"طرح صلح قرن" یا تحمیل یک سیاست فاشیستی و قلدرمآبانه؟

حزب سوسیالیست انقلابی ایران
February 05, 2020

"طرح صلح قرن" یا تحمیل یک سیاست فاشیستی و قلدرمآبانه؟

 

هیئت حاکمه کنونی امریکا به رهبری رئیس جمهور رسوا شده شان در حالی که هم در بعد جهانی و منطقه ای و هم در بعد داخل کشوری در بحرانی ترین و تضعیف شده ترین موقعیت به سر میبرند به همراه هیئت حاکمه و نخست وزیر به مراتب رسواتر اسرائیل، روز سه‌شنبه ۸ بهمن (۲۸ ژانویه) یکجانبه و با هیاهوی پوچ "توافقی" را اعلام کرده ند که در آن  گویا هم "صلح" برقرار خواهد شد، هم امنیت تامین میشود، هم تروریسم خاتمه پیدا میکند و هم "بدونه اینکه کسی جابجا شود "فلسطینی ها میتوانند دولت خود را دایر کنند". و این هذیان گوئی "معامله قرن" قرار است با کرنش بردن فلسطینی ها در مقابل ٥٠ میلیارد دلار به سرآنجام برسد!

 

هیچ چیزی شرم آورتر از این نیست که دو شخصیت اول دو کشور که در فساد فرو رفته اند و هر دو دو سرمایه دار گردن کلفت کشورشان هستند، و هر دو در راس  یک سیاست دست راستی  و یک ماشین آدمکشی و ترور در جهان و منطقه قرار گرفته اند و شخصا دستشان به خون مردمان بیدفاع بسیار زیادی رنگین شده است به این شکل  و با بیحیایی بیایند جلو دوربین و جامعه جهانی را به سخره بگیرند و برای ما  به"پیغمبران صلح" تبدیل شوند!. این است سمبلها و نمایندگان واقعی این جهان ضد انسانی سرمایه داری که حتی حامیان خود را ‌نیز آدم حساب نمی کنند جه برسد به شهروندان منزجر و متنفر از این نظام و رهبرانشان!. این سناریو اگر چه نمایشی مضحک بنظر میرسد اما مگر با تداوم سیاستهای همواره تروریست پرور و اقدامات فاشیستی و جنگ طلبانه و زورگویانه و ضد کارگری و ضد سوسیالیستی امثال امریکا و اسرائیل امکان تحقق چنین تخیلاتی ممکن خواهد شد؟ نه! آنها خود نیز میدانند که دارند  دروغ تحویل مردم میدهند، اما میخواهند سر مردم کلاه  بگذارند تا نقشه خود را به آسانی پیش ببرند.

 

واقعیت امر این است این نقشه که نام نامربوط "صلح قرن"بر آن گذاشته شده است، نه تنها برمبنای یک سیاست نژاد پرستی و تامین منفعت یکجانبه دو دولت امریکا و اسرائیل بنا نهاده شده است، که در ادامه سیاست زورگویانه الحا‌ق بلندیهای جولان به اسرائیل، و سپس اعلام رسمی اورشلیم ("بیت المقدس") به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت امریکا به آنجا باید در نظر گرفت. اکنون با این طرح حلقه آخر تحمیل یک پروژه متکی به سیاست نژاد پرستی و دست راستی به نمایش گذاشته میشود که در آن بجز پایمال کردن حق اولیه شهروندی ساکنین فلسطین و به سخره گرفتن افکار جهانی حاصل دیگری نخواهد داشت.

 

 برعکس ادعاهایی ترامپ و نتانیاهو قلدر، با این طرح نه فقط تروریسم تضعیف نخواهد شد بلکه بزرگترین آتو به دست همه دولتهای مرتجع دیگر اسلامی و همه نیروهای تروریست منطقه داده شده که همچنان به تروریسم و سیاست ضد انسانی خود "مشروعیت" بدهند، و بدین ترتیب دعوای این دو بخش ارتجاعی و تروریستی( امریکا-اسرائیل،  و جمهوری اسلامی-حماس - حزب الله و امثال اردوغانها و دیگر مرتجعین اسلامی  حاکم در منطقه)  میتواند  همچنان چهار نعل علیه جنبشهای مترقی و مردم جان به لب رسیده بتازند و  منطقه را همچنان در اتش جنگ و تروریسم بسوزانند. این سیاست کانگسریسم و تروریستی از هر دو سو بزرگترین مانع سر راه صلح و امنیت واقعی و سر راه جنبشهای مترقی سوسیالیستی، کارگری، زنان و سکولاریستی علیه وضع موجودند.

 

ماتاکید میکنیم که به همان شکلی که با سیاستهای ترامپ و نتانیاهو و دولت هایشان  به درست مخالفت میشود، همزمان باید ادعاها و هیاهوی ریاکارانه و ارتجاعی"دفاع از مردم فلسطین"که از سوی دولتهای اسلامی منطقه عرب زبان و به ویژه از جانب جمهوری اسلامی ایران و دولت اسلامی حاکم در ترکیه در این مورد به صدا در آمده رسوا نمود. اینها نیز درست مانند هر دو دولت امریکا و اسرائیل سرنوشت واقعی مردم فلسطین را به گروه گرفته اند تا از این دریچه به دعوا و مرافعه خود با هم، و همچنین با امریکا و اسرائیل تداوم بدهند و منافع اقتصادی، سیاسی، مذهبی و ناسیونالیستی و نظامی خود را تامین نمایند. این دولتهای حامی دروغین مردم فلسطین، که در کشورهای تحت کنترل خود از اسرائیل و امریکا  هم بسیار جنایتکارانه تر شهروندان را سرکوب میکنند، مانع رفع ستم ملی و مانع تحقق حق برابر شهروندی هستند، باید رسوا شوند و حق دخالت در سرنوشت مردم رنجدیده فلسطین را نباید داشته باشند.

