کارگران هفت تپه اعتصاب کردند

حزب حکمتیست
June 15, 2020


مرکز خبری حزب حکمتیست

کارگران هفت تپه اعتصاب کردند
گرسنه ایم، نان خشک هم نداریم!

امروز دوشنبه ۲۶ خرداد کارگران هفت تپه دست به اعتصاب زدند. روز گذشته بخشهائی از کارگران دست از کار کشیدند و در محل کار تحصن کردند. کارگران واحدهای کشاورزی تا تجهیزات مکانیکی و دفع آفات برای اعتصاب امروز دوشنبه اعلام آمادگی کردند و علیرغم تهدیدهای تلفنی کارگران توسط عوامل حراست و مدیریت که نباید اعتصاب کنید و در اعتصاب شرکت نکنید، امروز صبح دوشنبه جمعیت بزرگی از کارگران بخشهای کشاورزی ابتدا در مقابل درب مدیریت تجمع کردند. سپس کارگران قسمتها و کارگاههای صنعتی با راهپیمائی به اعتصاب پیوستند. کارگران در داخل شرکت دست به راهیپمائی زدند، ابتدا وارد بخش امور مالی و اداری و تجهیزات مکانیکی شدند و سپس به طرف کارخانه حرکت کردند. بعد از جمع شدن اجتماع بزرگ کارگران مجددا به طرف مدیریت راه افتادند و در مقابل مدیریت دست به تحصن زدند.

خواست محوری کارگران پرداخت فوری حقوقهای معوقه و تمدید دفترچه های بیمه، بازگشت به کار همکاران اخراج شده ازجمله اسماعیل بخشی و محمد خنیفر، لغو سیاست خصوصی سازی در هفت تپه و خلع ید از اسدبیگی کارفرمای فاسد و اختلاسگر است. کارگران میگویند برای ابتدائی ترین نیازهایشان از جمله تهیه نان خشک مانده اند، این در شرایطی است که در روزهای هفته پیش عوامل کارفرما با انتشار فیشهای غیر معمول حقوقی مشغول سردواندن کارگران بودند و ارقام نجومی در حسابهای اسد بیگی وجود دارد.

حزب کمونیست کارگری - حکمتیست از اعتراض و اعتصاب برحق کارگران هفت تپه حمایت میکند و رمز موفقیت کارگران و مقابله با سیاستهای تفرقه افکنانه و سفارشی کارفرما و مدیریت را قدرتمند کردن اتحاد کارگران میداند. زنده باد اعتصاب و اتحاد کارگران هفت تپه!

مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست
٢٦ خرداد ۱۳۹۹ – ١٥ ژوئن ۲۰۲۰


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com