اخبار و گزارشات کارگری ١٢ خرداد ماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
June 02, 2020

اخبار و گزارشات کارگری ١٢ خرداد ماه ١٣٩٩

- ۷۴ ضربه شلاق بر پیکر کارگر زحمتکش  سید رسول طالب مقدم عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه زدند و برای اجرای حکم به قرنطیه زندان اوین منتقل گردید
- اعتراض پرستاران به مبلغ ناچیز حق الزحمه دوران کاری مقابله با بیماری کووید 19
- ادامه اعتراضات پرستاران شرکتی گیلان نسبت به قراردادهای 89 روزه با تجمع در دانشگاه علوم پزشکی گیلان
- تجمع اعتراضی کارگران مقاطعه‌کارفاز 3 پالایشگاه آبادان نسبت به نداشتن امنیت شغلی وسطح نازل حقوق مقابل ساختمان مرکزی پالایشگاه
- ادامه اعتصاب کارگران معدن مس چهار گنبد سیرجان دراعتراض به عدم پرداخت 3 ماه حقوق ومطالبات دیگرواجرای ناقص طرح طبقه بندی مشاغل برای دومین روز با تجمع مقابل استانداری کرمان
- تجمع اعتراضی کارگران ایستگاه های بی آر تی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه نسبت به استفاده اجباری از مرخصی بدون حقوق
- تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته کارخانه سیمان خوزستان نسبت به عدم پرداخت حق بهره‌وری 6ساله مقابل اداره کل بازرسی استان خوزستان
- اعتراض کارگران سیر و حرکت راه‌آهن نسبت به ادامه کار با شرکت های پیمانکاری و  تبعیض در پرداخت حقوق
- کنش های دامنه دار کارگران شهرداری لوشان دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق و حق بیمه و روزه سکوت مسئولان
- انصراف جعفر عظیم زاده از حضور در جلسه دادگاه
- جان باختن یک کارگر ساختمانی جوان در مانه وسملقان براثر برق گرفتگی
*۷۴ ضربه شلاق بر پیکر کارگر زحمتکش  سید رسول طالب مقدم عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه زدند و برای اجرای حکم به قرنطیه زندان اوین منتقل گردید
 
امروز، ۱۲ خرداد سید رسول طالب مقدم عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و از بازداشت‌شدگان روز جهانی کارگر ۹۸ پس از تماس‌های مکرر چند روز گذشته با ایشان و همچنین  تهدید وثیقه‌گذار  به اجراء گذاشتن وثیقه، این کارگر سندیکایی خودش را به شعبه یک اجرای احکام مستقر در دادسرای اوین معرفی کرد.
به محض ورود  در اجرای احکام بازداشت و حکم 74 ضربه شلاق بر پیگر این کارگر زحمتکش بازنشسته سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران توسط مسئول اجرا حکم اجرا گردید و در شرایط بسیار نامناسب جسمی به قرنطینه زندان اوین منتقل شد.
قوه قضاییه و مسئولین زندان بعد از اجرای حکم ظالمانه 74 ضربه شلاق که باعث زخم و متورم و کبودی پشت وی شده است و باعث نگرانی همسر و فرزندان و همکارانش نامبرده  می باشد باید هر چه سریع تر برای مداوای وی به مراکز درمانی خارج از زندان اقدام کنند.
سندیکای کارگران شرکت واحد  قویا به مسیولین قضایی و زندان هشدار میدهد در صورت بروز هر گونه اتفاق ناگوار با وجود گسترش اپیدمی ویروس کرونا در زندانها برای سید رسول طالب مقدم باید پاسخ گو باشند
طالب مقدم سال‌هاست در سندیکا در جهت احقاق حقوق همکارانش فعالیت کرده و بسیار از سوی مدیرت شرکت واحد، حراست و نیروهای امنیتی مورد تهدید واقع شده است. ایشان پس از بازداشت در روز جهانی کارگر، از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به دو سال حبس، دو سال تبعید و ۷۴ ضربه شلاق محکوم گردیده است
سندیکای کارگران شرکت واحد اجرای حکم ظالمانه 74 ضربه شلاق و دو سال زندان، دو سال تبعید  برای سید رسول طالب مقدم و همچنین احکام ظالمانه قضایی علیه فعالین کارگری، فعالان صنفی معلمان، دانشجویان و حامیان کارگران را محکوم می‌کند و خواهان لغو فوری این احکام ظالمانه می‌باشد.
سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه
*اعتراض پرستاران به مبلغ ناچیز حق الزحمه دوران کاری مقابله با بیماری کووید 19
جمعی ازپرستاران اعتراضشان را نسبت به مبلغ ناچیز حق الزحمه دوره شیوع بیماری کووید 19اعلام شده از سوی معاونت درمانِ وزارت بهداشت ودرمان اعلام کردند.
اخیرا دربخشنامه ابلاغی معاونت درمان وزارت بهداشت و درمان در بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی و درمانی فعال و ریفال کرونا یا دارای بخش کووید 19به پزشکان متخصص و فوق تخصص ساعتی 80هزار تومان، پزشک عمومی 50هزار تومان، دستیاران درگیر 40 هزار تومان، اینترن‌های درگیر 25هزار تومان در نظر گرفته است. این درحالی است که در این بیمارستان‌ها به کلیه پرسنل گروه پرستاری شامل پرستار هوشبری، اتاق عمل، فوریت‌های پزشکی، بهیار، کمک‌ بهیار، کمک پرستار و مامایی ساعتی 15 هزار تومان به عنوان پاداش پرداخت می‌شود.
در این بخشنامه البته به کارکنان پاراکلینیک ساعتی 17 هزار تومان، کارکنان خدماتی و راننده آمبولانس(بیماربر و خدمات؛ واحدهای پذیرش، ترخیص و مدارک پزشکی (واحد فناوری اطلاعات بیمارستان)، درآمد، انتظامات منشی‌های بخش‌های بالینی و درمانگاه‌ها، داروخانه، تجهیزات پزشکیلنژری، کارکنان توزیع، آشپزخانه، تغذیه، روانشناسی، مددکاری، بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای و پرتو درمانی و پزشکی هسته‌ای ساعتی 15 هزار تومان و کارکنان پشتیبانی، اداری مالی و سایر واحدهای بیمارستان‌ها به ازای هر ساعت 12 هزار تومان، پاداش تعلق می‌گیرد.
بنابراین پزشک متخصص در زمان کرونا اگر 12 ساعت کار کند، حدود یک میلیون تومان دریافتی دارد، درحالیکه پرستاران اصولاً همه بار کرونا بر دوششان بود و به ازای 12 ساعت 300 هزار تومان می‌گیرند.
در این بخشنامه حداکثر حق‌الزحمه کرونا 100 ساعت است که برای یک پزشک متخصص رقم 8 میلیون تومان پاداش و برای پرستار 2 میلیون و 500 هزار تومان خواهد بود.
روزدوشنبه 12خرداد،یکی از پرستاران معترض به خبرنگار رسانه ای گفت:از این دست تبعیض‌ها تا به حال بارها و بارها در نظام درمانی دیده شده است. در بحث‌ تعرفه‌های پرستاری و پزشکی نیز همین مسئله وجود دارد اما واقعاً انتظار نداشتیم که در ایام کرونا که ما یکی یکی جان می‌دادیم و همچنان در صحنه می‌ماندیم، چنین برخوردی شامل حالمان شود.
او افزود: خیلی از خدمات و کارهایی که ما انجام می‌دهیم به جیب عده‌ای خاص می‌رود، حتی سرم زدن به بیمار که به عهده پرستاران است به جیب پزشکان می‌رود.
*ادامه اعتراضات پرستاران شرکتی گیلان نسبت به قراردادهای 89 روزه با تجمع در دانشگاه علوم پزشکی گیلان
روز یکشنبه 11 خرداد، پرستاران شرکتی گیلان درادامه اعتراضاتشان نسبت به قراردادهای 89 روزه،دست به تجمع در دانشگاه علوم پزشکی گیلان زدند.
