تداوم اعتراضات توده ای در ایران

حزب حکمتیست
January 12, 2020


مرکز خبری حزب حکمتیست

"جمهوری اسلامی نمیخوایم، نمیخوایم"!
تداوم اعتراضات توده ای در ایران

امروز یکشنبه ٢٢ دیماه اعتراضات توده‌ای علیه جمهوری اسلامی علیرغم میلیتاریزه کردن شدید شهرها و معابر با قدرت بیشتری ادامه یافت. اجتماع و تظاهرات ابتدا در تهران و در دانشگاه بهشتی شروع شد. در دانشگاه بهشتی دانشجویان از جمله شعار میدادند؛ "نه شاه میخوایم نه رهبر، نه بد میخوایم نه بدتر"، "دشمن ما همینجاست دروغ میگن آمریکاست"، "جمهوری اسلامی نمیخوایم نمیخوایم"!
بعداظهر و عصر امروز در شهرهای تهران، تبریز، یزد، سنندج، آمل، قزوین، گرگان و اراک اجتماعات و اعتراضات تا این لحظه برگزار شده است. امروز در ورودی‌های مترو در تهران شعار دادن شروع شد. در میدان آزادی تهران جمعیتی دهها هزار نفره اجتماع کردند و مرتب بر تعداد آنها افزوده میشد. معترضین شعار میدادند؛ "مرگ بر خامنه ای"، "سپاه جنایت میکند، رهبر حمایت میکند". در میدان آزادی تهران نیروهای امنیتی به سمت مردم گاز اشک آور شلیک کردند و در مناطقی شروع به دستگیری معترضین کردند. گزارشی از شلیک تیر جنگی در قلعه حسن خان دریافت شده است. 
 در سنندج جمعیت در خیابانها و میدان آزادی از جمله شعار میدانند "مرگ بر دیکتاتور" و نیروهای امنیتی با لباس شخصی وارد جمعیت شده و شروع به ضرب و شتم معترضین کردند. در اعتراضات سنندج و در محلە ششم بهمن ٦ نفر از جملە یک دختر از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدەاند. در شهر یزد نیز جمعیت معترض فریاد میزدند: "رئیس کل قوا استعفا استعفا"! در شهر اراک جمعیت در چهارراههای اصلی شهر تجمع را آغاز کردند و با شعار "مرگ بر دروغگو" به حکومت اعتراض کردند. نیروهای سرکوب با مردم معترض در اراک درگیر شدند. در شیراز عصر امروز اجتماع با شعار "مرگ بر دیکتاتور" و "این ماه ماه آخره، سید علی وقت رفتنه" شروع شد. در آمل جمعیت وسیعی با شعار "جمهوری اسلامی نمیخوایم، نمیخوایم" و "مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر" در خیابانها راه افتادند. در تبریز مردم معترض پوسترهای خامنه ای و سلیمانی را پاره کردند. در زنجان مردم اجتماع کننده شعار دادند "به من نگو فتنه گر، فتنه توئی ستمگر"! در گرگان با شعار "غلط کردی خطا کردی" اجتماع شروع شد. در سبزه میدان قزوین تظاهرکنندگان شعار میدادنند؛ "۱۵۰۰ نفر، کشته آبان ماست!"، "بترسید بترسید، ما همه باهم هستیم!"، "دشمن ما همین‌جاست دروغ میگن آمریکاست!"، "بسیجی حیا کن مملکتو رها کن"!
اعتراضات دیروز شنبه و امروز یکشنبه، بسته شدن و پایان پارازیت تعزیه گردانی و عزاداری برای سلیمانی و فضای جنگ طلبی قلابی جمهوری اسلامی و اپوزیسیون طرفدار آن را اعلام کرد. شعار "کشته ندادیم که سازش کنیم، رهبر قاتل رو ستایش کنیم" به یکی از شعارهای محوری اعتراضات بدل شده است. جنبش آبانماه ادامه دارد و هر روز شعارهای مردم معترض با شعارهای کلاسیک اپوزیسیون انقلابی منطبق میشود. رادیکالیزه شدن شعارها و نفرت عمومی جامعه از حکومت چشم انداز سرنگونی حکومت اسلامی را روشن تر از هر زمان ترسیم میکند. 

مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست

٢٢ دیماه ١٣٩٨ – ١٢ ژانویه ٢٠٢٠


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com