اخباروگزارشات کارگری ٢٦ خرداد ماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
June 16, 2020

اخباروگزارشات کارگری ٢٦ خرداد ماه ١٣٩٩

پنجمین سالروز جان باختن محمدعلی میرزایی کارگرمعترض شرکت معدنی معدنجو زرند

یورش نیروی انتطامی به تجمع کارگران بیکارشده  شرکت معدنجو وجان باختن یک کارگر معترض در26خردادماه1394

از ساعت 6 صبح روز 26 خردادماه 1394 حدود 60 نفر از کارگران شرکت معدنی معدنجو برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی 3ماهه شغلی ومعیشتی بدنبال توقف فعالیت این معدن و بیکاری بیش از 350 کارگر با تجمع در ابتدای جاده پابدانا، اقدام به بستن مسیرکردند.

مامورین انتظامی به قصد متفرق کردن کارگران و باز شدن جاده برای عبور کامیون‌ها از گاز اشک‌آور استفاده کرده‌ و در همین هنگام محمدعلی میرزایی 40 ساله متاهل و دارای دو فرزند که از ناحیه چشم آسیب دیده بود و دید خوبی نداشت، ناگهان با تریلر حامل زغال که قصد عبور از بین تجمع کنندگان را داشت برخورد کرد و کشته شد.

زنده وجاوید باد یاد محمد علی میرزایی

- 7 نفر از اهالی حق طلب آق دره در پی حکم دستگاه قضایی و نداشتن 5 میلیون تومان باید متحمل 21 ماه حبس شوند

- 5 اعتصاب وتجمع اعتراضی کارگران خوزستان:

1- ادامه اعتراضات کارگران مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به عدم پرداخت حقوق وحق بیمه برای دومین روز متوالی با اعتصاب،راهپیمایی وتجمع

2- تجمع اعتراضی کارگران تلمبه خانه غرب کارون زیرمجموعه شرکت مهندسی توسعه نفت (متن)نسبت به عدم پرداخت 7 ماه حقوق مقابل استانداری خوزستان

3- تجمع اعتراضی کارکنان مراکز جامع خدمات سلامت خوزستان نسبت به اخراج ازکار وعدم پرداخت 6 ماه حقوق مقابل استانداری

4- تجمع اعتراضی دوباره کارگران قرارداد طرحی شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی

5- تجمع اعتراضی کارگران فضای سبز شهرداری منطقه 2 اهوازنسبت به اخراج از کار

- از سرگیری اعتراضات کارگران شرکت حمل ونقل خلیج فارس نسبت نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی بدنبال واگذاری با تجمع مقابل سازمان خصوصی سازی

- اعتراض کارگران کارخانجات مخابراتی ایران نسبت به بلاتکلیفی معیشتی 3ماهه بدنبال تعطیلی کارخانه برای مقابله با بیماری کووید19

- اعتراض کارگران معدن البرز شرقی نسبت به وقت کشی اداره کار وتامین اجتماعی سمنان برای بررسی پرونده کارگران مشمول قانون سخت و زیان‌آور

- گرامیداشت مقاومت محمد حبیبی

- محکومیت کیوان صمیمی از بازداشت شدگان تجمع روز جهانی کارگر98 مقابل مجلس به 3سال حبس

- تجمع اعتراضی  مالکان یک مجتمع مسکونی نسبت به تخلف در ساخت و ساز مقابل شهرداری تهران

- جان باختن یک کارگر در کوهدشت براثر گیرکردن  در دستگاه میکسرحمل بتن

- جان باختن یک کارگردرمهاباد بر اثر سقوط از ساختمان

- جان باختن کارگر معدن زغال سنگ پابدانا جنوبی پس از 48 دست وپنجه نرم کردن با مرگ

*7 نفر از اهالی حق طلب آق دره در پی حکم دستگاه قضایی و نداشتن 5 میلیون تومان باید متحمل 21 ماه حبس شوند

دستگاه قضایی برای 7 نفر ازاهالی آق‌دره  بدنبال تجمعشان در بهارسال96 مقابل معدن طلا برای اشتغال حکمی مبنی بر21 ماه زندان یا پرداخت جریمه نقدی 5 میلیون تومانی صادرکرد. آنهم درحالیکه دیگر کارفرمای معدن شاکی نیست و شاکی پرونده مدعی‌العموم است.

