اخبار و گزارشات کارگری ١٩ و٢٠ خرداد ماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
June 09, 2020

اخبار و گزارشات کارگری ١٩ و٢٠ خرداد ماه ١٣٩٩

- اعتصاب وتجمع کارگران خدمات اول مخابرات آذربایجان شرقی برای اعتراض به اخراج همکاران حق طلبشان مقابل ساختمان مرکزی مخابرات استان

- در پی شکایت امام جمعه چرام یک کارگر نانوایی متحمل 55 ضربه شلاق شد

- ادامه دستگیری و اذیت و آزار اهالی معترض روستای برخوردارنسبت به آسیب های زیست محیطی

- اعتراض کارگران دانشگاه غیردولتی شمال نسبت به اخراج از کار

- ادامه اعتراضات کارگران پیمانکاری صنعت نفت نسبت به عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و وعده های توخالی مسئولان

- ادامه بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی کارگران کارخانه چدن کویر خاوران

- عدم دفترچه‌ درمانی کارگران مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت‌تپه بدلیل پرداخت نشدن حق بمه از طرف کارفرمایان

2 ماه حقوق کارگران این مجتمع پرداخت نشده است

ادامه بلاتکلیفی بازنشستگی 90 کارگر بدلیل عدم پرداخت 4 درصد حق بیمه مشاغل سخت وزیان آور از طرف کارفرمایان

- خودکشی یک کارگر جوان در فرودگاه خمینی بدنبال اخراج ازکار

- خودسوزی ومرگ یک جانبازمقابل ساختمان اداره کل بنیاد شهید استان کرمانشاه

- انتقال مجدد حیدر قربانی به دادسرا و تداوم بازداشت او

- بیانیه اتحادیه آزاد کارگران ایران پیرامون صدور حکم ۱۳ ماه زندان علیه جعفر عظیم زاده

- مرخصی متصل به آزادی محمود بهشتی لنگرودی اززندان اوین

- تجمع اعتراضی کشاورزان غرب اصفهان نسبت به عدم تخصیص آب کافی برای ادامه کشت بهاره مقابل استانداری

- جان باختن 2 کارگر کارخانه ماشین سازی تبریزبراثر گازگرفتگی بدنبال سقوط درچاه فاضلاب و وخامت حال 2 کارگر دیگر

- مرگ ومصدومیت2 کارگردرمشهد در حادثه ریزش دیوار

*اعتصاب وتجمع کارگران خدمات اول مخابرات آذربایجان شرقی برای اعتراض به اخراج همکاران حق طلبشان مقابل ساختمان مرکزی مخابرات استان

روز سه شنبه 20خرداد، کارگران خدمات اول مخابرات آذربایجان شرقی برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به اخراج 14 نفر از همکاران حق طلبشان دست از کار کشیدند و مقابل ساختمان مرکزی مخابرات استان در کلانشهر تبریزتجمع کردند.

بنا به گزارش یک منبع خبری محلی،بدنبال اعتراض کارگران شرکتی خدمات اول مخابرات آذربایجان شرقی نسبت به عدم اجرای طبقه بندی مشاغل به 14 کارگر حق طلب علام کرده که از پایان خردادماه قراردادشان تامین نخواهد شد.

*در پی شکایت امام جمعه چرام یک کارگر نانوایی متحمل 55 ضربه شلاق شد

روزشنبه 17 خرداد، روح الله برزین نژاد کارگرنانوایی درپی شکایت امام جمعه شهرستان چرام در استان کهگیلویه و بویر احمد بدلیل انتشارانتقاداتی درشبکه های اجتماعی متحمل 55 ضربه شلاق شد.

*ادامه دستگیری و اذیت و آزار اهالی معترض روستای برخوردارنسبت به آسیب های زیست محیطی

هفته گذشته اهالی بدنبال اعتراض اهالی روستای برخوردار بخش خاوه از توابع شهرستان دلفان دراستان لرستان نسبت آسیب های زیست محیطی دو کارخانه شن وماسه نیروهای انتظامی شبانه به منازل تعدادی از معترضان یورش آوردند وتعدادی را دستگیر کردند .

