علیه احکام قرون وسطائی شلاق برای کارگران هفت تپه اعتراض کنیم

حزب حکمتیست
January 10, 2020


اعلامیه حزب حکمتیست

علیه احکام قرون وسطائی شلاق برای کارگران هفت تپه اعتراض کنیم!

دیروز چهارشنبه دادگاه تجدید نظر اهواز برای ١٣ کارگر هفت تپه برگزار شد و کارگران را به جرم حق‌خواهی به شلاق محکوم کرد. این حکم قبلتر در دادگاه کیفری شوش بجرم "اخلال در نظم عمومی" بصورت تعلیقی علیه کارگران صادر شده بود و با اعتراض کارگران هفت تپه بررسی این حکم به دادگاه تجدید نظر ارجاع شده بود. ۱- فیصل ثعالبی۲- سید اسماعیل جعادله ۳- عصمت الله کیانی ۴- امید آزادی ۵- محمد خنیفر ۶- عادل عبدلخانی ۷- محمد عبدلخانی ۸- سجاد نبوتی ۹- علی سواحلی ۱۰- صاحب ظهیری ۱۱- عادل سماعین ۱۲- رستم عبدالله زاده ۱۳- حسین انصاری، کارگرانی هستند که به حکم شلاق محکوم شدند.

صدور این احکام برای کارگران معترض هفت تپه در شرایطی صورت میگیرد که امثال اسد بیگی دزد و اختلاس‌گر را از زندان آزاد اما برای کارگران پرونده سازی میکنند. این اقدام گوشه ای از سیاست سرکوب بعد از رویدادهای آبانماه است. وحشت جمهوری اسلامی از اعتراضات کارگری، از پتانسیل اعتراض علیه فقر و گرسنگی و نفرت جامعه از قتل عام جوانان و مسببین آنست. جمهوری اسلامی تلاش میکند با وارد کردن فشاری مستمر در مقابل گسترش اعتراضات کارگری و اعتصابات مجدد در هفت تپه و شوش و استان خوزستان بایستد. صدور این احکام برای هزارمین باز نشان میدهد که قانون، دادگاه، نهادهای دولتی و مسئولان قضائی و دستگاه سرکوب جملگی در کنار کارفرماها و در دفاع از منافع آنها حرکت میکنند. این دولت اسد بیگی‌ها و کارفرمایان استثمارگر و اختلاس‌گر است که بروشنی و بدون هیچ پرده پوشی دولت و قانون در کنار و همدست کارفرمایان و علیه کارگران ایستاده‌اند. 

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست همراه با جنبش کارگری این احکام شنیع را قویاً محکوم میکند. کارگران پاسخ این تلاشهای جمهوری اسلامی را با گسترش اعتراض و اعتصاب خواهند داد. کارگران تردیدی ندارند که "عدالتی" از نظام ضد کارگر بیرون نمی‌آید و راهی جز مبارزه برای درهم کوبیدن این ماشین جنگی سرمایه داران علیه کارگران وجود ندارد. ما از بخشهای مختلف جنبش کارگری و اردوی آزادیخواهی و برابری‌طلبی دعوت میکنیم در حمایت از کارگران هفت تپه و علیه این احکام قرون وسطائی متحدانه بایستند.


مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست
١٩ دیماه ١٣٩٨ – ٩ ژانویه ٢٠٢٠


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com