اخبار و گزارشات کارگری ١٨ خرداد ماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
June 07, 2020

اخبار و گزارشات کارگری ١٨ خرداد ماه ١٣٩٩

- ادامه اعتراضات کارگران تصفیه خانه آب جاسک نسبت به عدم پرداخت 5ماه حقوق و 2سال سنوات با برپایی تجمعات مقابل شرکت آب وفاضلاب واداره کار شهرستان

- اعتراضات دامنه دار کارگران پالایشگاه دهم عسلویه نسبت به شرکت های پیمانکاری و تحمیل بی حقوقی مطلق

- ادامه سریال اعتراضات آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی کشور نسبت به عدم تبدیل وضعیت با تجمع مقابل مجلس

- حیدر قربانی دستگیر شد

- اجرای حکم قرون وسطایی شلاق بر پیکر کارگر حق طلب سید رسول طالب مقدم را محکوم می کنیم

- بازداشت هاجر سعیدی، توسط نیروهای امنیتی در سنندج

- اهالی خشمگین روستای برخوردار دلفان برای اعتراض به تاثیرات منفی وپرخطر فعالیت یک معدن شن وماسه دست به تجمع شبانه روز ی وبستن جاده نورآباد – نهاوند زدند

یورش نیروهای انتظامی به تجمع کنندگان وبازداشت تعدادی از معترضین

- تجمع اعتراضی اهالی روستا رزجرد استان قزوین نسبت به تخریب کوه‌ها و ساخت و ساز در منطقه پشت رزا و راه بند

- ادامه اعتراضات قصابان ایذه برای سومین روز متوالی

- خودکشی ومرگ یک کودک کار دیگر در کرمانشاه

- مرگ ومصدومیت شدید 2 کارگر معدن سلیس روستای دولت آباد شازند بر اثر سقوط نوار نقاله دستگاه سنگ‌شکن

*ادامه اعتراضات کارگران تصفیه خانه آب جاسک نسبت به عدم پرداخت 5ماه حقوق و 2سال سنوات با برپایی تجمعات مقابل شرکت آب وفاضلاب واداره کار شهرستان

روز شنبه 17 خرداد،کارگران تصفیه خانه آب جاسک درادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به عدم پرداخت حقوق ماهیانه ومطالبات دیگرمقابل شرکت آب وفاضلاب واداره کار شهرستان جاسک دراستان هرمزگان تجمعاتی برپاداشتند.

کارگران تصفیه خانه آب جاسک به خبرنگار رسانه ای گفتند: برای چندمین بار است برای دریافت حقوق چند ماهه خود شفاهی‌، کتبی‌، حضوری و تلفنی به مسئولان ریز ودرشت شهرستان و استانی پیگیری کرده اند اما همچنان این مشکل برطرف نشده است.

یکی از کارگران معترض در این خصوص گفت: شرکت دم از بی‌پولی می‌زنند و می گوید آبفا صورت وضعیت را به ما پرداخت نکرده است.

وی با بیان اینکه آبفا هم می گوید به شرکت پول و اوراق می دهیم اما شرکت زیر بار اوراق 3 ساله نمی روند، اضافه کرد کرد: حتی برای دریافت مطالبات خود دست به دامن اداره کار بودیم این اداره هم در جواب می گوید آبفا با شرکت قرار داد نداره دستمان به جایی بند نیست.

کارگر دیگری با انتقاد از وضعیت دریافت حقوق چند ماهه، گفت: مسئولان آب و فاضلاب هرمزگان به عنوان کارفرما برای یک لحظه هم که شده خود را به جای ما بگذارند.

وی ادامه داد: حتی از نگاه کردن به چهره زن و فرزندان خود خجالت می کشیم.

وی در پایان گفت:اگر حقوق کارگر را تا قبل از خشک شدن عرقش نمی پردازید، لااقل از شرمنده بودن قامت پدر خانواده در برابر زن و بچه های او، بیم داشته باشید.

*اعتراضات دامنه دار کارگران پالایشگاه دهم عسلویه نسبت به شرکت های پیمانکاری و تحمیل بی حقوقی مطلق

درادامه اعتراضات دامنه دار ماه های گذشته کارگران پالایشگاه دهم عسلویه نسبت به شرکت های پیمانکاری و تحمیل بی حقوقی مطلق،در هفته گذشته کارگران بخش‌های تعمیرات و نگهداری این پالایشگاه بازهم دست تجمعاتی درهمین رابطه برپاکردند.

