اخبار و گزارشات کارگری ١٦ و١٧ خرداد ماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
June 07, 2020

اخبار و گزارشات کارگری ١٦ و١٧ خرداد ماه ١٣٩٩

- تشکلها و گروه های فعالین کارگری :

به اجرای حکم شنیع شلاق در مورد رسول طالب مقدم و اعمال فشار بر زندانیان سیاسی وسیعا اعتراض کنیم

- ادامه تجمعات کارگران اخراجی بخش صنعت وتعمیرونگهداری مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه برای بازگشت بکارمقابل ساختمان مدیریت شرکت

- تجمع اعتراضی پرستاران شرکتی تبریز نسبت به عدم تبدیل وضعیت وسطح نازل حقوق مقابل استانداری  آذربایجان شرقی

- اعتراض پرستاران اورژانس نسبت به عدم اجرای قانون ارتقای بهره‌وری وشرایط سخت کاری

- ادامه کنش های معلمان غیرانتفاعی (معلمان آزاد)نسبت به بلاتکلیفی استخدامی وسطح ناچیز حقوق علیرغم بی تفاوتی مسئولان ذیربط

- اعتراض کارگران پیمانکاری شرکت نفت فلات قاره - خارگ نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق وحق بیمه

- باز انتشار دو یادداشت در رابطه با رسانه ای شدن دوباره خبر عدم تبدیل وضعیت وعقد قرار دائم کارگران پست های فشار قوی برق:

1- توافقنامه یا ایجاد چند دستگی بین کارگران وجلوگیری از اعتراضات کارگران پست های فشار قوی ونگهبانان برق در راه احقاق حقوق برحقشان؟

2- سردواندن کارگران پست های فشار قوی برق ونقش «شورای هماهنگی اپراتورهای پستهای فشار قوی برق»

- اعتراض سربازان پادگان ها نسبت به سطح نازل حقوقشان

-

- غرق شدن یک کارگر در استخر باغی درجهرم

- مرگ ومفقودالاثر شدن 3 کارگر در حادثه غرق شدن شناور باری  بهبهان در آب‌های عراق

- مرگ ومصدومیت 8 مهاجر افغانستانی در حادثه آتش سوزی ماشین حاملشان درپی شلیک نیروهای انتظامی

- مرگ ومصدومیت شدید 2 کارگر درحادثه ریزش دیوار میدان هروی تهران

*تشکلها و گروه های فعالین کارگری :

به اجرای حکم شنیع شلاق در مورد رسول طالب مقدم و اعمال فشار بر زندانیان سیاسی وسیعا اعتراض کنیم

اجرای حکم ٧٤ ضربه شلاق برای رسول طالب مقدم از اعضای سندیکای شرکت واحد و از بازداشت شدگان روز جهانی کارگری یک خط قرمز برای ما کارگران و توده مردم محروم و معترض است. در برابر این گستاخی و  اجرای چنین احکام وحشیانه متعلق به دوران بربریت ساکت نخواهیم نشست و صدای اعتراضمان را بلند خواهیم کرد.

رسول طالب مقدم در  روز ١٢ در پی فشارهایی که به وی و به وثیقه گذارش وارد شده و برای اجرای حکم دوسال حبس احضار شده بود، به زندان اوین مراجعه کرد و همانروز حکم شنیع ٧٤ ضربه شلاق را برای او اجرا کردند و سپس روانه زندانش نمودند. اما دستگاه سرکوب بیش از یک روز در برابر فشار اعتراضات کارگری و توده ای توان نگهداشتن طالب مقدم در زندان را نداشت و در هراس از وسیعتر شدن اعتراضات در سطح جامعه، آزادش کردند.

