بیانیه در باره نمایش "انتخابات" مجلس جمهوری اسلامی

حزب سوسیالیست انقلابی ایران
December 22, 2019

بیانیه حزب سوسیالیست انقلابی ایران در باره نمایش "انتخابات" مجلس جمهوری اسلامی

نباید در بازی دشمنان و سرکوبگران خود شرکت کرد!

قرار است روز دوم اسفند ١٣٩٨ مجددا مضحکه ای به نام "انتخابات مجلس جمهوری اسلامی"  به نمایش گذاشته شود. این بازی با شهروندان بر بستر سازماندهی یک کشتار وحشیانه مردم آزادیخواه، که در راس آن جنایت بزرگ شخص خامنه ای و روحانی و شمخانی  و رئیسی ها و همین مجلس بی خاصیت و محل تجمع پست ترین عناصر جمهوری اسلامی قرار داشتند، قرار است برگذار گردد.

  پیش شرط ها و زمینه های واقعی این "انتخابات" نیز مانندهمه "انتخاباتهای" مضحک پیشین  این نظام فاسد و مستبد و آدمکش نه آزادی همگان و حق برابر برخورداری از کاندید شدن و کاندید کردن برای کسب کوچکترین تغییر درسرنوشت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی شهروندان، نه!  کاملا بر عکس!، بر بستر بی اراده کردن انسانها، تبدیل آنها به رعیت و برده، و با گرو گرفتن حق اولیه شهروندی ، و بر بستر تعرض بی وقفه و گستاخانه به حقوق اولیه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و تشکلیابی  طبقه کارگر و اکثریت شهروندان قرار است یک مشت مزدور و عناصر فاسد و دروغگو و مفت خور به تجمعی به اسم" مجلس شورای اسلامی" راه پیدا کنند.
 
 و اما امسال در شرایطی که احکام زندان سنگین برای نمایندگان صدای آزادی و برابری و رفاه و امنیت در همه جا پخش میگردد ، در شرایطی که دستمزد و حق زندگی انسانی از بیش از٥٠ میلیون کارگر و خانواده کارگری گرفته شده است،  در شرایطی که عوامل خودشآن میگویند بیش از ٧٠ درصد مردم زیر خط فقر زندگی میکنند، در شرایطی که دستهای کثیفشان به خون هزارها انسان آزادیخواه و حق طلب رنگین شده و معترضین بی دفاع را به رگبار  بستند، و در مقابل چشم جهان بیرحم سرمایه داری کرور کرور را کشتارو بازداشت و شکنجه میکنند و با تمام قدرت مشغول تداوم به این جنایت هولناک هستند، راه انداختن کمپین عوامفریبانه  و دو دوزه بازی ای تحت عنوان "انتخابات" نه تنها دهن کجی به جامعه که آنسویی سکه جنایتی است که در اعتراضات آبانماه  این نظام وحشی و مجرم مرتکب آن شده است.

با وجود این واقعیتهای هولناک هنوز کسانی به صف شده و برای این مجلس مضحک "کاندید" میشوند و بدینوسیله نه تنها چشمشان را به این همه جنایت میبندند بلکه  بخاطر منافع حقیر اقتصادی و گرفتن پولهای باد آورده، و در جهت خدمت به بقای این نظام در صدد هستند تنور این گلاهبرداری  بزرگ را گرم نگهدارند. به این کاسه لیسان مزدور فقط باید گفت شرمتان باد! و باید همه جا به آنها گفت که دیر یا زود تک تک شما را به عنوان شریک جرم این رژیم محاکمه و مجازات خواهیم کرد!، به علاوه  به آن بخش از "مردم"  نیز که هنوز "امیدی" به نمایش دروغین انتخابات" این رژیم خون و جنون دارند و میخواهند دوباره به بازی گرفته شوند و بازار این نظام جانی را رونق ببخشند باید گفت  برخورداری از عقل و درایت و حس مسئولیت و انسانیت هم چیزی خوبی است،که متاسفانه حاکمیت فاسد چهل ساله یک نظام بورژوا- داعشی شیعه مسلک توانسته این خصوصیات اولیه انسانی را از وجود بخشی از شما "مردم"، از جمله از کسانی که به این نظام "رای" میدهند و در این بازار گرمی شراکت دارند، تهی نماید.  علاوه بر تعمق بر واقعیت بی اراده شدن  شرکت کنندگان در "نظام انتخاباتی" این رژیم، باید به آنها گفت به عکس کشته شدگانی که برای نان و آزادی و برابری، و بخاطر نخواستن فساد و دزدی و سرکوب و زورگوئی یک دولت مستبد جانشان را باختند خیره شوید و بدانید که با شرکت تان در این نمایش انتخاباتی عملا در کشتار این عزیزان شما نیز سهیم خواهید شد!، آیا  تکرار چهل سال اشتباه محض و "مشروعیت" دادن به یک نظام آدمکش را فقط باید "اشتباه" نامید؟! یا یک خودکشی و حماقت سیاسی!. هر "رای" بی معنی شما اهرمی برای کشتار بیشتر شهروندان بدست همین رژیم خواهد بود. دیگر کافی است! تمامش کنید! فردا  جامعه شما را  بخاطر این نقش مخرب ، ارتجاعی و ضد آزادیخواهانه تان نخواهد بخشید! آیا گرفتن مقداری "انعام" و یا کسب "امتیازات" کثیف و حقیر ارزش این سطح از تنزل و حقارت را دارد که با دستان خود به بقای یک نظامی کمک کنید که صدها هزار انسان شرافتمند را کشتار و نابود کرده است؟!