برپایه گزارش رسانه ای شده بتاریخ 18 خرداد،بخش‌های تعمیرات و نگهداری پالایشگاه دهم عسلویه که اصطلاحاً به ان Utility و نگهداری می‌گویند، مانند باقی پالایشگاه‌های پارس جنوبی به یک شرکت پیمانکار واگذار شد؛ اوایل سال گذشته شرکت پیمکانکار عوض شد و شرکت جدیدی، ارائه این خدمات را از طریق مناقصه در اختیار گرفت و بیش از 200 کارگر ناگزیر شدند با این شرکت پیمانکارِ جدید قرارداد ببندند.

این کارگران در چند ماه پایانی سال گذشته و همچنین در سه ماهی که از سال جدید سپری شده، بارها دست به اعتراض زده‌اند؛ خواسته آنها به‌سامان شدن شرایط شغلی براساس قانون و عرف کاری عسلویه است؛ عرفی که حتی خوانشی تقلیل‌یافته و حداقلی از آن نصیب کارگران پیمانکاری نمی‌شود!

برای نمونه در هفته‌های گذشته، جمعی از نیروهای بهره‌بردار این پالایشگاه که همگی کارگران فنی و متخصص هستند و در یک ساختار روابط کار عادلانه و قانونمند، طبعاً باید بالاترین اشل‌های دستمزدی به آنها تعلق بگیرد، دست به تجمع اعتراضی زدند.

اعتراض صورت گرفته در هفته‌های گذشته، تنها تجمع اعتراضی نیروهای بهره‌بردار فاز 19نبود؛ قبل از آن هم بارها دست به اعتراض زده بودند؛ آنها که هر سال یا هر دو سال، با یک کارفرمای جدید طرف هستند، در صورت ثابت ماندن اشتغال‌شان در پالایشگاه، به تدریج دچار فرسودگی در مطالبه‌گری می‌شوند: در این کارگاه، مدام کارفرما عوض می‌شود؛ طرف حساب ما به راستی کیست؟

اما آنچه این کارگران پیمانکار را از شروع سال جدید به شدت آزار می‌دهد، تنظیم نشدن قراردادهای جدید است؛ این کارگران به علت اینکه کارفرما علیرغم گذشت نزدیک به سه ماه از سال جدید، قراردادهای کار را تنظیم نکرده، همچنان با دستمزد سال 98کار می‌کنند و افزایش حقوق سال جدید برای آنها اعمال نمی‌شود!

کارگران پیمانکاری فاز 19در روزهای گذشته، جلسه‌ای با حضور شرکت پیمانکار و نمایندگان کارفرمای مادر داشتند که در آن، عمده خواسته‌ها و دغدغه‌های خود را مطرح کردند: پرداخت به موقع دستمزدها، برخورداری از افزایش دستمزد سالیانه، برخورداری از قرارداد شغلی و داشتن یک نسخه از آن، برقراری سیستم 14-14برای کارگران پیمانکاری در شرایط کرونا تا بتوانند حداقل دو هفته در هر ماه را بدون ترس از واگیر و بیماری، کنار خانواده‌های خود بمانند، بهبود وضعیت کمپ و غذا، مطالبه کلیه رفاهیات براساس عرف منطقه مانند کمک هزینه غذا، کمک هزینه سفر، عیدی اعیاد مذهبی و ... و پرداخت مطالبات مزدی معوق مانند پاداش اورهال قبلی که هنوز به کارگران پیمانکاری پرداخت نشده است.

در مقابل کارفرمایان نیز وعده‌هایی به کارگران دادند؛ در بحث قرارداد و دستمزد، حق را به کارگران دادند و قول دادند قراردادهای جدید با آیتم‌های افزایش یافته مزدی به زودی تنظیم و برای امضا به کارگران داده شود؛ وعده دادند که معوقات مزدی به زودی پرداخت می‌شود؛ در ارتباط با پرداخت رفاهیات، موضوع را به تهران ارجاع دادند تا مشخص شود کدامیک از مولفه‌های رفاهیات به کارگران پیمانکاری تعلق می‌گیرد.

*ادامه سریال اعتراضات آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی کشور نسبت به عدم تبدیل وضعیت با تجمع مقابل مجلس

باری دیگر آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی کشورراهی پایتخت شدند تابرپایی تجمعی دیگرمقابل مجلس درروز یکشنبه 18 خرداد،صدای اعتراضشان را نسبت به عدم تبدیل وضعیت منعکس کنند.

