اخبار و گزارشات کارگری ١١ اسفند ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
March 01, 2020

اخبار و گزارشات کارگری ١١ اسفند ماه ١٣٩٨

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

- ادامه اعتراضات نسبت به عدم مقابله جدی با شیوع ویروس کرونا:

1- کرونا در زندان تهران بزرگ  وخواست آزادی زندانیان

2- نارضایتی رانندگان شرکت واحد از تبعیض شهرداری در نوع برخورد بین رانندگان و کارگران واحد با کارکنان شهرداری

3-  اعتراض نسبت به عدم بکارگیری اقدامات پیشگیرانه در رابطه با کارکنان اقماری صنعت نفت

4- اعتراض نسبت  به برخورد سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر واحتمال بروز فاجعه

5- ایران خودرو و کرونا

6- کارگران صنعتی شهر ساوه خواستار تعطیلی یا کاهش ساعات کاری در کارخانجات شدند

7- رانندگان حمل و نقل جاده‌ای بیرجند خواستار آزمایشات کرونا در پلیس راه‌ها شدند

8- اعتراض کارگران خدماتی مترو تهران نسبت به کمبودها برای رعایت موارد پیشگیری‌کننده

این کارگران خواهان کاهش ساعت کاری یا شیفتی کردن کارهستند

9- اعتراض کارگران فروشگاه‌های زنجیره‌ای نسبت به عدم توزیع ماسک ودستکش یکبارمصرف کافی

- اعتراض کارگران معدن چادرملو نسبت به عدم اجرای طرح کامل طبقه‌بندی مشاغل ،پرداخت مزد مساوی دربرابرکار یکسان ادامه دارد

- اعتراض كارگران کارخانه مديران خودرو نسبت  به دو شيفت متوالی کار اجباری وشرایط سخت کاری

- عدم پرداخت ماه ها حقوق،حق بیمه ومطالبات دیگر1800 کارگر شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان

- تجمع اهالی زابل مقابل شرکت توزیع گازبدلیل  کمبود گاز

- دادگاه کیوان صمیمی از بازداشتی های تجمع روز جهانی کارگر مقابل مجلس 14 اسفند برگزار می شود

- جان باختن یک کارگر ساختمانی در زرین دشت بر اثر برق گرفتگی

*ادامه اعتراضات نسبت به عدم مقابله جدی با شیوع ویروس کرونا:

1- کرونا در زندان تهران بزرگ  وخواست آزادی زندانیان

بنا بر اخبار منتشر شده در فضای مجازی ، امیرحسین مرادی از بازداشتی‌های آبان ماه که به اعدام محکوم شده در اندرزگاه 2 زندان تهران بزرگ به کرونا مبتلا شده و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

لازم به ذکر است محمد حبیبی ، معلم زندانی،  در همین اندرزگاه محبوس است و جان وی و سایر زندانیان به خاطر شیوع کرونا در خطر جدی است.

پیش از این شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز و کانون صنفی معلمان ایران(تهران) خواستار آزادی معلمان دربند و سایر زندانیان شدند و نسبت به عواقب بی‌توجهی به وضعیت زندانیان هشدار دادند.

2- نارضایتی رانندگان شرکت واحد از تبعیض شهرداری در نوع برخورد بین رانندگان و کارگران واحد با کارکنان شهرداری

تعدادی از رانندگان شرکت واحد با پیام هایی در پی وی سندیکا ، از بی توجهی مدیریت شرکت واحد در رعایت پیشگیرانه و تدابیر لازم برای  رانندگان در جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا و تبعیض بین کارکنان شهرداری و کارگران واحد اعتراض دارند.

این رانندگان‌در پیام هائی به سندیکا اعلام کرده اند که هنوز مدیریت شرکت واحد و مسئولان شهرداری هیچ تدابیر  جدی و موثری  برای جلوگیری از ابتلا شدن رانندگان به ویروس کرونا درنظر نگرفته اند  و هنوز رانندگان نه دستکش و نه ماسک و نه مواد ضدعفونی کننده شخصی مانند آن پکچی که نمایندگان مجلس دریافت کرده اند نگرفته اند درصورتی که روزانه با صدها مسافر بطور مستقیم سرو کار دارند و در مبدا و مقصد خطوط کابین راننده توسط عوامل ضدعفونی کننده ها ضدعفومی نمی گردد .