 از این هفت نفر، حکم سه نفر از آنها اجرایی شده است.اما همه این محکومان، در وضعیت مالی نامناسبی بسر می‌برند و پولی ندارند که بتوانند جریمه زندان را بپردازند.

روز دوشنبه 26 خرداد،یکی از کارگران معدن آق‌دره به خبرنگار رسانه ای گفت: فقط یکی از این هفت نفر در معدن کار می‌کرد که از وقتی حکمش آمده، کار را رها کرده. یکی دیگر چوپان است و دیگران بیکارند.

درهمین رابطه:

 کارگر حق طلب بیکار معدن طلای آق دره برای تحمل 21 ماه حبس راهی زندان شد

این کارگر تازه داماد قادر به تامین حتی 5 میلیون تومان برای جلوگیری از زندانی شدن نیست

روز چهارشنبه 21 خرداد،داریوش نیکزاد کارگر حق طلب بیکارمعدن طلای آق دره، بنا به حکم قوه قضائیه وبدلیل عدم تامین جریمه 5 میلیون تومانیبرای تحمل 21 ماه حبس راهی زندان شد.

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ 21خرداد،داریوش نیکزاد از متهمان پرونده آق‌دره در بهار 96است.آن زمان تعدادی از کارگران و مردم محلی با درخواست کار، تجمع و اعتراض کردند که برایشان پرونده درست شد.نیکزاد حکم 21 ماه زندان دارد که می‌تواند معادل آن 5 میلیون تومان پول نقد بپردازد. اما ندارد که بپردازد، به همین دلیل باید برود پشت میله‌ها و حبس بکشد!نیکزاد درحال انتقال به زندان است، آنهم فردای روز عروسی!

کارفرمای آق‌دره در ارتباط با پرونده نیکزاد و هفت نفر دیگرگفت: هفت، هشت ماه پیش شرکت از شکایت خود صرفنظر کرد و وکیل شرکت رفت دادگستری و رضایت داد. بنابراین الان شرکت شاکی پرونده نیست و پای مدعی‌العموم وسط است. این21 ماه را بابت جنبه عمومی جرم بریده‌اند. حتی برخی از کارگران که قبل از جریان شکایت در شرکت کار می‌کردند، وقتی شکایت را پس گرفتیم دوباره سر کار بازگشتند و در معدن کار می‌کنند.

*5 اعتصاب وتجمع اعتراضی کارگران خوزستان:

1- ادامه اعتراضات کارگران مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به عدم پرداخت حقوق وحق بیمه برای دومین روز متوالی با اعتصاب،راهپیمایی وتجمع

روز دوشنبه 26 خرداد برای دومین روز متوالی، اعتراضات کارگران مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به عدم پرداخت حقوق وحق بیمه با اعتصاب،راهپیمایی وتجمع ادامه پیدا کرد.

براساس گزارشات رسانه ای شده،امروزکارگران رسمی، قراردادی و روزمزدی بخش های کشاورزی و صنعتی مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه دراعتراض به عدم پرداخت حقوق ماه های فروردین واردیبهشت ، تمدید نشدن دفترچه های بیمه بدلیل پرداخت نشدن ماه ها حق بیمه و واگذاری به بخش خصوصی، دست از کار کشیدند.

کارگران اعتراضشان را با تجمع مقابل کارخانه آغاز کردند وسپس با راه پیمایی به سمت تجهیزات مکانیکی و سایر قسمت‌ها حرکت کردند و درانتها مقابل دفتر مدیریت شرکت تجمع کردند.

بنا بهمین گزارشات، حذف برخی از مزایای عرفی از دیگر دلایل اعتراض  کارگران است وبنا به گفته کارگران،چند سال است که مالکیت مجتمع نیشکر هفت تپه پرداخت برخی مزایای عرفی و قانونی کارگران را کم یا متوقف کرده است.

