دانشجویان امیر کبیر با فریاد اعتراض یاد قربانیان حکومت را گرامی داشتند

حزب كمونيست كارگرى ايران
February 17, 2020

دانشجویان امیر کبیر با فریاد اعتراض یاد قربانیان حکومت را گرامی داشتند

 

امروز ۲۷ بهمن دانشجویان دانشگاه امیرکبیر تهران دست به تجمع زدند و علیه جمهوری اسلامی و سیاست های جنایتکارانه آن شعار دادند.

 

تجمع امروز در گرامیداشت جانباختگان هواپیمای اوکراینی بود که با شیلک عامدانه موشک به آن توسط جمهوری اسلامی، ۱۷۶ انسان بیگناه جانباختند. دانشجویان با شعار غلط کردی خطا کردی، خطای انسانی تویی شلیک پنهانی تویی، به جنایت قاتلان حاکم بر کشور اعتراض کردند.

 

دانشجویان شعار میدادند: حکومت نظامی نمیخوایم نمیخوایم، هزار و پونصد نفر کشته آبان ماست، جمهوری اسلامی نابود باید گردد، از ایران تا بغداد فقر و ستم استبداد،  بهاره هدایت آزاد باید گردد، زندانی سیاسی آزاد باید گردد، مادر چه داغدار است اینجا همه نیزار است، امنیت پوشالی جمهوری توخالی، نه پادگان نه بنگاه درود بر دانشگاه، آبان ادامه دارد. دانشجویان همچنین با شعار "از ایران تا بغداد فقر و ستم استبداد"، همبستگی خود را با انقلاب آزادیخواهانه مردم عراق اعلام کردند. دانشجویان پلاکاردهایی درمورد آزادی تعدادی از زندانیان سیاسی نیز در دست داشتند. بیانیه این تجمع نیز که توسط یکی از دانشجویان قرائت شد کیفرخواستی علیه جنایات جمهوری اسلامی بود.

 

در دانشگاه علامه نیز دانشجویان با شعار صدا و سیمای ما ننگ ننگ ما مزدوران صدا و سیما را که برای مصاحبه حول انتخابات حکومتی به آنجا رفته بودند فراری دادند.

 

در گرامیداشت یاد جانباختگان هواپیمای اوکراینی فراخوان دیگری نیز برای روز دوشنبه ۲۸ بهمن داده شده است. در این فراخوان آماده است که در چهلمین شام از حادثه دردناک سقوط هواپیمای اوکراینی، برای تسلای دل خانواده های داغدار در ساعت ۸ شب در کوچه ها و خیابان های سراسر کشور شمعی برافروزیم.

 

اعتراض امروز دانشجویان تداوم خیزش مردم در آبان و دی امسال است و در آستانه انتخابات حکومتی فضای سیاسی کشور را نشان میدهد. خواست محاکمه سران حکومت به جرم جنایت علیه بشریت یک خواست سراسری است. حکومت جنایت و چپاول اسلامی باید از جامعه جارو شود.

 

گرامی باد یاد عزیز ۱۵۰۰ جانباخته آبان و ۱۷۶ مسافر هواپیما

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱۶ فوریه ۲۰۲۰
--

http://wpiranfa.com


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com