بدنبال تجمع اعتراضی روز شنبه 17 خرداد اهالی روستای برخوردارمقابل بخشداری و راهپیمایی به سمت کارخانه برای جلوگیری از ادامه فعالیت معدن و درادامه مسدود کردن جاده نورآباد به نهاوند برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان وبنمایش گذاشن خشمشان وادامه تجمع در روز یکشنبه 18 خرداد بازهم نیروهای انتظامی شبانه برای دستگیری معترضان اقدام کردند وتعدادی از معترضان متواری شدند.

درهمین رابطه روز دوشنبه 19 خرداد،یکی از اهالی روستای برخورداربه خبرنگار رسانه ای گفت: توسعه برای هر شهرستان و منطقه‌ای خوب است ولی در روستای برخوردار بیش از 10 سال است که دو کارخانه تولید شن و ماسه در نزدیکی این روستا فعالیت دارند و بیشتر از مجوز برداشتی که دارند به کوه گرین آسیب زده‌اند.

وی افزود: شرکت شن و ماسه جهت انجام عملیات‌های برداشت مدام دست به انفجارهای مهیب می‌زند که علاوه بر ایجاد مزاحمت‌های صوتی سبب ترک دیوارخانه‌های منازل مردم شده است.

وی ادامه داد: بر اثر تردد زیاد کامیون‌های کارخانه تولید شن و ماسه از مسیر روستا، تصادفات زیادی رخ داده و خانواده‌های زیادی داغدار شده‌اند و همچنین تردد این کامیون‌ها سبب خسارت‌های زیادی به زیر ساخت‌های جاده شده و این در حالی است که دو درصد هر کارخانه  در منطقه برای کارهای عام المنفعه است ولی کارخانه شن و ماسه روستای برخوردار حتی تاکنون یک کمپرسی شن یا آسفالت رایگان در اختیار مردم قرار نداده  است.

وی بیان کرد: حدود 10 سال است که مردم روستای برخوردار از طریق رسانه‌های مختلف اعتراض خود را به گوش مسئولان رسانده‌اند ولی نمی‌دانیم چرا مسئولان این اعتراضات را تاکنون ندیده‌اند، هفته گذشته نیز مردم روستا اعتراض مسالمت آمیزی داشتند که متاسفانه نیروی انتظامی شبانه اقدام به دستگیری معترضان کرد چند روز گذشته نیز پس از اعتراض اهالی روستا  نیروی انتظامی شبانه برای دستگیری معترضان اقدام کرد.

ساکن روستای برخوردار گفت: مطالبه اصلی مردم روستای برخوردار این است منابع طبیعی باید بررسی کند مجوز اولیه برداشت شن و ماسه توسط این کارخانه چقدر بوده؟ چرا با توجه به آسیب این کارخانه به محیط زیست و کوه مجوزهای بعدی صادر شده است؟ منابع طبیعی کجاست چرا خودش را به خواب زده است؟

وی تصریح کرد: مسئولان باید پس از اعتراضات مردم روستا  با بزرگان و ریش سفیدان روستا و مسئول کارخانه شن و ماسه جلسه‌ای برای شنیدن حرف‌های آنها برگزار می‌کردند نه اینکه اقدام به دستگیری پیر و جوان روستا کنند و در این شرایط کرونایی اهالی روستا در کوه متواری هستند.

وی درخاتمه گفت: مسئولان کارخانه  شن و ماسه به اهالی روستا می گویند صد نفر از شما هم کشته شود ما پول خونش را می‌دهیم.

*اعتراض کارگران دانشگاه غیردولتی شمال نسبت به اخراج از کار

روز سه شنب 20 خرداد،کارگران دانشگاه عیردولتی شمال واقع درشهرستان آمل ضمن اعتراض به اخراج از کاردراول هفته جاری به بهانه بیماری کووید 19خواهان بازگشت بکارشدند.

مدیر کل اداره کار استان مازندران در رابطه با اخراج 70 کارگر دانشگاه شمال به خبرنگار رسانه ای گفت:کرونا بهانه خوبی برای اخراج کارگران دانشگاه غیرانتفاعی شمال نیست.

