اخبار و گزارشات کارگری ٢١ خرداد ماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
June 10, 2020

اخبار و گزارشات کارگری ٢١ خرداد ماه ١٣٩٩

- خودکشی ومرگ یک کارگرجوان میدان نفتی یادآوران بدلیل لگدمالی حقوقشان از طرف شرکت نظم آفرینان ایمان منجمله عدم پرداخت 2 ماه حقوق

- کارگر حق طلب بیکار معدن طلای آق دره برای تحمل 21 ماه حبس راهی زندان شد

این کارگر تازه داماد قادر به تامین حتی 5 میلیون تومان برای جلوگیری از زندانی شدن نیست

- سومین تجمع کارگران اخراجی بخش صنعت وتعمیرونگهداری مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه برای بازگشت بکارمقابل ساختمان مدیریت شرکت

- تجمع وراهپیمایی اعتراضی دستفروشان آبادان نسبت به بلاتکلیفی معیشتی در خیابان یکم احمدآباد

- نامه سرگشاده رانندگان کد 8 مریوان برای اعتراض به بلاتکلیفی شغلی بدلیل عدم سازماندهی تاکسی‌ها

- تجمع اعتراضی کسبه مجتمع تجاری زیتون بندرعباس نسبت به بلاتکلیفی معیشتی مقابل فرمانداری

- تجمع اعتراضی پیش خرید کنندگان  پروژه مجتمع مسکونی شهر آفتاب کیش نسبت به بلاتکلیفی در تحویل منازلشان مقابل سازمان منطقه آزاد

- جان باختن 3 کارگر در مشهد در دوحادثه جداگانه:

1- جان باختن 2 کارگر مقنی براثر سقوط درچاه

2- مرگ یک کارگرساختمانی بر اثر برق گرفتگی

- جان باختن یک کارگر میانسال در تهران درپی سقوط به گودال 20متری

*خودکشی ومرگ یک کارگرجوان میدان نفتی یادآوران بدلیل لگدمالی حقوقشان از طرف شرکت نظم آفرینان ایمان منجمله عدم پرداخت 2 ماه حقوق

روز چهارشنبه 21 خرداد، عمران روشنی مقدم کارگر جوان میدان نفتی یادآوران  واقع در شهرستان هویزه بدلیل لگدمالی حقوقشان از طرف شرکت نظم آفرینان ایمان(موسسه) ، خود را در چاه نفتی  F19 ))به دار آویخت وجان باخت.

یکی از کارگران شرکت نظم آفرینان ایمان در رابطه با همین موضوع و مصائب و مشکلاتشان به خبرنگار رسانه ای گفت: ما سال هاست که در میدان نفتی یادآوران کار می کنیم و در چند ماه گذشته پیمانکار مؤسسه نظم آفرینان قرارداد جدیدی برای ما آورد که باید همگی زیر آن را امضا می زدیم، اما به دلیل وجود بند های غیر عادلانه که اکثراً به ضرر کارگر و به نفع پیمانکار تمام می شد و با کوچکترین بهانه ای، پیمانکار اجازه داشت ما را از کار اخراج کند وخیلی از مزایا مانند بدی آب وهوا را از ما گرفت، از امضای آن امتناع کردیم ولی فشارها روز به روز بر ما بیشتر شد و به هر که اطلاع دادیم کسی از ما کارگران حمایت نکرد، وحتی در جلسه ای که در فرمانداری هویزه با حضور معاون فرماندار و مسئول حفاظت اطلاعات و رئیس اداره کارهویزه برگزار شد نتیجه ای که حقوق کارگران این مؤسسه را تضمین کند ، بدست نیامد و شروط مؤسسه نظم آفرینان ایمان تغییر نکرد تا اینکه مجبور شدیم آن قرارداد را امضا کنیم.