تجمع کنندگان خواهان لغو آزمون جذب استخدامی دانشگاه فرهنگیان شدند.

 

تجمع‌کنندگان با یادآوری اینکه پیشتر آنها تجمعات مشابهی را در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی و سایر نهادهای مرتبط برپا کرده‌اند،به خبرنگار رسانه ای گفتند: آن زمان تعدادی از نمایندگان مجلس و مدیران نهادهای بخش دولتی قول پیگیری مطالباتمان را دادند که پس از گذشت چندین سال این وعده‌ها هنوز عملی نشده است.

یکی از حاضران در تجمع امروز با بیان اینکه خواستار لغو آزمون جذب استخدامی دانشگاه فرهنگیان هستیم،  افزود: از سال گذشته از ما خواسته شده برای ادامه همکاری در آزمون دانشگاه فرهنگیان شرکت کنیم و در صورت عدم قبولی باید به همکاری خود با آموزش و پروزش خاتمه دهیم.

این آموزشیار نهضت سوادآموزی با بیان اینکه باید تبعیض میان آنها و گروه‌های دیگری همانند سربازمعلمان، مربیان پیش‌دبستانی‌ها و همکاران خریدخدمتی برچیده شود، افزود: این آزمون برای گروه‌های بالا حذف شده است.

وی با بیان اینکه بارها مشکلات و مطالباتمان را به نمایندگان مجلس و سایر مسئولان انتقال داده‌ایم اما به نتیجه نرسیده‌ایم، در تشریح مشکلات خود و همکارانش گفت: برخی از ما سالهاست (حدودا 10سال) به کار تدریس اشتغال داریم. همچنین تعدادی از آموزشیاران به‌صورت حق‌التدریسی در مدارس مشغول به کار هستند، با این حال از سال گذشته از ما خواسته شد برای ادامه همکاری در آزمون دانشگاه فرهنگیان شرکت کنیم.

این آموزشیار نهضت سوادآموزی با تاکید بر اینکه ما خواستار برچیده شدن آزمون و ورود به دانشگاه فرهنگیان هستیم، ادامه داد: آموزش وپررش نباید درباره آموزش‌دهندگان خود تبعیض روا بدارد؛ آموزش‌دهندگان نهضت سالها با کمترین دستمزد در مناطق دورافتاده و روستایی کشور کار کرده‌اند و استحقاق توجه بیشتر را دارند.

یدر قربانی دستگیر شد

امروز ۱۸ خرداد حیدر قربانی کارگر ساختمانی و از اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران توسط نیروهای لباس شخصی دستگیر شد. صبح امروز چند تن از نیروهای لباس شخصی به اجبار وارد منزل حیدر قربانی شده اند و ضمن تفتیش کامل منزل که با ایجاد فضای رعب و وحشت برای خانواده و فیلمبرداری از داخل منزل همراه بوده است اقدام به دستگیری حیدر قربانی نموده اند. لازم به ذکر است که گوشی های تلفن وی و همسر و دخترش به همراه لبتاپ و تبلت ایشان نیز توسط مأمورین ضبط شده است.

نیروهای امنیتی همواره به فعالین صنفی و کارگری بخصوص اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران تعرض کرده و ضمن دستگیری های غیرقانونی، با همکاری سیستم قضایی و با توسل به حربه ضدکارگری امنیتی خواندن فعالیتهای صنفی اقدام به صدور احکام حبس و زندان مینمایند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران این اقدام نهادهای امنیتی در دستگیری حیدر قربانی را قویاً محکوم مینماید و ضمن ابراز انزجار از تعرض به اعضای خویش خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط حیدر قربانی است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- هجدهم خرداد نود و نه

 *اجرای حکم قرون وسطایی شلاق بر پیکر کارگر حق طلب سید رسول طالب مقدم را محکوم می کنیم

پیرو گزارش آزادی آقای طالب مقدم به آگاهی عموم می رساند؛  در روز شنبه ۱۷ خرداد شعبه یک اجرای احکام اوین به طالب‌مقدم اعلام نموده است،  حکم ایشان تماما لغو شده است. اما مشخص نیست با وجود لغو حکم، چرا حکم شلاق اجراء و ۷۴ ضربه شلاق بر پیکر ایشان زده و برای یک روز زندانی شده است.