وی افزود:از نظر ما اخراج نیروهای خدماتی دانشگاه شمال در شهرستان آمل کمترین ارتباط با شیوع ویروس کرونا داشته و ادعای مسئولان دانشگاه با واقعیت همخوانی ندارد.

او با اشاره به اینکه ادعای دانشگاه برای اخراج کارکنان خلاف تصمیمات ستاد ملی و استانی مقابله با ویروس کرونا است ، تاکید کرد : به نظر اداره کار و تامین اجتماعی بر این است که باید کارگران به محل کار خود بازگردند.

*ادامه اعتراضات کارگران پیمانکاری صنعت نفت نسبت به عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و وعده های توخالی مسئولان

اعتراضات کارگران پیمانکاری صنعت نفت نسبت به عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و وعده های توخالی مسئولان ادامه دارد.

روزدوشنبه 19 خرداد، کارگران پیمانکاری صنعت نفت به خبرنگار رسانه ای گفتند:با توجه به ابلاغیه اسفند ماه 98 وزیر نفت،  طرح طبقه بندی مشاغل قرار بود از اول فروردین ماه 99 در تمامی شرکت های نفتی اجرا شود.

اما شرکت های نفتی در این خصوص بسیار ضعیف عمل کرده و تاکنون هیچگونه اطلاع رسانی یا پیگیری در خصوص اجرای این طرح نشده است.

عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل ویژه نیروهای پیمانکاری در حالی است که ناصر مولایی مدیر منابع انسانی NIOC در تاریخ ششم اردیبهشت ماه 1399 در مصاحبه با سایت شرکت ملی نفت ایران در خصوص اجرای طرح بهبود معیشت کارکنان ارکان ثالث گفتند :  که با اراده ای که در مجموعه منابع انسانی وزارت نفت و شرکت ها وجود دارد، در فصل بهار، بهارانه خوبی را به همکاران پیمانکار هدیه می دهیم! اما کارکنان می گویند با نزدیک شدن به پایان فصل بهار هیچ خبری از وعده داده شده  نیست و کارکنان پیمانکاری همچنان در انتظار وعده بهارانه خود هستند! این کارکنان از تاخیر در انجام وعده های داده شده بشدت انتقاد و خواستار تسریع در اجرای طرح طبقه بندی مشاغل (اجرا بصورت واقعی و نه اسمی) و سایر بندهای ابلاغیه وزیر نفت شدند.

شایان ذکر است وزارت نفت حدود 106 هزار نیروی پیمانکار دارد و اسفندماه سال گذشته وزیر نفت ضوابط جدید پرداخت حقوق و دستمزد و بسته حمایتی بیمه تکمیلی برای این دسته از کارکنان  ابلاغ کرد.

بر این اساس با توجه به یکی از بندهای این ابلاغیه نظام طبقه‌بندی مشاغل برای کارکنان مشاغل پیمانکاری باید از تاریخ  اول فروردین 99اجرا می‌شد.

*ادامه بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی کارگران کارخانه چدن کویر خاوران

کارخانه چدن کویر خاوران  واقع درشهرک صنعتی شماره 2 شهرستان خوسف،استان خراسان جنوبی بدنبال شیوع بیماری کووید 19 از 12 اسفند ماه سال گذشته تعطیل شد وکارگران در بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی بسر می برند. تمام کارگران برای بیمه بیکاری ثبت‌نام کردند اما تاکنون هیچ خبری از بیمه نشده است.

روز دوشنبه 19 خرداد،یکی از کارگران کارخانه چدن کویر خاوران به خبرنگار یک رسانه محلی گفت:مدت زمان قرار داد ما با کارخانه تا پایان اسفند ماه سال گذشته بوده است.

وی با بیان این‌که با توجه به اتمام قرارداد حقی برای اعتراض و دریافت حقوق از کارخانه نداریم، افزود: تمام کارگران کارخانه برای بیمه بیکاری ثبت‌نام کردند اما تاکنون هیچ خبری از بیمه نشده است.