وی افزود: داستان این جوان هم از این قرار است که باتوجه به حقوق بسیار کم وناچیز مؤسسه، که کفاف یک هفته را هم نمی کند، پس از دوماه تاخیر در پرداخت حقوق، با موسسه تماس می گیرد و به آنها اعلام می کند که دیگر هیچی ندارد که به زن وبچه هاش بدهد و از تامین نان شب عاجز است که با جواب حقوق نداریم مواجه می شود و متاسفانه تصمیم به خودکشی می گیرد و در چاه نفتی ( F19 ) خود را به دار می آویزد.

*کارگر حق طلب بیکار معدن طلای آق دره برای تحمل 21 ماه حبس راهی زندان شد

این کارگر تازه داماد قادر به تامین حتی 5 میلیون تومان برای جلوگیری از زندانی شدن نیست

روز چهارشنبه 21 خرداد،داریوش نیکزاد کارگر حق طلب بیکارمعدن طلای آق دره، بنا به حکم قوه قضائیه وبدلیل عدم تامین جریمه 5 میلیون تومانی برای تحمل 21 ماه حبس راهی زندان شد.

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ 21خرداد،داریوش نیکزاد از متهمان پرونده آق‌دره در بهار 96است.آن زمان تعدادی از کارگران و مردم محلی با درخواست کار، تجمع و اعتراض کردند که برایشان پرونده درست شد.نیکزاد حکم 21 ماه زندان دارد که می‌تواند معادل آن 5 میلیون تومان پول نقد بپردازد. اما ندارد که بپردازد، به همین دلیل باید برود پشت میله‌ها و حبس بکشد!نیکزاد درحال انتقال به زندان است، آنهم فردای روز عروسی!

کارفرمای آق‌دره در ارتباط با پرونده نیکزاد و هفت نفر دیگر گفت: هفت، هشت ماه پیش شرکت از شکایت خود صرفنظر کرد و وکیل شرکت رفت دادگستری و رضایت داد. بنابراین الان شرکت شاکی پرونده نیست و پای مدعی‌العموم وسط است. این 21 ماه را بابت جنبه عمومی جرم بریده‌اند. حتی برخی از کارگران که قبل از جریان شکایت در شرکت کار می‌کردند، وقتی شکایت را پس گرفتیم دوباره سر کار بازگشتند و در معدن کار می‌کنند.

*سومین تجمع کارگران اخراجی بخش صنعت وتعمیرونگهداری مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه برای بازگشت بکارمقابل ساختمان مدیریت شرکت

روز چهارشنبه 21خرداد برای سومین بار درماه جاری، کارگران اخراجی بخش صنعت وتعمیرونگهداری مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه  دست به تجمع مقابل ساختمان مدیریت شرکت زدند وخواهان بازگشت بکارشدند.

بنا به گفته تجمع کنندگان، از اول خرداد ماه 99، قرارداد شغلی همه آنها که تعدادشان به حدود 70 نفر می‌رسد، با سوابق 2 تا سه سال همزمان با فصل بهره برداری، فسخ شده است.

کارگران امروز به خبرنگار رسانه ای گفتند: در حال حاضر از مجموع همکاران بیکار شده فنی فقط دو کارگر جوشکار به کار سابق خود بازگشته‌اند و تکلیف سایر کارگران هنوز مشخص نیست.

 قابل یاد آوری است که روزهای پنج شنبه اول  وشنبه هفده خرداد هم این کارگران دست به تجمع اعتراضی مقابل ساختمان مدیریت شرکت زده بودند.

*تجمع وراهپیمایی اعتراضی دستفروشان آبادان نسبت به بلاتکلیفی معیشتی در خیابان یکم احمدآباد

عصر روز چهارشنبه 21 خرداد،جمعی از دست فروشان آبادان برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی معیشتی بدنبال ممنوعیت دستفروشی در خیابان یکم احمد آباد معروف به لین یک،  دست به تجمع وراهپیمایی دراین خیابان شهر آبادان زدند.