یکی از پرستاران درباره خروجی این تجمع گفت:نمایندگانشان  در دیدار با ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دو خواسته مهم پرستاران را مطرح کردند.
اوادامه داد: آنچه نمایندگان مطرح کردند، این بود که پرستاران داوطلب به هیچ وجه حاضر به امضای قراردادهای 89 روزه نیستند. همچنین با توجه به اینکه این کشیک پرستاران در حال حاضر مطابق قانون ارتقای بهره‌وری بهره‌وری محاسبه نمی‌شود، راهی بیابند تا زمان مشخص شدن وضعیت پرستاران، کشیک‌ها به صورت بهره‌وری حساب شود.
بنابه گفته وی همچنین در حضور نمایندگان پرستاران با مریم حضرتی، معاون پرستاری وزارت بهداشت و درمان به صورت تلفنی درباره اعتراض پرستاران نسبت به بکارگیری آنان به صورت 89 روزه مکالمه ای صورت گرفت.
قابل یادآوری است که پیش ازاین پرستاران شرکتی استان گیلان روز شنبه 20 اردیبهشت مقابل ساختمان دفتر مرکزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خیابان نامجو کلانشهر رشت و روز چهارشنبه 31 اردیبهشت، جمعی ازپرستاران قرارداد 89 روزه استان گیلان بنمایندگی از صدها نفراز مقابل وزارت بهداشت در پایتخت تجمعات اعتراضی درهمین رابطه برپاکرده بودند.
*تجمع اعتراضی کارگران مقاطعه‌کارفاز 3 پالایشگاه آبادان نسبت به نداشتن امنیت شغلی وسطح نازل حقوق مقابل ساختمان مرکزی پالایشگاه
روزدوشنبه 12خرداد، کارگران مقاطعه‌کار فاز 3 پالایشگاه آبادان با تجمع مقابل ساختمان مرکزی پالایشگاه وبنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به نداشتن امنیت شغلی وسطح نازل حقوق خواهان عقد قرارداد دائم شدند.
 
تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفتند: حدود 100نفر از کارگران واحد تعمیرات و فنی فاز سه پالایشگاه آبادان را کارگران قرارداد مقاطعه‌کاری تشکیل می‌دهند. این کارگران به صورت مقطعی جذب و سپس بیکار می‌شوند به همین دلیل وضعیت شغلی مشخصی ندارند.
یکی از کارگران واحد تعمیرات پالایشگاه آبادان با اشاره به اینکه اعتراض‌ امروز کارگران مقاطعه‌کاری برای مشخص شدن وضعیت شغلی آنها برپا شده است، افزود: کارگران قرارداد مقاطعه‌کاری به دنبال تبدیل وضعیت استخدامی خود هستند.
به گفته وی، حقوقی که یک کارگر قرارداد مقاطعه‌کار دریافت می‌کند کفاف زندگی‌‌‌اش را نمی‌دهد. باوجود تشابه نزدیکی که میان حرفه کارگران قرارداد مقاطعه‌کاری با برخی نیروهای قرارداد مستقیم و حتی دائمی در پالایشگاه  وجود دارد، متاسفانه دستمزدهایی که به کارگران مقاطعه‌کاری پرداخت می‌شود به ازای کارکرد است و به هیچ وجه دریافتی آنها قابل مقایسه با سایر کارگران پیمانکاری  قرارداد دائم یا ثابت (که حقوق و بیمه آنها به صورت ماه 30 روزه محاسبه می‌شود) نیست.
او گفت: یک کارگر مقاطعه‌کار در هر مقطعی از کار ممکن است 10 یا 20 روز کار کند. بنابراین کارفرمای شرکت پیمانکاری بر اساس همان میزان کارکرد حقوق و بیمه کارگر را پرداخت می‌کند و این روش سالهاست به همین منوال ادامه داشته است.
