اعتراض شدید ده تشکل کارگری به شلاق زدن رسول طالب مقدم

حزب كمونيست كارگرى ايران
June 08, 2020

اعتراض شدید ده تشکل کارگری به شلاق زدن رسول طالب مقدم

شلاق ممنوع

 

ده تشکل و گروه کارگری به اسامی اتحاد بازنشستگان ایران، انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه، بازنشستگان سندیکای بافنده سوزنی، بازنشستگان سندیکای فلزکار مکانیک، سندیکای فلزکار مکانیک، سندیکای نقاشان البرز  شورای بازنشستگان ایران، کمیته پیگیری ایجاد تشکل‌های کارگری، گروهی از فعالین کارگری سقز، گروهی از فعالین لغو کار کودکان طی بیانیه ای اجرای حکم شنیع شلاق در مورد رسول طالب مقدم از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر ٩٨، و اعمال فشار بر زندانیان سیاسی را محکوم کردند.  در بخشی از این بیانیه چنین آمده است:" ما با قدرت خود طالب مقدم را آزاد کردیم و از اینجهت بر قدرت طبقاتی خود می بالیم. اما اجازه نمیدهیم که آزادی طالب مقدم بر روی عمل وحشیانه مقامات قضایی در قبال این فعال کارگری که بر پیکرش شلاق وارد آوردند، سایه بیندازد. شلاق بر بدن رسول طالب مقدم شلاق بر پیکر طبقه کارگر و جامعه ایست که حاضر به قبول فقر و بندگی نیست. ما انزجار خود را در برابر این اقدام وحشیانه اعلام میکنیم. شلاق باید ممنوع شود.".  کارگران در این بیانیه با اعلام همبستگی خود با رسول طالب مقدم بر گرامیداشت روز جهانی کارگر بعنوان حق مسلم کارگران و کل جامعه تاکید گذاشتند.  در این بیانیه اعمال فشار بر روی زندانیان سیاسی از جمله  آتنا دائمی، گلرخ ایرایی، سهیل عربی، مهدی فراحی شاندیز، جعفر عظیم زاده، محمد جعفری، اسماعیل عبدی محکوم گردیده و بر اعتراض متحدانه نسبت به این اعمال فشارها تاکید شده است.

 

در بخش پایانی این بیانیه چنین آمده است:"باید با سراسری نمودن مبارزات علیه فقر، بیکاری، بازداشت و زندانی نمودن فعالین سیاسی، قدرت توده ای خود را به میدان آوریم تا دستگاههای سرکوبگر بیش از این توان سرکوب و زندان و کشیدن شلاق بر پیکر انسانهای حق طلب را نداشته باشند.".

 

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

١٨ خرداد ۱۳۹۹، ٧ ژوئن ۲۰۲۰


اعتراضات پرستاران و چند خبر دیگر اعتراضی کارگری 

 

- روز شنبه ١٧ خرداد، جمعی از پرستاران شرکتی تبریزدرادامه اعتراضات  دامنه دارشان بخاطر عدم تبدیل استخدام خود در کار وسطح نازل حقوقهایشان در مقابل استانداری  آذربایجان شرقی تجمع کردند. به گفته این پرستاران حقوق آنها حتی کمتر از حداقل دستمزد چند بار زیر خط فقر شورایعالی کار است و در فروردین ماه هر کدام از آنها فقط یک میلیون و ٧٠٠ هزار تومان مزد دریافت کردند. اکثر این پرستاران با  مدارک تحصیلی  لیسانس و فوق لیسانس به صورت پیمانی کار میکنند. 

 

- روز شنبه ١٧ خرداد، پرستاران اورژانس در ادامه اعتراضاتشان به خاطر عدم اجرای قانون ارتقای بهره‌وری وشرایط سخت کاری و ساعت طولانی کارشان، تجمع و اعتراض کردند. به گفته این پرستاران ۱۰ سال از زمان تصویب این قانون میگذرد و زیر فشار اعتراضات پرستاران یکسال قبل "دیوان عدالت اداری" رای به شمولیت این قانون برای پرسنل درمانی شاغل در اورژانس را داد. اما علیرغم این هنوز با مقاومت دستگاه‌های اجرایی همراه بوده است.


- روز ١٨ خرداد جمعی از معلمان نهضت سوادآموزی با خواست استخدام در آموزش و پرورش و حذف آزمون استخدامی مقابل مجلس تجمع کردند.

 

- روز ١٧ خرداد جمعی از کارگران اخراج شده بخش تعمیرات مجتمع کشت و صنعت هفت تپه، در مقابل دفتر مدیریت این مجتمع تجمع کرده و خواستار بازگشت به کار خود شدند. بنا بر خبر همزمان با فصل بهره برداری قرارداد این کارگران از صبح روز شنبه چهارم خرداد فسخ شده است. کارگران اخراجی هرکدام ٢ تا ٣ سال سابقه کار دارند و تعداد آنها به ٧٠ نفر میرسد و به عنوان کارگر ماهر فنی، جوشکار و تعمیر کار در بخش تعمیرات به کار اشتغال داشته اند. این در حالیست که بنا بر قوانین خود حکومت کارهایی که طبیعت آنها جنبه مستمر دارد، در صورتی که مدت آنها در قرارداد محدود نشود، دائمی تلقی شده و کارفرما حق اخراج این کارگران را ندارد. خواست این کارگران بازگشت فوری به سر کاراست.

 

- بنا برگزارشات منتشر شده اعتراضات کارگران پیمانکاری شرکت نفت فلات قاره – خارک به خاطر عدم پرداخت حقوق اردیبهشت ماه و دو ماه حق بیمه که باعث عدم تمدید دفترچه های بیمه و استفاده از همان حداقل امکانات برای آنان شده است،  همچنان ادامه دارد . این کارگران در روزهای قبل نیز تجمعاتی داشتند و اعتراض آنان  به سطح نازل دستمزدها، تعویق پرداخت دستمزدها و حق بیمه  و قرار دادهای موقت پیمانی است.  شمار این کارگران صد نفر است و طرف قرارداد با یک شرکت پیمانکاری هستند.

 

- روز ١٧ خرداد جمعی از قصابان شهر ایذه در اعتراض به تعطیلی کشتارگاه ایذه و بیکاری و نداشتن درآمد مقابل درب شهرداری تجمع کردند. بدنبال شیوع کرونا بسیار از مشاغل تعطیل و کارکنان آن از کار بیکار شده و هیچگونه درآمد و تامینی ندارند. دولت موظف است معیشت همه شهروندان را با پرداخت مقرری ماهانه کافی تامین نماید. بعلاوه درمان رایگان برای همه مردم، تحصیل رایگان برای همه کودکان و داشتن مسکن حق مسلم همه مردم است.

حزب کمونیست کارگری ایران

١٨ خرداد ۱۳۹۹، ٧ ژوئن ۲۰۲۰


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com