واقعیت این است همگان بر این حقیقت ساده واقف هستند که پدیده ای به اسم انتخابات در جمهوری اسلامی بسیار پوچ، مضحک و بی ربط به حقوق شهروندان است. در شرایطی که زندگی، معیشت، آزادیهای سیاسی، ثروت و کرامت کل جامعه از جانب این رژیم به گرو گرفته شده است، هیاهو حول چنین مضحکه ای جز توهین به شعور جامعه و دور زدن مطالبات بر حق سیاسی- اقتصادی- فرهنگی، که مطالبات بیش از ٨٠ درصد جامعه میباشد، نیست.

کارگران! مردم آزادیخواه!
 شما بر این واقعیت واقف هستید که شراکت در “انتخابات” و ربط دادن کشمکشهای ناشی از آن به امر و منافع مردم، به دمکراسی، به حق رای مردم، به اصلاحات، به انتخاب بین بد و بدتر، به مبارزه مدنی، و این که گویا از این طریق می توان کلیت رژیم یا جناحی از آن را “تضغیف” نمود، نه فقط یک کلاهبرداری بزرگ سیاسی است که تکرار آن بعد از ٤٠ سال یک سیاست جنایتکارانه ی هست که معماران آن، طبقه حاکمه و رهبران جنایتکار جمهوری اسلامی میباشند. شرکت در چنین نمایش انتخاباتی به هر بهانه ای در جهت اضافه کردن عمر ننگین این جنایتکاران و سرکوبگران خود میباشد، به طریق اولی طبقه کارگر ایران نباید به هیچ وجه در بازی دشمنان و سرکوبگران خود شرکت کند، سناریویی که اسم آن را انتخابات گذاشته اند هدفی جز تامین بقا و کسب “مشروعیت مجدد” برای این نظام وحشی سرکوبگر و تروریست و آدمکش ندارد.

روشن است که این نمایش مطلقا به مردم آزادیخواه ربط ندارد. هیچگاه ربط نداشته است، توهین آشکار به شعور تک تک شهروندان است. همه می دانند نه فقط حق کاندیدا شدن ازهر کمونیست و رهبر کارگری و فعال جنبش زن و فرد سکولاری سلب شده است، بلکه حتی همان گونه که همه می بینند پروسه کاندید شدن جانی ترین افراد خودشان و عبور از فیلتر شورای نگهبان تا آخرین روز شمارش "آرا"نه فقط به معنای دقیق کلمه فرمایشی و مضحک است که مستقیما توهین و دهن کجی به هر شکلی از انتخابات در جامعه و هر تعریفی از شهروندی است.اما جمهوری اسلامی تا حال با بازی دادن بخشی از جامعه و اپوزیسیون درون و بیرون خود موفق شده درچنین پوششهایی از بحرانهایی که همواره دامنگیرش بوده با هیاهو و جنجال تبلیغاتی کل نظام را از بحران و از زیر تعرض و تنفر اجتماعی نجات دهد. با وجود تمام اختلافات و بالا گرفتن واقعی جنگ درون جناحهای رژیم، بدون استثنا هدف کلی کلیه جناحهای آن حفظ پیکره کثیف و جنایتکارانه جمهوری اسلامی و کمک به تداوم توحش و افسار گسیختگی سرمایه داری علیه مردم آزادیخواه و طبقه کارگر ایران بوده و هست.

صورت مسئله ما کارگران، ما مردم آزادیخواه، سرنگونی کلیت این رژیم و طبقه حاکم بورژوازی است. این رژیم و نظام استثمارگر باید برود! با روحانی و خامنه ای و همه  قماش وجناحهایش، چه در پوشش اسلام و چه  ملی گرائی-شونیستی و قوم پرستی باید دستشآن از سر جامعه‌ کوتاه کرد. این هدف محوری و مهم در گرو شروع یک مبارزه انقلابی و توده ای و رودرویی صف مستقل جنبش طبقاتی ما با کلیت نظام حاکم است! در گرو برافراشتن پرچم رادیکال و سوسیالیستی سرنگونی طلبانه است، در گرو عروج مبارزه متحد و گسترده طبقه کارگر برای کسب موقعیت بهتر اقتصادی و سیاسی و تشکل یابی خود و متحزب شدنش است، در گرو به میدان آمدن احزاب سیاسی و سوسیالیستی و انقلابی جدید است، در گرو سازماندهی اعتصابات سراسری کارگری و دیگر جبشهای مترقی، و در گرو سازماندهی هدفمند میلیس توده ای و ایجاد واحدهای مقاومت انقلابی صف آزادیخواهان علیه جمهوری اسلامی و نظام حاکم سرمایه داری در ایران است.

سیاست کارگری، کمونیستی و آزادیخواهانه در مقابل چنین مضحکه هایی، سوت و کور کردن نمایش انتخاباتی رژیم و مراکز “انتخابات”، شرکت نکردن گسترده مردم در آن، سوزاندن صندقهای این نمایش، کوبیدن آن بر سر برگذارکنندگانش و در مقابل با شروع اعتصابات و اعتراضات و طڕح مطالبات متحد و گسترده، تبدیل کل این پروسه به یک  روند مبارزاتی پرشور و متحد بر علیه موجودیت این حکومت آدمکش است.

کارگران و مردم آزادیخواه و شرافتمند  به خود و حق و حقوق و حرمت خود  احترام بگذاریم و در نمایش مسخره “انتخاباتی” نظام جنایتکار جمهوری اسلامی  نباید شرکت کنیم، باید این نمایشهای تحقیر به خود را همراه با کلیت این نظام به گور سپرد!

مرگ بر جمهوری اسلامی!
زنده باد سوسیالیسم!

حزب سوسیالیست انقلابی ایران
Iransocialist2017@gmail.com
٣٠ آذر ١٣٩٨ -  ٢١ دسامبر ٢٠١٩


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com