ما با قدرت خود طالب مقدم را آزاد کردیم و از اینجهت بر قدرت طبقاتی خود می بالیم. اما اجازه نمیدهیم که آزادی طالب مقدم بر روی عمل وحشیانه مقامات قضایی در قبال این فعال کارگری که بر پیکرش شلاق وارد آوردند، سایه بیندازد. شلاق بر بدن رسول طالب مقدم شلاق بر پیکر طبقه کارگر و جامعه ایست که حاضر به قبول فقر و بندگی نیست. ما انزجار خود را در برابر این اقدام وحشیانه اعلام میکنیم. شلاق باید ممنوع شود.

رسول طالب مقدم بخاطر شرکت در مراسم روز جهانی کارگر  حکم زندان و شلاق گرفته بود. ما با اعلام حمایت و همبستگی مان از او  گرامیداشت روز جهانی کارگر را ارج میگذاریم و آنرا حق مسلم کارگران و کل جامعه میدانیم.

ما همچنین اعلام میکنیم که دیگر اجازه نمیدهیم که با امنیتی کردن مبارزات به حقمان برایمان پرونده سازی کنند و احکام زندان صادر نمایند.

  آتنا دائمی، گلرخ ایرایی، سهیل عربی، مهدی فراحی شاندیز، جعفر عظیم زاده و محمد جعفری، اسماعیل عبدی و....  زندانیان سیاسی هستند که مدام تحت فشار دستگاههای امنیتی، قضایی و زندانبانان می باشند. با آزادی آنان مخالفت می شود و حتی به خاطر اعتراضاتشان از داخل زندان پرونده های قضایی تشکیل می دهند. باید متحدانه نسبت به این اعمال فشارها اعتراض کرد.

دستگاه قضایی که یکی از بازوان سرکوب و اعمال فشار بر فعالین کارگری و اجتماعی است، در کنار دستگاه امنیتی نهایت فشار ضد انسانی خود را به کار گرفته اند تا کارگران و کل مردم به تنگ آمده جامعه را از مبارزه و ادامه اعتراضات گسترده نسبت به شرایط ضد انسانی تحمیل شده توسط دولت و حکومت برحذر دارند.

اما شدت نفرت و انزجار توده ای، امروز به حدی است که توان عملی کردن چنین اعمالی را از سرکوبگران تا حد زیادی سلب نموده است.

لغو احکام سنگین کارگران و فعالین مرتبط با پرونده هفت تپه تحت عنوان عفو، نمونه برجسته عقب نشینی دولت و حکومت در برابر مبارزات قدرتمند طبقه کارگر است.

دولت و حکومت به راحتی حاضر به دست برداشتن از سرکوب و اعمال فشار بر فعالین و معترضین جامعه نیستند و در عین حال نمودهایی از ناتوانیشان در اعمال سرکوب نیز مدام از خود بروز می دهند. به همین خاطر است که دچار تناقض در برخورد با فعالین جنبش های اعتراضی شده اند. از طرفی احکام زندان برخی فعالین را لغو می کنند و از طرفی دیگر بر فشارهای خود بر دیگر فعالین می افزایند! این دوگانگی در برخورد حاکمیت، حاصل مبارزات و اعتراضات ما کارگران، معلمان، بازنشستگان، پرستاران، بیکاران، زنان و جوانان است.

باید با سراسری نمودن مبارزات علیه فقر، بیکاری، بازداشت و زندانی نمودن فعالین سیاسی، قدرت توده ای خود را به میدان آوریم تا که دستگاههای سرکوبگر بیش از این توان سرکوب و زندان و کشیدن شلاق بر پیکر انسانهای حق طلب را نداشته باشند.

1-اتحاد بازنشستگان ایران

2-انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه

3-بازنشستگان  سندیکای بافنده سوزنی

4-بازنشستگان سندیکای فلزکار مکانیک

5-سندیکای فلزکار مکانیک

6-سندیکای نقاشان البرز

7-شورای بازنشستگان ایران

8-کمیته پیگیری ایجاد تشکل‌های کارگری

9-گروهی از فعالین کارگری سقز

10-گروهی از فعالین لغو کار کودکان

17/3/1399

*ادامه تجمعات کارگران اخراجی بخش صنعت وتعمیرونگهداری مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه برای بازگشت بکارمقابل ساختمان مدیریت شرکت

روز شنبه 17 خرداد برای دومین بار در ماه جاری، کارگران اخراجی بخش صنعت وتعمیرو نگهداری مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به بیکاری دست به تجمع مقابل ساختمان مدیریت شرکت زدند وخواهان بازگشت بکارشدند.