 

بشریت متمدن و همه نیروهای که به حقوق واقعی برابر شهروندی پایبند هستند و چنانچه دمکراسی مضحک دولت امریکا و ترامپ افکار و شرافت شان را به گرو نه گرفته باشد میدانند که نه تنها دولتهای جنایتکار منطقه، از اسرائیل تا جمهوری اسلامی و ترکیه و بقیه، بلکه هیچکدام از دولتهای امپریالیستی از جمله دولت امریکا و ترامپ نیز هیچگاه خواهان حل معضلات واقعی منطقه ویران شده خاورمیانه از جمله دو پدیده اصلی، که محمل جنگ و تروریسم و خانه خرابی و آوارگی بیشماری از مردم بی دفاع شده است، نه تنها نبوده اند بلکه خود عامل به وجود آورنده این شرایط هستند و از این دو پدیده همواره به منظور تحمیل مداوم خود، مشروعیت دادن به حضور قلدر مابانه و حتی واسطه ای به منظور پیشبردن جدال امپریالیستی خود از کانال این منطقه، برای تامین منفعت اقتصادی، امنیتی و نظامی خود شده اند. این دو پدیده، دو معضل واقعی حل نشده دیرینه "فلسطین" و "مساله کرد" در منطقه است. پاسخ واقعی دمکراسی غربی و امریکایی و نتانیاهوای به آن در بهترین حالت همین است که در قالب "طرح صلح قرن" در فلسطین  دیدیم، و یا در رویداد، استقلال کردستان عراق و سپس رویداد کرکوک و هم چنین معامله "قرن" دیگری که با ترکیه و روسیه بر سر بخش زیادی از مناطق کردستان سوریه و جنایتی که آنجام گرفت شاهدش بودیم، و از سوی دیگر سیاست و پاسخ بقیه دولتهای جنایتکار دیگر به حل مشکل فلسطین که گویا مدافع "مردم فلسطین"  هستند،در شکل  ارتجاعی دیگری(اسلامی و ناسیونالیستی) دقیقا کپی شده طرح ضد انسانی  وزورگویانه و یکجانبه دولت امریکا و ترامپ میباشند.

 

وجه مشترک طرحهای هر دو سوی این منازعه، هم دولت امریکا و هم دولتهای جنایتکار نامبرده اسلامی و نژاد پرست بر اساس هویت ضد انسانی مذهبی و ملگرای و نژاد پرستی است نه حق و حقوق برابر شهروندی!. بی معنی بودن حق برابر شهروندی و اتکا به برتری طلبی نژادی، مذهبی و فاشیستی خود بر طرف مقابل بنیاد ستونهای ضد انسانی و آدمکشی این سیاست  را تشکیل داده است، از اینرو درد و رنج و کشمکش مردم آن منطقه را عمیقتر و پر معضل تر کرده اند.

 

حزب سوسیالیست انقلابی ایران ضمن محکوم کردن طرح ضد صلح و ضد امنیت و ضد حق شهروندی "طرح صلح قرن" مشترک دو دولت امریکا و اسرائیل، سیاست همه دولتهای درگیر در منطقه در بر خورد به معضل فلسطین و همچنین در برخورد به موضوع رفع ستم ملی، و به سیاست وقیحانه آنها مبنی بر به رسمیت نشاختن حقوق برابر شهروندی را شدیدا محکوم می نماید و خواهان مقابله متحدانه کارگران و آزادیخواهان منطقه با آنها میباشد. بهترین شکل شکست دادن طرح ارتجاعی ترامپ- نتانیاهو بلند شدن صدای رسا و متحد طبقه کارگر و صف آزادیخواهان در اسرائیل و فلسطین و حمایت جهانی از آنها است!

 

ما در شرایط و تناسب قوای کنونی هم در باره فلسطین و هم در مناطق کردنشین و یا هر جای که ارتجاع سرمایه داری در پوزسیون و اپوزسیون کشمکش ملی را به یک معضل و مانع جدی و خونین سر راه زندگی مشترک انسانی تبدیل کرده باشند، بر یک راه حل سوم، راه حل انسانی و سوسیالیستی متکی به اراده خود شهروندان پای می فشاریم: مراجعه به  رفراندوم و رای مستقیم شهروندان،  بدون هیچ دخالت و زورگوئی و حضور نظامی و غیر نظامی، با تضمین دسترسی برابر به تبلیغات و اختصاص بودجه برابر، و با اعلام  از پیشی پذیرش نتیجه آرا چنین رفراندومی، هم از جانب همه ترفهای  درگیر و هم  ازجانب نظاره گران بین اللملی!

 

نه به سیاست ارتجاعی"طرح صلح قرن" مشترک ترامپ و نتانیاهو!

نه به تداوم ستم ملی و به گرو گرفتن حق برابر شهروندی !

نه به جنگ و تروریسم دولت امریکا و اسرائیل !

نه به سیاستهای  تروریستی-ارتجاعی دولتها و نیروهای اسلامی و قوم پرست در منطقه!

زنده باد حق برابر شهروندی برای همه!

زنده باد آزادی، زنده باد برابری، زنده باد سوسیالیسم

 

حزب سوسیالیست انقلابی ایران

Iransocialist2017@gmail.com

١٥ بهمن ١٣٩٨

٤ فوریه ٢٠٢٠


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com