آکسیون اعتراضی، علیه کشتار مهاجران افغانستانی توسط مزدوران جنایتکار مرزی حکومت فاشیست اسلامی ایران

انجمن پناهندگان ایرانی ـ گوتنبرگ
June 08, 2020

آکسیون اعتراضی، علیه کشتار مهاجران افغانستانی توسط مزدوران جنایتکار مرزی حکومت فاشیست اسلامی ایران

در شهر گوتنبرگ ـ سوئد
روز چهارشنبه در استان یزد شاهد قتل عام شهروندان افغانستانی به دست نیروهای انتظامی و پلیس جمهوری اسلامی بودیم. نجات یافتگان از این حادثه گفته اند که نیروهای امنیتی ایران پس از تعقیب یک خودرو حامل ۱۴ سرنشین افغانستانی به سوی آن تیراندازی کرده اند که منجر به آتش کشیدن خودرو شده است؛ در این حادثه سه نفر تماما سوختند و بقیه مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند. ماه گذشته نیز گروهی از اتباع افغانستان در ایران، پس از شکنجه توسط نیروهای جمهوری اسلامی، وادار به پریدن در رودخانه مرزی هریرود شدند.شواهد بیانگر این بود که مرزبانان جدا از شلیک گلوله بر سر و روی این افراد، پنجاه نفر را دستگیر و برهنه نموده و به رودخانه هریرود انداخته اند و تعداد نامعلومی از افراد جان خود را از دست داده اند و تعداد چندی از آنان مفقود الاثر هستند.این دیگر فاشیسم عریان است، یک قتل عام آگاهانه است! باید در مقابل آن ایستاد!

فرار از افغانستان به ایران در جستجوی کار و لقمه نانی، فرار از جهنمی است که توسط ارتجاع بین المللی و نیروها و باندهای مذهبی و فاشیستی آن ایجاد شده، فرار از حاکمیت دولت کارتونی افغانستان و فلاکت و مصیبتی که به مردم این کشور تحمیل کرده است، به جهنمی دیگر، جهنم تحت حاکمیت فاشیستی جمهوری اسلامی، تنها راه ادامه حیات برای هزاران هزار کارگر مهاجر افعانستانی است.این مردم درایران با سخترین کارها امرار معاش کرده اند. بخش قابل توجهی از غذا و مسکن مردم ایران حاصل دسترنج این شهروندان است. هر کجای ایران امروز از جاده ها و مزارع کشاورزی گرفته تا کورپزخانه ها و پل ها و کاخهای افسانه‌ای سرمایه داران همه جا می‌شود اثر کار و کوشش این مردم شریف را دید.

و در طی چهار دهه همه کسانیکه هر روزه شرم جنایت را با شلاق زدن بر پیکر کارگری شریف و زحمتکش بر جامعه تحمیل می کند و در مرزهای کردستان کولبر زحمتکش را به گلوله می بندند و مرزبانان خطه دیگر، زحمتکشان افغانستانی را به گلوله می بندند تا حاکمیت خشونت طلبی را برای مرعوب ساختن جامعه اعمال نمایند!

 

ما انجمن پناهندگان ایرانی به همراه میلیونها انسان آزادیخواه و برابری طلب این عمل شنیع و جنایتکارانه را که قطعا تحت دستورات دست اندکاران رژیم هیولای اسلامی حاکم, چنین پلید انجام شده است را قویا محکوم نموده و خواستار پیگیری و شناسایی عوامل این کشتار ضد بشری  وعاملین این جنایات فاشیستی را در دادگاه های عادلانه مردمی هستیم. کارگران و مردم زحمتکش ایران پا به پای کارگران و مهاجرین افغانستانی درگیر مبارزه‌ای بی امان علیه تمامی نابرابریهای موجود و بانی اصلی آن یعنی حکومت ضد انقلابی جمهوری اسلامی بوده و هستند. تنها راه پایان دادن به این همه تبعیض و بی حقوقی اتحاد و مبارزه مشترک کارگران و زحمتکشان هر دو کشور بر علیه ج.ا. و احزاب و دستجات تروریست و آدمکش مذهبی در ایران و افغانستان بوده و می‌باشد. ما شماها را فرا میخوانیم تا به همراه یکدیگر؛ حمایتگراین اقدام انسانی مشترک در شهر گوتنبرگ باشیم

                  ما این جنایات را نه می بخشیم و نه فراموش می کنیم!

زمان : روز شنبه ۱۳ یونی ۲۰۲۰ ساعت۳۰/۱۳

مکان:  در محل برنس پارکن پای مجسمه یوحنا در شهر گوتنبرگ

تلفنهای تماس

امید محمدیه : 0735823334

عباس تکلو بیغش : 0735696261

سینا مهدویان : 0762505723

نوش آفرین جعفری : 0735502172

انجمن پناهندگان ایرانی ـ گوتنبرگ

هفتم ماه ژوئن 2020


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com