کارگران حاضر درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفتند:از اول خرداد ماه 99، قرارداد شغلی همه آنها که تعدادشان به حدود 70 نفر می‌رسد، با سوابق 2 تا سه سال همزمان با فصل بهره برداری، فسخ شده است.

آنها افزودند: کار هر یک از ما به عنوان یک کارگر ماهر فنی، جوشکار و تعمیرکار از آن جهت حائز اهمیت است که  واحد تعمیرات کارخانه نیشکر هفت تپه به کار و تخصص ما کارگران فنی برای انجام تعمیر ماشین‌آلات و تجهیزات کارخانه نیازمند است.

یکی از کارگران این واحد صنعتی  وکشاورزی با بیان اینکه در بین کارگران بیکار شده، چندین کارگر با تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز وجود دارند،اضافه کرد: همکارانی که بیکار شده‌اند چون بین 2 تا 3 سال سابقه کار مستمر دارند و طبق قانون کاردر کارهایی که طبیعت آنها جنبه مستمر دارد، در صورتی که مدتی در قرارداد ذکر نشود، قرارداد کار آنها دائمی تلقی شده وکارفرما حق اخراج آنها را ندارد.

او در ادامه درباره وضعیت همکارانش بعد از اخراج از کار می‌گوید: این نگرانی وجود دارد که به دلیل شرایط سنی هیچ کاری برای همکارانم پیدا نشود و با ادامه این وضعیت نمی توانیم برای مدت زیادی با این شرایط زندگی کنیم.

قابل یاد آوری است که روز پنج شنبه اول خرداد هم این کارگران مقابل ساختمان مدیریت شرکت تجمع اعتراضی برپا کرده بودند.

*تجمع اعتراضی پرستاران شرکتی تبریز نسبت به عدم تبدیل وضعیت وسطح نازل حقوق مقابل استانداری  آذربایجان شرقی

روز شنبه 17 خرداد،جمعی از پرستاران شرکتی تبریزدرادامه کنش های دامنه دارشان نسبت به عدم تبدیل وضعیت وسطح نازل حقوق دست به تجمع مقابل استانداری  آذربایجان شرقی زدند.

یک کمک پرستار شرکتی حاضر درتجمع به خبرنگار رسانه ای محلی گفت: من جزو نیروهای شرکتی می باشم که به عنوان کمک پرستار مشغول هستم و حدود 4 سال سابقه کار دارم.

او افزود: حقوق هایمان طبق قانون کار نمی باشد و کمتر از قانون کار واریز می کنند در فروردین ماه هم یک میلیون و 700هزار تومان برایمان حقوق واریز کرده اند. اکثرا هم لیسانس و فوق لیسانس هستیم الان در اینجا به عنوان خدمه و کمکی کار می کنیم چون در هیچ جایی کار وجود ندارد در حق ما بیش از اندازه ظلم می شود نیروهایی که قراردادی و یا رسمی هستند حقوق هایشان دو یا سه برابر حقوق ما می باشد ما بیش تر از آنان کار می کنیم ولی یک سوم آنان حقوق می گیریم.

وی ادامه داد: هیچ کس هم به مشکلات ما نمی رسد دانشگاه تبدیل وضعیت نمی کند و می گوید بودجه ای نداریم و هر کجا می رویم ما را زیر پا له می کنند وقتی هم به شرکت اعتراض می کنیم، کار را از دستمان می گیرد و و کنار می گذارد و وقتی به آنان می گوییم حقوق و مزایای ما را حداقل قانون کار بدهید اصلا توجهی داده نمی شود.