این کارگراضافه کرد: شرایط زندگی و کسب درآمد برای ما در این مدت بسیار سخت بوده و اصلا مشخص نیست کارخانه تا کی تعطیل باشد.

وی ادامه داد: مسئولان کارخانه پاسخ قطعی برای آغاز بکار کارخانه به ما نمی‌دهند و فقط گفته‌اند به فکر کار دیگری برای خودمان باشیم.

یکی دیگر از کارگران با بیان این‌که فقط چهار ماه در کارخانه چدن کار کردم که کارخانه تعطیل شد، گفت: از 12 اسفند سال گذشته که کارخانه تعطیل شده تا کنون بیکار بودم و فقط دو روز برای کسب درآمد کار بنایی کردم.

وی خاطرنشان کرد: برای اسفند ماه فقط حقوق 11 روز کاری کارگران پرداخت شده در صورتی که بیمه اسفند ماه به طور کامل از حقوق ما کسر شده است.

این کارگر با بیان این‌که مستاجر هستم و دارای دو فرزند، افزود: با توجه به شرایط سخت زندگی و نداشتن درآمد به روستا رفتم اما در روستا نیز کاری برای انجام دادن نیست و اگر کار بنایی هم باشد تعداد افراد بیکار زیاد است و کسی من را برای کار نمی‌برد.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط سخت اقتصادی پول خرید نان را ندارم، گفت: برای دریافت بیمه بیکاری ثبت‌نام کردم و شماره شبای بانکی را چند روز گذشته ارسال کردم اما تا‌کنون هیچ واریزی به حسابم انجام نشده است.

*عدم دفترچه‌ درمانی کارگران مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت‌تپه بدلیل پرداخت نشدن حق بمه از طرف کارفرمایان

2 ماه حقوق کارگران این مجتمع پرداخت نشده است

ادامه بلاتکلیفی بازنشستگی 90 کارگر بدلیل عدم پرداخت 4 درصد حق بیمه مشاغل سخت وزیان آور از طرف کارفرمایان

دفترچه‌های خدمات درمانی کارگران مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت‌تپه به علت عدم‌ پرداخت حق بیمه از سوی کارفرمایان شرکت کشت‌ و‌ صنعت نیشکر هفت‌تپه تمدید نمی‌شود.

حقوق ماه های فروردین واردیبهشت کارگران این مجتمع هم پرداخت نشده است.بلاتکلیفی90 کارگراین شرکت هم بدلیل عدم پرداخت 4 درصد حق بیمه مشاغل سخت وزیان آور از طرف کارفرمایان کماکان ادامه دارد.

روز سه شنبه 20خرداد،برخی منابع کارگری در مجتمع نیشکر هفت تپه به خبرنگار رسانه ای گفتند: اداره تامین اجتماعی شعبه هفت تپه در استان خوزستان به دلیل بدهی‌های مالی کارفرمای مجتمع نیشکر هفت تپه به تامین اجتماعی اخیرا از تمدید دفترچه‌های درمانی کارگرانی که برای تمدید دفترچه‌های درمانی خود اقدام می‌کنند، خودداری کرده است.

یکی از کارگران کارخانه مجتمع نیشکر هفت تپه با بیان اینکه او و همکارانش بیش از 20 سال است که به سازمان تامین اجتماعی حق بیمه پرداخت می‌کنند، در ادامه افزود: در حال حاضر مشکلات بیمه‌ای ناشی از عدم تمدید دفترچه‌های درمانی این تعداد کارگر و خانواده‌هایشان به مشکلات معیشتی آنان افزوده است.

به گفته وی؛ به صورت مشخص علاوه بر بیمه، کارفرما هنوز حقوق ماه‌های فروردین و اردیبهشت کارگران این مجتمع را به آنها پرداخت نکرده، علاوه بر این 4 درصد از هزینه سختی کار حدود 90نفر از کارگران قدیمی مجتمع  پرداخت نشده است.

به گفته وی، این 90 نفر منتظر هستند که کارفرما هزینه (4درصد) بازنشستگی آنان را به تامین اجتماعی بپردازد تا احکام بازنشستگی این کارگران صادر شود.