این کارگر پیمانکاری فاز سه پالایشگاه آبادان با بیان اینکه بارها مسائل شغلی خود را با مسئولان اداره کار و مدیران  پالایشگاه آبادان مطرح  کرده اما جوابی دریافت نکرده اند، افزود: لایه‌لایه کردن نیروی کار و تفاوت در مزد در بخش‌های مختلف پالایشگاه آبادان که کارگران آن زیر نظر حدود 90 شرکت پیمانکاری مشغول کارند، به چشم می‌خورد. یکی از مهم‌ترین این بخش‌ها، بخش تعمیرات است که کارگران به صورت مقاطعه‌کاری در فاز سه پالایشگاه آبادان مشغول کار هستند. در این بخش کارگران از شرایط شغلی خود رضایت ندارند.
وی در ادامه اظهار کرد: مانند مشکلات ما در سایر بخش‌های پالایشگاه زیاد مشاهده می‌شود به عنوان نمونه همکاران ما در بخش واحد مخازن پالایشگاه آبادان نیز مشکلاتی نظیر ما کارگران تعمیرات دارند با این تفاوت که ما قرارداد مقاطعه‌کاری هستیم و آنها مدت موقت. به همین دلیل آنها نیز به ازای هر روز کار حقوق دریافت می‌کنند و حق بیمه آنها همانند ما با احتساب روزهای اشتغال به تامین اجتماعی واریز می‌شود.
این کارگر گفت: همه ما کارگرانی که در چنین شرایط شغلی در پالایشگاه کار می‌کنیم با وجود داشتن سختی کار از مزایای قانون مشاغل سخت و زیان‌آور برخوردار نیستیم. متاسفانه اکثر کارگران پیمانکاری که با شرایط شغلی ما کار می‌کنند با وجود داشتن سابقه طولانی کار حتی با 30 سال خدمت  به سن بازنشستگی نمی‌رسند اما حقوق‌مان بر اساس حداقل‌های مصوبه شورایعالی کار پرداخت می‌شود.
*ادامه اعتصاب کارگران معدن مس چهار گنبد سیرجان دراعتراض به عدم پرداخت 3 ماه حقوق ومطالبات دیگرواجرای ناقص طرح طبقه بندی مشاغل برای دومین روز با تجمع مقابل استانداری کرمان
روز دوشنبه 12 خرداد، کارگران معدن مس چهار گنبدسیرجان زیر مجموعه صندوق بازنشستگی فولاد،در دومین روز اعتصابشان دراعتراض نسبت به عدم پرداخت 3 ماه حقوق ومطالبات دیگرواجرای ناقص طرح طبقه بندی مشاغل  برای انعکاس هرچه بیشتر ندای حق طلبیشان راهی کرمان شدند ومقابل استانداری اجتماع کردند.روز یکشنبه 11 خرداد این کارگران از رفتن برسرکارشان اجتناب کردند وبا تجمع در معدن اعتراضشان را نسبت به وعده های توخالی مسئولان شرکت بنمایش گذاشتند.
یکی از کارگران حاضر درتجمع به خبرنگار یک رسانه محلی  گفت: به دنبال عدم پرداخت حقوق 3 ماهه کارگران، تعویق مزایای معمول کارگاه و اجرای ناقص طرح طبقه بندی، کارگران در ابتدا در محل کارگاه تجمع کرده اما به دلیل عدم عمل به وعده مسئولان امروز مقابل استانداری کرمان تجمع کردند.
وی افزود: بر اساس صورتجلسه که با حضور مسئولان شرکت و کارگران برگزار شد، پیمانکار متعهد شد تا تاریخ 10 خرداد 99 به کلیه تعهدات خود عمل کند، اما این امر محقق نشد.
این کارگر معدن مس چهار گنبدادامه داد: غالب کارگران این معدن با دارا بودن  بیش از 20 سال سابقه کار، در شرف بازنشستگی قرار دارند حال آنکه در این مدت مزایای خاصی شامل حال آن ها نشده است.
وی ابراز کرد: چندی پیش با راه اندازی صندوق کارگری مبلغی از حقوق کارگران برداشت شده اما خبری از بازگردان این پول به کارگران نیست.