این کمک پرستار که واقعا نگران زندگی روز مره است، می گوید: در فروردین ماه حدود 30 شیفت کار کرده ایم برای 30 شیفت کاری، نسبت به سال گذشته افزایش حقوق نداشتیم و حتی حقوق هایمان کاهش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: وقتی به دانشگاه علوم پزشکی هم اعتراض می کنیم می گویند ما شما را نمی شناسیم ما فقط شرکت را می شناسیم وقتی به شرکت هم اعتراض می کنیم می گوید شما حق اعتراض ندارید وقتی هم به اداره کار می رویم زود به شرکت زنگ می زنند که نیروهایتان برای اعتراض آمده است و می گویند اگر اعتراض کنید از کار بیرون می کنیم و حتی خودم را می خواستند بیرون کنند و گفتند شرایط این است اگر می خواهی بمان و اگر دوست نداری بیرون برو!

یکی از پرستاران هم که 7 سال سابقه کار دارد نیز گفت: 50درصد افزایش حقوق شامل پرستاران رسمی و پیمانی شده است و این افزایش شامل پرستاران شرکتی نمی باشد، در این روزهای سخت کرونایی که کار می کنیم در روحیه کادر پرستاران شرکتی خیلی تاثیر می گذارد.

وی افزود: نامه ای نوشته ایم تا مشکلات خود را به امام جمعه تبریز حاج آقای آل هاشم مطرح کنیم تا روحیه ای که وجود دارد بیش از این تضعیف نشود.

یک کمک پرستار شرکتی دیگر حاضر درتجمع گفت: ما هم به اندازه پرستاران رسمی این همه سختی را در این روزهای پر استرس تحمل می کنیم تا جامعه دچار مشکل نشود، ماهم سلامتی خودمان و خانواده مان را گذاشته ایم آمده ایم و دفاع می کنیم.

وی افزود: حقوق ما از پرستاران قرار دادی خیلی کم می باشد.اکثر ما متاهل هستیم و با این تورم هایی که وجود دارد نمی توانیم با این حقوق زندگی خود را بگذرانیم.

*اعتراض پرستاران اورژانس نسبت به عدم اجرای قانون ارتقای بهره‌وری وشرایط سخت کاری

 روز شنبه 17 خرداد،جمعی از پرستاران اورژانس از اعتراضات دامنه دارشان نسبت به عدم اجرای قانون ارتقای بهره‌وری وشرایط سخت کاری،خبردادند.

آنها ضمن اعتراض نسبت به عدم اجرای قانون ارتقای بهره‌وری و ساعات طولانی کار نسبت به دیگر پرسنل بالینی،به خبرنگار رسانه ای گفتند:برای ما نیروهای اورژانس برخلاف دیگر پرسنل بالینی قانون ارتقای بهره‌وری اجرا نشده است. این قانون یکی از مهم‌ترین قوانینی است که بعد از گذشت 10 سال از زمان تصویب آن و یک سال از صدور رای وحدت رویه دیوان عدالت اداری مبنی بر شمول این قانون برای پرسنل درمانی شاغل در اورژانس هنوز با مقاومت دستگاه‌های اجرایی همراه بوده است.

آنها افزودند:برخی از همکاران ما به صورت جداگانه شکایتی در دیوان عدالت اداری مطرح کرده و از این طریق به حق خود رسیده‌اند با این‌حال حتی در این موارد نیز آنها مجبور هستند شکایت خود را مجددا مطرح کنند.

پرستاران اورژانس معترض درخاتمه گفتند: شیفت‌های طولانی مدت برای کادر درمانی به ویژه در اورژانس که شغل بسیار سختی دارند، چندان مطلوب نبوده است و خستگی مفرط می‌تواند هم برای بیماران مشکل‌زا باشد و هم برای پرسنل اورژانس خطرآفرین باشد.