2- تجمع اعتراضی کارگران تلمبه خانه غرب کارون زیرمجموعه شرکت مهندسی توسعه نفت (متن)نسبت به عدم پرداخت 7 ماه حقوق مقابل استانداری خوزستان

روز دوشنبه 26 خرداد، کارگران تلمبه خانه غرب کارون(شرکت رامپکو) زیرمجموعه شرکت مهندسی توسعه نفت (متن)برای اعتراض به عدم پرداخت 7 ماه حقوق دست به تجمع مقابل استانداری خوزستان زدند.

یکی از کارگران معترض تلمبه خانه غرب کارون  واقع در جنوب غربی اهواز و در امتداد جاده اهواز - خرمشهربه خبرنگار رسانه ای گفت: حدود هفت ماه حقوق معوقه داریم و سه ماه هیچ حقوقی به کارگران که نزدیک به 80 نفر هستند پرداخت نشده است.

او با بیان اینکه حدود 10 ماه آشپزخانه شرکت تعطیل بوده و هیچ خدماتی به پرسنل نمی‌دهد، می‌افزاید: نزدیک یکسال پول بیمه تکمیلی از حقوق کم می‌شده ولی هیچ سابقه‌ای برای ما لحاظ نشد.

این کارگر معترض افزود: در گذشته قراردادها سه ماهه بود ولی در حال حاضر به‌صورت یک‌ماهه بسته می‌شود. شرکت رامپکو نماینده کارگری نداشته و بازرسی نیز از اداره کار برای بررسی وضعیت کارکنان مراجعه نمی‌کند.

اوادامه داد: قرارداد شرکت رامپکو بهره‌برداری بوده و هرماه صورت وضعیت بهره‌برداری ارسال و مطالبات برای شرکت واریز می‌شود.

وی در ادامه گفت: صورت وضعیت شرکت تا اواخر سال گذشته پرداخت شده و صورت وضعیت جدید نیز تا اردیبهشت‌ماه نیز رد شده و به‌زودی به شرکت پرداخت می‌شود ولی حقوقی برای کارگران واریز‌ نمی‌شود.

یکی دیگر از‌ کارگران شرکت رامپکو  گفت:قبلاً شرکت به‌صورت 3 شیفته کار‌ می‌کرد و با شروع کرونا و به بهانه آن به 4 شیفت با همان تعداد کارگر افزایش پیدا کرد که با این کار دریافتی‌های ما نیز کم شد.

او می‌گوید: تعدادی از کارگران به خاطر دفاع از حق خود به بهانه‌های امنیتی تهدید شده‌اند.

3- تجمع اعتراضی کارکنان مراکز جامع خدمات سلامت خوزستان نسبت به اخراج ازکار وعدم پرداخت 6 ماه حقوق مقابل استانداری

روز دوشنبه 26 خرداد، کارکنان مراکز جامع خدمات سلامت شهرهای استان خوزستان با تجمع مقابل استانداری ضمن بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به اخراج از کار وعدم پرداخت 6 ماه حقوق،خواستار بازگشت بکارشدند.

یکی از کارکنان مراکز جامع خدمات سلامت خوزستان حاضر درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت: سال 94 حدود 60 نفر از طریق آزمون طرح تحول نظام سلامت به استخدام علوم‌ پزشکی درآمده و در مراکز جامع خدمات سلامت استان به‌عنوان مدیر اجرایی مشغول به کار شدند.

وی با بیان اینکه در آغاز 60 نفر به استخدام درآمدند و به‌تدریج 25 نفر از ما تعدیل شدند،اضافه کرد: در سال 97 نیز اقدام به تعدیل مابقی نیروها کردند که با پیگیری شورای تأمین استان مجدداً یکسال دیگر به کار گرفته شدیم.

وی ادامه داد: ابتدای سال 98 سیدی مهدی حسینی زاده سرپرست وقت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز اعلام کرد شما نیروهای مازاد هستید و بودجه‌ای برای پرداخت حقوق شما نداریم و اقدام به‌ اخراج ما کردند.

وی افزود: بعدها گفتند باید به‌عنوان‌ نماینده پیمانکار شرکت آرش نوین پل دختر مشغول به کار شوید که در این صورت بعد از سه ماه دوباره به کار بازمی‌گردید.