یکی دیگراز کارگران این معدن نیز گفت: در طول مدت 20 سال خدمت صادقانه کارگران تاکنون هیچ حقوق و مزایایی به طور کامل پرداخت نشده است.
وی اضافه شد: روز گذشته کارگران در مجتمع تحصن کردند، اما با بی اعتنایی مسئولان مواجه شدند و امروز با تجمع مقابل استانداری خواهان پا در میانی مسئولان برای پیگیری مطالبات کارگران این معدن هستیم.
این کارگر معدن مس چهار گنبد ادامه داد: مشکل معدن مس چهار گنبد سیرجان این است که چندین مالک دارد و در سال چندین بار دست به دست می شود، زمانی که خواسته های خود را از مدیر عامل جدید مطالبه می کنیم، مدیر عامل مطالبات را مربوط به دوره مدیریتی قبل و باطل می داند.
وی تصریح کرد: کارگرانی که در عمق 1500متری زمین با کمترین امکانات و بیشترین خطرات در یک تونل سر بسته فعالیت می کنند، سپر بلای تعویض ماهانه مدیرعاملان هستند.
یکی دیگر از کارگران این معدن گفت: در شرایط شیوع کرونا این معدن تعطیلی به خود ندید و یک سره به فعالیت خود ادامه داد و امروز هم با 50 درصد نیرو در حال فعالیت است، اما ادامه بی اعتنایی مسئولان سبب تعطیلی معدن می شود.
وی یادآور شد: معدن مس چهار گنبد سیرجان یکی از معادن زیر مجموعه صندوق بازنشستگی فولاد است.
این کارگر معدن مس چهار گنبد خاطرنشان کرد: امکانات این کارگاه به حدی کم است که روشنایی در بخش های مختلف کارگاه وجود ندارد و کارگران برای تردد در این مکان ها باید از چراغ قوه گوشی خود استفاده کنند.
وی تاکید کرد: نبود ماشین آلات مورد نیاز معدن این شبهه را به وجود آورده است که برخی مسئولان به دنبال توقف پروژه معدن هستند.
*تجمع اعتراضی کارگران ایستگاه های بی آر تی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه نسبت به استفاده اجباری از مرخصی بدون حقوق
روز یکشنبه 11 خرداد،جمعی از کارگران ایستگاه های بی آر تی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه(متصدیان کارت بلیت ایستگاه‌های بی آر تی)برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به استفاده اجباری از مرخصی بدون حقوق دست به تجمع زدند.
روز دوشنبه 12 خرداد،محمود ترفع مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران دربا تایید ضمنی اعتراض تعدادی از متصدیان کارت بلیت ایستگاه‌های بی آر تی مبنی بر الزامشان به استفاده از مرخصی بدون حقوق در گفتگو با خبرنگار رسانه ای وعده رسیدگی داد.
*تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته کارخانه سیمان خوزستان نسبت به عدم پرداخت حق بهره‌وری 6ساله مقابل اداره کل بازرسی استان خوزستان
روزیکشنبه 11خرداد، کارگران بازنشسته کارخانه سیمان خوزستان واقع دردشت دنا 22 کیلومتری جاده رامهرمزبه هفتگل برای اعتراض به عدم پرداخت حق بهره‌وری 6ساله مقابل اداره کل بازرسی استان خوزستان واقع در منطقه کیان پارس کلانشهر اهواز زدند.
 براساس گزارش یک منبع خبری محلی،شرکت سیمان خوزستان محکوم به پرداخت مبلغی حدود 20 میلیارد تومان به این کارگران شده است که آن را پرداخت نکرده است.
*اعتراض کارگران سیر و حرکت راه‌آهن نسبت به ادامه کار با شرکت های پیمانکاری و  تبعیض در پرداخت حقوق
روز دوشنبه 12 خرداد،کارگران پیمانی وعملیاتی سیر و حرکت راه‌آهن که به تعداد 60 تا 70 هزارنفر می رسد و بعنوان لکوموتیوران، سوزن‌بان، رئیس قطار، مانورچی، سرمانورچی، پست و بازدید و متصدی ترافیک مشغول بکارند با اعتراض به تبعیض در پرداخت حقوق، خواهان حذف شرکت های پیمانکاری و پرداخت تسهیلات، رفع تبعیض در پاداش، حقوق و مزایای مزدی نسبت به کارگران رسمی و قرارداد مستقیم شدند.
