اعلامیه حزب حکمتیست در باره ١٦ آذر

حزب حکمتیست
December 04, 2019

اعلامیه حزب حکمتیست در باره ١٦ آذر،

 

فرزند کارگرانیم، کنارشان می‌مانیم!

دانشگاه‌ پادگان نیست، تجارتخانه نیست، جای تحمیق مذهبی نیست!

 

دانشجویان انقلابی و مبارز در روزهای اخیر در شهرهای مختلف، علیرغم فشارهای امنیتی و دستگیری تعداد زیادی از دانشجویان در خیزش انقلابی آبانماه، به استقبال ١٦ آذر رفته اند. دانشجویان از پولی سازی دانشگاه، از تبدیل دانشگاه و امر آموزش به تجارتخانه و مال اندوزی، از آپارتاید اسلامی و تفکیک جنسیتی، از سرکوب سیاسی و پرونده سازی امنیتی و از بی‌لیاقتی مشتی بیسواد و اطلاعاتی که بنام "استاد" در دانشگاه جولان میدهند، خسته شدند. دانشجویان میخواهند محیط‌های دانشگاهی همانطور باشد که طبیعت آنست؛ محیطی آزاد و باز برای کسب علم و دانش، محیطی نافی آپارتاید و تفکیک جنسیتی عهد عتیق، حق داشتن هر شهروند برای آموزش عالی و رفع ممنوعیت‌ها و قوانین دست و پا گیر، محیطی برای تبادل آرا و افکار و بیان عقیده بدون نگرانی از عواقب امنیتی آن، پاکسازی دانشگاه از نهادهای جاسوسی و پلیسی و دینی و تجاری. دانشجویان میگویند: دانشگاه پادگان نیست، تجارتخانه نیست، مسجد نیست، قبرستان نیست!

 

در جامعه ای که مبتنی بر اختناق عریان و استبداد پلیسی است، علیرغم هر سیاست گزینشی و فیلترهای امنیتی، دانشگاه‌ها محیطی طبیعی برای رشد کمونیسم است. طی دهه‌های متمادی دانشگاههای کشور همواره از عقاید آوانگارد، چپگرا، سوسیالیستی و کمونیستی تاثیر پذیرفته و یا محیط مناسبی برای رشد این آرأ بوده است. در سالهای اخیر دانشگاههای کشور تماماً خود را همراه و همزبان جنبش طبقه کارگر میداند و سیاستهای کارگران برای آزادی جامعه در دانشگاه‌ها جای شایسته خود را یافته است. دانشجویان با حمایت از اعتصابات کارگری و اعتراضات مردم کارکن و زحمتکش، نه فقط تعلق اجتماعی و طبقاتی خود را به جنبش سوسیالیستی طبقه کارگر اعلام کردند بلکه بزبان روشنی اعلام کردند؛ "فرزند کارگرانیم، کنارشان می‌مانیم"!

 

در آستانه روز دانشجوی امسال صدها دانشجوی معترض در زندانها و جزو بازداشت شدگان خیزشهای آبانماه هستند. تعداد زیادی از تحصیل محروم و باصطلاح ستاره دار و با پرونده سازی امنیتی روبرو شدند. پیشاپیش فعالین دانشجویان را تهدید کردند که امسال تجمعی صورت نگیرد و همزمان جنایتکاران و قاتلین متفرقه از رئیسی تا اصلاح طلبان خود را برای سخنرانی در دانشگاه‌ها آماده میکنند. دانشجویان اجازه نخواهند داد این جنایتکاران روی سنگفرش خونین شهرهای ایران رد شوند و در دانشگاه تریبون بگیرند و رجز بخوانند. هر اجتماع حکومتی ها را باید بایکوت و تحریم کرد. جای قاتلین همرزمان ما در دانشگاه نیست. دانشجویان اجازه نمی‌دهند قاتلین مردم بیایند علیه قیام و خیزش محرومان و گرسنگان منبر بروند و در دفاع از حاکمیت استبداد و استثمار سخن بگویند. دانشگاه‌ها و دانشجویان انقلابی ضروری است هر روز به عناوین مختلف اعتراض و اجتماع کنند، علیه سرکوبها و جنایتکاران کیفرخواست‌شان را اعلام کنند، خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط دستگیر شدگان تظاهراتهای آبانماه و کلیه زندانیان سیاسی شوند. ضروری است علیه سیاست ارعاب حکومتی به تعرض دست زنیم و با صدای بلند اعلام کنیم: "توپ، تانک، مسلسل، دیگر اثر ندارد"! نشان دهیم که جامعه ایران و دانشگاه بعنوان گوشه‌ای از آن مُصمم است از این دوران وحشت عبور کند و در اینراه سرود آزادی و برابری میخواند. در روزهای آتی و روز دانشجو در سراسر کشور یکصدا و متحد بمیدان بیائیم، دست به اعتصاب و اعتراض و راهپیمائی زنیم، خواهان آزادی رفقای بازداشتی‌مان شویم، از خانواده جانباختگان با همبستگی انسانی حمایت کنیم و بار دیگر بسان آتشی بنیان برکن بپاخیزیم! دانشگاه‌ها را به سنگر دفاع از آزادی و برابری و سوسیالیسم بدل کنیم! زنده باد دانشجویان انقلابی!

 

مرگ بر جمهوری اسلامی!

آزادی، برابری، حکومت کارگری!

زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

 

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست

٣ دسامبر ٢٠١٩- ١٢ آذر ١٣٨٩


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com