 سندیکا مسئولان قضایی را مسئول صدور حکم شلاق و اجراء آن برای این کارگر شریف و زحمتکش می‌داند و خواستار پاسخگویی صریح و شفاف از سوی آنان می‌باشد. شایان ذکر است لغو حکم هنوز کتبا به طالب مقدم ابلاغ نشده است اما با توجه به اینکه یک روز پس از زندانی شدن ایشان، وثیقه گذار وثیقه‌اش را پس گرفته است، اما آزادی صورت گرفته بدون وثیقه می‌باشد.

آقای طالب مقدم از اعضای فعال سندیکا می‌باشد و در تجمع اعتراضی روز جهانی کارگر به همراه بیش از چهل تن از شرکت کنندگان در تجمع  بازداشت و پس از ۱۱ روز بازداشت موقت با وثیقه ۲۸۰ میلیونی موقتا آزاد  و در دادگاه بدوی حکم دو سال زندان، دو سال تبعید و ۷۴ ضربه شلاق و منع استفاده از وسایل مخابراتی هوشمند از قبیل تلفن همراه هوشمند و منع از عضویت در احزاب، گروه ها و دستجات سیاسی و اجتماعی به مدت دو سال محکوم شد و این حکم عینا در دادگاه تجدید نظر تائید و برای اجرا، به شعبه یک اجرای احکام دادسرای زندان اوین ارسال گردید.

  ایشان بعد از احضارهای مکرر تلفنی و تهدید به توقیف  وثیقه، روز دوشنبه دوازدهم خرداد به اجرای احکام مراجعه کرد. متاسفانه ابتدا حکم ظالمانه شلاق بر پیکرش بیشرمانه اجراء شد و به زندان تهران بزرگ منتقل و بعد از یک روز حبس، روز سه‌شنبه سیزدهم خرداد از زندان آزاد گردید.

 لازم به ذکر است علاوه بر ایشان، دیگر عضو سندیکا آقای حسن سعیدی که در تجمع روز جهانی کارگر ۸۸ بازداشت شده بود، حکم پنج سال زندان و دو سال ممنوعیت از فعالیت های اجتماعی صادر  و با وثیقه ۳۳۰ میلیون تومانی موقتا آزاد می باشد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه ضمن خشنودی از لغو حکم طالب‌مقدم اعلام می‌کند، از آنجا که فعالیت‌های ایشان در ارتباط با احقاق حقوق کارگران بوده است لذا جرمی مرتکب نشده و فعالیت های وی در چهارچوب مقاوله نامه های مصوب سازمان جهانی کار می باشد و از نظر عموم جامعه نیز  فعالیت های ایشان شایسته تقدیر است. بنابراین از ابتدا نباید چنین حکمی صادر می‌شد ولی متاسفانه با زیر پا گذاشتن حق قانونی وی در مورد انجام فعالیت‌های سندیکایی این حکم ظالمانه صادر و با وجود اینکه حکم صادر در زمان اجراء بنا به ملاحظات گفته شده لغو شده بود، با این‌ وجود  ۷۴ ضربه شلاق به این کارگر حق طلب زده شد. سندیکا شکایت خود در این باره را از طریق اتحادیه‌های بین‌المللی کارگری در سازمان جهانی کار پیگیری خواهد کرد.

 سندیکا هرگونه تعقیب و مراقبت پلیسی _ امنیتی _ قضایی برای فعالان سندیکایی، کارگری، حامیان حقوق کارگران، فعالان صنفی معلمان را محکوم می‌کند و خواهان لغو تمامی احکام صادره در این مورد و همچنین آزادی افرادی که احکامشان اجرا و در زندان هستند می باشد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۱۸ خرداد ۹۹

*بازداشت هاجر سعیدی، توسط نیروهای امنیتی در سنندج

روز یکشنبه ۱۸ خردادماه ۱۳۹۹، هاجر سعیدی، شهروند ساکن شهرستان سنندج توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

بر اساس این گزارش، بازداشت این شهروند بدون ارائه مجوز قضایی در منزل شخصی‌اش صورت گرفته است.

گفته می‌شود خانم سعیدی سال جاری در آستانه‌ی روز جهانی کارگر نیز احضار و مورد بازجویی قرار گرفته بود.

تا لحظه تنظیم این گزارش از محل نگهداری، نهاد بازداشت کننده و اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی در دست نیست.

لازم به ذکر است که پیشتر در شهریورماه ۱۳۹۷، در پی جان باختن شریف باجور و ۳ فعال محیط زیستی دیگر، هاجر سعیدی به همراه هفت تن دیگر در شهرستان سنندج به دنبال برگزاری مراسم برای ‌آن‌‌ها، بازداشت و از بابت اتهام «اخلال در نظم» مورد تفهیم قرار گرفته بود.

