گزارش خبری از آکسیون مشترک امروز گوتنبرگ / سوئد همراه لینک های ویدیویی , تصویری ورسانه ای

انجمن پناهندگان ایرانی ـ گوتنبرگ
June 16, 2020

گزارش خبری از آکسیون مشترک امروز گوتنبرگ / سوئد همراه لینک های ویدیویی , تصویری ورسانه ای

آزادیخواهان و انسانهای بشر دوست

هشتم مارس آخرین آکسیون در بدو دوره کرونایی بود که در شهرمان گوتنبرگ داشتیم . بعد تعطیل شد تا این هفته شنبه ۱۳ ژوئن ؛ با توجه به دوره اپیدمی کرونا در سوئد ؛ سد را شکستیم و با رعایت موازین تعیین شده پلیس حرکتی را در مرکزی ترین نطقه شهر واقع در میدان برنس پارکن بردیم.همه صورت مسئله برپایی یک آکسیون اعتراضی مشترک بین ما و دوستان افغان از پیش آماده بود و اشتراک دوستان افغانستانی ما در این حرکت چشمگیر و حضوری فعال داشتند. محل توسط دوستان گوتنبرگ از ساعت یک(۱۳) ظهر با چسباندن نوار آبی بر زمین فاصله گذاری شد . دوستان مسئول و راهنمای جمع با لباس مشخص در بین حاضرین بودند و همواره تاکید بر رعایت فاصله گذاری داشتند. پلاکادر ها و باندرول ها و عکس های پر شماری در محل نصب گردید که برای عابرین جلب توجه می کرد.

برنامه بدون کمترین تاخیر ، با اعلام یک دقیقه سکوت توسط مجری برنامه امیر جواهری اعلام شد.کل برنامه معرفی گردید.

شعار سر داده شد :

مرگ بر طالبان ، چه کابل ؛ چه تهران

مرگ بر استبداد چه کابل و چه تهران

مرگ بر جمهوری اسلامی ایران

زندانی سیاسی آزاد باید گردد

افغانستانی، ایرانی بیدارند ؛ از نژاد پرستی بیزارند !

 

 امیر جواهری مجری برنامه یکایک سخنرانان را یکی پس از دیگری برای انجام وظیفه ای که تقبل کرده بودند؛ دعوت تا از میکروفون استفاده می کردند .

آقای دکتر جلال زاده فعال سیاسی افغان و از اعضاء هیئت مسئولین  فارو(FAROE)

آقای علی فیاض فعال سیاسی و روزنامه نگار

خانم ماریا یوسفزی از فعالین حقوق پناهندگی و سیاسی ساکن شهر ترولهتان در منطقه غرب سوئد و نماینده هواخواهان حزب همبستگی در سوئد. وی در اعلامیه در کنار تقبیح جنایات ایران علیه مهاجرین افغان و خاموشی شرم‌آور دولت دست‌نشانده افغانستان، از آن عده ایرانیان مترقی، دموکراسی‌خواه و ضدبنیاگرا ابراز امتنان کرد که آوازه شان را در مخالفت با جنایت رژیم ایران در حق مهاجرین افغان بلند کردند و اعتراضاتی را در کشورهای مختلف اروپایی براه انداختند. وی گفت: «به باور ما رنجبران هر دو کشور همسایه که در زنجیرهای مشترک امپریالیزم و نوکران مرتجع شان اسیر اند، باید دست به دست هم بدهیم ضد استبداد و ستم به مبارزه مشترک برخیزیم.»

توفیق محمدی فعال سیاسی و چهره شناخته شده دفاع از پناهندگان به زبان سوئدی سخنرانی نمود

خانم فرشته بیگم از فعالان زن افغان

آنان هر کدام اعمال جنایتکارانه رژیم خونخوار ایران را محکوم کرده و خواهان رسیدگی به این جنایات در محاکم بین‌المللی شدند.

حرکت امروز قطعنامه مشترکی نیز با خود داشت که مجری برنامه در جمع قرائت شد

پایان بخش برنامه ؛ ارائه موسیقی و سرود توسط جوانان افغان بود که در میدان گوستاو آدلف توریت به اجرا در آمد و و پس آنگاه صحبت کوتاه یکی از دوستان همراه گروه موسیقی

و با پخش ترانه سرود بلا چاو ، هنرمند آفغان شکیب مصدق

 برنامه با کف زدن حضار به پایان رسید.

کل حرکت اکسیون با حضور چشمگیر جوانان افغان و دوستان گروهبندی های مختلف سیاسی ایرانی و پناهجویان با نظمی ویژه مورد استقبال قرار گرفت . 

در تمامی انجام این برنامه پلیس در محل حضوری چشمگیر داشت و از نتایج کار اظهار رضایت کردند .

