گزارشی از آکسیون هانوفر در تعقیب منصوری قاضی جنایتکار جمهوری اسلامی

حزب كمونيست كارگرى ايران
June 14, 2020

گزارشی از آکسیون هانوفر

در تعقیب منصوری قاضی جنایتکار جمهوری اسلامی

 

روز شنبه ١٣ ژوئن به فراخوان کمپین دستگیری و محاکمه غلامرضا منصوری قاضی فراری  جمهوری اسلامی تجمع اعتراضی در مقابل کلینیک دکتر سمیعی در شهر هانوفر آلمان برگزار شد. در این تجمع سخنرانان ضمن افشاگری علیه سیاستهای آلمان و سمیعی و کلینیکش که تبدیل به محلی برای رفت و آمد مقامات جمهوری اسلامی ازجمله قاضی منصوری شده است، خواهان دستگیری و محاکمه غلامرضا منصوری شدند.

 

آکسیون امروز انعکاس وسیعی در روزنامه های آلمان داشت. از جمله پرتیراژ ترین روزنامه استان نیدرزاکسن به نام های "هانوفریش آلگماینه" و همچنین روزنامه "نیو پرسه" ضمن حضور در محل تجمع، اقدام به تهیه عکس و گزارش کرده و با محمد شکوهی و ناصر کشکولی کادرهای حزب کمونیست کارگری پیرامون این تجمع  مصاحبه کردند.

عکس از روزنامه هانوفریش آلگماینه

 

«هانوفریش آلگماینه» روزنامه شهر هانوفر در صفحه اول خود با تیتر "اعتراض ایرانیان تبعیدی علیه معالجه منصوری مقام حکومتی/ دستگیری منصوری در بخارست رومانی" نوشت:

 

"رورشنبه تعدادی از ایرانیان در تبعدید در برابر کلینک سمیعی  دست به تجمع زدند. معترضان کلینک دکتر  سمیعی را متهم کردند که غلامرضا منصوری را معالجه کرده و این محلی است که مقامات جمهوری اسلامی به آن رفت و آمد دارند. منصوری در ایران مسئول سانسور اینترنت بوده و تعدادی روزنامه نگار را دستگیر کرده است  و در قتل مخالفان دست داشته است. مقامات محلی  میگویند که وی اینجا نیست و گویا در رومانی دستگیر شده است.

محمد شکوهی از حزب کمونیست کارگری ایران مطرح کرد:

سمیعی دوست و هوادار جمهوری اسلامی است. وی این کلینک را متهم کرد که بارها به مقامات بالای حکومت اسلامی پناه داده است از جمله غلامرضا منصوری را. در سال 2018 نیز این کلینک مورد انتقاد قرار گرفت. زمانی سمیعی رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی، شاهرودی، را معالجه کرده و کمی بعدتر غلامرضا منصوری را". مشروح این مصاحبه را متعاقبا منتشر خواهیم کرد.

 

این روزنامه در ادامه گزارشش نوشته است: "کلینک سمیعی ادعای حضور منصوری در این کلینک را  بی پایه دانسته و ادعا کرد که این خبرها بی پایه هستند و حتی پلیس هم حضور وی در هانوفر را رد کرده است.

اما محمد شکوهی ضمن رد این سخنان کلینیک سمیعی و مقامات محلی گفت که منصوری سال 2018 در این کلینک تحت مدا وا بوده و این کلینک محل رفت و آمد مقامات حکومت  به بهانه معالجات پزشکی می باشد".

 

در تجمع امروز روزنامه دیگر شهر هانوفر به نام "نیو پرسه Neue Presse" با ناصر کشکولی مصاحبه ای انجام داد.

 

تلویزیون ایستگاه مرکزی شهر هانوفر نیز خبر این  تجمع همراه با عکس بالا را به مدت دو دقیقه بعنوان یکی از مهمترین خبرهای امروز استان به نمایش گذاشت.

 

لازم به توضیح است که منصوری در کشور رومانی دستگیر شده و جمهوری اسلامی که میداند محاکمه منصوری در اروپا ضربه سیاسی بزرگی برای این حکومت است، در تلاش است هرچه زودتر او را به ایران برگرداند حتی به دولت رومانی گفته است که میتواند هواپیمای اختصاصی برای بازگرداندن او به ایران به رومانی بفرستد اما دولت رومانی گفته است جمهوری اسلامی یک ماه فرصت دارد که دلایل خود را برای استرداد منصوری به دولت رومانی تحویل دهد. تلاش ما و شاکیان منصوری از جمله گزارشگران بی مرز این است که مانع استرداد منصوری به ایران و دادگاهی شدن او در اروپا بشویم.

 

تا همینجا بار دیگر سیستم جنایتکارانه قضایی جمهوری اسلامی وسیعا در آلمان و سایر کشورهای غربی افشا شده و این فشار زیادی روی دولت آلمان و سایر دولت های غربی برای حضور عوامل جمهوری اسلامی در این کشورها آورده و حضور جنایتکاران در این کشورها را بسیار دشوار کرده است. عوامل جمهوری اسلامی پا به هر کشوری بگذارند از سوراخ بیرونشان میکشیم و این کشورها را برای آنها ناامن میکنیم.

 

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران- آلمان

13 ژوئن 2020


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com