اعلامیه در باره کشته شدن قاسم سلیمانی در بغداد

حزب حکمتیست
January 03, 2020

اعلامیه حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست در باره، 

کشته شدن قاسم سلیمانی در بغداد

 

بامداد امروز جمعه ١٣ دیماه کاروان حامل قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی مهندس از فرماندهان حشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد توسط بالگردهای آمریکایی هدف قرار گرفت و کشته شدند .حذف سلیمانی مستقیماً با دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا صورت گرفت. اقدامات و دخالتهای منطقه ای جمهوری اسلامی و حمله به سفارت آمریکا با حذف سلیمانی جواب گرفت و متقابلا خامنه‌ای از "انتقام سخت" سخن گفت. با کشته شدن قاسم سلیمانی تنش و کشمکش مابین جمهوری اسلامی و آمریکا در منطقه گسترش می یابد و ناامنی و تروریسم را در منطقه تشدید خواهد کرد.

 

سلیمانی سمبل تروریسم اسلامی و چکیده رژیم اسلامی است. قاسم سلیمانی مسئول بسیاری از ترورهای فجیع در منطقه و مشخصاً از مسئولین و طراحان قتل عام جوانان در عراق و ایران و سوریه است. تشدید تنش بین دولتهای آمریکا و جمهوری اسلامی تنها فضای ترور و توحش و ناامنی را برای مردمی که علیه این اوضاع بپاخاسته اند تشدید میکند. از موضع مردمی که قربانی جنگ تروریستها هستند، دنیا بدون سلیمانی ها و ابومهندس ها، بدون ترامپ‌ها و خامنه‌ای‌ها، دنیای قابل تحمل تری است.

 

حزب کمونیست کارگری - حکمتیست تشدید کشمکش تروریستی دولتهای آمریکا و جمهوری اسلامی را علیه مبارزه انقلابی مردم کارگر و زحمتکش در منطقه و جهان میداند. فراخوان ما اینست که مردم آزادیخواه ایران و عراق، مردم آزاداندیش جهان، علیه دولتها و گروههای تروریستی بمیدان بیایند. آزادی و رهائی از تروریسم در ایران و در عراق، با سرنگونی انقلابی قدرتهای حاکم و استقرار جامعه ای آزاد و برابر و ایجاد یک شرایط ایمن برای همبستگی مسالمت آمیز مردم منطقه ممکن است.

 

سرنگون باد جمهورى اسلامى!

آزادى، برابرى، حکومت کارگرى!

زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

 

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست

١٣ دیماه ١٣٩٨ – ٣ ژانویه ٢٠٢٠

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com