بعد از سه ماه یعنی شهریور ۹۸ پیمانکار را برکنار کردند درصورتی‌که تیرماه همان سال با پیمانکار دیگری قرارداد بسته بودند.

اوگفت: بعد از برکناری پیمانکار قدیمی و روی کار آمدن فردی جدید اقدام به اخراج 35 نفر باقی‌مانده پرسنل مراکز جامع خدمات کردند. این در حالی بود که پیمانکار می‌گفت معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌ پزشکی شما را اخراج کرده و معاونت بهداشت نیز درست خلاف این حرف را می‌زد.

اوادامه داد: سال گذشته گروهی روانشناس را نیز اخراج کردند ولی بعد از مدتی در بخش پذیرش مراکز مختلف مشغول به کار شدند ولی وضعیت پرسنل مراکز جامع خدمات سلامت بلاتکلیف مانده است.

وی به پرداخت نشدن مطالباتشان از فروردین تا شهریور سال گذشته اشاره و گفت: بسیاری از خانواده‌ها هنوز از اخراج شدن ما خبر ندارند و به بهانه‌های مختلف از شهرستان‌های استان برای پیگیری وضعیت خود به اهواز می‌آییم.

4- تجمع اعتراضی دوباره کارگران قرارداد طرحی شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی

روز دوشنبه 26 خرداد برای دومین بار درسال جاری، کارگران قرارداد طرحی شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی دست به تجمع مقابل ساختمان این شرکت در اهواز زدند.

یکی از کارگران حاضر درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت:پس از ادغام آبفار و آبفای خوزستان مشخص نیست تکلیف نیروهای قراردادی شرکت آبفار چه خواهد شد و ما خواستار تعیین تکلیف وضعیت کاری خود هستیم.

وی با اشاره به اینکه 632 نفر در شرکت آبفار استان به صورت قرارداد طرحی مشغول به کار هستند افزود: 6 ماه حقوق کارکنان قراردادی این شرکت پرداخت نشده است و نزدیک به 6 سال است این روند پرداخت حقوق با چندین ماه تاخیر ادامه دارد و از سال 95 تاکنون نیز سنوات این کارکنان پرداخت نشده است.

قابل یاد آوریست که روز شنبه 13 اردیبهشت 99،جمعی از کارگران آب وفاضلاب و آب وفاضلاب روستایی استان خوزستان برای اعتراض به ادغام دوشرکت دست به تجمع مقابل ساختمان شرکت درکلانشهر اهواز زده بودند.

5- تجمع اعتراضی کارگران فضای سبز شهرداری منطقه 2 اهوازنسبت به اخراج از کار

روز دوشنبه 26 خرداد، کارگران فضای سبز شهرداری منطقه 2 اهواز(شرکت پیمانکاری انبار سحر خوزستان)با تجمع مقابل ساختمان شهرداری اهواز با بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به اخراج ،خواهان بازگشت بکار شدند.

براساس گزارش رسانه ای شده،16 کارگر فضای سبز شهرداری منطقه 2 اهواز(شرکت پیمانکاری انبار سحر خوزستان)با سابقه کاری 2 تا 9 ساله بدون هیچ دلیلی از کار اخراج شدند.

*از سرگیری اعتراضات کارگران شرکت حمل ونقل خلیج فارس نسبت نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی بدنبال واگذاری با تجمع مقابل سازمان خصوصی سازی

روز دوشنبه 26 خرداد برای باری دیگر کارگران شرکت حمل ونقل خلیج فارس از اسلامشهر راهی تهران شدند تا با تجمع مقابل سازمان خصوصی سازی صدای اعتراضشان را نسبت نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی بدنبال واگذاری را هرچه بیشتر منعکس کنند.

براساس گزارش رسانه ای شده،حدود 200 نفر از کارگران شرکت حمل ونقل خلیج فارس صبح امروز، در اعتراض به محقق نشدن وعده پرداخت مطالباتشان از سوی کارفرما با سفر به تهران، مقابل ساختمان خصوصی‌سازی تجمع کردند.