هاجر سعیدی همان روز با تودیع قرار کفالت ۳۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.

*اهالی خشمگین روستای برخوردار دلفان برای اعتراض به تاثیرات منفی وپرخطر فعالیت یک معدن شن وماسه دست به تجمع شبانه روز ی وبستن جاده نورآباد – نهاوند زدند

یورش نیروهای انتظامی به تجمع کنندگان وبازداشت تعدادی از معترضین

ازصبح روز شنبه 17 خرداد،جمعی از اهالی روستای برخوردار بخش خاوه از توابع شهرستان دلفان دراستان لرستان برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به تاثیرات منفی  وپرخطرفعالیت یک معدن شن و ماسه در کوهپایه گرین واقع در 2کیلومتری روستای برخوردار دست به تجمع زدند.

به گفته یکی از اهالی روستای برخوردار فعالیت 11 ساله این معدن شن و ماسه  به دلیل انجام انفجارهای مهیب و تردد بیش از حد کامیون‌های آن در جاده روستا، مشکلاتی را برای اهالی این منطقه به وجود آورده است.

اهالی معترض روستای برخوردار درادامه تجمعشان مانع از تردد کامیون های معدن شدند و درادامه برای بنمایش گذاشتن خشمشان نسبت به بی تفاوتی مسئولین در ساعات پایانی شب  مسیر اصلی جاده نورآباد به نهاوند که در حاشیه روستای برخوردار قرار گرفته است را مسدود کردند.

نیروهای انتظامی به تجمع کنندگان یورش آوردند وتعدادی از اهالی روستای برخوردار را بازداشت کردند.

علیرغم اقدام نیروهای سرکوبگروبازگشایی جاده،اهالی روستا برای انعکاس صدای اعتراضشان وهمچنین برای آزادی بازداشت شدگان به تجمعشان تاصبح روز یکشنبه 18 خرداد ادامه دادند.

*تجمع اعتراضی اهالی روستا رزجرد استان قزوین نسبت به تخریب کوه‌ها و ساخت و ساز در منطقه پشت رزا و راه بند

روز شنبه 17 خرداد،جمعی از اهالی روستا رزجرد استان قزوین با تجمع وبرافراشتن دست نوشته های اعتراضشان را نسبت به تخریب کوه‌ها و ساخت و ساز در منطقه پشت رزا و راه بند بنمایش گذاشتند.

❇️  با تماس ها و پیگیری اهالی محترم با دو تن از اعضای #شورای_اسلامی روستا جهت تعیین تکلیف این مشکل بوجود آمده تشکیل جلسه شد.

*ادامه اعتراضات قصابان ایذه برای سومین روز متوالی

روزیکشنبه 18 خرداد برای سومین روزمتوالی،قصابان ایذه به اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی معیشتی بدنبال پلمب کشتارگاه این شهرستان ادامه دادند.

درهمین رابطه: تجمع اعتراضی قصابان ایذه نسبت به بلاتکلیفی معیشتی بدنبال پلمب کشتارگاه مقابل شهرداری

‌روزشنبه 17 خرداد،قصابان شهرایذه دراستان خوزستان دراعتراض به پلمب کشتارگاه دام مقابل شهرداری تجمع کردند.

یکی از قصابان حاضر درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت:حدود 10 روز است که کشتارگاه ایذه پلمب شده و ما هیچ درآمدی نداشته‌ایم؛ ادامه این وضعیت به معیشت قصابان ضربه می‌زند و افزایش قیمت گوشت را موجب می‌شود.

وی خواسته قصابان ایذه‌ای را بازگشایی کشتارگاه دام ایذه دانست و افزود: شهرداری در این سال‌ها با پول‌هایی که از پیمانکار کشتارگاه دریافت می‌کرده، می‌توانست کشتارگاه ایذه را سر و سامان بدهد اما این اتفاقی نیفتاد.

وی گفت: اکنون هم دیر نشده و می‌توان با صرف یک هزینه این کشتارگاه را احیا و یک درآمد ثابت نیز برای شهرداری ایذه بدست آورد.

این قصاب ادامه داد: قبلا یکی از قصابان را برای بهسازی کشتارگاه ایذه به فرمانداری و شهرداری معرفی کردیم؛ اگر شهرداری توانایی رفع ایرادات این ساختمان را ندارد این کار را به ما واگذار کنند تا با رفع نواقص آن مانند نصب سردخانه، نسبت به استفاده از آن اقدام کنیم.