تجمع کنندگان دست نوشته هایی با مضامین زیر را حمل می کردند:

«دست فروشی جرم نیست شغل ماست»

«گناه ما جوانان بیکار چیست؟»

«کار نمی دهید کار مارا نگیرید»

«باید ازما دست فروشان حمایت کرد نه حذف»

*نامه سرگشاده رانندگان کد 8 مریوان برای اعتراض به بلاتکلیفی شغلی بدلیل عدم سازماندهی تاکسی‌ها

روز چهارشنبه 21خرداد، رانندگان کد 8 مریوان با انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به فرماندار شهرستان مریوان اعتراضشان را نسبت به بلاتکلیفی شغلی بدلیل عدم سازماندهی تاکسی‌ها اعلام کردند.

در نامه که رسانه ای شده، آنها با اشاره به بلاتکلیفی 27 دستگاه تاکسی کد 8 تاکید شده است: باتوجه به مصوبه شورای ترافیک برای ساماندهی این تاکسی‌ها، اما گویا تعدادی راننده به جای فرمانداری، تاکسیرانی و نهادهای مربوطه تصمیم‌گیری می‌کنند.

نویسندگان این نامه در پایان تاکید کرده‌اند که تاکسی‌های خط 8 مانند دیگر تاکسی‌ها، هزینه‌های مربوطه را به تاکسیرانی پرداخت می‌کنند.

*تجمع اعتراضی کسبه مجتمع تجاری زیتون بندرعباس نسبت به بلاتکلیفی معیشتی مقابل فرمانداری

روز چهارشنبه 21 خرداد،جمعی از کسبه مجتمع تجاری زیتون بندرعباس نسبت به بلاتکلیفی معیشتی بدنبال تعطیلی محل کارشان مقابل فرمانداری اجتماع کردند.

برپایه گزارشات رسانه ای شده،سه شنبه شب(21خرداد) مجتمع تجاری زیتون بندرعباس به‌علت «رعایت نکردن الزام‌های بهداشتی کرونا» از سوی تیم‌های نظارتی مرکز بهداشت پلمب شد.

صبح امروز مدیریت این مجتمع بدون اطلاع و هماهنگی با مرکز بهداشت، اقدام به فک پلمب و بازگشایی این مجتمع کرده است.

صبح چهارشنبه جمعی از کسبه در اعتراض به تعطیلی محل کسب خود به فرمانداری بندرعباس مراجعه کرده اند.

*تجمع اعتراضی پیش خرید کنندگان  پروژه مجتمع مسکونی شهر آفتاب کیش نسبت به بلاتکلیفی در تحویل منازلشان مقابل سازمان منطقه آزاد

روز سه شنبه 20 خرداد،جمعی از پیش خرید کنندگان  پروژه مجتمع مسکونی شهر آفتاب کیش دراعتراض به بلاتکلیفی در تحویل منازلشان مقابل سازمان منطقه آزاد تجمع کردند.

*جان باختن 3 کارگر در مشهد در دوحادثه جداگانه:

1- جان باختن 2 کارگر مقنی براثر سقوط درچاه

روز دوشنبه 19 خرداد،2 کارگر مقنی حین کاردرجاده سیمان مشهد براثر سقوط درچاه جانشان را ازدست دادند.این پدر وپسر جان باخته کارگران میهمان افعانستانی بودند.

2- مرگ یک کارگرساختمانی بر اثر برق گرفتگی

دوشنبه شب(19 خرداد)،یک کارگر نگهبان یک ساختمان در حال ساخت درمشهد دچار برق‌گرفتگی براثر اتصال کولر آبی شد و صبح روز سه شنبه 20 خرداد همکارانش با جسد بی جانش روبروشدند.

*جان باختن یک کارگر میانسال در تهران درپی سقوط به گودال 20متری

بامداد روزچهارشنبه 21 خرداد،یک کارگر میان سال حین کار دریک ساختمان واقع در غرب به شرق بزرگراه لشگری به یک گودال به مساحت 20 متر سقوط کرد و دردم جان باخت.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com