحاد و اعتراض درهم خواهد شکست. دولت بیجا میکند کارخانه ای که نسلهای متمادی کارگران در آن کار کردند را می بندد، دولت چنین حقی ندارد. همینطور کارگران مسئولِ بیلان و تراز سود و زیان سرمایه داران نیستند، آنها برای حقوق و کار و امنیت شغلی و آینده شان می جنگند. مجتمع هفت تپه و مراکز مشابه، معادن و زمینها و ابزار کار اموال عمومی است که توسط سرمایه داران غضب شده و در حقیقت به کارگران و مردم تعلق دارد.
 

مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست
٢٩ خرداد ۱۳۹۹ – ١٨ ژوئن ۲۰۲۰


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com