وی افزود: در بین کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه کارگرانی وجود دارند که هم‌اکنون خود یا خانواده‌هایشان در بیمارستان‌های طرف قرارداد با تامین اجتماعی بستری هستند و در حال حاضر آنها بیشتر از هر زمانی به دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی خود نیازمندند اما با مشکلاتی که در زمینه تمدید نشدن دفترچه‌ها برایشان پیش آمده، برای پرداخت هزینه‌های درمانی سرگردان شده‌اند.

*خودکشی یک کارگر جوان در فرودگاه خمینی بدنبال اخراج ازکار

بامداد روز سه شنبه 20خرداد،یک کارگر جوان بدلیل اخراج از کارش دست به خودکشی زد.

بنابه گزارش رسانه ای شده،ساعت 4:15 دقیقه سحرگاه امروز – سه شنبه – 20 خرداد ماه، مرد جوانی در فرودگاه خمینی در طبقه دوم با صدای بلند شروع صحبت کرد و د رحالیکه کاغذهایی در دست داشت با عصبانیت آنها را در فضای سالن فرودگاه پخش کرد و خودش را از طبقه دوم و در برابر همه مردم به پایین انداخت.

*خودسوزی ومرگ یک جانبازمقابل ساختمان اداره کل بنیاد شهید استان کرمانشاه

روز دوشنبه 19 خرداد،یک جانباز بدلیل مشکلات مالی وعدم موافقت با درخواست وامش دست به خودسوزی مقابل ساختمان اداره کل بنیاد شهیداستان کرمانشاه زد وبه بیمارستان منتقل شد وروزسه شنبه 20خرداد بدلیل درجه بالای سوختگی در بیمارستان جانش را ازدست داد.

*انتقال مجدد حیدر قربانی به دادسرا و تداوم بازداشت او

حیدر قربانی عضو اتحادیه آزاد کارگران ایران که روز هجدهم خرداد توسط مأمورین وزارت اطلاعات در منزلش دستگیر شده بود همچنان در بند ۲۰۹ زندان اوین تحت بازجویی قرار دارد.

امروز سه شنبه بیستم خرداد حیدر قربانی را برای دومین بار به شعبه ۳ بازپرسی دادسرای شهر قدس آوردند که پس از اعلام اتهام ” اقدام علیه امنیت ملی” و بدون اینکه اجازه بدهند اعضای خانواده حتی به او نزدیک شود' دوباره به زندان اوین بازگردانده شد.

مأمورین  به خانواده وی اعلام کردند که حیدر فعلاً در بازداشت میماند و آزاد نخواهد شد همچنین خانواده او را جهت عدم اطلاع رسانی درباره وضعیت وی مورد فشار و تهدید قرار دادند.

حیدر قربانی کارگر ساختمانی است و به جز دفاع از مطالبات صنفی خویش هیچ جرمی مرتکب نشده است اما نیروهای امنیتی این فعال کارگری را نیز به اتهامات واهی امنیتی متهم نموده اند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۲۰ خرداد ۹۹

*بیانیه اتحادیه آزاد کارگران ایران پیرامون صدور حکم ۱۳ ماه زندان علیه جعفر عظیم زاده

روز هجدهم خرداد مأمورین زندان جعفر عظیم زاده دبیر هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران را به دفتر شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برای ابلاغ حکم انتقال دادند. دفتر شعبه ۲۶ حکم ۱۳ ماه زندان تعزیری به اتهام ”تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی از طریق فعالیت رسانه ای در داخل زندان” را به جعفر ابلاغ نمود. روند این پرونده سازی جدید بسیار عاجلانه از سوی سیستم قضایی صورت گرفت به شکلی که روز ۲۲ اردییهشت در شعبه دوم بازپرسی تفهیم اتهام به جعفر صورت گرفت و در روز ۱۲ خرداد و ظرف مدت فقط بیست روز در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب دادگاهی شد.

مصادیق اتهام واهی وارده به جعفر، صدور بیانیه در اعتراض به قطع بیمه درمانی زندانیان سیاسی و غیرسیاسی در سال گذشته و نیز انتشار فایل صوتی او در اعتراض به صدور احکام زندان علیه کارگران هفت تپه و دستگیرشدگان روز جهانی کارگر سال ۹۸ بود.