متاسفانه بر اساس همین گزارشات رانندگان ، عواملی که اتوبوس ها را ضدعفونی میکنند موادی را که از میله ها روی زمین چکه میکند بدون توجه به اینکه کف اتوبوس ها را هم مورد شستشو با مواد قرار دهند از درب جلو وارد واز درب عقب خارج میشوند و فقط روی صندلی ها و میله ها مواد میپاشند.

از آنجائی که شهرداری تهران ساعات کاری کارکنان و مدیران خودش را به دلیل شیوع بیماری کرونا کاهش داده است متاسفانه تا کنون هیچ اقدامی در این زمینه برای رانندگان و کارگران شرکت واحد درنظر نگرفته است و  این مسائل باعث نارضایتی شدید رانندگان گردیده که چرا باید شهرداری بین کارکنانش تبعیض قائل شود چرا که رانندگان بیشتر درمعرض خطرات انتقال ویروس کرونا میباشند .

سندیکای کارگران شرکت واحد اعلام میدارد کارگران ورانندگان شرکت واحد هم از زیر مجموعه های شهرداری تهران میباشند و از شهردار تهران میخواهد که هرگونه تبعیض بین رانندگان و کارگران شرکت  واحد و شهرداری خوداری کنند . لذا شرایط بحران کنونی برای هم یکسان است و زحمت کشان حمل ونقل عمومی بیشتر از همه در معرض خطر این آ لودگی قرار دارند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

3-  اعتراض نسبت به عدم بکارگیری اقدامات پیشگیرانه در رابطه با کارکنان اقماری صنعت نفت

کارکنان  اقماری شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت که مدت 2هفته را در مناطق عملیاتی نفت بوده و 2 هفته نیز برای استراحت به شهرهای محل اسکان خانواده های خود باز می‌گردند در صورت اسکان در شهرهایی که ویروس کرونا در آنجا شیوع بیشتری داشته ممکن است حامل این ویروس شده و پس از برگشت به محل کار خود ویروس کرونا را میان همکاران خویش گسترش دهند.

در این شرایط و برای مقابله با چنین تهدیدی بهداری و بهداشت صنعت نفت و از آن مهم‌تر مدیریت HSE شرکت‌های تابعه نفت می‌توانند نقش بسیار مهم و تعیین کننده ای در کنترل و جلوگیری از شیوع آن ایفا نمایند.

این واحدها می‌توانند به سرعت پروتکلی را تهیه و تدوین کرده بر اساس آن نیروهای اقماری را پیش از بازگشت به محل خدمت ملزم به انجام آزمایش‌های تشخیصی ویژه کرونا کرده و در صورت مثبت بودن آن از اعزام این افراد به محل خدمت جلوگیری نموده و اقدام‌های لازم درمانی در مورد آنان را بسرعت اجرایی کند.

اما تابه امروز اقدامات جدی در این رابطه در دستورکار مسئولین امر قرار نگرفته است.

4- اعتراض نسبت  به برخورد سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر واحتمال بروز فاجعه

«مدیرانی که با ماشین مخصوص و تنها به منطقه مراجعه می کنند و این تصمیم ها را برای پرسنل می گیرند،آیا اگر خودشان هم با این اتوبوس و مینی بوس ها می آمدند باز هم این تصمیم را می گرفتند؟!»

در  اطلاعیه سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر بتاریخ 7 اسفند با اشاره به احتمال روند رو به رشد شیوع ویروس کرونا درمنطقه،رستوران پتروشیمی‌ها تعطیل شد، ساعت کار کارگران روزکار تغییر کرد و محدودیت‌های طرح ترافیک منطقه تا اطلاع ثانوی حذف شد.

درهمین رابطه یکی از کارگران پتروشیمی منطقه ماهشهر گفت : آیا با کم کردن ساعت کاری  می توان روزانه  صدها اتوبوس از  کارکنان را به منطقه ویژه از آبادان، اهواز، ماهشهر، شهرک بعثت آن هم با   طول مسیر  بیش از یک ساعت  در فضای اتوبوس حداقل 40 نفری جابجا کرد ؟!