کارگران تجمع کننده با یادآوری اینکه پیش از ورود بخش خصوصی، شرکت حمل و نقل خیلج فارس تحت مدیریت مجموعه‌های وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار داشت، افزودند: از زمانی که وزارت بازرگانی سابق سهام خود را به بخش خصوصی واگذار کرد، مدیریت با افول ثبت سفارش مواجه و در نتیجه مشکل کارکنان شروع شد.

به گفته کارگران معترض، مشکلات شرکت حمل ونقل خلیج فارس ناشی از سوءمدیریت است و بخش خصوصی هنوز نتوانسته به تعهدات مالی خود در قبال خرید شرکت عمل کند و مسئولان مربوطه نیز نظارت و دقت لازم را حین واگذاری انجام نداده‌اند.

طبق اظهارات کارگران معترض، آنچه موجب نارضایتی کارگران شده؛ این است که بخش خصوصی شرکت در چارچوب قوانین و مقررات واگذاری که از سوی سازمان خصوصی‌سازی به آن تکلیف شده، حرکت نمی‌کند.

کارگران با بیان اینکه تصور ما کارگران این بود که کارفرما به تعهدات خود که در قبال مطالبات کارگران عمل خواهد کرد، افزودند: در حال حاضر هنوز وضعیت شغلی 45 نفر از کارگران از مرداد ماه سال گذشته مشخص نیست و وضعیت مالی آنها به دلیل تاخیرهای مزدی صورت گرفته، بسیار نامناسب است.

کارگران شرکت حمل ونقل خلیج فارس در ادامه گفتند: جدا از مشکلات به وجود آمده، فعالیت شعب و نمایندگی‌های سراسر کشور محدود شده است و کارکنان این شعب نیز نگران وضعیت شغلی خود هستند.

طبق اظهارات کارگران معترض، بخش خصوصی تاکنون توان مدیریت این واحد حمل و نقلی را نداشته برای همین بهتر است که این واحد حمل ونقل جاده‌ای دوباره به دولت واگذار شود تا با مسئولیت مستقیم دولت، کارگران نیز امنیت شغلی داشته باشند.

شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس 1286 نفر نیروی کار دارد که در 43 شعبه و نمایندگی سراسر کشور مشغول به کار هستند. از این تعداد حدود 400 نفر در دفتر مرکزی در منطقه اسلامشهر تهران فعال هستند.

*اعتراض کارگران کارخانجات مخابراتی ایران نسبت به بلاتکلیفی معیشتی 3ماهه بدنبال تعطیلی کارخانه برای مقابله با بیماری کووید19

 کارگران کارخانجات مخابراتی ایران درشیرازاعتراضشان را نسبت به بلاتکلیفی معیشتی 3ماهه بدنبال تعطیلی کارخانه برای مقابله با بیماری کووید19 ابرازکردند.

روز دوشنبه 26 خرداد،یکی از کارگران کارخانجات مخابراتی ایران ITMC با بیان اینکه مسئولان کارخانه  24 فروردین  با ما تماس گرفتند و همواره اذعان کردند که به دلیل شیوع بیماری کرونا به مدت سه ماه سرکار نرویم،به خبرنگار رسانه ای گفت: از این رو مقرر شد مسئولان کارخانه برای دریافت بیمه بیکاری کارگران را در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کنند تا از این بخش میزان حقوق و مبلغ حق بیمه این مدت به کارگران پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه کارگران کارخانجات مخابراتی ایران در سال‌های گذشته تا 15 فروردین ماه تعطیل بودند ادامه می‌دهد: کارگران کارخانه از بعد از فروردین ماه سال جاری  سر‌کار حاضر نشدند و مسئولان همواره تماس می گرفتند و می گفتند فعلا سرکار نرویم.

وی در ادامه با بیان اینکه برای شکایت و دریافت حق و حقوقم به اداره کار شیراز مراجعه کردم،اضافه کرد: اما مسئولان اداره کار عنوان کردند که فعلا پاسخگوی هیچ گونه شکایت دعوی نیستیم و کارگران می توانند برای دریافت حق و حقوق تنها در سامانه بیکاری ثبت نام کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حدود 80 الی 90 کارگر کارخانجات مخابراتی ایران حدود سه ماه است مطالباتشان را دریافت نکرده اند،افزود: در حال حاضر بعد از گذشت بیش از سه ماه تنها شماره شبا را در سامانه بیمه بیکاری ثبت کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در حال حاضر مبلغ حق بیمه ما هم پرداخت نشده، می افزاید: تنها حقوق اسفندماه را دریافت کرده‌ایم به‌طوری‌که مبلغ حق بیمه ما هم تا اسفند ماه سال گذشته به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز شده است.