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ایمان افشاری علناً مأمور شده است تا اعضای اتحادیه آزاد و کارگران و فعالین صنفی را به زندانهای طویل المدت محکوم نماید و تصویر واقعی برخورد سرکوبگرانه سرمایه داران حاکم علیه کارگران را به نمایش بگذارد. پیشتر همین شعبه سه تن دیگر از اعضای اتحادیه به اسامی شاپور احسانی راد، ناهید خداجو و نسرین جوادی را به احکام شش و هفت سال زندان محکوم نموده بود.

پرونده سازی جدید و صدور حکم زندان علیه جعفر عظیم زاده در حالی صورت میگیرد که او در حال سپری کردن دوران محکومیت پنجساله خویش در بند هشت زندان اوین است. صدور حکم زندان به اتهام تبلیغ علیه نظام علیه کارگری که به ناحق در زندان است چه معنی میتواند داشته باشد غیر از اینکه قصد دارند تا نگذارند از زندان آزاد شود و یا اینکه اگر تحت تأثیر اعتراضات جدی و یا تداوم شرایط بحرانی شیوع بیماری کرونا ناچار به آزادی او شوند چماق حکم زندان مجدد را بالای سر وی نگه دارند تا هر زمان که بخواهند دوباره او را به زندان برگردانند.

این تعرض نهادهای امنیتی به جعفر عظیم زاده به اینجا ختم نشده است و برای همسر او اکرم رحیم پور نیز به اتهام تبلیغ علیه نظام پرونده قضایی مفتوح کرده اند. در ادامه این اِعمال فشار نهادهای امنیتی به جعفر و خانواده وی، سیستم قضایی در اقدامی بسیار عجیب و ضد انسانی وثائق جعفر را که بایست از همان زمان دستگیری و زندانی شدن رفع توقیف مینمود را به مرحله ضبط رسانیده است که تاکنون مبلغ سیصد میلیون تومان از پانصد میلیون تومان وثیقه وی توسط دادگاه ضبط گردیده است. این اگر دزدی آشکار از جان و مال کارگران نیست پس چیست؟

زندانی کردن جعفر عظیم زاده و چپاول وثیقه های او و پرونده سازی مجدد علیه وی و همسرش تنها به این دلیل است که نگذارد کارگران مطالبات صنفی خویش را فریاد بزنند تا سرمایه داران حاکم ته مانده ناچیز هستی کارگران را تماماً به یغما ببرند.

حمله سیستماتیک به یک فعال کارگری به قصد نابودی کامل وی و خانواده و کل زندگی اش به این دلیل است تا بتوانند او را به سکوت وادارند و مانع از مبارزات این رهبر کارگری شوند.

همزمان نهادهای امنیتی با صدور احکام طولانی زندان علیه ناهید خداجو، نسرین جوادی و شاپور احسانی راد و دستگیری حیدر قربانی از اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران قصد دارند تا صدای رسای این تشکل کارگری را خاموش کنند غافل از اینکه کارگران عضو این اتحادیه حتی برای لحظه ای نمیتوانند دست از پیگیری مطالبات صنفی و طبقاتی خویش برداشته و تن به مرگ تدریجی بر اثر فقر و فلاکت و بیحقوقی در زیر چکمه های چماقدارانِ سرمایه داران بدهند.

مگر میشود که میلیونها کارگر کشور را زیر سلطه این همه فقر و بیحقوقی با توسل به زندان و سرکوب خاموش کرد؟

طبقه کارگر ایران حتی اگر تمامی فعالین شناخته شده کنونی جنبش کارگری و تشکل های مستقل کارگران را به زندان بیافکنند باز به مبارزات خود در راستای مطالبات معیشتی اش ادامه خواهد داد و روز به روز بر وزن این اعتراضات خواهد افزود.