*ادامه کنش های معلمان غیرانتفاعی (معلمان آزاد)نسبت به بلاتکلیفی استخدامی وسطح ناچیز حقوق علیرغم بی تفاوتی مسئولان ذیربط

کنش های معلمان غیرانتفاعی (معلمان آزاد)نسبت به بلاتکلیفی استخدامی وسطح ناچیز حقوق علیرغم بی تفاوتی مسئولان ذیربط کماکان ادامه دارد.

روز شنبه 17 خرداد،این معلمان که دستمزد آنها براساس حداقل حقوق ساعتی شورایعالی کار پرداخت می‌شود؛ در ارتباط با شرایط شغلی خود به خبرنگار رسانه ای گفتند: بارها در فضای مجازی و در گروه‌های مختلف، مطالبات و خواسته‌های خود را با مقامات وزارت آموزش و پرورش در میان گذاشتیم اما متاسفانه تا امروز به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

این معلمان خواستار یکسان‌سازی شرایط شغلی خود با معلمان رسمی شاغل در مدارس دولتی هستند و می‌گویند: از آنجا که ما تحت پوشش قانون کار هستیم و دستمزد حداقلی را به صورت ساعتی می‌گیریم، حقوق ماهانه‌مان از یک سوم حقوق معلمان رسمی هم کمتر است؛ این در حالیست که ما هم همان کار آنها را گاهاً با فشار و کیفیت بهتر انجام می‌دهیم منتها آموزش و پرورش ادعا می‌کند چون ما را به بخش خصوصی واگذار کرده است، دیگر مسئولیتی در قبال ما ندارد و ما مانند کارگر ساعتی قراردادموقت باید با دارندگان مدارس خصوصی قرارداد ببندیم.

به گفته این معلمان، هیچ فرجه یا ضابطه‌ای برای جذب این معلمان در بدنه وزارت آموزش و پرورش تعریف نشده است و این معلمان امید ندارند حتی بعد از ده سال تدریس در مدارس خصوصی، کارمند وزارت آموزش و پرورش شوند.

*اعتراض کارگران پیمانکاری شرکت نفت فلات قاره - خارگ نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق وحق بیمه

روز شنبه 17 خرداد، کارگران پیمانکاری شرکت نفت فلات قاره – خارگ از کنش های دامنه دارشان نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق وحق بیمه با مراجعه به نهادهای ذیربط خبردادند.

 

این کارگران پیمانکاری و شرکت نفت فلات قاره - خارگ که در بخش ترابری و عملیات انبارداری مشغول کار هستند، به خبرنگار رسانه گفتند: دستمزدهایمان با تاخیر پرداخت می‌شود و حق بیمه‌های آنها نیز به موقع واریز نمی‌شود.

این کارگران که تعداد آنها به 100 نفر می‌رسد و طرف قرارداد با یک شرکت‌پیمانکاری هستند، حقوق اردیبهشت ماه را دریافت نکرده و دو ماه است که دفترچه‌های بیمه آنها تمدید نشده است.

یکی از کارگران واحد ترابری نفت فلات قاره – خارگ در همین باره گفت: شماری از همکاران ما که جهت استفاده از تسهیلات بیمه‌ای به مراکز درمانی مراجعه کرده بودند، از پرداخت نشدن حق بیمه‌های خود مطلع شدند.

وی با یادآوری اینکه شرکت پیمانکاری که این گروه از کارگران شرکت نفت فلات قاره در استخدام آن هستند، از حدود یکسال پیش فعالیت خود را در مجموعه نفت فلات قاره آغاز کرده است، افزود: پیش از این نیز با پیمانکاران دیگری مشغول کار بودیم اما اینطور به نظر می‌رسد که برخی پیمانکاران نیروی انسانی از نبود نظارت بازرسان تامین اجتماعی به نفع خود استفاده کرده و حق بیمه کارگران را پرداخت نمی‌کنند.