این کارگران معترض به خبرنگار رسانه ای گفتند: اختلاف زیادی در حقوق کارگران پیمانی مجموعه سیر و حرکت که زیرمجموعه شرکت پیمانکاری کار می‌کنند، نسبت به کارگران رسمی و قراردادی وجود دارد.
 آنها افزودند:تعداد کارگران پیمانی و عملیاتی سیر وحرکت راه‌آهن که شامل مشاغلی همانند لکوموتیوران، سوزن‌بان، رئیس قطار، مانورچی، سرمانورچی، پست و بازدید و متصدی ترافیک می‌شود، دست‌کم به 60 تا 70هزار نفر در سراسر خطوط ریلی کشور می‌رسد. این کارگران برخلاف نیروی کار رسمی و قرارداد مستقیم مجموعه سیر و حرکت راه‌آهن از تسهیلاتی چون وام، اضافه‌کاری، پاداش و کارانه، بن‌ و سایر خدمات عرفی محروم هستند.
این کارگران گفتند: ما پیمانکاری‌ها بسیار کمتر از رسمی‌ها درآمد داریم. وقتی  در یک محیط و کارگاه کار می‌کنیم و می‌بینیم که رسمی‌ها از انواع مزایای مزدی و رفاهی بسیاری بهره‌مند هستند ولی ما هیچکدام از این مزایا را نمی‌گیریم، با وجود این همه تبعیض چه انگیزه‌ای برای کار کردن داریم؟
به گفته یکی از کارگران سیر و حرکت راه‌آهن که به عنوان مانورچی در یکی از نواحلی ریلی کشور مشغول کار است،  فاصله دریافتی یک کارگر پیمانی مانورچی با یک کارگر رسمی مانورچی که در یک محل و کارگاه کار می‌کنند حدود 2 میلیون تومان است. این درحالیست که سایر کارگران پیمانی با عناوین شغلی مختلف در سیر و حرکت راه‌آهن با میانگین 16 تا 17 سال سابقه کاری کمترین دریافتی را در بین دیگر کارگران دارند.
به گفته وی، بیشتر از 4 سال است به همراه همکارانم تحت مسئولیت یک شرکت واسطه‌ای مشغول کار هستم. در عین حال حقوق و بیمه ما را راه‌آهن پرداخت می‌کند. در این بین شرکتی که به بهانه تامین نیرو عملا هیچ نقشی در ارائه خدمات ندارد چرا باید به واسطه کار کارگران (با کسر هر ماه چندین میلیون تومان) به سودهای کلان دست پیدا کند.
او با بیان اینکه ما خواهان حذف پیمانکار در واحد سیر و حرکت راه‌آهن هستیم، در خاتمه تصریح کرد: حقوقی که از شرکت‌ واسطه‌ای دریافت می‌کنیم کفاف زندگی‌‌مان را نمی‌دهد در عین حال با وجود نزدیکی که میان حرفه ما با برخی نیروهای قرارداد مستقیم و حتی رسمی، دستمزدهایی که به آنها پرداخت می‌شود به هیچ وجه قابل مقایسه با ما نیست.
*کنش های دامنه دار کارگران شهرداری لوشان دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق و حق بیمه و روزه سکوت مسئولان
کنش های کارگران شهرداری لوشان دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق و حق بیمه و روزه سکوت مسئولان ادامه دارد.
روز دوشنبه 12 خرداد،یکی از کارگران شهرداری لوشان به خبرنگار رسانه ای گفت: شماری از کارگران خدماتی شهرداری لوشان که جهت استفاده از تسهیلات بیمه‌ای به مراکز درمانی مراجعه کرده بودند، از پرداخت نشدن حق بیمه خود مطلع شدند.