اتحادیه آزاد کارگران ایران بر سیاست شوم و ضد انسانی دستگاه های امنیتی برای به نابودی کشاندن تشکلهای مستقل از جمله اتحادیه آزاد و سرکوب و زندانی کردن فعالین واقعی جنبش کارگری آگاه است و ضمن اعتراض شدید به صدور حکم جدید علیه جعفر عظیم زاده خواهان آزادی فوری وی و حیدر قربانی و نیز توقف تعقیب قضایی از اکرم رحیم پور، ناهید خداجو، شاپور احسانی راد، نسرین جوادی و دیگر فعالین صنفی و اجتماعی است.

بدیهی است که چنانچه این رویه ی بیدادگاهی علیه اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران ادامه پیدا کند به هر شکل مقتضی و بیشتر از پیش دست به اعتراض خواهیم زد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۲۰ خرداد ۹۹

*مرخصی متصل به آزادی محمود بهشتی لنگرودی اززندان اوین

‎روز دوشنبه 19 خرداد،محمود بهشتی لنگرودی، سخنگوی کانون صنفی معلمان با مرخصی متصل به آزادی از زندان اوین آزاد شد.

*تجمع اعتراضی کشاورزان غرب اصفهان نسبت به عدم تخصیص آب کافی برای ادامه کشت بهاره مقابل استانداری

روز سه شنبه 20 فروردین،جمعی ازکشاورزان غرب اصفهان ازجمله شهرستان‌های فلاورجان، لنجان، خمینی‌شهر و نجف‌آباد با برپایی تجمع مقابل استانداری با بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به  بسته شدن خروجی سد زاینده‌رود و کاهش حجم آب رودخانه و عدم تخصیص آب کافی ، خواهان تداوم جریان آب زاینده‌رود برای ادامه کشت بهاره شدند.

تعدادی از تجمع کنندگان به خبرنگاررسانه ای گفتند: خواسته ما جاری شدن مجدد آب زاینده‌رود برای ادامه کشت بهاره است و از مسوولان استان اصفهان می‌خواهیم که نسبت به رهاسازی حقابه قانونی کشاورزان غرب که بر اساس طومار شیخ بهایی است، اقدام کنند.

این کشاورزان با بیان اینکه مسوولان استان اصفهان باید تدبیری بیندیشند تا همانطور که آب کشت به کشاورزان شرق داده شد برای غرب نیز جاری باشد، خاطرنشان کردند: 320میلیون متر مکعب برای کشت بهاره در نظر گرفته شد اما تا کنون 170 میلیون متر مکعب از آن را دریافت کردیم و مقرر بود مابقی آن تا شهریور تخصیص یابد اما اکنون که آب رودخانه بسته شد باعث نابودی کشت و کار ما از جمله گندم می‌شود.

کشاورزان غرب اصفهان با تاکید بر اینکه سهمیه قانونی آب خود را می‌خواهند و نه آب اضافه، تصریح کردند: می‌توان با کمتر کردن حجم آب در بستر رودخانه، کاری کرد که جریان آب بصورت دائمی برقرار باشد و حقابه زیست محیطی نیز تامین شود.

*جان باختن 2 کارگر کارخانه ماشین سازی تبریزبراثر گازگرفتگی بدنبال سقوط درچاه فاضلاب و وخامت حال 2 کارگر دیگر

صبح روز سه شنبه 20خرداد،2 کارگرکارخانه ماشین سازی تبریز بنام های ابوالفضل بالازاده القلندیس وسجاد زینال پور ماهربدنبال سقوط درچاه فاضلاب وگازگرفتگی شدند و2 کارگر دیگربنام های بیت‌الله دشتی و مراد زارعی که دربخش ICU بیمارستان‌های الغدیر و امام رضا تبریز بستری هستند حالشان وخیم گزارش شده اسات.

*مرگ ومصدومیت2 کارگردرمشهد در حادثه ریزش دیوار

ظهر روز سه شنبه20خرداد،یک کارگر50 ساله حین کار  دریک ساختمان در حال احداث واقع در بلوار قاضی طباطبایی مشهد برار ریزش آوار در دم جان باخت ویک کار30 ساله از ناحیه پا مجروح شده بودبه بیمارستان منتقل شد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com