اگر یک نفر در این اتوبوس آلوده باشد با توجه به دوره نهفتگی 14 روزه بیماری احتمال وقوع  فاجعه ای بزرگ در منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر اتفاق افزایش خواهد یافت.

مدیرانی که با ماشین مخصوص و تنها به منطقه مراجعه می کنند و این تصمیم ها را برای پرسنل می گیرند،آیا اگر خودشان هم با این اتوبوس و مینی بوس ها می آمدند باز هم این تصمیم را می گرفتند؟!

5- ایران خودرو و کرونا

در شرکت عریض و طویل ایران خودرو به جز کارکنان حراست که به ماسک و دستکش مجهز شده اند به بقیه کارگران و کارکنان هیچ چیزی برای پیشگیری ارایه نشده است. فقط اوارق تبلیغاتی که در همه جا می توان یافت را در پانل ها نصب کرده اند. همین. بخشی از کارکنان اداری و فنی با ابتکار شخصی اقدام به ضدعفونی کردن وسایل کار خود نموده اند.این در حالی است که اگر یک مورد بیماری کرونا در این شرکت مشاهده شود معلوم نیست چه فاجعه ای رخ خواهد داد.

کارشناسان سندیکایی ایران خودرو پیشنهادهای زیررا برای مقابله با بیماری کرونا در شرکت ایران خودرو ممکن می دانند:

١- نصب و بهره برداری از دستگاههای کارت زن چشمی

٢- مجهز کردن نگهبانی به دستگاههای لیزری در هنگام ورود برای اندازه گیری دمای کارگران

٣- ضدعفونی کردن همه کارگران هنگام داخل شدن به کارخانه به همراه سرویس حمل و نقل مربوطه

٤- دادن غذا در ظروف یکبار مصرف

٥- بازرسی سختگیرانه از رستوران و آشپزخانه شرکت ایران خودرو

٦- ضدعفونی کردن سرویس های بهداشتی بصورت هر ٤ ساعت یکبار

٧- ضدعفونی کردن محل کارگاهها بعد ازخروج کارگران از محل کار

٨- کاهش ساعت کار کارگران تا بتوان زمان برای ضدعفونی کردن سالن های تولیدی و اداری و فنی داشت.

٩- فعال كردن تعاونی ایران خودرو و دادن مایحتاج مصرفی کارگران در بسته های بهداشتی تا خانوادههای کارگری كطکمتر به مراکز خرید مراجعه کنند

١٠- در اختیار گذاشتن ماسک، دستکش یکبار مصرف و مواد ضدعفونی کننده در همه کارگاهها و سالن ها

اینگونه می توان این بیماری را نابود کرد و سلامت کارگران و خانواده هایشان را تضمین نمود.

6- کارگران صنعتی شهر ساوه خواستار تعطیلی یا کاهش ساعات کاری در کارخانجات شدند

کارگران کارخانه های سن ایچ، لاستیک پارس، فنرسازی خاور، پارس فنر، سالمین و... واقع در شهر ساوه خواستار تعطیلی یا دستِ‌کم کاهش ساعات کاری کارگران به علت شیوع کرونا شدند.

جمعی از این کارگران به خبرنگار رسانه ای گفتند:بعد از شیوع کرونا، نمایندگان کارگران در واحدهای تولیدی و تشکل‌های کارگری به فرمانداری نامه زدند و خواستار عدم غفلت از مسائل کارگران شدند.

کارگران صنعتی بیش از دیگران در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند. کارگران در کنار یکدیگر کار می‌کنند و در سرویس‌های عمومی به محل کار رفت و آمد می‌کنند. در عین حال پایین آمدن قدرت خرید کارگران و گرانی بنزین، هزینه‌های رفت و آمد کارگران را گران‌تر کرده و استفاده از حمل و نقل عمومی در بین کارگران شیوع پیدا کرده است. کارگران در رستوران‌ها نیز در کنار یکدیگر هستند و اصولاً یک زندگی جمعی دارند.

کارگران افزودند: ما اغلب در شهرک صنعتی کاوه مشغول به کار هستیم و کارگران اصولاً از ابتلا به کرونا مصون نیستند. حال که اداره‌ها مشمول کاهش ساعت کاری شده‌اند، ما نیز خواستار کاهش ساعت کاری هستیم.

