حزب سوسیالیست انقلابی ایران از فراخوان تشکلها و فعالین برای گرامیداشت جانباختگان اعتراضات آبان ٩٨ حمایت میکند!

حزب سوسیالیست انقلابی ایران
December 14, 2019

حزب سوسیالیست انقلابی ایران

از فراخوان تشکلها و فعالین برای گرامیداشت جانباختگان اعتراضات آبان ٩٨ حمایت میکند!

چند تشکل و فعال کارگری و اجتماعی( متن فراخوان و اسامی فراخوان دهندگان ضمیمه است) روز  ٥ دی ٩٨ را در همسوئی و حمایت از فراخوان پدر پویا بختیاری و دیگر بستگان جانباختگان فراخوان حمایت از گردهمایی یادبودجانباختگان داده اند. در این فراخوان در عین حال اعلام شده است" در همه محلات، بر سنگفرش های خیابانها و میادین، در کارخانه ها و مراکز کارگری، مدارس و دانشگاه‌ها با نصب پوسترها و عکسهای کشته شدگان و روشن نمودن شمع و نثار شاخه های گل،  ضمن همدلی با خانواده های رنجدیده یاد همه جانباختگان آبان ٩٨ را گرامی بداریم و با ایجاد همبستگی بر تداوم راه آنان تا رسیدن به اهداف انسانیشان پیمانی مستمر و مستحکم ببندیم."

 بدینوسیله ما ضمن حمایت  از این اقدام مهم و ضروری از کلیه کارگران و شهروندان معترض و متنفر، و از همه کسانی که از دست این جنایت بزرگ جمهوری اسلامی به ستوه آمده اند، میخواهیم متحد و یکپارچه این روز و مناسبت را نیز به روز اعلام انزجار ‌همگانی از کلیت سیستم آدمکش جمهوری اسلامی تبدیل نمایند. در این حرکت با تجمع در مراکز مهم شهرها، جلو مراکز دولتی و "دفاتر بیت رهبری" و با حضور گسترده در منازل خانواده جانباختگان و غیره باید به امثال خامنه ای و روحانی  و خاتمی و همه سران رژیم نفرت فرستاد و به امثال شمخانی بیشرم باید با صدای بلند گفت شما غلط میکنید که به هدف تبرئه  کردن خودتان هنگام حضور ریاکارانه در منزل یکی از قربانیان می گوئید "برخی از کشته شدگان درخارج از راهپیمائی و بطور ناشناس کشته شده اند".

نباید اجازه داد جمهوری اسلامی  که حتی هنوز هم  جرات  اعلام آمار واقعی کشتاری که خود مرتکب آن شده است، ندارد، با این نوع مزخرفات دروغین که خامنه ای و روحانی و شمخانی ها در جهت "مهندسی" افکار عمومی آنجام میدهند، بتوانند از زیر بار این جنایت بزرگ  شانه خالی کنند و از ترس فشار و نفرت عمیق اجتماعی راه فراری برای نظامشان بیابند.

 

باید اعلام کرد تک تک سران رژیم، تک تک افرادی که در دولت روحانی، درمضحکه های که به نام مجلس اسلامی و  قویه قضایه و خبرگان و غیره، و یا در سپاه پاسداران اسلامی تروریست و نیروهای مسلح سرکوبگر فعالیت دارند دستهای کثیف شان به خون صدها انسان و این کشتار جمعی آلوده است. دیر یا زود باید حساب پس بدهند، و حتما به شدیدترین شکل ممکن جامعه مجازاتشان خواهد کرد.

 

مطالبه اعلام اسامی عاملین و عامرین قتل و کشتار شهروندان و محاکمه و مجازات آنها،  درخواست کناره گیری همه سران "سه قوه" و شخص خامنه ای جلاد به عنوان مسببین اول کشتار مردم حق طلب، و آزادی فوری همه بازداشت شدگان، همچنین پرداخت فوری خصارتهای وارده به اعضای خانواده  همه جانباختگان و مجروحین و بازداشت شدگان از جمله موارد ضروری است که لازم است در  روز ٥ دی  در همه جا طرح و انعکاس پیدا کند. بعلاوه تدارک زمینه برای شروع اعتصابات اعتراض آمیز  امر مهمی است که ضروری است حول آن همفکری شود .

