واکنش حزب سوسیالیست هلند به اعدام زندانی سیاسی مصطفی سلیمی

كميته مبارزه براى آزادى زندانيان سياسى در ايران
April 24, 2020

🌍 اطلاعیه شماره ۱۸
با شیوع کرونا جان زندانیان در خطر است
#کرونا_زندان
#جان_زندانیان_در_خطر_است

واکنش حزب سوسیالیست هلند به اعدام زندانی سیاسی مصطفی سلیمی

 بدنبال تماس پریسا پوینده مسول کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی با سخنگوی حزب سوسیالیست هلند که یکی از احزاب در دولت هلند میباشد، معاون سخنگوی امور خارجه حزب سوسیالیست هلند اعدام مصطفی سلیمی را محکوم کرد. بدنبال اعدام مصطفی سلیمی، زندانی سیاسی که پس ازفرار  از زندان سقز، توسط اتحادیه میهنی به جمهوری اسلامی تحول داده شد. سه نهاد کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی، کمیته بین المللی علیه اعدام در ایران و کمیته اعدام در عراق نامه  اعتراضی به  نخست وزیر و وزیر داخله حکومت اقلیم کردستان نوشتند.
 
آقای یپ فون دورت  کارمند امور خارجه حزب سوسیالیست در پارلمان هلند در ایمیلی ضمن تشکر از ایمیل اعلام کرد"  خبر اعدام مصطفی سلیمی بسیار ناراحت کننده بود. اعدام مصطفی سلیمی روشن است که نباید رخ میداد.
حزب سوسیالیست قصد دارد حتما توجه پارلمان را به شرایط حقوق بشر در ایران و بویژه اعدام جلب کند. در زمانی که با کرونا روبرو هستیم دنبال فرصت مناسبی هستیم و حتما اینرا ادامه خواهیم داد".

ما از تمامی مدافعین آزادی زندانیان سیاسی و مخالفین اعدام دعوت میکنیم تا با فشار بین المللی مقابل صدور و اجرای اعدام را بگیریم.
ما از تمام مردم، اتحادیه های کارگری، سازمانهای و تشکلهای بشردوست و سیاسی، روزنامه نگاران، هنرمندان و تمامی مدافعین آزادی زندانیان سیاسی دعوت میکنیم  که حکومت اسلامی در ایران را برای آزادی فوری و بدون قید و شرط زندانیان  و حفظ جانشان تحت فشار بگذارند.

شما میتوانید از طرق زیر اقدام کرده در این کارزار از زندانیان و خانواده هایشان حمایت کنید :
- با استفاده از تلفنتان کلیپ کوتاه تصویری و یا صوتی تهیه کنید و خواستار آزادی زندانیان شوید. این ویدیو را در  اینستاگرام و فیسبوک و تویتر خود پخش کنید وجهت پخش وسیعتر برای ما نیز ارسال دارید
- اخبار زندانیان در شهرتان در ایران را برای ما ارسال و در اینستاگرام و فیسبوک و تویتر خود پخش کنید.  انتشار اخبار زندانیان فشار بیشتری روی رژیم گذاشته و کمک میکند تا زندانیان گمنام نمانند.
- در شهرهای مختلف جهان با  اعضای پارلمان، شخصیتهای آزادیخواه ، اتحادیه های کارگری و سازمانهای بشردوست تماس گرفته و از آنها بخواهید به رژیم اسلامی در ایران نامه ارسال کرده و خواستار حفظ جان زندانیان در مقابل ویروس کرونا و آزادی فوری و بدون قید و شرط زندانیان شوند.  
- در طوفانهای تویتری شرکت کرده و از این طریق به انعکاس صدای و وضعیت زندانیان کمک کنید
- اگر مایل به پیش بردن فعالیتهای بیشتری در این زمینه هستید با ما از طریق راههای ارتباطی ما تماس بگیرید.    

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاس
۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
۲۲ آپریل ۲۰۲۰


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com