7- رانندگان حمل و نقل جاده‌ای بیرجند خواستار آزمایشات کرونا در پلیس راه‌ها شدند

رانندگان حمل و نقل جاده‌‌ای بیرجندبدلیل اینکه می توانند ناقل کرونا از شهری به شهر دیگر باشند،   خواستار آزمایشات اولیه کرونا در پلیس‌راه‌ها شدند.

 رانندگان حمل و نقل جاده‌ای بیرجند طی گفتگوبارسانه ای، ضمن ابراز نگرانی نسبت به شیوع کرونا در کشور گفتند: شغل رانندگان حمل و نقل جاده‌ای بعد از شیوع کرونا در معرض تهدید بیشتری نسبت به مشاغل است. ما باوجود مشکلات معیشتی و بالا بودن هزینه‌های استهلاک و تعمیرات ماشین‌های سنگین و لوازم یدکی نمی‌توانیم کار را تعطیل کنیم و در خانه بمانیم.

آنها افزودند:رانندگان به علت تردد بین شهرها یکی از مهم‌ترین ناقل‌ها محسوب می‌شوند. درصورتی‌که راننده مبتلا شود، این بیماری را از شهری به شهر دیگر منتقل می‌کند و عامل شیوع به حساب می‌آید اما متاسفانه فکری بابت این مسئله نشده است. در عین‌حال هر بار که بارگیری می‌کنیم با افرادی در تماس هستیم که برای خودمان نیز خطرناک است.

آنهاگفتند: باید کنترل بیشتری به لحاظ تجهیزات و بهداشت بر رانندگان حمل و نقل جاده‌ای صورت بگیرد. مثلا در پلیس راه‌ها می‌توان آزمایشات لازم را از رانندگان گرفت. در عین حال سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور باید اقدام به توزیع رایگان ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده کنند. به خصوص که خیلی از این لوازم بهداشتی در دسترس جامعه نیست و کمیاب شده است.

8- اعتراض کارگران خدماتی مترو تهران نسبت به کمبودها برای رعایت موارد پیشگیری‌کننده

این کارگران خواهان کاهش ساعت کاری یا شیفتی کردن کارهستند

کارگران خدماتی مترو تهران که در پایان هر شب مسئولیت نظافت و شستشوی واگن‌ها را برعهده دارند، گفتند: با برای رعایت موارد پیشگیری‌کننده از بیماری با کمبودهایی مانند ماسک و دستکش مواجهیم و از مسئولان مترو انتظار داریم راهکاری را در حمایت از کارگران برای کاهش ساعت کاری یا شیفتی کردن کار پیدا کنند.

آنها با اشاره به اینکه نگرانی هر روز در کارگران تقویت می‌شود که مبادا به نوعی به این بیماری مبتلا شویم،به خبرنگار رسانه ای گفتند:همکاران باسابقه واحد خدماتی مترو که مسئولیت نظافت واگن‌ها را در پایانه‌های مختلف برعهده دارند بیشتر از همه در معرض ابتلا به این بیماری و هر نوع بیماری دیگر هستند.

آنها با بیان اینکه کارگران خدماتی مترو تهران در پایان هر شب مسئولیت نظافت و شستشوی واگن‌ها را برعهده دارند، گفتند: با این وجود به نظر می‌رسد برای رعایت موارد پیشگیری‌کننده از بیماری با کمبودهایی مانند ماسک و دستکش مواجهیم.

این کارگران با بیان اینکه ما ناچار از حضور در محل کار هستیم، در ادامه گفتند: از مسئولان مترو انتظار داریم راهکاری را در حمایت از کارگران برای کاهش ساعت کاری یا شیفتی کردن کار پیدا کنند.

کارگران تصریح کردند: همه امکاناتی که مترو برای ایجاد آرامش میان شهروندان و اعتماد به مترو در جهت حمل و نقل عمومی با ضدعفونی اماکن، ایستگاه‌ها و واگن‌های قطار شهری انجام می‌دهد با کار شبانه‌روزی کارگران صورت می‌گیرد.

9- اعتراض کارگران فروشگاه‌های زنجیره‌ای نسبت به عدم توزیع ماسک ودستکش یکبارمصرف کافی

کارگران فروشگاه‌های زنجیره‌ای اعتراضشان را نسبت به عدم توزیع ماسک ودستکش یکبارمصرف رسانه ای کردند.

