اخبار وگزارشات کارگری ٢٧ آذر ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
December 18, 2019

اخبار وگزارشات کارگری ٢٧ آذر ماه ١٣٩٨

5 دی ماه روز گرامیداشت یاد جانباختگان اعتراضات هفته آخر آبان ماه 98 وهمبستگی با خانواده هایشان

ما مادران و خانواده های داغدیده که در طی 40 سال فرزندان مان، جان خود را در راه آزادی و برقراری عدالت از دست داده اند، از مردم شریف و آزاده ایران و جامعه بین المللی می خواهیم که روز 5 دی ماه (26دسامبر)  مصادف با چهل امین روز کشته شدن  فرزندان مان، را روز بین المللی ادای احترام به قربانیان آبان ماه اعلام‌ کرده و با برگزاری مراسم یادبود، یک دقیقه سکوت کنیم. یا بهر طریق که می‌توانیم یاد عزیزان مان را گرامی داشته و این جنایات را محکوم کنیم.

- فراخوان مشترک تجمع 2دی ماه مقابل مجلس

- ادامه وگسترش اعتراضات کارگران پتروشیمی بندرامام نسبت به سطح پایین حقوق وشرایط کاری

برانگیخته شدن خشم کارگران دررابطه با نحوه برخورد مدیرعامل شرکت با آنها پس از تجمع اعتراضی

- اعتصاب وتجمع  کارگران کارخانه دوده فام دزفول دراعتراض به اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل واخراج یکی از همکاران حق طلب

- محاکمه کارگران هفت تپه

- بازداشت عباس جلیلیان(آکو) پژوهشگر و نویسنده‌ی اهل کرمانشاه وانتقالش به به مکانی نامعلوم

- آزادی موقت ابوالفضل نژادفتح دانشجوی انسان شناسی دانشگاه تهران باقرار وثیقه 200میلیون تومانی

- سوختگی 8 کارگر کارخانه فولاد شمس میبد یزد در حادثه  سریز شدن دیگ ذوب

- مصدومیت شدید کارگر شهرداری زنجان براثرتصادف درحین کار

- مرگ یک پرستار به دلیل ابتلا به آنفلوانزا درحین کار

- با جان باختن یک کارگر دیگردرمعدن آلبُلاغ براثرریزش، تعداد قربانیان درسال جاری به 6نفر رسید

*فراخوان مشترک تجمع 2دی ماه مقابل مجلس

همراهان بازنشسته و شاغل!

ادامه فشارهای اقتصادی حکومت علیه مردم ، شرایط را غیر قابل تحمل کرده است.  صعود بی وقفه تمامی اقلام مربوط به سبد معیشتی خانوارها، زندگی میلیون ها شاغل ، بازنشسته و بیکاران را از آنچه که هست، وخیم تر ساخته که  خیزش آبانماه و کشته شدن صدها نفر جوان بیدفاع و هزاران نفر بازداشتی گواه بر یک صفبندی آشکار از اقلیتی صاحب ثروت و قدرت در مقابل میلیونها مردم تحت فشار و محروم است.

از طرفی بودجه پیشنهادی دولت به مجلس، نشان دهنده این واقعیت است که سهم اکثریت مردم، در مقایسه با افزایش بودجه به نهادها و سازمان های نظامی- امنیتی و تبلیغاتی حاکم، و حتی معافیت اقلیت مرفه از پرداخت مالیات، ناچیزتر از قبل شده است و اراده ای برای تغییر این وضعیت از بالا مشاهده نمیشود.

 پیشنهاد تنها ۱۵ درصد افزایش حقوق در برابر تورم بالای ۴۰ درصد و اختصاص بودجه ۶ هزار میلیارد تومانی به جای ۳۰ هزار میلیارد تومان جهت همترازی حقوق بازنشستگان یعنی آب از آب برای ما تکان نخواهد خورد و این سیاست ها نه تنها کوچکترین تاثیری در بهبود شرایط زندگی ما نخواهد داشت، بلکه آینده تیره تری را نشان میدهد!  بودجه ای که  برای میلیونها انسان بیکار  بعنوان ابرچالش این جامعه، اساسا"  رویکردی ندارد.