قطعنامه اقدام اعتراضی مشترک در شهر گوتنبرگ / سوئد

شنبه شنبه ۱۳ یونی ۲۰۲۰

۱-  ما امروز درشرایط دشوار کرونایی ؛ در شهر گوتنبرگ / سوئد اجتماع کرده ایم تا تاریک اندیشی و تبهکاری حاکمان دو کشور ایران و افغانستان را محکوم نماییم و برابری و آزادی را برای جامعه و مردمان مان خواستار باشیم!

 
۲-  ما اینجا اجتماع کرده ایم تا نشان بدهیم رشته دوستی فرهنگی و تاریخی دو ملت ایران و افغانستان را دولت های بنیاد گرا و کارگزاران تاریک اندیش آن ها تعیین نمی کنند بلکه زحمتکشان این دو کشور در جهان بشری اند، که علقه های دوستی و ریشه پیوند های تاریخی و فرهنگی دو ملت را پاس می دارند . ما اجتماع کنندگان در این حرکت اعتراضی بخشی از مردمان دو جامعه افغانستان و ایرانیم، که به این دوستی به دیده احترام نگاه می کنیم.


۳-  بیش از چهار دهه حاکمیت های سیاهی و تباهی بر سرزمین های ایران و افغانستان چنگ انداخته اند. حاکمیت های بنیاد گرایی که همواره فشار، ستم و تحمیل زندان و کشتار و مهاجرت و تبعید را متوجه شهروندان خود ساخته اند .


۴-  ما حملات وحشیانه گروهای تروریستی چون داعش و طالبان بر مردم بیگناه افغانستان را شدیدا محکوم نموده خواهان محکمه، و مجازات عاملین ان وجبران خسارات بازمانگان قربانیان ان می باشیم.


۵-  ما شکنجه، قتل و به دریا انداختن مهاجرین افغان توسط مرزبانان ایران را خشونت علیه بشریت و انسانیت میدانیم و این دیگر فاشیسم عریان است،قتل عام آگاهانه است!باید در مقابل آن ایستاد و محکوم کرد!
۶ - ما همانگونه که در اطلاعیه مشترک و اعتراض امروز خود آورده ایم، بر انیم:

به همراه میلیونها انسان آزادیخواه و برابری طلب اعمال شنیع و جنایتکارانه را که قطعا تحت دستورات دست اندرکاران رژیم هیولای اسلامی حاکم, چنین پلیدکارانه انجام شده است را قویا محکوم نموده و خواستار پیگیری و شناسایی عوامل این کشتار ضد بشری وعاملین این جنایات فاشیستی را در دادگاه های عادلانه مردمی هستیم.


۷-  ما بر آنیم : کارگران و مردم زحمتکش ایران پا به پای کارگران و مهاجرین افغانستانی درگیر مبارزه‌ای بی امان علیه تمامی نابرابریهای موجود و بانی اصلی آن یعنی حاکمیت ضد انقلابی جمهوری اسلامی و بنیاد گرایی اسلامی در افغانستان هستند . معتقدیم تنها راه پایان دادن به این همه تبعیض و بی حقوقی اتحاد و مبارزه مشترک کارگران و زحمتکشان هر دو کشور بر علیه ج.ا. و احزاب و دستجات تروریست و آدمکش مذهبی در ایران و افغانستان می‌باشد.


۸-  ما همه سازمان های مردم نهاد و رسانه های مستقل و آزاد را فرا میخوانیم تا به همراه یکدیگر؛ حمایتگر اقدام انسانی مشترک ما در شهر گوتنبرگ باشند!

ما این جنایات را نه می بخشیم و نه فراموش می کنیم!

لینک رادیو سراسری پژواک سوئد

گزارش : انعکاس و بازتاب آکسیون اعتراضی مشترک در گوتنبرگ

https://sverigesradio.se/artikel/7495858?fbclid=IwAR2z05BnAUJLiW5B8Ih2QEo02RGFfG_BKZtKo5hBLo8vt8VCw-jKV6cmAD8

لینک ویدیویی:

https://www.facebook.com/payam.mohammadi.7/videos/10223794962887974/

https://www.facebook.com/payam.mohammadi.7/videos/10223794897006327/

https://www.facebook.com/payam.mohammadi.7/videos/10223794750162656/

https://www.facebook.com/payam.mohammadi.7/videos/10223794671160681/

https://www.facebook.com/payam.mohammadi.7/videos/10223795289376136/

لینک آلبوم عکسها:

آلبوم شماره یک

https://www.facebook.com/pg/AnjomanePanahandganIrani/photos/?tab=album&album_id=1642830702522190&__tn__=-UC-R

آلبوم شماره 2

https://www.facebook.com/pg/AnjomanePanahandganIrani/photos/?tab=album&album_id=1644092659062661&__tn__=-UCH-R

جمعی ازفعالان سیاسی وپناهندگان- گوتنبرگ - گروه انجمن افغان های تورلهتان – فارو(FAROE)

شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ برابر با ۱۳ ژوئن ۲۰۲۰


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com