از فراخوان کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی

كميته كردستان حزب كمونيست كارگرى ايران
June 10, 2020

پیام حمایت کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

از فراخوان کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی

 

سی خرداد روز حمایت از زندانیان سیاسی

سی خرداد روز اعتراض به سرکوب فعالین در ایران، زندان، شکنجه، شلاق، وثیقه و اعدام میباشد. این روز، روز حمایت وهمبستگی با خانواده های زندانیان سیاسی، مادران خاوران و پارک لاله و جنبش دادخواهی است. روز اعتراض به تمام جنایات جمهوری اسلامی در چهار دهه گذشته میباشد. ده سال از اعلام روز حمایت از زندانیان سیاسی سپری شده است.

هر سال در حمایت از زندانیان سیاسی و در محکومیت سرکوب سیستماتیک و خونین ج.ا در ایران در کشورهای اروپایی، کانادا و استرالیا صدها نفر برای بسیج افکار عمومی علیه هولوکاست ج.ا در زندانهای ایران با برپایی میتینگ و تظاهرات در خیابانها صدای اعتراض و صدای حمایت از زندانیان سیاسی هستد!

پس از ده سال تلاش و مبارزه برای جهانی کردن سی خرداد- بیست ژوئن، روز جهانی حمایت از زندانیان سیاسی در ایران، این روز به یک روز شناخته شده در اذهان عمومی تبدیل شده است.

 

امسال در شرایطی به استقبال روز جهانی در حمایت از زندانیان سیاسی میرویم که در آبان و دی ماه ١٣٩٨ نیروهای سرکوبگر ج.ا صدها نفر از مردم معترض و انقلابی را که علیه بیکاری و گرانی، علیه فساد، دزدی و علیه حاکمان ضد انسانی در ایران بخیابانها آمده بودند، با حملات خونین به رگبار بستند و صحنه های شنیع و خونین و غیر انسانی سی خرداد شصت را این بار در وحشت از سرنگونی نظام پوسیده اسلامی به نمایش گذاشتند. اما اینبار در آبان و دی ماه مردم مرعوب نشدند، موقتا عقب نشینی کردند، و سرنوشتشان را به  دوره انتظار و سکون نسپردند. اینبار و در ادامه اعتراضات آبان و دی ماه نود و هشت اعتراضات توده ای و کوبنده را ادامه داده اند.  اعتراض به سرکوب و تعرض به ج.ا با شعار نابود باد حکومت اسلامی و نه به حکومت اعدام و حمایت از آزادی زندانیان و زندانیان سیاسی همواره عرصه ای پیگیر و خیابانی برای مردم در ایران و نیرهای سرنگونی طلب است.

 

امسال در شرایطی به استقبال روز جهانی در حمایت از زندانیان سیاسی میرویم که جهان درگیر مبارزه با شیوع ویروس کرونا است. زندانهای ج.ا بدلیل حضور جمعیت وسیعی از زندانیان، نا امن ترین مکان شیوع ویروس کرونا است. در زندانها برای مقابله با سهل انگاری ج.ا و برای نجات از تلف شدن و رهایی از دست ویروس مرگبار کرونا، زندانیان دست بقیام و شورش زده اند. زندانها همواره محل اعتراض و مبارزه علیه سرکوب و احکام ضد انسانی و محکومیت های طولانی مدت  توسط زندانیان سیاسی بوده است.

 

در کردستان حمایت از زندانیان سیاسی و مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی همواره موضوع اعتراض مردم بوده است.

در دهمین سالگرد برگزاری حمایت از زندانیان سیاسی مردم کردستان را فرا میخوانیم با تهیه ویدئوهای صوتی و تصویری حمایت خود را از زندانیان سیاسی اعلام کنند.

ما از فراخوان کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی حمایت میکنیم.

 

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

٢٠خرداد ١٣٩٩

٩ ژوئن ٢٠٢٠

.................................

 

فراخوان  کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی

« کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی از شما دعوت میکند تا در کنفرانسی به مناسبت بیست ژوئن که امسال برابر است با ۳۱ خرداد که بخاطر شرایط ویژه امروز و ویروس کرونا، به شکل آنلاین برگزار میشود شرکت کنید. این برنامه، شنبه بیست ژوئن ۲۰۲۰ برابر با سی و یکم خرداد، بصورت لایو از مدیای اجتماعی کمیته پخش خواهد شد.

ما از شما مردم شریف، آزادیخواه، انساندوست، خانواده زندانیان سیاسی، خانواده و فعالین جنبش دادخواهی، اتحادیه ها، تشکلات و فعالین حقوق زنان، دانشجویان، معلمان، بازنشستگان، کارگران، نویسندگان، وکلا، هنرمندان، ژورنالیستها، ورزشکاران، سازمانهای مدافع آزادی بیان و زندانی سیاسی، فعالین سیاسی و احزاب سیاسی دعوت میکنیم تا در این کنفرانس شرکت کنید و همچنین با ابتکارات خود و یا تشکلتان مراسم‌هائی در این روز برگزاری کنید .»

٢٠خرداد ١٣٩٩

٩ ژوئن ٢٠٢٠

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com