این کارگران که تعداد زیادی از آنها حداقل‌بگیر هستند و حتی در مواردی بیمه هم ندارند، در ارتباط با بهداشت فردی خود نگرانی‌هایی دارند. آنهابه خبرنگار رسانه ای گفتند: ماسک و از آن مهمتر، دستکش یکبار مصرف به اندازه کافی در اختیارمان گذاشته نمی‌شود. در فروشگاه‌های بزرگ، مشتریان اجناس داخل قفسه‌ها را به کرات لمس می‌کنند و در نتیجه ویروس به آسانی می‌تواند گسترش یابد؛ به همین دلیل کارفرمایان باید در اختیار ما دستکش، مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک به اندازه کافی قرار دهند.

این کارگران که اکثریت آنها از وضعیت معیشتی مناسبی برخوردار نیستند،افزودند: علاوه بر ضدعفونی کردن مرتب محیط کار و همه دستگاه‌ها و قفسه‌های اجناس، تامین وسایل بهداشت فردی کارگران نیز برعهده کارفرماست.

براساس ماده 85 قانون کار، تامین بهداشت کارگران و رعایت موازین بهداشتی که وزارت بهداشت و شوای عالی حفاظت فنی مقرر کرده، برعهده کارفرمایان همه واحدهای تولیدی است و تخطی از آن، جرم محسوب می‌شود.

*اعتراض کارگران معدن چادرملو نسبت به عدم اجرای طرح کامل طبقه‌بندی مشاغل ،پرداخت مزد مساوی دربرابرکار یکسان ادامه دارد

کارگران معدن چادرملو(شرکت  پیمانکاری حاتمی)درادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به عدم اجرای طرح کامل طبقه‌بندی مشاغل ،پرداخت مزد مساوی دربرابرکار یکسان با تهیه طوماری وامضایشخواستار اجرای قانون و احقاق حق خود شدند.

بنا به گزارش رسانه ای شده،در این طومار، کارگران از تبعیض میان کارگران پیمانکاری شرکت‌های مختلف و همچنین میان کارگران پیمانکاری و کارگران قرارداد مستقیم مجموعه انتقاد کرده و آورده‌اند که چرا در یک مجموعه، حقوق یک کارگر 14 میلیون تومان و حقوق کارگری دیگر، فقط 3 میلیون تومان است، آنهم درحالیکه ممکن است کار کارگر دوم، به مراتب سخت‌تر و دشوارتر باشد.

این کارگران با اشاره به تصریحات قانون کار در رابطه با اصلِ کار یکسان- مزد یکسان، خواستار اجرای کامل طرح طبقه‌بندی مشاغل شدند.

*اعتراض كارگران کارخانه مديران خودرو نسبت  به دو شيفت متوالی کار اجباری وشرایط سخت کاری

جمعی از کارگران کارخانه مديران خودرو واقع در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم در استان کرمان اعتراضشان را نسبت به دو شيفت متوالی کار اجباری وشرایط سخت کاری رسانه ای کردند.

این کارگران گفتند که 1300 كارگر کارخانه مديران خودرو  که بیشتر مدیرانشان چینی هستند مجبورند دو شيفت متوالی(از ساعت 6 تا 19) كار كنند.

*عدم پرداخت ماه ها حقوق،حق بیمه ومطالبات دیگر1800 کارگر شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان

ماه ها حقوق،حق بیمه ومطالبات دیگر1800 کارگر شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان پرداخت نشده است.

به گزارش یک منبع خبری محلی،هر پدیده و بحران طبیعی و غیر طبیعی بهانه ای میشود تا کارکنان شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان به ورطه فراموشی سپرده شوند.

مشکلات آبفا روستایی تمامی ندارد. سال های سال است که نزدیک به 1800 نیروی این شرکت اعم از آبدار، طرحی، معین، پیمانی و رسمی در کش و قوس دریافت حقوق و مزایای خود قرار دارند.

عقب افتادگی 3 تا 6 ماه حقوق این کارکنان در یک نگاه ساده 1800 نفر را نشان می دهد. این در حالی است که همه این کارکنان خانواده دارند و ارتزاق آنها از راه همان حقوقی است که دایما در حال تعویق است.