 

یاد همه جانباختگان راه آزادی و برابری آبانماه گرامی باد!

مرگ بر جمهوری اسلامی!

زنده باد سوسیالیسم!

حزب سوسیالیست انقلابی ایران

١٣/١٢/٢٠١٩    ٢٢ آذر ٩٨

 

فراخوان تشکلها و فعالین عرصه های مبارزات اجتماعی به گرامیداشت یاد جانباختگان خیزش آبان 98.


مردم مبارز؛ کارگران، معلمان، بازنشستگان، زنان، دانشجویان، جوانان و انسانهای آزادیخواه!


خیزش قدرتمند توده ای آبان 98 علیه چهل سال تحمیل فقر، گرانی و سرکوب ، توسط حاکمان سرکوبگر بیرحمانه به خون کشیده شد و صدها  تن از جمله تعداد کثیری جوان و نوجوان، هدف مستقیم گلوله ماموران انتظامی، امنیتی، گارد ویژه، پاسداران ، بسیج و ارتش قرار گرفته و جان خود را از دست دادند.

حافظان امنیت قدرت و ثروت، محلات فقیر نشین و حاشیه ای اکثر شهرها که محل تجمعات و تظاهرات های مردم و جوانان بودند را مورد حمله قرار داده و تعداد بسیار زیادی مجروح و بیش از 7 هزار نفر را بازداشت و روانه بازداشتگاه های مخوف وزارت اطلاعات و سپاه کردند.

  هدف اصلی این یورش و کشتار وحشیانه  آن بود که  با ایجاد فضای حکومت نظامی  جامعه  معترض را وادار به خاموشی  نمایند  اما این گونه نشد! نه تنها اعتراضات و مبارزات مردم خاموش نشد، بلکه صدا ها رساتر، فریادها بلند تر و جامعه خشمگین تر در حال ترمیم این زخم عمیق برای فرصتی دیگر است.

در شرایط کنونی صدها خانواده و هزاران نفر از بستگان کشته شدگان داغدارند و همدردی با این بازماندگان بخشی از برنامه ما برای حفظ جنبش مطالباتی و  تداوم راه آنهاست.

پدر پویا بختیاری،  یکی از جانباختگان آبان 98،   در همین راستا  روز 5 دی 98 را که مصادف با چهلمین روز جانباختن پویاهاست ، برای این هدف  اعلام کرده است.

این روز را به گرامیداشتی باشکوه برای همه کشته شدگان این کشتار تبدیل کنیم.


 در راستای فراخوان پدر پویا بختیاری،  تشکلها و فعالین امضاء کننده این فراخوان  از همه مردم  می خواهند که ضمن شرکت وسیع در مراسم خانواده های جانباختگان ، روز 5 دی98 در همه مکان های به قتل رسیدن کشته شدگان، در همه محلات، بر سنگفرش های خیابانها و میادین، در کارخانه ها و مراکز کارگری، مدارس و دانشگاه‌ها با نصب پوسترها و عکسهای کشته شدگان و روشن نمودن شمع و نثار شاخه های گل،  ضمن همدلی با خانواده های رنجدیده یاد همه جانباختگان آبان 98 را گرامی بداریم و با ایجاد همبستگی بر تداوم راه آنان تا رسیدن به اهداف انسانیشان پیمانی مستمر و مستحکم ببندیم.

تشکلها:

1- انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه

2- تشکل برای کودکان

3- سندیکای نقاشان البرز

4- شورای بازنشستگان ایران

5_اتحاد بازنشستگان ایران

6_. گروه 19 اسفند 

7_ پایپینگ و اکیپ پروژه ای آذربایجان

  

8_کانون صنفی A   معلمان خوزستان


9_کانون صنفی  B  معلمان خوزستان


10_کانون صنفی C معلمان خوزستان

فعالین:

1- جمعی از فعالین لغو کار کودکان

 2-علی نجاتی

3- سپیده قلیان

4_ جمعی از فعالین زنان

5_ جمعی از معلمان تهران و کرج

@anjomanbfk

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com