به گفته این کارگر، این‌ تخلف زمانی آشکار شد که یکی از کارگران پیمانکاری نفت فلات قاره -خارگ در جریان بیماری لاعلاج همسر خود مطلع شد به دلیل پرداخت نشدن حق بیمه امکان تمدید و تعویض دفتر چه وی وجود ندارد.

این کارگر با بیان اینکه بیشتر کارگران از ترس تمدید نشدن قرارداد کاری خود نسبت به این مسئله موضع سکوت کرده‌اند، افزود در روزهای گذشته بارها به نهادهای مسئول مراجعه کرده و خواستار پرداخت مطالبات مزدی و بیمه‌ای خود شده‌ایم.

او با بیان اینکه تامین اجتماعی بایستی نظارت بر کار پیمانکاران در پروژه‌های قراردادی و تامین نیرو را جدی‌تر بگیرد، افزود: کارفرمایان مادر باید مراقب عملکرد پیمانکاران در قبال کارگران باشند؛ در شرایطی که دستمزد ما کفاف هزینه‌های زندگی را نمی‌دهد، تاخیر حق بیمه نیز مزید بر علت خواهد بود. 

*باز انتشار دو یادداشت در رابطه با رسانه ای شدن دوباره خبر عدم تبدیل وضعیت وعقد قرار دائم کارگران پست های فشار قوی برق:

1- توافقنامه یا ایجاد چند دستگی بین کارگران وجلوگیری از اعتراضات کارگران پست های فشار قوی ونگهبانان برق در راه احقاق حقوق برحقشان؟

2- سردواندن کارگران پست های فشار قوی برق ونقش «شورای هماهنگی اپراتورهای پستهای فشار قوی برق»

روز شنبه 17 خرداد،شورای اپراتوری پست‌های فشار قوی برق کشوراز ادامه بلاتکلیفی همکاران خود نسبت تبدیل وضعیت وعقد قرار دائم خبر دادند وبه خبرنگار رسانه ای گفتند: با ایجاد کمپینی خطاب به وزیر نیرو و معاون منابع انسانی وزارت نیرو، خواستار تخصیص چارت‌های خالی به اپراتورها شده‌ایم.

به گفته آنها، با وجود کسب تمام مجوزهای لازم جهت تبدیل وضعیت اپراتورهای قرارداد کار معین پستهای فشار قوی برق به کارگر دائم، علیرغم وجود چارت خالی، کماکان سازمان توانیر از اجرای آن با عناوین مختلف سر باز می‌زند.

دررابطه با عدم تبدیل وضعیت وعقد قرار دائم کارگران پست های فشار قوی ونگهبانان برق ونقش شورای هماهنگی اپراتورهای پستهای فشار قوی برق نظرتان رابه دو یاداشت زیر جلب می کنیم:Bottom of Form

1- توافقنامه یا ایجاد چند دستگی بین کارگران وجلوگیری از اعتراضات کارگران پست های فشار قوی ونگهبانان برق در راه احقاق حقوق برحقشان؟

Bottom of Form

اخباروگزارشات کارگری-دوم بهمن ماه1397:

بدنبال تجمع روز گذشته(اول بهمن ماه)کارگران پست های فشار قوی برق مقابل وزارت نیرو* طی جلسه ای درمحل معاونت منابع انسانی توانیر باشرکت سجادی(معاونت تحقیقات ومنابع انسانی توانیر،افراز(مدیرکل دفتر مرکزی حراست توانیر)،سرحدی(معاون نظام های پرداخت)،کلانتر(معاون تشکیلات وسازماندهی)گودینی(معاون برنامه ریزی وتامین منابع انسانی) ونمایندگان کارگران پست های فشار قوی برق(سعیدنیسی،حجت میرجانی،مهرداد امیری وفرهاد فرهنگیان)توافقنامه ای به امضا رسید.

