اعدام هدایت عبدالله پور را قویا محکوم میکنیم!

كميته مبارزه براى آزادى زندانيان سياسى در ايران
June 10, 2020

اعدام هدایت عبدالله پور را قویا محکوم میکنیم!

در آستانه روز جهانی حمایت از زندانی سیاسی در ایران یکصدا به اعدام هدایت عدالله پور و احکام اعدام اعتراض کنیم!

 

متاسفانه بامداد امروز چهارشنبه ،۲۱ خرداد ۱۳۹۹ زندانی سیاسی هدایت عبدالله پوراعدام شد.

 

در هفته های گذشته این زندانی سیاسی جهت اجرای حکم اعدام از زندان ارومیه به مکانی نامعلوم منتقل شده بود و امروز توسط جلادان جمهوری اسلامی به دارآویخته شد.

 

هدایت عبدالله پور در‌ بهمن ماه سال ۱۳۹۵ از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب ارومیه با اتهام “همکاری با احزاب مخالف رژیم" در جریان درگیری که در روستای «قره سقل» از توابع شهر اشنویه دستگیر شده بود، در تاریخ ۲۸ دیماه ۱۳۹۶ از سوی همین شعبه ( دادگاه انقلاب ارومیه) به اتهام «بغی» به اعدام محکوم شد. امروز #رحیم_یوسفی از پیرانشهر نیز با وجود دخالت  و اعتراض مردم برای لغو اعدام وی،  اعدام شد.

حکومت اسلامی اعتراضات هر روزه مردم را در کوچه و خیابان دیده است. مردم هنوز با شیوع کرونا دست و پنجه نرم میکنند اما هر روز در اعتراض به فقر و بی عدالتی به اعتراض دست میزنند. رژیم اسلامی خوب میداند مردم برای جمع کردن بساط رژیم گام خیز برداشته اند. اعتراضات امروز ادامه اعتراضات آبان ماه و دیماه با شعار " رهبر الدنگ ما" است. رژیم جایتکار زندان، شکنجه و اعدام خودش رابرای دوران پسا کرونائی آماده میکند. غافل از اینکه مردم  سالهاست و هر روزه یک نه بزرگ به اینها تحویل داده اند و امروز باشعار #نمیتوانم_در_ایران_نفس_بکشم به خیابان آمده اند.

 

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی ضمن همدردی عمیق با خانواده زندانی سیاسی هدایت عبدالله پور و همه انسان‌های آزادیخواه که در این مدت برای نجات و آزادی این زندانی سیاسی تلاش و مبارزه کردند از همه مردم شریف، آزادیخواه، انساندوست و فعالین علیه اعدام میخواهد در آستانه روز جهانی حمایت از زندانیان سیاسی در ایران یکصدا به اعدام هدایت عبدالله پور و احکام جنایتکارانه زندان، پرونده سازی علیه فعالین و اعدام اعتراض کنند

 

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران

 ۲۱ خرداد ۱۳۹۹/ ۱۰ ژوئن ۲۰۲۰



 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com