در مقابلِ سیاست بی تفاوتی دولت، نسبت به سرنوشت میلیون ها بازنشسته و مزدبگیر که هر ساله برایمان رقم زده می شود، راهی جز ادامه اعتراض و تجمع ومقابله با تبعیض و نابرابری، برای ما باقی نمی گذارد.

با اتحاد و همبستگی تمامی شاغلان و بازنشستگان حول مطالبات مشترک و ایستادگی در برابر تحمیل شرایط مرگ تدریجی ، با برگزاری تجمع و سایر شیوه های اعتراضی تا تحقق مطالبات قانونی و مسلم خود پیگیر خواهیم ماند.

وعده ی دیدار ما

روز دوشنبه ۹۸/۱۰/۲ ساعت ۱۰ صبح، مقابل مجلس

١- گروه اتحاد بازنشستگان

٢- چالش صنفی معلمان ایران

٣-انجمن صنفی برق و فلزکار کرمانشاه

۴- شورای بازنشستگان ایران

۵- جمعی از بازنشستگان فولاد

۶-اتحاد بازنشستگان ایران

٧-گروه ١٩ اسفند

۸-پایپینگ و اکیپ پروژه ای - آذربایجان

٩-معلمان هم آوا

١٠-بازنشستگان تامین اجتماعی

١١-کانون صنفی A معلمان خوزستان

١٢-کانون صنفی B معلمان خوزستان

١٣-کانون صنفیC  معلمان خوزستان

«لیست حامیان فراخوان در حال تکمیل شدن است»

*ادامه وگسترش اعتراضات کارگران پتروشیمی بندرامام نسبت به سطح پایین حقوق وشرایط کاری

برانگیخته شدن خشم کارگران دررابطه با نحوه برخورد مدیرعامل شرکت با آنها پس از تجمع اعتراضی

روز سه شنبه 26 آذر،صدها کارگر رسمی پتروشیمی بندرامام برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به سطح پایین حقوق وشرایط کاری دست به تجمع مقابل ساختمان مرکزی شرکت زدند وخواستارباسخویی شدند.

بنابه گزارشات رسانه ای شده،مدیرعامل پتروشیمی بندرامام در جمع کارگران معترض حاضر نشد ولی درشبکه های اجتماعی،کارگران معترض را« بسازبفروشها و فریب خورده ها»قلمداد کرد وباافزودن« معترضین را از طریق دوربین مداربسته شناسایی کرده ایم » آنهارا مورد تهدید قرار داد.

این موضعگیری مدیرعامل خشم کارگران معترض پتروشیمی بندرامام را برانگیخته است وقراراست هفته آینده روزیکشنبه دوباره دست به تجمع بزنند.

درهمین رابطه:

اعتراض کارگران شرکت پتروشیمی بندر امام نسبت به اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل سرو دم بریده

کارگران شرکت پتروشیمی بندر امام نسبت به اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل سرو دم بریده دراین واحد تولیدی واقع درماهشهر اعتراض کردند.

روزچهارشنبه 20آذر،جمعی از کارگران پتروشیمی بندر امام اعتراضشان را نسبت به اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل سرو دم بریده در این واحد تولیدی رسانه ای کردند.

درهمین رابطه یکی از کارگران به خبرنگار رسانه ای گفت:به منظور اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در یک واحد تولیدی لازم است که کمیته‌ای برای کارشناسی نحوه اجرای آن در واحد تولیدی تشکیل شود اما آنچه عملاً در پتروشیمی بندر امام اتفاق افتاده، یک ترمیم حقوق جزئی است که عمده افزایش دستمزدها به کارگرانی تعلق گرفت که دستمزد خیلی پایینی داشتند.

کارگران معترض گفتند:عدم اجرای درست طرح طبقه‌بندی مشاغل موجب شده تا این واحد پتروشیمی حقوق کمتری به نسبت دیگر واحدهای پتروشیمی در ماهشهر دریافت کنند.