براساس این توافقنامه،برگزاری آزمون تبدیل وضعیت اپراتور‌ی و نگهبانی پست‌های برق در اسفند ماه سال جاری لغو،و تبدیل وضعیت تعدادی از کارگران 1122 نفرازبیش 5هزار کارگر پست های فشار قوی ونگهبانان برق، وعده داده شد ودر عوض نمایندگان کارگران حاضردرجلسه متعهد شدند ازهرگونه اعتراض وتجمع برای پیگیری حق وحقوقشان خودداری کنند.

پیش ازاین بدنبال اعتراضات دامنه دارچندساله کارگران پست های فشارقوی برق قرار براین بود تمامی این کارگران تبدیل وضعیت شوند.

حال چرابخشی از این کارگران؟آیا این بمعنای ایجاد چنددستگی وتفرقه دربین کارگران نمی باشد؟

ازاین گذشته،باتوجه به اینکه وعده های وزارت نیرومنجمله وزرایش***،کمیسیون اجتماعی مجلس،سازمان امور استخدامی کشورو….مبنی برتبدیل وضعیت این کارگران توخالی درآمده است،چه تضمینی برای تحقق این وعده وجود دارد؟

اما نمایندگان کارگران شرکت کننده درجلسه وامضاکنندگان این توافقنامه از جانب کلیه کارگران متعهدشده اند ازهرگونه اعتراض وتجمع برای پیگیری حق وحقوقشان خودداری کنند.؟؟!!

آیا با ایجاد تفرقه وچند دستگی وتعهد عدم اعتراض و برگزاری تجمع راه برای دستیابی به مطالبات هموار خواهد شد؟

2- سردواندن کارگران پست های فشار قوی برق ونقش «شورای هماهنگی اپراتورهای پستهای فشار قوی برق»

به بهانه انتشار بیانیه شورای هماهنگی اپراتورهای پستهای فشار قوی برق تحت عنوان «رایزنی و نامه‌نگاری به جایی نرسید/اپراتور‌ها را سر می‌دوانند»

طی چند سال گذشته کارگران پست های فشار قوی برق در راه دست یابی به مطالباتشان مبنی برهمسان سازی حقوق،تبدیل وضعیت،اجرای طرح قرارداد دائم وجلوگیری از واگذاری به بخش خصوصی بارها دست به تجمع مقابل مجلس وسازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشورزدند.درخلال این تجمعات اعتراضی نهادی بنام- شورای هماهنگی بهره برداران پست های فشار قوی برق ایران-اعلام موجودیت کرد وباصدور بیانیه هایی تلاش کرد برموج نارضایتی این کارگران سوار شود واعتراضات را هدایت کند.

زمان آن فرارسیده است که کارگران پست های فشارقوی برق بانگاهی به ترکیب نهاد فوق ونقدعملکردش،نقش نهاد فوق را درهمین رابطه روشن کنند.»

*اعتراض سربازان پادگان ها نسبت به سطح نازل حقوقشان

خط فقر را 9 میلیون تومان تعریف کرده‌اند اما یکی نیست بگوید سرباز با حقوق 200 هزار تومانی در کجای این خط فقر قرار گرفته؟!

سربازان پادگان صدای اعتراضشان را نسبت سطح نازل حقوق درشبکه های اجتماعی منعکس کردند.

آنها می گویند: خط فقر را 9 میلیون تومان تعریف کرده‌اند اما یکی نیست بگوید سرباز با حقوق 200 هزار تومانی در کجای این خط فقر قرار گرفته؟!

به گفته آنها،حدود 55 درصد سربازان حقوق 200 تا 300 هزار تومانی می‌گیرند سربازانی که در مناطق عادی سربازی خود را می‌گذراند. 25 درصد سربازان هم در مناطق محروم‌اند و حقوق شان 300 تا 400 هزار تومان است.10 درصد سربازان هم در یگان‌های رزمی پایین‌تر از گردان خدمت می کنند، حقوق‌شان عموماً بین 500 تا 800 ـ 700 هزار تومان است. اینها هم 10 درصد جمعیت کل سربازان را تشکیل می‌دهند؛ گروه دیگر هم که 5 تا 6 درصد بوده و در یگان‌های رزمی در تیپ و قرارگاه مشغول به کار هستند حقوق‌شان 400 تا 500 هزار تومان است. متأهلان کمیته امداد نیز حدود دو تا سه درصد سربازان را تشکیل می دهندکه حقوق‌شان بالای یک میلیون است .