*خودکشی ومرگ یک کودک کار دیگر در کرمانشاه

آرمین کودک کار 11ساله کرمانشاهی با گرفتن جان خود در کنار مادرش آرمید.

آرمین از کودکان کار تحت پوشش جمعیت امام علی بود.

روز یکشنبه 18 خرداد،یکی از دست اندرکاران این جمعیت به خبرنگار یک رسانه محلی گفت:خواهر کوچکش هنوز بهزیستی بود که مادر در اثر سرطان به بیمارستان افتاد و همانجا از دنیا رفت. خواهرش را به بهانه فوت مادر به خانه برگرداندند.پیش از عید وقتی مادربزرگ او را با خود به گدایی برده بود توسط بهزیستی به مراکز نگهداری منتقل شده اما  هرچقدر تلاش کردیم در بهزیستی نگهش دارند موفق نشدیم.

بهزیستی به بهانه اینکه اینها کولی هستند و سبک زندگیشان همینطور است گفتند:« کاری از دستمان بر نمی‌آید». گفته بودیم مواردی که ما هشدار می دهیم امنیت بچه ها در خطر است را جدی بگیرید. اما گویی این بار هم داستان حسین،کودک کاری که در اثر محیط نامناسب زندگی از دنیا رفت باید تکرار می شد.

پدرمعتاد، مادر فوت شده، گرسنگی مداوم، کار مداوم کودکان، درگیرشدن کودکان با مصرف مواد مخدر،سابقه خودکشی در کودکان، محیط زندگی نامناسب، استفاده نزدیکان برای تکدی گری و… شواهد قطعی و کافی بود که به نابودی و تباهی کودکان در آینده نزدیک خبر می دهد.

بعد از فوت مادر، مدتها اعضای جمعیت به علت تعطیلی خانه ایرانی جعفرآباد به خاطر کرونا(محل برگزاری کلاس های آموزشی، هنری و حمایت از کودکان در معرض آسیب تحت حمایت جمعیت)، هر روز با غذای گرم به خانه آرمین می رفتند و شهادت می دادند که حتی قاشقی برای خوردن غذا در آن خانه نیست که امیدی به طبخ غذا در آنجا باشد.

کارتا کی؟ تا کجا؟ در حالی که جای این کودکان بی پناه تنها در پناهگاه امنی بود که باید در آن خبری از این رنج ها نباشد. بارها به مددکار و مسئولین اورژانس شرایط حاد این کودکان گزارش شده بود اما فایده ای نداشت.

آرمین با مادربزرگ دعوایش می شود و به گفته خواهر کوچکش  یک ورق قرص می خورد تا از رنج این دنیا رها شود. آرمین را به بیمارستان می برند. تلاش ها نتیجه نمی دهد.   قصه آرمین همانجا روی تخت بیمارستان خمینی شهر کرمانشاه  به پایان می رسد.

شناسنامه آرمین برای تحویل جسم سردش لازم است. شناسنامه هنوز در بیمارستان امام رضا  در گرو پرداخت بدهی بستریزمان مرگ مادر است.

پس از سه روز تعطیلی،شنبه 17 خرداد دنبال شناسنامه می روند.می گویند شناسنامه گم شده است. تا به بیمارستان محل فوت آرمین می رسند، بخش اداری اینجا هم تعطیل شده است و کار تحویل جسم بی جان این کودک معصوم به امروزیکشنبه 18 خرداد موکول می شود.

و اینگونه بود که آرمین هم به حسین، به سارینا، به رویا و به رومینا…پیوست.

چه کسی مسئول زندگی تباه شده این کودکان است؟

سرنوشت خواهر و برادر کوچک آرمین چه می شود؟

چه کسی مسئول جان آرمین های بی پناه شهر است؟

*مرگ ومصدومیت شدید 2 کارگر معدن سلیس روستای دولت آباد شازند بر اثر سقوط نوار نقاله دستگاه سنگ‌شکن

شنبه شب(17 خرداد)،یک کارگر 32 حین کار در معدن سلیس روستای دولت آباد شازند دراستان مرکزی بر اثر سقوط نوار نقاله دستگاه سنگ‌شکن در دم جان باخت وهمکار 40 ساله اش دراین حادثه دچار مصدومیت شدید شد وبه بیمارستان انتقال یافت.

akhbarkargari2468@gmail.com

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com