آنها افزودند: وجود پیمانکاران تامین نیروی انسانی در پتروشیمی‌ها، موجب شده که چندین نوع قرارداد کاری در بندر امام ایجاد شود و هر یک از این قراردادها مشکلاتی برای کارگران به وجود می‌آورد.

*اعتصاب وتجمع  کارگران کارخانه دوده فام دزفول دراعتراض به اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل واخراج یکی از همکاران حق طلب

روز چهارشنبه 27 آذر، کارگران کارخانه دوده فام دراعتراض به اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل واخراج یکی از همکاران حق طلب دست از کارکشیده ومقابل این واحد تولیدکننده دوده صنعتی  واقع درشهرک صنعتی شماره2 دزفول(زیرمجموعه شرکت گسترش پایا صنعت سینا وابسته به بنیاد مستضعفان) زدند.

یکی از کارگران حاضر درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت: از سال 91 در این شرکت شاغل شده‌ام ولی بعد از گذشت هشت سال هنوز طرح طبقه‌بندی مشاغل اجرا نشده است.

وی افزود: طبق طرح طبقه‌بندی مشاغل، هرکس با توجه به سنوات خود، جایگاهی در شرکت دارد و حقوق او براساس آن، طبقه‌بندی و پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام ممانعت‌ها برای اجرای طرح طبقه‌بندی از طرف مدیران عامل و هدلینگ زیرنظر بنیاد مستضعفان بوده است، گفت: گویا مسوولان بنیاد مستضفان در جریان اجرا نشدن این طرح قرار نگرفته‌اند زیرا درصورت مطلع بودن حتما اقدامی می‌کردند.

این کارگر افزود: مدیرعامل پس از پیگیری‌های یکی از همکاران برای مطالبات به حق کارگران از جمله طرح طبقه‌بندی مشاغل، دستور اخراج و ممانعت حضور او در کارخانه را به حراست داده است.

وی خواستار رسیدگی رییس بنیاد مستضعفان به این مشکل شد و اظهارداشت: برخی کارخانه‌های دزفول از جمله گلستان طرح طبقه‌بندی مشاغل را اجرا کرده‌اند ولی کارخانه صنعتی دوده فام دزفول هنوز اقدامی در این راستا انجام نداده است.

وی با اشاره به پاسخ مسوولان کارخانه درخصوص مطالبه کارگران افزود: ابتدا گفتند این طرح اجرا نمی‌شود ولی اکنون می‌گویند کارگروهی در تهران این موضوع را پیگیری می‌کند ولی درنهایت یکی از همکاران ما را از کارخانه اخراج کردند.

وی با بیان اینکه کار در کارخانه صنعتی دوده فام سخت و زیان‌آور است، گفت: اگر قرار است طرح طبقه‌بندی طبق قانون و آنگونه که باید، اجرا نشود فایده‌ای ندارد چون کارگران در فضای آلوده و سمی در حال فعالیت هستند.

اعتصاب وتجمع کارگران کارخانه دوده فام دزفول پس از حضور نماینده اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دزفول و قول مسوولان کارخانه مبنی بر اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل تا پایان سال خاتمه یافت.

*محاکمه کارگران هفت تپه

امروز بیست و هفتم آذرماه، ساعت یک بعدازظهر، جلسه رسیدگی به پرونده کارگران هفت تپه، با حضور وکیل کارگران، خانم فرزانه زیلابی  در شعبه یکصد و دو کیفری ۲ شهرستان شوش به ریاست قاضی سراج بر گزار شد.

اسامی کارگران:

یوسف بهمئی

ابراهیم عباسی منجزی

محمد خنیفر

مسلم چشم خاور

ایمان اخضری

خدایی

اتهام وارد شده به  کارگران، اخلال در نظم عمومی می باشد.