این کارگر با اشاره به اینکه برای بازگشت به کار و فعالیت مجدد منتظر تماس کارخانه هستیم،ادامه داد: تاکنون هیچگونه تماسی از کارخانه مبنی بر بازگشت به کار با ما گرفته نشده و در حال حاضر در حالت بلا تکلیفی به سر می‌بریم.

وی با بیان اینکه حدود 14 ماه در کارخانجات مخابراتی ایران فعالیت کردم،اضافه کرد: اما مبلغ عیدی و سنوات سال 98 را دریافت نکرده‌ایم.

*اعتراض کارگران معدن البرز شرقی نسبت به وقت کشی اداره کار وتامین اجتماعی سمنان برای بررسی پرونده کارگران مشمول قانون سخت و زیان‌آور

جمعی از کارگران معدن البرز شرقی در استان سمنان نسبت به وقت کشی اداره کار وتامین اجتماعی سمنان برای بررسی پرونده کارگران مشمول قانون سخت و زیان‌آوراعتراض دارند.

روز دوشنبه 26 خرداد،این کارگران به خبرنگار رسانه ای گفتند: با وجود موافقت کارفرما برای پرداخت هزینه بازنشستگی کارگرانی که به مرور در این واحد با استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان‌آور بازنشسته می‌شوند، در حال حاضر ما کارگران این واحد معدنی با مشکل طولانی بودن سیر اداری بررسی سختی عناوین شغلی خود در اداره کار سمنان مواجه هستیم.

در این زمینه یکی از کارگران مشمول بازنشستگی در معدن زغال سنگ طزره گفت: در حال حاضر 5 تا 6 ماه است که پرونده من و شماری دیگر از کارگران مشمول بازنشستگی پیش از موعد تحت قانون مشاغل سخت و زیان‌آور برای بررسی و تایید سختی عنوان شغلی در اداره کار سمنان در دست بررسی است. این درحالیست که اداره کار نیز در پاسخ به این وقفه بوجود آمده به کارگران می‌گوید به خاطر شیوع ویروس کرونا جلسات کمیته بدوی برای تایید عناوین شغلی در اسفند ماه سال گذشته برگزار نشده است.

این کارگر با بیان اینکه اداره کار برای بررسی پرونده کارگران مشمول قانون سخت و زیان‌آور باید سریع‌تر عمل کند، افزود: علاوه بر مشکل فوق، اداره کار بعد از بررسی سختی کار عناوین شغلی کارگران، جوابیه را به آدرس پستی محل سکونت هر یک از کارگران ارسال می‌کند. در این صورت ما کارگران بعد از شش ماه انتظار تازه متوجه می‌شویم سختی کار ما تایید شده یا نه؟ اگر تایید شده بود که روند کار طبق روال پیگیری می‌شود و در صورت تایید نشدن سختی کار، دوباره باید فرم درخواست بازنشستگی را پرکنیم و شش ماه دیگر منتظر بمانیم.

او با بیان اینکه بهتر است اداره کار حین بررسی سختی کار عناوین شغلی، ما کارگران را در جریان کار قرار دهد تا مشکل مرتفع شود،اضافه کرد: جدا از این موضوع، ایرادات نابجای تامین اجتماعی به بهانه‌های متعدد همانند درج عناوین شغلی غیرمرتبط، برخی  کارگران در آستانه بازنشستگی را با مشکلاتی روبرو کرده است.

وی خطاب به اداره تامین اجتماعی سمنان گفت: درخواست ما این است که به بررسی پرونده کارگرانی که مشمول بازنشستگی با مشاغل سخت و زیان‌آور هستند، سرعت ببخشند نه اینکه ماه‌ها منتظر بمانیم تا فقط عناوین شغلی ما که ۲۰ سال در بخش استخراج معدن کار کرده‌ایم، تایید شود.