او درباره مطالبات بیمه‌ای خود و همکارانشان گفت: حق بیمه خرداد 96، تیر، مهر و دی ماه 97، تیر، شهریور، آبان، دی و اسفند 98 آن‌ها به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.
این کارگر مجموعه شهرداری لوشان در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه جدا از مطالبات بیمه، دستمزد او و همکارانش در شش ماه گذشته پرداخت نشده است، اظهار کرد: علارغم اینکه موضوع معوقات مزدی‌مان را مرتبا در رسانه‌های جمعی مطرح می‌کنیم تا به گوش مسئولان برسد، اما هیچ گوش شنوایی نیست و کسی اهمیت نمی‌دهد.
*انصراف جعفر عظیم زاده از حضور در جلسه دادگاه
امروز برپایه احضار قبلی، جعفر عظیم زاده میبایست از زندان اوین به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برای برگزاری جلسه رسیدگی اعزام گردد اما ایشان از حضور در جلسه دادگاه انصراف داده و متن انصراف خود را به شرح زیر به مسئولین بند ۸ زندان اوین تحویل داد:
” باستحضار میرساند اینجانب جعفر عظیم زاده با توجه به ارائه دفاعیات لازم در شعبه دوم بازپرسی ناحیه ۳۳ اوین، انصراف خود را از شرکت در محکمه شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اعلام و منتظر صدور حکم میمانم.
بدیهی است چنانچه دادگاه مذکور نیز به رویه غیرقانونی که در شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین حاکم بود ادامه داده و حکمی غیرعادلانه علیه اینجانب صادر کند اینبار به محکمه وجدان عمومی مراجعه و دفاعیات خود را رو به مردم ایران و در حضور هیئت منصفه ای هشتاد میلیونی ارائه خواهم کرد.”
جعفر عظیم زاده وفق بخشنامه آزادی زودهنگام زندانیان به مورخه ۲۷ اسفند ۹۸، هم اکنون بطور کاملاً غیرقانونی در زندان است و به همین دلیل نهادهای امنیتی و قوه قضائیه در اقدامی که در رسیدگی به پرونده های سیاسی و غیرسیاسی به طور حیرت آوری بی سابقه است ظرف مدت بسیار کوتاهی از مورخه ی ۹۹/۲/۲۲ تا امروز مورخه ی ۹۹/۳/۱۲ (کلاً بیست روز) هم برای او تشکیل پرونده جدید داده و هم در شعبه دوم بازپرسی آخرین دفاعیات وی را اخذ و هم امروز برای ایشان در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب بیدادگاهی برپا کرده اند تا عاجلانه با صدور یک حکم فرمایشی جدید تداوم حبس غیرقانونی او را جنبه قانونی دهند. این اقدام یک پرونده سازی بسیار گستاخانه و سیستماتیک علیه یک کارگر و فعال کارگری است که جرمی جز دفاع از حقوق صنفی خود و کارگران ایران مرتکب نشده است.
اتحادیه آزاد کارگران ایران ضمن ابراز انزجار از پرونده سازی های واهی علیه جعفر عظیم زاده خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط اوست و اعلام میدارد چنانچه سریعاً به تداوم پرونده سازی علیه جعفر عظیم زاده خاتمه نداده و ایشان را آزاد ننمایند از هر طریق ممکن چه در نظر افکار عمومی جامعه و چه در سطح بین المللی این اراده ی دستگاههای سرکوبگر امنیتی و قضائی علیه جعفر عظیم زاده را بیشتر از پیش افشا کرده و مورد اعتراض قرار خواهیم داد.
اتحادیه آزاد کارگران ایران- دوازدهم خرداد نود و نه
*جان باختن یک کارگر ساختمانی جوان در مانه وسملقان براثر برق گرفتگی
یک کارگر 27 ساله حین کاربا دستگاه میکسر برقی در ساختمانی واقع در روستای استاد شهرستان مانه و سملقان دراستان خراسان شمالی دچار برق گرفتگی شد وقبل از رسیدن به بیمارستان جانش را ازدست داد.
akhbarkargari2468@gmail.com



 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com