سنديكای کارگران نیشکر هفت تپه ضمن حمایت از مطالبات به حق کارگران هرگونه اتهام و پرونده سازی برای کارگران را محکوم کرده و خواهان پایان دادن به پرونده سازی، احضار و تهدید کارگران می‌باشد.!

۲۷ / آذر / ۹۸

سندیکای کارگران نیشکر هفت

*بازداشت عباس جلیلیان(آکو) پژوهشگر و نویسنده‌ی اهل کرمانشاه وانتقالش به به مکانی نامعلوم

کانال تلگرام کانون نویسندگان ایران:

بازداشت یک نویسنده در کرمانشاه

عباس جلیلیان در ۲۴ آذر بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شد.

این روزها در کنار بازداشت گسترده‌ی مردم معترض و فضای امنیتی ناشی از سرکوب اعتراضات آبان، بازداشت فعالان اجتماعی و فرهنگی نیز شتاب گرفته است. در تازه‌ترین مورد عباس جلیلیان (آکو) پژوهشگر و نویسنده‌ی اهل کرمانشاه ۲۴ آذر در منزل خود بازداشت شد. ماموران امنیتی با یورش به منزل این نویسنده ضمن تفتیش و ضبط لوازم شخصی‌، وی را بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل کرده‌اند. او در سال ۱۳۸۸ نیز به اتهام واهی «همکاری با دولت متخاصم» به ۱۵ ماه حبس محکوم شد و پس از تایید شدن این حکم در دادگاه تجدید نظر، برای سپری کردن حکم به زندان دیزل آباد کرمانشاه برده شد.

جلیلیان مولف فرهنگ لغت کردی – فارسی است و چند رمان و داستان‌ کوتاه به زبان کردی نوشته است. وی وضع جسمانی مناسبی ندارد و بیمار است.

*آزادی موقت ابوالفضل نژادفتح دانشجوی انسان شناسی دانشگاه تهران باقرار وثیقه 200میلیون تومانی

روز چهارشنبه 26 آذر،ابوالفضل نژادفتح دانشجوی انسان شناسی دانشگاه تهران با قرار وثیقه 200میلیون تومانی آزاد شد.

منبع اصلی خبر:کانال تلگرام شوراهای صنفی دانشجویان کشور

*سوختگی 8 کارگر کارخانه فولاد شمس میبد یزد در حادثه  سریز شدن دیگ ذوب

دراولین دقایق بامداد روز چهارشنبه 26آذر، 8 کارگرکارخانه فولاد شمس میبد واقع در جاده میبد به شهر ندوشن در استان یزدبراثر سریز شدن دیگ ذوب دچارسوختگی وبه بیمارستان منتقل شدند.

*مصدومیت شدید کارگر شهرداری زنجان براثرتصادف درحین کار

سحرگاه روز چهارشنبه 26 آذر،یک کارگرشهرداری زنجان حین کارنظافت در بلوار اشراق زنجان براثر برخورد یک دستگاه خودرو پراید با وی دچار مصدومیت شدید وبه بیمارستان منتقل شد.

آخرین گزارشات رسانه ای شده حال این کارگرشهرداری زنجان را وخیم اعلام کرده اند.

*مرگ یک پرستار به دلیل ابتلا به آنفلوانزا درحین کار

یک پرستار شاغل در اورژانس 115 پایگاه محور بردسیر به سیرجان به دلیل ابتلا به آنفلوانزا درحین کار جان باخت.

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ 26 اذر، یک پرستار شاغل اورژانس 115پایگاه محور بردسیر به سیرجان در استان کرمان به دلیل ابتلا به آنفلوانزا از طریق انتقال ویروس از بیمار مبتلا، جان باخت.

*با جان باختن یک کارگر دیگردرمعدن آلبُلاغ براثرریزش، تعداد قربانیان درسال جاری به 6نفر رسید

روزچهارشنبه 26 آذر،یک کارگردر معدن آلبُلاغ واقع درمنطقه ساریگل شهرستان اسفراین،استان خراسان شمالی، براثر ریزش جانش را ازدست داد و تعداد قربانیان درسال جاری به 6نفر رسید.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com