اطلاعیه درباره اعدام هدایت عبدالله پور

كميته كردستان حزب كمونيست كارگرى ايران
June 15, 2020

اطلاعیه درباره اعدام هدایت عبدالله پور
امروز ٢٥ خرداد ٩٩ نهادهای خبری حکومت اسلامی اعلام کرده اند که متاسفانه هدایت عبدالله پور اعدام شده است.
در چند روز گذشته خبر اعدام فعال سیاسی هدایت عبدالله پور منتشر شده بود ولی بدلیل خبرهای متفاوت و ضد و نقیض با قطعیت نمیشد درمورد اعدام هدایت صحبت کرد اما با توجه به خبرهای امروز روشن است که جمهوری اسلامی هدایت را اعدام کرده است.
طبق اخبار و تماسهایی که ما داشته ایم، روز بیستم اردیبهشت ماه سال جاری هدایت عبدالله پور از زندان ارومیه به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر منتقل شده بود.
۲۱ خرداد در پی مراجعه  حسن عبدالله پور پدر هدایت عبدالله ‌پور به واحد اجرای احکام دادگستری ارومیه، به وی گفته شده حکم اعدام پسرش بیست روز پیش اجرا شده است. این اعدام در شرایطی انجام شد که اجرای حکم به وکیل وی اطلاع داده نشده بود و خانواده  عبدالله پور امکان حضور در زمان اجرای حکم را نیافته اند.
رفتارهای ضد انسانی حکومت اسلامی و اعدامهای جنایتکارانه از طریق ربودن و گروگانگیری توسط سپاه پاسداران، سابقه ای طولانی دارد. احکام اعدام فرزاد کمانگر و پنچ زندانی  سیاسی همراه او، اعدام رامین حسین پناهی و زانیار و لقمان مرادی مواردی از ربودن و گروگانگیری سپاه پاسداران از زندانها است.

مردم کردستان! مردم مبارز نقده و اشنویه!
حکومت اسلامی بار دیگر با احکام  اعدام فعالین سیاسی و از جمله  هدایت عبدالله پور تلاش مذبوحانه برای کنترل مبارزات آزادیخواهانه و سرنگونی طلبانه را شروع کرده است.  جمهوری اسلامی برای جلوگیری  از تجمعات مردم در مقابل زندانها و اعتراض به اعدام، زندانیان سیاسی مشخصی را قبل از اجرای احکام اعدام، و بدون اطلاع رسانی بخانواده زندانی و وکیل زندانی،  توسط سپاه پاسداران به مکانهای نامعلومی منتقل و اعدام میکند.
باید نه تنها به اعدام بلکه همچنین به این رفتارهای بغایت جنایتکارانه با زندانیان و محکومین به اعدام نیز شدیدا اعتراض کرد.
اعدام یک مجازات ضد انسانی و وحشیانه است که باید برای همیشه برچیده شود.
کمیته کردستان حزب کمونیست مردم شهرهای اشنویه و نقده و کلیه مردم کردستان را فرا می خواند که به هر شکل که میتوانند از جمله با تجمع و یا تهیه طومارهای اعتراضی جمهوری اسلامی و اعدام ها را محکوم کنند.
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران       
٢٥خرداد ١٣٩٩
١٤ ژوئن ٢٠٢٠


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com