بحث را جمع بندی می کند: در کل با توجه به بیشترین فراوانی جمعیت سربازان که در مناطق عادی و محروم خدمت می‌کنند باید گفت حدود 80 درصد سربازان واقعاً حقوق‌شان ناچیز است.

*تجمع اعتراضی قصابان ایذه نسبت به بلاتکلیفی معیشتی بدنبال پلمب کشتارگاه مقابل شهرداری

‌روزشنبه 17 خرداد،قصابان شهرایذه دراستان خوزستان دراعتراض به پلمب کشتارگاه دام مقابل شهرداری تجمع کردند.

یکی از قصابان حاضر درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت:حدود 10 روز است که کشتارگاه ایذه پلمب شده و ما هیچ درآمدی نداشته‌ایم؛ ادامه این وضعیت به معیشت قصابان ضربه می‌زند و افزایش قیمت گوشت را موجب می‌شود.

وی خواسته قصابان ایذه‌ای را بازگشایی کشتارگاه دام ایذه دانست و افزود: شهرداری در این سال‌ها با پول‌هایی که از پیمانکار کشتارگاه دریافت می‌کرده، می‌توانست کشتارگاه ایذه را سر و سامان بدهد اما این اتفاقی نیفتاد.

وی گفت: اکنون هم دیر نشده و می‌توان با صرف یک هزینه این کشتارگاه را احیا و یک درآمد ثابت نیز برای شهرداری ایذه بدست آورد.

این قصاب ادامه داد: قبلا یکی از قصابان را برای بهسازی کشتارگاه ایذه به فرمانداری و شهرداری معرفی کردیم؛ اگر شهرداری توانایی رفع ایرادات این ساختمان را ندارد این کار را به ما واگذار کنند تا با رفع نواقص آن مانند نصب سردخانه، نسبت به استفاده از آن اقدام کنیم.

*مرگ ومصدومیت شدید 2 کارگر درحادثه ریزش دیوار میدان هروی تهران

روزجمعه 16 خرداد،دوکارگر حین کاردر یک پروژه ساختمانی در میدان هروی تهران براثر ریزش دیوار زیر آوارماندند ویک کارگر 25 ساله افغانستانی جانش را ازدست داد ویک کارگر دچار مصدومیت شدید شد وبه بیمارستان منتقل شد.

*غرق شدن یک کارگر در استخر باغی درجهرم

روز جمعه 16 خرداد،یک کارگر باغی واقع دردشتک منصوری شهرستان جهرم براثر غرق شدن در استخر جانش را ازدست داد.

*مرگ ومفقودالاثر شدن 3 کارگر در حادثه غرق شدن شناور باری  بهبهان در آب‌های عراق

بدنبال غرق شدن شناور باری  بهبهان در در  کانال آبی«خورعبدالله» و در محدوده آبهای عراق یک کارگر این کشتی جانش را ازدست داد ودو کارگر دیگر مفقودالاثر هستند.

*مرگ ومصدومیت 8 مهاجر افغانستانی در حادثه آتش سوزی ماشین حاملشان درپی شلیک نیروهای انتظامی

روز چهارشنبه 14 خرداد،نیروهای انتظامی استان یزد به ماشین حامل مهاجرین افغانستانی آتش در محور مهریز- یزد گشودند که منجربه آتش سوزی خودرو ومرگ 3 میهمان افعانستانی ومصدومیت 5نفر دیگرشان شد.3نفر دیگر هم ازاین حادثه جان سالم بردند که به اردوگاه منتقل شده اند.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com