*گرامیداشت مقاومت محمد حبیبی

روز یکشنبه 25 خرداد، برای گرامیداشت بیش از دو سال مقاومت محمد حبیبی عضو کانون صنفی معلمان تهران در زندان در راه رسیدن نظام تعلم و تربیت به اهداف و آرمانهای والای انسانی و اخلاقی و ارج نهادن به  همدلی و همراهی همسرش خدیجه پاک ضمیر دبیر آموزش و پرورش، جمعی از اعضای شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، کانون صنفی معلمان تهران ، کانون صنفی فرهنگیان اسلامشهر و فعالان صنفی استان البرز با خانواده ی ایشان دیدار کردند.

در این دیدار لوح تقدیر و هدایایی  به مناسبت معرفی محمد حبیبی به عنوان معلم نمونه ی شناخته شده از طرف شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران تقدیم  خدیجه پاک ضمیر شد.

*محکومیت کیوان صمیمی از بازداشت شدگان تجمع روز جهانی کارگر98 مقابل مجلس به 3سال حبس

شعبه 26 دادگاه انقلاب تهران،کیوان صمیمی از بازداشت شدگان تجمع روز جهانی کارگر98 مقابل مجلس را به 3سال حبس تعزیری محکوم کرد.

قابل یادآوری است که پیش از این کیوان صمیمی از طرف همین نهادقضایی به 6 سال حبس تعزیری محکوم شده بود که پس از اعتراض کیوان صمیمی به نحوه دادرسی، دادگاه دوباره برگزارشد.

*تجمع اعتراضی  مالکان یک مجتمع مسکونی نسبت به تخلف در ساخت و ساز مقابل شهرداری تهران

روز دوشنبه 26 خرداد،جمعی از مالکان یک مجتمع مسکونی برای اعتراض نسبت به تخلف در ساخت و ساز مقابل شهرداری تهران اجتماع کردند.

براساس گزارش رسانه ای شده،از جمله موارد تخلفی که در این اعتراض عنوان شد:

میزان 8500 متر تخلف بنا

14واحد مازاد در لابی

ساخت 20 واحد در طبقات مازاد 9 و 10

عدم استحکام بنا درطبقات 9و 10

نبود انشعابات اصلی مانند گاز شهری و آب مسکونی(آب مجتمع کارگاهی)

حذف یکی از دو پست برق مجتمع

حذف رمپ خروجی

پیش‌روی بین بلوک ها و ایجاد واحد مازاد

*جان باختن یک کارگر در کوهدشت براثر گیرکردن  در دستگاه میکسرحمل بتن

یک کارگر 35 ساله حین کار درشهرک صنعتی کوهدشت استان لرستان در دستگاه میکسرحمل بتن گیر افتاد و در دم جان باخت.

*جان باختن یک کارگردرمهاباد بر اثر سقوط از ساختمان

ظهر روز دوشنبه 26 خرداد،یک کارگر 27 ساله حین کاردر روستای وسوکند مهاباد براثر سقوط بالابرحاملش از طبقه سوم ساختمان وشدت جراحات وارده در دم جانش را ازدست داد.

*جان باختن کارگر معدن زغال سنگ پابدانا جنوبی پس از 48 دست وپنجه نرم کردن با مرگ

روز یکشنبه 25 خرداد،یک کارگرمعدن زغال سنگ پابدانا جنوبی از توابع بخش طغرالجرد کوهبنان پس از 48 ساعت دست وپنجه نرم کردن با مرگ دربیمارستان جانش را ازدست داد.

روز دوشنبه 26 خرداد،رئیس اداره کارشهرستان کوهبنان به خبرنگاران  گفت:  دو روز پیش بعد از اتمام کار یکی از کارگران معدن پابدانا جنوبی ، به همراه دونفر  از همکارانش  هنگام سوار شدن روی اسکی تونل از ناحیه دست، پا و شکم مصدوم و به بیمارستان کرمان اعزام شد اما سرانجام پس از دو عمل جراحی، صبح دیروز جان  باخت.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com