امسال گویی بدترین سال برای این نیروها بوده چرا که با شرایط اقتصادی که بر کشور حاکم است، پرداخت ها نسبت به سال های قبل بدتر هم شده بطوریکه تا امروز که تا پایان سال نیز چیزی نمانده است، بیش از 5 ماه عقب افتادگی وجود دارد. سنوات نیروهای طرحی از سال 95 نیز پرداخت نشده، مبالغ مربوط به بیمه تامین اجتماعی بالای 8 ماه عقب مانده، بدهی به پیمانکاران و بازار، بدهی به خودروهای استیجاری و ده ها مشکل ریز و درشت هست که مسوولین و کارکنان این شرکت را اندر خم یک کوچه کرده است.

پای درد دل یکی از کارکنان نشسته بودم. شاید باورش سخت باشد اما برای تهیه ماسک و الکل به مشکل خورده بود. آری برایشان تهیه اولیه ترین امکانات مقابله با ویروس کرونا امکان پذیر نبود.

دیگری از عقب افتادگی 20 میلیونی اقساط وام مسکن می گوید، تا آن اندازه تحت فشار تماس های بانک و ضامن قرار می گیرد تا مجبور می شود خود را زیر وامی دیگر ببرد تا فقط بتواند اقساط خود را بروز کند.

دیگری از عدم پرداخت شارژ ماهیانه ساختمان، عدم توان خرید عید نوروز، عدم توان تامین بنزین برای خودرو و هزاران درد مشترک که در میان کلیه کارکنان وجود دارد.

بدترین بخش اما ابراز شرمندگی پدرانی است که نه تنها نمی توانند خانواده های خود را آنطور که باید تامین کنند، بلکه از فشار مضاعفی که  بر آنها وارد آمده بی اعصاب هم شده اند. اینکه حقوقی دریافت نکنند و در خانه داد و فریاد هم کنند نور علی نور است. اما خوب میدانیم که هرچه که هست از فشار مضاعف اقتصادی است که با بی حقوقی درهم تنیده شده اند.

رها کردن این نیروها بواقع ظلم است. وجود حقوق های نجومی و اختلاس های میلیاردی توجیه پذیر نیست. با وجود فقر و عدم توان چرخاندن زندگی به ساده ترین ترین شکل با سفرهای جور واجور، تصاویر تفریح های آنچنان، خرج های کلان، زندگی های مرفه برخی مسوولین با آنچه که کارکنان آبفا روستایی خوزستان و امثال آنها تحمل می کنند همخوانی ندارد و بواقع بالاترین سطح از جفا و ظلم است.

*تجمع اهالی زابل مقابل شرکت توزیع گازبدلیل  کمبود گاز

کمبود گاز در شهر زابل در استان سیستان و بلوچستان باعث تجمع اهالی زابل مقابل شرکت توزیع زیرمجموعه شرکت گاز استان سیستان وبلوچستان شد.

 

دادگاه کیوان صمیمی از بازداشتی های تجمع روز جهانی کارگر مقابل مجلس 14 اسفند برگزار می شود

پرونده ی کیوان صمیمی از بازداشت شدگان روزکارگر پس از چند جلسه بازپرسی به دادگاه ارسال شده است. شرکت در مراسم روز کارگر تنها اتهام او نیست و چند اتهام دیگر نیز به پرونده اضافه شده است. اتهامات او اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام، اخلال در نظم، توهین به رهبری و بنیانگذار نظام است.

کیوان صمیمی با انتشار این خبر در کانال تلگرامی خود نوشت:

«همیشه گفته و نوشته‌ام که زندان‌های این زمان، سخت نیست و زندانی سیاسی می‌تواند از درون حبس، تاثیراتی ویژه بر رشد جنبش بگذارد. زندان‌هراسی را دشمنان عدالت و آزادی به‌منظور کم‌فروغ کردن جنبش اجتماعی، ترویج می‌کنند.»

دادگاه کیوان صمیمی در 14 اسفند ماه در شعبه 26 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی افشاری برگزار خواهد شد.

*جان باختن یک کارگر ساختمانی در زرین دشت بر اثر برق گرفتگی

یک کارگر ساختمانی حین کار جابجایی یک عدد میلگرد در پشت بام ساختمان در روستای زیراب شهرسان زرین دشت دراستان فارس،دچار برق گرفتگی شد وجان باخت.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com